Plannen D66

19-06-2022 15:09 1757 berichten
Ik zag net een tweet voorbij komen van de BBB

https://twitter.com/lientje1967/status/ ... _Ic5_rTTww

Vanuit dat artikel linkte ik verder naar een Telegraaf artikel, maar ik schrik echt van de plannen.

De boeren moeten weg ( voedselvoorziening en export ) en wijken voor woningen
De kwetsbare krijgen hulp, maar voor de groep erboven die het ook zwaar heeft is waarschijnlijk weinig compensatie. Ze willen niet boren naar extra Gronings gas , terwijl we in een energie crisis zitten.

Ik heb het echt gevoel dat dit kabinet ons naar de afgrond leidt...
Alle reacties Link kopieren Quote
Is dit een reltopic? Waarom noem je het Plannen D66? Het zijn kabinetsplannen!

Overigens exporteert Nederland voor 9,1 miljard euro per jaar aan vlees.
Best heul veul he, voor vlees dat wij niet eten maar waar wij wel de lasten voor dragen (stikstof)
Dat kan je lezen als je op het CBS linkje doorklikt, betere bron dan de Televaag als je het aan mij vraagt.
toulouse74 wijzigde dit bericht op 19-06-2022 15:20
64.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Poten af van Gronings gas.

Ga eerst mijn huis maar eens herstellen en versterken.
Of course your opinion matters. Just not to me.
toulouse74 schreef:
19-06-2022 15:13
Is dit een reltopic? Waarom noem je het Plannen D66? Het zijn kabinetsplannen!
Waarom zou dit een rel topic zijn?
Dit zijn blijkbaar plannen van de D66, want het was een besloten D66 congres waar dit allemaal besproken is
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees tweet, BBB en Telegraaf.
Doe nu eens een link naar een artikel met feiten, praten we daarna verder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Don't like farming?

Stop eating.
Problem solved.
Of course your opinion matters. Just not to me.
Alle reacties Link kopieren Quote
toulouse74 schreef:
19-06-2022 15:13
Is dit een reltopic? Waarom noem je het Plannen D66? Het zijn kabinetsplannen!
Niks rellerigs aan. Dit zijn de plannen van D66, ze hebben gewoon veel in de melk te brokkelen.
Wie zijn die mensen die hierop hebben gestemd?
Alle reacties Link kopieren Quote
Shero schreef:
19-06-2022 15:14
Poten af van Gronings gas.

Ga eerst mijn huis maar eens herstellen en versterken.


Kan ook allebei. Dat gas gaan we sowieso nodig hebben dus ja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het eerste wat ik zie als ik op de link klik, is een tweet van een lijsttrekker van een oppositie partij. Dat kan toch nooit objectief zijn?
Heb je een link naar een andere bron, een artikel bijvoorbeeld?
Never mind. Tweet van kerolain. Het bespreken niet waard.
Lekker framen en rellen: DE boeren moeten weg :facepalm:
Ceder schreef:
19-06-2022 15:27
Lekker framen en rellen: DE boeren moeten weg :facepalm:
Een groot deel van de veestapel moet inkrimpen, waardoor het voor boeren niet meer goed lukt om te boeren, tenzij onze voedselprijzen enorm om hoog gaan..
Alle reacties Link kopieren Quote
montblanc schreef:
19-06-2022 15:17
Ik lees tweet, BBB en Telegraaf.
Doe nu eens een link naar een artikel met feiten, praten we daarna verder.
Precies dit, eerst wat ik dacht "kom eens met een betrouwbare bron".

Het programma "Even tot hier" gisteravond gaf enige verheldering over bepaalde reacties. Onderwerp is veel te complex voor leken als wij. Er is veel propaganda, alle partijen met belangen doen aan een cherry picking.
Morrir_Soñando schreef:
19-06-2022 15:22
Het eerste wat ik zie als ik op de link klik, is een tweet van een lijsttrekker van een oppositie partij. Dat kan toch nooit objectief zijn?
Heb je een link naar een andere bron, een artikel bijvoorbeeld?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7726045 ... provincies
Alle reacties Link kopieren Quote
-
Dahlia74 schreef:
19-06-2022 15:30
Precies dit, eerst wat ik dacht "kom eens met een betrouwbare bron".

Het programma "Even tot hier" gisteravond gaf enige verheldering over bepaalde reacties. Onderwerp is veel te complex voor leken als wij. Er is veel propaganda, alle partijen met belangen doen aan een cherry picking.
Dat heb ik gemist. Ik ga het programma zo even terug kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
EsterInside schreef:
19-06-2022 15:21
Kan ook allebei. Dat gas gaan we sowieso nodig hebben dus ja.
Dat iets kan betekent nog niet dat het ook gaat gebeuren...

https://dwarshuis.com/aardbevingen-gron ... moezen.php
Of course your opinion matters. Just not to me.
toulouse74 schreef:
19-06-2022 15:13
Is dit een reltopic? Waarom noem je het Plannen D66? Het zijn kabinetsplannen!

Overigens exporteert Nederland voor 9,1 miljard euro per jaar aan vlees.
Best heul veul he, voor vlees dat wij niet eten maar waar wij wel de lasten voor dragen (stikstof)
Dat kan je lezen als je op het CBS linkje doorklikt, betere bron dan de Televaag als je het aan mij vraagt.
Waarom zou dit een reltopic zijn? Dit is realiteit
De melkveehouderijsector wordt het meest getroffen en zal moeten krimpen volgens het kabinet dat heeft toch niets met export van vlees te maken ?
Nicco88 schreef:
19-06-2022 15:30
Een groot deel van de veestapel moet inkrimpen, waardoor het voor boeren niet meer goed lukt om te boeren, tenzij onze voedselprijzen enorm om hoog gaan..
Dat is dus al iets heel anders dan hoe je het in je openingspost brengt.

Al bij de eerste trekkerprotesten op het Malieveld heeft D66 daar ter plekke heel open en duidelijk hun standpunt gegeven: de Nederlandse vlees- en melkindustrie is te groot voor ons dichtbevolkte land. Ze produceren zelfs voor export. Daarom willen ze dat de helft van de boeren stopt. En die willen ze niet laten vallen, maar met gemeenschapsgeld uitkopen en mogelijkheden bieden om om te vormen.
Daar kun je het mee eens of oneens zijn: ze zijn in ieder geval open en vooruitziend.

Zoals jij het brengt gaat het richting de onsmakelijke-referentie-aan-nazi-Duitsland maar dan van D66 richting de boeren. Erg onterecht, of je het nou wel of niet met het plan eens bent.
Ceder schreef:
19-06-2022 15:56
Dat is dus al iets heel anders dan hoe je het in je openingspost brengt.

Al bij de eerste trekkerprotesten op het Malieveld heeft D66 daar ter plekke heel open en duidelijk hun standpunt gegeven: de Nederlandse vlees- en melkindustrie is te groot voor ons dichtbevolkte land. Ze produceren zelfs voor export. Daarom willen ze dat de helft van de boeren stopt. En die willen ze niet laten vallen, maar met gemeenschapsgeld uitkopen en mogelijkheden bieden om om te vormen.
Daar kun je het mee eens of oneens zijn: ze zijn in ieder geval open en vooruitziend.

Zoals jij het brengt gaat het richting de onsmakelijke-referentie-aan-nazi-Duitsland maar dan van D66 richting de boeren. Erg onterecht, of je het nou wel of niet met het plan eens bent.
Ik vraag mij wel af of D66 er daadwerkelijk verstand van heeft....vooruitziend wil ik ze niet noemen...
D66 heeft 5 zetels verloren in de peiling van mei. Dus prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
wolkje75 schreef:
19-06-2022 15:46
Waarom zou dit een reltopic zijn? Dit is realiteit
De melkveehouderijsector wordt het meest getroffen en zal moeten krimpen volgens het kabinet dat heeft toch niets met export van vlees te maken ?
Van 1984 tot 2015 hadden wij een melkquotum in Europa. De productie van melk lag aan banden, de groei van bedrijven ook. Eerst moest er quotum bijgekocht worden. Zo'n 10 jaar geleden kwam het einde van deze maatregel in zich en vonden boeren, gesteund door investeerders en de Rabobank, dat ze moesten groeien. Of eigenlijk investeerders vonden dat en de boeren deden mee. En als de een gaat investeren moet je sterk in je schoenen staan om dat voorbeeld niet te volgen. De consument wil immers niet meer betalen voor een product met minder milieubelasting. Die explosieve groei is dus nog slechts recent.

Melk is ook een groot exportproduct.

Het stikstof verhaal, net als alle andere klimaatmaatregelen, zijn al vele tientallen jarenbekend. Maatregelen werden steeds weer vooruit geschoven. Geen politieke partij die daar zijn vingers aan durfde te branden. En ja, dan kom je dus op een gegeven moment is de huidige situatie dat alleen keiharde maatregelen eigenlijk nog enig effect kun sorteren.

Nu is het stikstof, maar reken er maar op dat de komende jaren er vele plannen komen die veel sectoren hard raken.

Het stikstofprobleem is complex.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
19-06-2022 16:23
D66 heeft 5 zetels verloren in de peiling van mei. Dus prima.
Zo is het, het kan niet snel genoeg gaan!
Blondie888 schreef:
19-06-2022 16:24
Zo is het, het kan niet snel genoeg gaan!
D66 staat nu op 11 zetels toch? In de peilingen dan bedoel ik?
Alle reacties Link kopieren Quote
Peilingen nu zeggen niets, zegt niets over uitslag volgende tweede kamer verkiezingen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven