Peter R. De Vries neergeschoten
dinsdag 6 juli 2021 om 20:20
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
vrijdag 9 juli 2021 om 23:44
Stel dat De Vries het overleeft (wat ik nog altijd hoop) ...
Gaan ze dan straks vanuit "de organisatie" die 2 pipo's niet "bijwerken" omdat hun plannen mislukt zijn door die 2 hun klungelwerk?
Ik neem aan dat ze vriendjes hebben in de gevangenis.
Gaan ze dan straks vanuit "de organisatie" die 2 pipo's niet "bijwerken" omdat hun plannen mislukt zijn door die 2 hun klungelwerk?
Ik neem aan dat ze vriendjes hebben in de gevangenis.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 9 juli 2021 om 23:55
hier bijv een artikel met redenen waarom de politie hem eigenlijk moest laten glippen:
https://wnl.tv/2020/10/22/zonen-ridouan ... -te-nemen/
wij slapen nooit.
zaterdag 10 juli 2021 om 00:01
ja, die indruk heb ik ook, dat het toch een beetje als "Marokkaanse straatboefjes" gezien werd. En ook nu nog heeft men het over kansarme, zwakbegaafde jongens die gevoelig zijn voor status etc, terwijl dat al lang is ingehaald door de realiteit. Er lijken vooral mensen met psychopathologische stoornissen in zijn clubje te zitten, die gewoon kicken op moorden en geweld.valentinamaria schreef: ↑09-07-2021 23:07die bende is gegroeid op straat.
daar kregen ze teveel de overhand, dealen, straatraces in Utrecht, etc.
daar is eigenlijk nooit veel aan gedaan, was een beetje van och, gaat wel weer over,
Am Yisrael Chai!
zaterdag 10 juli 2021 om 00:02
De politie zit vol met lekkende agenten. Ik snap dus echt niet waarom hij dacht dat het een goed idee was.valentinamaria schreef: ↑09-07-2021 23:28in mijn vorige woonplaats wilde de plaatselijke drugsdealer ermee stoppen en werd politie informant.
die is op gruwelijke wijze om het leven gebracht, echt zeldzaam gruwelijk.
Let’s go Brandon!
zaterdag 10 juli 2021 om 00:07
ja precies.fashionvictim schreef: ↑10-07-2021 00:01ja, die indruk heb ik ook, dat het toch een beetje als "Marokkaanse straatboefjes" gezien werd. En ook nu nog heeft men het over kansarme, zwakbegaafde jongens die gevoelig zijn voor status etc, terwijl dat al lang is ingehaald door de realiteit. Er lijken vooral mensen met psychopathologische stoornissen in zijn clubje te zitten, die gewoon kicken op moorden en geweld.
maar je gaat er ook niet vanuit dat er een totaal nieuwe vorm van criminaliteit aan het ontstaan is.
mijn vroegere buurman was gepensioneerd agent, uit Utrecht, zelfs de zware criminelen hadden nog bepaalde erecodes.
sommige agenten hadden het wel door, maar de cultuur hier is natuurlijk meer van pappen en nathouden.
wij slapen nooit.
zaterdag 10 juli 2021 om 00:08
valentinamaria schreef: ↑09-07-2021 23:55hier bijv een artikel met redenen waarom de politie hem eigenlijk moest laten glippen:
Maar dat gaat nog steeds niet over onderschatten. Dat gaat over capaciteitsproblemen.
zaterdag 10 juli 2021 om 00:08
omdat het nog maar een jochie van in de 20 was, ook niet opgegroeid in criminaliteit.havermout1 schreef: ↑10-07-2021 00:02De politie zit vol met lekkende agenten. Ik snap dus echt niet waarom hij dacht dat het een goed idee was.
wij slapen nooit.
zaterdag 10 juli 2021 om 00:10
ja, ik ben het met je eens. Zo'n erecode was bijvoorbeeld vroeger dat je vrouwen en kinderen erbuiten hield, nu knallen ze mensen af die een baby op hun arm hebben.valentinamaria schreef: ↑10-07-2021 00:07ja precies.
maar je gaat er ook niet vanuit dat er een totaal nieuwe vorm van criminaliteit aan het ontstaan is.
mijn vroegere buurman was gepensioneerd agent, uit Utrecht, zelfs de zware criminelen hadden nog bepaalde erecodes.
sommige agenten hadden het wel door, maar de cultuur hier is natuurlijk meer van pappen en nathouden.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 10 juli 2021 om 00:12
Die kansarme zwakbegaafde jongeren refereert aan de jongens die ingehuurd worden om het vuile werk op te knappen, dat gaat niet over de “grote” mannen die hoger in de hiërarchie zitten.fashionvictim schreef: ↑10-07-2021 00:01En ook nu nog heeft men het over kansarme, zwakbegaafde jongens die gevoelig zijn voor status etc, terwijl dat al lang is ingehaald door de realiteit. Er lijken vooral mensen met psychopathologische stoornissen in zijn clubje te zitten, die gewoon kicken op moorden en geweld.
zaterdag 10 juli 2021 om 00:12
Ja, Taghi is zelf een voorbeeld die al die cliché's tegenspreekt. Hij is helemaal niet zwakbegaafd maar juist intelligent, ook niet per se kansarm ondanks zijn Marokkaanse roots, en dus ook niet iemand die geen andere keuzes had.valentinamaria schreef: ↑10-07-2021 00:08omdat het nog maar een jochie van in de 20 was, ook niet opgegroeid in criminaliteit.
Taghi had net zo makkelijk nu zelf officier van justitie of rechter kunnen zijn. Of arts ofzo.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 10 juli 2021 om 00:13
Maar dat gaat ook lang niet altijd op, dat is een soort cliché of vooroordeel waar onderzoekers aan vasthouden maar wat al lang is ingehaald door de realiteit.Nummer*Zoveel schreef: ↑10-07-2021 00:12Die kansarme zwakbegaafde jongeren refereert aan de jongens die ingehuurd worden om het vuile werk op te knappen, dat gaat niet over de “grote” mannen die hoger in de hiërarchie zitten.
Am Yisrael Chai!
en de plattelandsgemeenten rondom Utrecht kenden zoiets al helemaal niet.fashionvictim schreef: ↑10-07-2021 00:10ja, ik ben het met je eens. Zo'n erecode was bijvoorbeeld vroeger dat je vrouwen en kinderen erbuiten hield, nu knallen ze mensen af die een baby op hun arm hebben.
daar heb je weinig politie, nu kun je tijdens een rondje fietsen al bergen lege kogelhulzen tegenkomen.
hebben de mocro,s weer geoefend met hun nieuwe arsenaal.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef: ↑10-07-2021 00:07
Dat klopt inderdaad, dat grenzeloze is pas van de laatste jaren.
zaterdag 10 juli 2021 om 00:14
Veel grote criminelen zijn juist heel slimme mensen met hele goede zakelijke inzichten. Ze gebruiken het alleen verkeerd. Pablo Escobar was een hele goede zakenman en handelaar (zijn schoonbroer deed de financiën).fashionvictim schreef: ↑10-07-2021 00:12Ja, Taghi is zelf een voorbeeld die al die cliché's tegenspreekt. Hij is helemaal niet zwakbegaafd maar juist intelligent, ook niet per se kansarm ondanks zijn Marokkaanse roots, en dus ook niet iemand die geen andere keuzes had.
Taghi had net zo makkelijk nu zelf officier van justitie of rechter kunnen zijn. Of arts ofzo.
Als je niet zo slim bent, hou je het in de zware criminaliteit echt niet lang uit.
Let’s go Brandon!
zaterdag 10 juli 2021 om 00:15
de nieuwe drugsbaas die in de plek was gekomen van de vermoorde jongen, een mocro, ramt gewoon 2 politie auto,s die hem willen blokkeren.fashionvictim schreef: ↑10-07-2021 00:13Maar dat gaat ook lang niet altijd op, dat is een soort cliché of vooroordeel waar onderzoekers aan vasthouden maar wat al lang is ingehaald door de realiteit.
middenin een woonwijk.
schieten kunnen ze daar niet, en heeft ook weinig zin, die rijden in gepantserde auto,s.
wij slapen nooit.
zaterdag 10 juli 2021 om 00:15
Alcoholgebruik en misbruik kost onze staat jaarlijks miljoenen euro's. Alcohol is lang niet zo onschuldig als men denktMiskotto schreef: ↑09-07-2021 21:36Misschien kort door de bocht, maar met drank zijn er ook niet echt problemen, alcoholisten heb je overal, maar het gros van de mensen is dat niet.
En ik denk dat het met harddrugs precies zo zal gaan, want als ik nu drugs wil kopen, dan doe ik dat toch wel, legaal of niet.
zaterdag 10 juli 2021 om 00:18
fashionvictim schreef: ↑10-07-2021 00:13Maar dat gaat ook lang niet altijd op, dat is een soort cliché of vooroordeel waar onderzoekers aan vasthouden maar wat al lang is ingehaald door de realiteit.
Nou, als je het lijstje recent opgepakte huurmoordenaars afgaat, dan zitten daar toch echt wel flink wat kansarme zwakbegaafde jongeren tussen. Die rappers bijvoorbeeld.
zaterdag 10 juli 2021 om 00:24
Dat zijn ook geen vaste leden van de bende(s).Nummer*Zoveel schreef: ↑10-07-2021 00:18Nou, als je het lijstje recent opgepakte huurmoordenaars afgaat, dan zitten daar toch echt wel flink wat kansarme zwakbegaafde jongeren tussen. Die rappers bijvoorbeeld.
Die zijn disposable. Die worden enkel betaald om een opdracht uit te voeren.
Let’s go Brandon!
zaterdag 10 juli 2021 om 00:29
havermout1 schreef: ↑10-07-2021 00:24Dat zijn ook geen vaste leden van de bende(s).
Die zijn disposable. Die worden enkel betaald om een opdracht uit te voeren.
Ja, dat schreef ik toch ook?
zaterdag 10 juli 2021 om 00:32
Nou, van die straatboefjes zijn er een aantal niet al te best terecht gekomen.fashionvictim schreef: ↑10-07-2021 00:01ja, die indruk heb ik ook, dat het toch een beetje als "Marokkaanse straatboefjes" gezien werd. En ook nu nog heeft men het over kansarme, zwakbegaafde jongens die gevoelig zijn voor status etc, terwijl dat al lang is ingehaald door de realiteit. Er lijken vooral mensen met psychopathologische stoornissen in zijn clubje te zitten, die gewoon kicken op moorden en geweld.
https://www.boevennieuws.pro/nieuws/tag ... -brazilie/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 10 juli 2021 om 00:42
fashionvictim schreef: ↑10-07-2021 00:13Maar dat gaat ook lang niet altijd op, dat is een soort cliché of vooroordeel waar onderzoekers aan vasthouden maar wat al lang is ingehaald door de realiteit.
https://www.parool.nl/nieuws/wie-praat- ... ~b24d4874/Het zijn niet alleen kansarme jongens in probleemwijken die in de handel belanden, merkt Mulder op. “Het is zo best ingewikkeld de juiste jongens in je vizier te krijgen. Vroeger had je de stepping-stone-theorie: stap voor stap maakten ze hun foute carrière. Nu zie je ook jongens die wél perspectief hebben inééns voor die wereld kiezen.”
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 10 juli 2021 om 00:59
Als hij gewoon had gezegd te willen gaan studeren en iets anders met zijn leven wilde doen, was er waarschijnlijk helemaal niets aan de hand geweest, zolang hij maar 100% zijn mond zou hebben gehouden.valentinamaria schreef: ↑10-07-2021 00:08omdat het nog maar een jochie van in de 20 was, ook niet opgegroeid in criminaliteit.
Let’s go Brandon!