Actueel
alle pijlers
Peter R. De Vries neergeschoten
dinsdag 6 juli 2021 om 20:20
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
maandag 30 augustus 2021 om 21:14
Morgenavond een uitzending Khalid Kasem met oa de zoon van Peter R de Vries;
https://www.ad.nl/show/zoon-peter-r-de- ... ~a9456e6e/
https://www.ad.nl/show/zoon-peter-r-de- ... ~a9456e6e/
maandag 30 augustus 2021 om 21:23
hij had echt gelijk , ik zat bijna mee te snotteren, bijna iedereen aan tafel gaf goede puntenfashionvictim schreef: ↑29-08-2021 22:28John heeft de hele zomer bewust in de luwte geleefd omdat hij echt kapot is/was van de moord. Hij zei ook dat ze dus 30 jaar goed met elkaar waren maar dus dat laatste jaar niet meer.
Hij had het idee dat Peter onderschatte wat een psychopaten hij mee te dealen had, en had dat ook tegen Peter gezegd. Zijn letterlijke woorden waren: dit zijn niet de familie Verstappen of de ouders van Tanja Groen, als er iemand is met wie je meeleven zou moeten hebben is het hooguit de familie van Nabil B, maar hij is een opportunist, geen spijtoptant, hij verdient jouw hulp helemaal niet.
Relax we're all crazy, it's not a competition
maandag 30 augustus 2021 om 23:04
Zeker weten, de band tussen die twee lijkt me heel bijzonder
Wat Jinek ook zei aan het einde, "jullie kijken zo lief naar elkaar." En dat zie je ook heel duidelijk terug.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
dinsdag 31 augustus 2021 om 13:09
+ 1 Eensfashionvictim schreef: ↑30-08-2021 13:53Het valt me op dat Peter Schouten sowieso zich Peter R. wat lijkt toe te eigenen, dat bedoel ik verder niet verkeerd ofzo want de beste man is duidelijk de weg een beetje kwijt van verdriet, maar ik dacht gister wel dat hij wellicht even een stapje terug zou moeten doen of wat rouwverwerkingshulp zou moeten krijgen ofzo.
Hij deed inderdaad niet okee tegen John, dat vond ik ook.
Ik had overigens ook wat gemengde gevoelens bij zijn tattoo. Zijn keus uiteraard, maar vond dat ook iets tussen Peter R. de Vries en zijn vader. Aan de andere kant kun je het opvatten als eerbetoon…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 31 augustus 2021 om 13:42
Nou ja, wat Schouten even benoemde was dat er wél wat meer speelde tussen de Vries en vd Heuvel dan alleen het meningsverschil over het vertrouwenspersoon-schap en de beveiliging. En dat vd Heuvel fouten had gemaakt. Dat had Schouten misschien niet zo moeten benoemen maar ben het wel met hem eens dat door het gesprek met vd Heuvel een beetje leek alsof vd Heuvel het een aantal keren heeft proberen uit te praten en dat de Vries dus niet mans genoeg was voor een gesprek van man tot man. Daar zal de Vries dan wel z'n redenen voor gehad hebben. Hij was vast en zeker een koppig man , maar niet gek natuurlijk.coravanmora schreef: ↑30-08-2021 13:39Ik was even afgeleid maar ik kreeg de indruk dat peter schouten er onaangenaam op zat in te hakken.
En bij die kopie van de tattoo die Schouten nu heeft laten zetten, had ik ook wat gemengde gevoelens.
dinsdag 31 augustus 2021 om 14:06
Peter was geen heilige hoor, die kon ook goed pissig en eigenwijs zijn.
Dat was zijn kracht in zaken als met Nicky Verstappen, maar ook ik denk dat hij dat Merengo proces onderschat heeft.
Niet terecht van Peter S om John nog eens onderuit te halen, de man voelt zich al klote genoeg.
Ook in Peter R's persoonlijke kring wilden er genoeg mensen dat hij dat proces niet ging doen.
Dat was zijn kracht in zaken als met Nicky Verstappen, maar ook ik denk dat hij dat Merengo proces onderschat heeft.
Niet terecht van Peter S om John nog eens onderuit te halen, de man voelt zich al klote genoeg.
Ook in Peter R's persoonlijke kring wilden er genoeg mensen dat hij dat proces niet ging doen.
dinsdag 31 augustus 2021 om 14:10
Ja, die gemengde gevoelens had ik ook. En ook bij dat getwitter van hem tijdens Peter R. 's uitvaart. Hij lijkt een beetje de weg kwijt, in alle eerlijkheid.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 31 augustus 2021 om 14:15
Ja, ik vond dat ook niet tof van hem, dat hij John nog even zo natrapte. Wat John zei in zijn analyse over hoe Peter R. het in zijn ogen onderschat heeft, dat idee had ik ook, al voor John dat zo onder woorden bracht.Merys schreef: ↑31-08-2021 14:06Peter was geen heilige hoor, die kon ook goed pissig en eigenwijs zijn.
Overigens kan ik me ook goed voorstellen dat de bijna "bezitterigheid" (bij gebrek aan betere omschrijving) die Peter Schouten nu laat zien ook kan voortkomen uit een soort schuldgevoel. Tenslotte zijn hij en Onno de Jong natuurlijk de verdediging van Nabil B. en ik denk eerlijk gezegd dat als hij niet de advocaat van Nabil B. was geweest dat Peter R. ook niet zijn vertrouwenspersoon was geworden.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 31 augustus 2021 om 19:34
Heel mooifashionvictim schreef: ↑31-08-2021 18:54Pffff, zit ik alweer te janken voor de tv hoor. Wat een mooi interview met Royce de Vries nu bij RTL Boulevard.
Je voelt de pijn en het gemis
Wel ontzettend fijn dat hij en zijn zus zo'n ontzettende goede en diepe band met hun vader hadden.
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 31 augustus 2021 om 19:51
Wat lijkt zijn stem op die van zijn vader, he ?! Bizar gewoon.fashionvictim schreef: ↑31-08-2021 18:54Pffff, zit ik alweer te janken voor de tv hoor. Wat een mooi interview met Royce de Vries nu bij RTL Boulevard.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 31 augustus 2021 om 20:21
Ik keek naar Khalid en Sophie op NPO 1 ook een interview met Royce.
Volgens mij staan er twee mensen op die mogelijk in Peters voetsporen kunnen treden.
Dochter Kelly loopt nu mee met de stille tocht voor Tanja Groen in Maastricht en is voorzitter geworden van Stichting de Gouden Tip.
Zoon Royce neemt vanaf nu het shirt van Nicky met zich mee en gaat vrijdag met familie Verstappen mee naar de rechtbank.
En ja, wat lijkt Royce op sommige momenten op zijn vader, afhankelijk van welke hoek de camera komt.
En de rest van het interview daar wat moeten die kinderen hun vader missen....
Volgens mij staan er twee mensen op die mogelijk in Peters voetsporen kunnen treden.
Dochter Kelly loopt nu mee met de stille tocht voor Tanja Groen in Maastricht en is voorzitter geworden van Stichting de Gouden Tip.
Zoon Royce neemt vanaf nu het shirt van Nicky met zich mee en gaat vrijdag met familie Verstappen mee naar de rechtbank.
En ja, wat lijkt Royce op sommige momenten op zijn vader, afhankelijk van welke hoek de camera komt.
En de rest van het interview daar wat moeten die kinderen hun vader missen....
dinsdag 31 augustus 2021 om 20:23
Schouten kwam er nogal hard in met:"Je zei dat Peter R niet volwassen genoeg is.." Dat heeft John nooit gezegd. Hij zei dat hij het jammer vindt dat ze uiteindelijk niet als twee volwassen mannen bij elkaar konden komen. Ook opmerkelijk dat Onno heeft proberen te bemiddelen. Die staat er duidelijk heel anders in (heeft natuurlijk niet de decennialange vriendschap zoals Schouten).
Dat zulke discussies tussen deze mensen hoog kunnen oplopen, zal niemand moeten verbazen. Ik zou ook woest worden op iemand die met open ogen de dood inloopt, en dat zelf niet inziet. En ben eigenlijk benieuwd wat John dan "fout" heeft gedaan.
Hoe dan ook, Peter R is er niet meer en dat blijft er maar niet binnendringen.
Dat zulke discussies tussen deze mensen hoog kunnen oplopen, zal niemand moeten verbazen. Ik zou ook woest worden op iemand die met open ogen de dood inloopt, en dat zelf niet inziet. En ben eigenlijk benieuwd wat John dan "fout" heeft gedaan.
Hoe dan ook, Peter R is er niet meer en dat blijft er maar niet binnendringen.
dinsdag 31 augustus 2021 om 20:26
Ik moet zeggen dat ik, zeker nadat we het er hier vanmiddag nog over gehad hadden, nog meer bedenkingen bij die tattoo van Peter Schouten kreeg na dat interview met Royce de Vries. Die tattoo van Peter R. was een cadeau voor Royce van zijn vader en natuurlijk kun je geen alleenrecht op een tattoo claimen maar toch voelt het wat.... opdringerig ofzo.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 31 augustus 2021 om 20:31
Eensfashionvictim schreef: ↑31-08-2021 20:26Ik moet zeggen dat ik, zeker nadat we het er hier vanmiddag nog over gehad hadden, nog meer bedenkingen bij die tattoo van Peter Schouten kreeg na dat interview met Royce de Vries. Die tattoo van Peter R. was een cadeau voor Royce van zijn vader en natuurlijk kun je geen alleenrecht op een tattoo claimen maar toch voelt het wat.... opdringerig ofzo.
Zeker ook het moment waarop het gedaan is, het is net twee maanden geleden. En exact dezelfde tattoo. Hij had ook alleen de woorden kunnen doen en op een andere plek.
dinsdag 31 augustus 2021 om 20:47
Collega's en vrienden volgens mij. Hun kantoor heet naar Peter en Khalid volgens mij, Devrieskasem.
Dat tweede vroeg ik me ook af. Of hij daar nu dan weg is.
Dat tweede vroeg ik me ook af. Of hij daar nu dan weg is.
lambchop wijzigde dit bericht op 31-08-2021 20:53
7.32% gewijzigd
dinsdag 31 augustus 2021 om 20:50
Mooi ook wat Royce daar vertelt over die brief die ze kregen.
Tien jaar geleden kregen hij en zijn zus een brief die ze alleen mochten openen als hij zou zijn overleden. Af en toe kregen ze daar een update van. In de brief lieve woorden, mooie herinneringen samen, wijze woorden, een opdracht voor zijn kinderen en zijn wensen voor zijn afscheid.
Peter hield hier dus al jaren rekening mee.
Tien jaar geleden kregen hij en zijn zus een brief die ze alleen mochten openen als hij zou zijn overleden. Af en toe kregen ze daar een update van. In de brief lieve woorden, mooie herinneringen samen, wijze woorden, een opdracht voor zijn kinderen en zijn wensen voor zijn afscheid.
Peter hield hier dus al jaren rekening mee.
dinsdag 31 augustus 2021 om 21:38
Ook zijn manier van praten (tonage?)blijfgewoonbianca schreef: ↑31-08-2021 19:51Wat lijkt zijn stem op die van zijn vader, he ?! Bizar gewoon.
Frankly my dear, I don"t give a damn