Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1


Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.





Heftig dit wel..
Alle reacties Link kopieren
Nu pas geluisterd, wat mooi! :heart:

https://www.gids.tv/video/356100/bjorgen
Alle reacties Link kopieren
sauvignonblanc schreef:
04-08-2021 19:11
Nou nee hoor. Heb zelf een relatie gehad met iemand die zo'n broer had. De ouders namen het geld heel graag aan. ze vroegen gewoon nooit iets. Is heel normaal hoor wat niet weet wat niet deert. Ze hebben er een mooi huis in Marokko van laten bouwen.

Dus dat.
En dat het niet haram is verkregen staat even niet ter discussie.
Daarom zei ik al eerder, ieder mens heeft zijn prijs.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
05-08-2021 21:04
Ja? Want jij bent hun buurvrouw en toevallig ook hun boekhouder?

Nogmaals: het zou prima kunnen, maar ik vind dit echt grove speculaties over een familie die al kapotgemaakt is.

Zou bijna medelijden krijgen met die arme schapen 🐐
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
14-08-2021 19:39
Dus dat.
En dat het niet haram is verkregen staat even niet ter discussie.
Daarom zei ik al eerder, ieder mens heeft zijn prijs.

wel haram. haram = ondeugelijk.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
14-08-2021 19:41
wel haram. haram = ondeugelijk.
Oh ok sorry.
Niet haram dan.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
03-08-2021 23:02
Toepasselijk met je onderschrift.

Al is alles mogelijk, ik vind het in dit geval een nogal grove speculatie. Die broer had namelijk niks met de onderwereld te maken, en kan me voorstellen dat zo'n gezin met hun achtergrond en cultuur liever met een lege koelkast zit dan één cent aannemen dat "haram" verkregen is.
Als je in die cultuur bent groot gebracht en geen ene moer te maken wil hebben met de ‘haram’ lifestyle van een familielid, dan verschijn je niet met je bakkes in een docu. Dan ontken je, ondanks enorme bewijzen van het tegendeel, dat die persoon ook maar in de verste verte een bloedverwant is. Al laat iedere buur foto’s zien van jou en je broer, je ontkent. Op het lachwekkende af.

Ik kan je verzekeren dat figuren die jammeren ‘Het was zo’n lieve jongen’ of ‘allemaal racisten, die politie, OM, rechters en hulpverleners’ met hun smoel herkenbaar op tv, hebben meegeprofiteerd. Ik heb het niet over de drama’s in eigen kring achter gesloten deuren, het gejammer, de depressies, de frustratie. Maar naar buiten toe (= alles en iedereen die geen bloedverwant is) is Er. Geen. Relatie. Punt.

Dat geeft namelijk de betekenis aan ‘verstoting’: je bent daadwerkelijk doodverklaard door je familie en ondanks de gevoelens die ze wellicht individueel voor je koesteren, ze vallen nog liever dood neer dan daar gehoor en gevolg aan te geven. Ik ben deels opgegroeid in ‘die cultuur’. Ik weet precies tot hoever ik zou kunnen gaan als amateur-crimineel voordat ik ‘doodverklaard’ zou worden. En in die tak van de familie heerst er zero tolerance voor dat soort praktijken, ze stellen hogere eisen dan simpelweg ‘niet gepakt=niet bekend’
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-08-2021 21:24
Als je in die cultuur bent groot gebracht en geen ene moer te maken wil hebben met de ‘haram’ lifestyle van een familielid, dan verschijn je niet met je bakkes in een docu. Dan ontken je, ondanks enorme bewijzen van het tegendeel, dat die persoon ook maar in de verste verte een bloedverwant is. Al laat iedere buur foto’s zien van jou en je broer, je ontkent. Op het lachwekkende af.

Ik kan je verzekeren dat figuren die jammeren ‘Het was zo’n lieve jongen’ of ‘allemaal racisten, die politie, OM, rechters en hulpverleners’ met hun smoel herkenbaar op tv, hebben meegeprofiteerd. Ik heb het niet over de drama’s in eigen kring achter gesloten deuren, het gejammer, de depressies, de frustratie. Maar naar buiten toe (= alles en iedereen die geen bloedverwant is) is Er. Geen. Relatie. Punt.

Dat geeft namelijk de betekenis aan ‘verstoting’: je bent daadwerkelijk doodverklaard door je familie en ondanks de gevoelens die ze wellicht individueel voor je koesteren, ze vallen nog liever dood neer dan daar gehoor en gevolg aan te geven. Ik ben deels opgegroeid in ‘die cultuur’. Ik weet precies tot hoever ik zou kunnen gaan als amateur-crimineel voordat ik ‘doodverklaard’ zou worden. En in die tak van de familie heerst er zero tolerance voor dat soort praktijken, ze stellen hogere eisen dan simpelweg ‘niet gepakt=niet bekend’


Ik heb waarschijnlijk wat gemist. Welke docu? Over wie is er gezegd dat het een lieve jongen was?
Alle reacties Link kopieren
Iemand Promenade gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Ja
Such fun!1
Baggal schreef:
03-08-2021 17:35
Een tijd terug las ik een interview met een van de broers in een van de dagkranten. Een deel van de woede kan ik wel begrijpen. Een ander deel is gericht aan de verkeerde instantie, verkeerde persoon. Is het niet Nabil zelf die niet alleen zichzelf maar ook zijn omgeving in gevaar heeft gebracht? Zijn broer, zijn advocaat en Peter R. de Vries en mogelijk nog anderen die volgen…? Naast het feit dat een aantal mensen in zijn omgeving thans niet meer over straat kunnen zonder beveiliging. En verder is het natuurlijk een interessante discussie: in hoeverre heeft Nederland (en de belastingbetaler) een blijvende zorgplicht ten opzichte van de familie van een crimineel en wat kun je als familie verwachten?
Toevallig las ik net een interview met Oscar Hammerstein, de voormalige advocaat van Nabil B., die werd ontslagen omdat de familie ontevreden was (over Hammerstein, over justitie, over het systeem), en hij zegt dat het Kroongetuigen-systeem in Italië pas succesvol is geworden sinds er heldere regels zijn: de familie wordt naar een ander deel van het land verhuisd en krijgt een bijstandsuitkering. Geen luxe, eerder armoede, maar ze behouden hun leven. In Nederland zijn die regels er niet, en volgens Hammerstein had de familie B. verwacht dat ze ‘elke dag twee biefstukken mochten eten’ als compensatie voor alle ellende, en zo werkt het dus niet. Hij begreep hun verbittering wel - de zussen van B. hadden goede banen en zitten nu met hun kinderen ondergedoken en mogen niet eens met de buren praten - maar hij vond vooral dat die regels voor Kroongetuigen moeten worden vastgelegd.
Alle reacties Link kopieren
Weer een week later...
:heart: :redrose:
lambchop wijzigde dit bericht op 17-08-2021 19:38
2.44% gewijzigd
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
samarinde schreef:
16-08-2021 09:30
Toevallig las ik net een interview met Oscar Hammerstein, de voormalige advocaat van Nabil B., die werd ontslagen omdat de familie ontevreden was (over Hammerstein, over justitie, over het systeem), en hij zegt dat het Kroongetuigen-systeem in Italië pas succesvol is geworden sinds er heldere regels zijn: de familie wordt naar een ander deel van het land verhuisd en krijgt een bijstandsuitkering. Geen luxe, eerder armoede, maar ze behouden hun leven. In Nederland zijn die regels er niet, en volgens Hammerstein had de familie B. verwacht dat ze ‘elke dag twee biefstukken mochten eten’ als compensatie voor alle ellende, en zo werkt het dus niet. Hij begreep hun verbittering wel - de zussen van B. hadden goede banen en zitten nu met hun kinderen ondergedoken en mogen niet eens met de buren praten - maar hij vond vooral dat die regels voor Kroongetuigen moeten worden vastgelegd.
Dat lijkt me een interessant vraagstuk. Waar is dat interview te vinden?
Lief, Lambchop.

:redrose:
Alle reacties Link kopieren
samarinde schreef:
16-08-2021 09:30
Toevallig las ik net een interview met Oscar Hammerstein, de voormalige advocaat van Nabil B., die werd ontslagen omdat de familie ontevreden was (over Hammerstein, over justitie, over het systeem), en hij zegt dat het Kroongetuigen-systeem in Italië pas succesvol is geworden sinds er heldere regels zijn: de familie wordt naar een ander deel van het land verhuisd en krijgt een bijstandsuitkering. Geen luxe, eerder armoede, maar ze behouden hun leven. In Nederland zijn die regels er niet, en volgens Hammerstein had de familie B. verwacht dat ze ‘elke dag twee biefstukken mochten eten’ als compensatie voor alle ellende, en zo werkt het dus niet. Hij begreep hun verbittering wel - de zussen van B. hadden goede banen en zitten nu met hun kinderen ondergedoken en mogen niet eens met de buren praten - maar hij vond vooral dat die regels voor Kroongetuigen moeten worden vastgelegd.
Familie ondergedoken, hun banen kwijt, 3 mensen dood en dat allemaal omdat Nabil de grote jongen uit moest hangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik scrolde net wat op de site van RTL Boulevard en zag een artikel over Jos B. in de zaak Nicky Verstappen. Daaronder stond een ouder artikel van Bertie Verstappen met als kop 'We mogen Peter R. niet verliezen'. Ik las dat en schoot meteen weer vol.
Daarna kwam ik een item tegen waarin John van den Heuvel zegt dat 'ie bewust de luwte opgezocht heeft na de dood van Peter.

Gek dat dat dan toch weer zo binnen kan komen.
aardbei35 schreef:
17-08-2021 19:01
Dat lijkt me een interessant vraagstuk. Waar is dat interview te vinden?
HP/De Tijd zomernummer: Oscar Hammerstein, “Ik ben een neurotische controlefreak.” Zit achter een betaalmuur. Maar zeker interessant, hij vertelt veel over zijn ervaringen als advocaat van Nabil B.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
18-08-2021 22:47
Ik scrolde net wat op de site van RTL Boulevard en zag een artikel over Jos B. in de zaak Nicky Verstappen. Daaronder stond een ouder artikel van Bertie Verstappen met als kop 'We mogen Peter R. niet verliezen'. Ik las dat en schoot meteen weer vol.
Daarna kwam ik een item tegen waarin John van den Heuvel zegt dat 'ie bewust de luwte opgezocht heeft na de dood van Peter.

Gek dat dat dan toch weer zo binnen kan komen.
Ik dacht ook aan Peter toen ik het nieuws las over een nieuwe getuige in de zaak Verstappen. Ik had graag Peter’s visie over deze ontwikkeling gehoord.
Alle reacties Link kopieren
In de boekenwinkel zag ik ineens het boek ‘ een moord kost meer levens’ van Peter R. en dan beseffen dat hij er zelf ook niet meer is, ook vermoord is.
Het blijft onwerkelijk en ontzettend triest.
Alle reacties Link kopieren
:cry: Voelt zo raar, om dingen te lezen ivm bijvoorbeeld "nieuwe verklaringen" medegevangene omtrent Jos B, om dan inderdaad te beseffen dat Peter R. De Vries dit niet meer meemaakt.
Of familie Verstappen kan bijstaan.
Of zijn vriendin, die nu rouwt en nooit met hem zal gaan samenwonen.
En zijn kinderen, kleinkind, ex-vrouw, geliefden en bekenden die hem allen moeten missen.

Vreemd.... Peter R. De Vries is er gewoon niet meer, wat zal dat ook pijnlijk zijn voor nabestaanden van vermiste en vermoorde mensen.
Wie zal zich nu erin vastbijten?
Rip Peter... :redrose: :cry:
Ik besef het nog even niet...
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
14-08-2021 23:17
Ik heb waarschijnlijk wat gemist. Welke docu? Over wie is er gezegd dat het een lieve jongen was?
De docu op Videoland waarin familie van Nabil.B aan het woord komt? De docu genoemd in de reacties van mensen waarop jij hebt gereageerd (Miskotto o.a.).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
15-08-2021 22:36
Iemand Promenade gekeken?
T kwam wel effetjes heel pijnlijk binnen; moest direct denken aan toen hij daar de mask singer was en ik grinnnekte omdat ik de keuze (peter) zo grappig vond...
Ik zag in de krant dat de man die de vluchtauto reed, al eerder gespot is en dat dit bij de politie is aangegeven. De vraag is wat zij er mee hebben gedaan.
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
20-08-2021 08:19
Ik zag in de krant dat de man die de vluchtauto reed, al eerder gespot is en dat dit bij de politie is aangegeven. De vraag is wat zij er mee hebben gedaan.
Waar las je dit?
En waar is hij eerder gezien?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
20-08-2021 08:38
Waar las je dit?
En waar is hij eerder gezien?
Oorspronkelijke bron is Der Spiegel.
https://www.at5.nl/artikelen/210552/med ... n-de-vries
Hij zou De Vries zijn gevolgd en nadrukkelijk bij de parkeergarage naar binnen hebben gekeken.
Maar weet je, De Vries was BNer. Ontelbare mensen zullen hem nagekeken hebben of gevolgd (voor een foto of gesprekje)
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/binnenland/voorzitter ... UWvtGIJl3o

Voorzitter van de politievakbond Van de Kamp over de georganiseerde misdaad, er is meer nodig dan nu gebeurt om te voorkomen dat het verder uit de hand loopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven