Politie heeft er geen zin meer in.

28-05-2023 15:35 296 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... 2-blokkade

https://www.nu.nl/binnenland/6265564/po ... vatie.html

Niet lekker als agent(e) met je gezin naar de camping met Pinksteren, maar 1500 mensen van de A12 moeten slepen.

Waarvoor?
Laat ze gewoon zitten op die A12, dan is er geen lol meer aan. Het verkeer moet maar even omrijden.

Gun die agenten gewoon ook eens een weekendje vrij.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
29-05-2023 21:20
Ik vind het bewonderenswaardig dat je doet waar je voor staat. Dat als eerste.

Maar 2025 CO2 neutraal is gewoon compleet onrealistisch. Er zijn niet eens voldoende betaalbare alternatieven voor de gewone burger hoe moeten zij dan gaan leven?

Ik wijs nu even op mijn werk, door de regelgeving omtrent rijbewijzen is het lessen met een automaat (wat alle hybride en elektrische auto's zijn) totaal niet interessant. Zolang die automaat code niet van het rijbewijs afgehaald wordt kan ik never nooit CO2 neutraal mijn werk doen. En dat duurt en duurt maar... kan zomaar nog 5 jaar duren eer die autimaatcode van het rijbewijs afgaat.


En dit is slechts 1 heel klein voorbeeldje van heel veel meer grotere voorbeelden.
Deze begrijp ik niet. Heb jij een rijbewijs met code?
Alle reacties Link kopieren Quote
bumblebijtje schreef:
29-05-2023 21:28
Povere poging (maar vaak gebruikte tactiek) om de bewijslast om te keren :). Jij stelt dat ze overschot van gelijk hebben, jij volgt de XR-gedachtenlijn, dan is het aan jou om oplossingen aan te geven. Kan je per direct ook aftoetsen of er een draagvlak voor is of niet, ain't that a treat :).

Fijn dat je psychologe bent, fijn dat je je zorgen maakt, fijn dat anderen zich ook zorgen maken, maar met zorgen of met psychologie ga je geen klimaatproblemen oplossen, ga je geen oplossingen bedenken om klimaatneutraal te worden zonder NL de dieperik in te boren voor mens en samenleving (dat gebeurt nu éénmaal als je de economie torpedeert, en frankly, als je tegen 2025 klimaatneutraal wil zijn is dàt je enige optie), ga je niet de nodige ontwikkelingen noch progressies maken om zelfs klimaatpositief te worden en ga je al helemaal niet het onderscheid kunnen maken tussen wat er nu, morgen en volgend jaar nodig is om daar uberhaupt enige concrete stappen in te maken.

Wat je als psychologe wel hoort te verstaan, is hoe je mensen motiveert om progressie te maken. Denk je dat overloos eisen, vinden en denken, geen oplossingen aanbieden en Jan met de pet frustreren en angst aanjagen dé beste manier is vanuit psychologisch oogpunt? Mij lijkt het immers dat je enkel polariseert ipv oplost.
Als je geen opleiding wil volgen om de technische kant van de zaak in goede banen te leiden, zet je dan minstens positief in om mensen te motiveren om progressie te maken. De A12 blokkeren/je vastlijmen/kunstwerken besmeuren/whatever, lost niets op/daar bereik je niets mee.

Ik geloof in democratie. En ik geloof dat het goed is om je stem te laten horen. Dat heeft wel degelijk zin. Op die manier is de hele democratie überhaupt ontstaan. Dankzij protesten mochten vrouwen werken, werden fietspaden aangelegd, heeft iedereen een stem, zijn politieke partijen ontstaan, heeft het Koningshuis minder macht gekregen Etc. Etc. Ik denk dus dat je veerkracht vergroot wordt door het laten horen van je mening en je stem. Maar goed, laten we het ieder bij ons eigen vakgebied houden.

Jij schijnt te werken met je teams aan oplossingen. Jij zit dus in een ander vakgebied dan ik en ik leer graag. Nogmaals, wat zijn die oplossingen waar jij aan werkt waardoor wij de klimaatdoelen gaan halen? En nogmaals, geen greenwashing he.
Siri schreef:
29-05-2023 21:34
Deze begrijp ik niet. Heb jij een rijbewijs met code?
Nee ik geef autorijles. En door die automaatcode op een rijbewijs is het totaal niet interessant om les te geven in een automaat omdat bijna iedereen zowel handgeschakeld als met een automaat wil kunnen rijden.
Alle reacties Link kopieren Quote
bumblebijtje schreef:
29-05-2023 21:16
Jij smijt er werklozen in; ik heb die term geeneens gebruikt.
Meningen heeft iedereen, dus jij en alle XR-activisten mogen die ook hebben. Ze zijn alleen niet-geïnformeerd en niet onderlegd, dus daarom ook weinig relevant. Daarom ook: doe een opleiding, onderleg je in de materie en kom mee oplossingen bedenken en maken, daar geraak je veel verder mee dan een zaterdagje met lijm knoeien op een snelweg.
Welke opleiding heb jij genoten?

Ik heb een opleiding gedaan, ben nu aan het kijken naar nog een PhD doen. Geen opleiding richting klimaatwetenschappen, gelukkig heb ik wel veel vrienden die zich daar professioneel mee bezig houden en ben ik prima in staat om studies te interpreteren.

Dat verdiepen is leuk, maar daar gaan we niets mee veranderen. Tuurlijk, ik wil best discussiëren over hoeveel zin deze acties écht hebben, maar ze hebben meer zin dan je in je eentje ergens in verdiepen en het vervolgens niet ook op de kaart zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
29-05-2023 21:37
Nee ik geef autorijles. En door die automaatcode op een rijbewijs is het totaal niet interessant om les te geven in een automaat omdat bijna iedereen zowel handgeschakeld als met een automaat wil kunnen rijden.
ach so
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterflesje schreef:
29-05-2023 21:21
Je weet welke klimaatwetenschappers aanwezig waren bij de laatste bijeenkomst? Jij weet welke Spinozaprijswinnaars en klimaatwetenschappers gesproken hebben afgelopen zaterdag?
Een Prof Socioloog en een Prof Wiskundige Fysica ja. Je verwart (sympathie van) academische titels en prijzen met competentie. Beiden zijn brilliant in hun vakgebied, meer dan interessant om diep mee te converseren (been there, done that, aanradertje), absoluut eerbiedwaardig in het respectievelijke vakgebieden, maar geen van beiden werken actief aan concrete oplossingen voor de klimaatproblematiek en geen van beiden zou ik actief betrekken bij het onderzoek naar pakweg state of the art regelsystemen voor gen IV reactoren die actief transmutatiestromen kunnen beheren in parallel met opwekking.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
28-05-2023 16:07
Nou, heel vervelend, mensen die proberen jouw planeet te beschermen. Op Pinksteren nog wel!!
De planeet heeft geen hulp nodig hoor, die draait wel door.

Alles wat er op leeft heeft wel een probleem.
I wanna live my life with the volume full!
Cottonclean schreef:
29-05-2023 21:29
Poetin heeft in een half jaar voor elkaar gekregen wat alle milieupartijen in veertig jaar niet is gelukt.

Mensen zijn veel zuiniger geworden met hun energieverbruik.

Noodgedwongen omdat velen anders hun rekeningen niet meer konden betalen. Maar er zijn genoeg mensen geweest die letterlijk in de kou hebben gezeten.

Prima om de prijzen van energie komende uit fossiele brandstoffen te verhogen maar zorg dan voor een alternatief dat voor iedereen beschikbaar is. Dus eerst het alternatief en dan de prijsverhoging doorvoeren.

Idealen zijn heel goed maar ze moeten wel realistisch zijn. En CO2 neutraal in 2025 is dat gewoon niet. Maakt niet uit hoeveel protesten je ertegenaan groot, dat gaat gewoon niet gebeuren omdat er nog geen of onvoldoende alternatieven zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterflesje schreef:
29-05-2023 21:16

Ik heb psychologie gestudeerd en weet dus weinig van de mogelijke oplossingen. Ik weet wel dat heel veel jonge mensen wakker liggen van de ellende in de wereld en dan met name de klimaarcrisis. Ik spreek ze 'dagdagelijks' in mijn praktijk.
Geef ze dan het positieve nieuws mee van de ontwikkelingen die hier geschetst worden in plaats van ze te laten geloven in XR-sprookjes van 2025 klimaatneutraal!

Klimaatneutraal in 2025 betekent dat je depressieve patiënten in 2026 aardappelen moeten rooien voor hun avondeten. Liggen ze dáár niet wakker van?



Nogmaals, je gaat er maar niet op in, maar weet je echt waar XR voor staat?
Alle reacties Link kopieren Quote
bumblebijtje schreef:
29-05-2023 21:42
Een Prof Socioloog en een Prof Wiskundige Fysica ja. Je verwart (sympathie van) academische titels en prijzen met competentie. Beiden zijn brilliant in hun vakgebied, meer dan interessant om diep mee te converseren (been there, done that, aanradertje), absoluut eerbiedwaardig in het respectievelijke vakgebieden, maar geen van beiden werken actief aan concrete oplossingen voor de klimaatproblematiek en geen van beiden zou ik actief betrekken bij het onderzoek naar pakweg state of the art regelsystemen voor gen IV reactoren die actief transmutatiestromen kunnen beheren in parallel met opwekking.
Je maakt me oprecht nieuwsgierig. Leg eens uit waar je aan werkt met je teams? Nog steeds vind ik het echt beledigend dat je mij wegzet als onopgeleide sukkel op de A12. Je komt op mij gefrustreerd en hautain over. Ik vind dat iedereen op zijn minst respect verdient. Ook als ze geen klimaatwetenschappen hebben gestudeerd en zich terecht zorgen maken over het klimaat.

Reyer Gerlagh (klimaateconoom) en Chris Juliens (klimaatwetenschapper en schrijver van 'Hoe ver mag je gaan voor het klimaat' ) zijn actief lid van XR. Volgens mij waren zij beiden ook aanwezig afgelopen zaterdag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eidde schreef:
29-05-2023 21:44
De planeet heeft geen hulp nodig hoor, die draait wel door.

Alles wat er op leeft heeft wel een probleem.
Een veel acuter probleem hebben we als we nu ineens stoppen met CO2 uitstoten. Ik heb nog niemand zien schrijven hoe een CO2-neutral 2025 er uitziet. Maar daar lijmen ze zich wel voor vast op de A12!
Alle reacties Link kopieren Quote
bumblebijtje schreef:
29-05-2023 21:42
Een Prof Socioloog en een Prof Wiskundige Fysica ja. Je verwart (sympathie van) academische titels en prijzen met competentie. Beiden zijn brilliant in hun vakgebied, meer dan interessant om diep mee te converseren (been there, done that, aanradertje), absoluut eerbiedwaardig in het respectievelijke vakgebieden, maar geen van beiden werken actief aan concrete oplossingen voor de klimaatproblematiek en geen van beiden zou ik actief betrekken bij het onderzoek naar pakweg state of the art regelsystemen voor gen IV reactoren die actief transmutatiestromen kunnen beheren in parallel met opwekking.
Oké jij werkt dus aan de ontwikkeling van nieuwe kernreactoren?

Ik ben voor kernenergie, ik weet ook dat als we moeten wachten op de goedkeuring en daarna bouw van kernreactoren wel alweer heel wat points of no return voorbij zijn. Dus zet ik me in om de industrie aan te pakken, mede totdat we een (kern)energietransitie kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
29-05-2023 21:47
Geef ze dan het positieve nieuws mee van de ontwikkelingen die hier geschetst worden in plaats van ze te laten geloven in XR-sprookjes van 2025 klimaatneutraal!

Klimaatneutraal in 2025 betekent dat je depressieve patiënten in 2026 aardappelen moeten rooien voor hun avondeten. Liggen ze dáár niet wakker van?



Nogmaals, je gaat er maar niet op in, maar weet je echt waar XR voor staat?
Ik weet dat ik me zorgen maak over onze planteer en om die reden meedoe aan de acties op de A12. XR organiseert dit en ik maak daar dankbaar gebruik van. Uiteraard weet ik ook waar XR voor staat maar dat weet jij ook als je de site bekijkt.

Ik houd me bezig met mijn vakgebied en ik zie daar opvallend vaak jonge mensen met veel angsten voor de toekomst. En natuurlijk gaan we daarmee aan de slag. Ik bespreek niet inhoudelijk met mijn cliënten of de klimaatcrisis echt zo erg is als ik denk. Dat is mijn vakgebied ook niet en zou niet ethisch zijn. Wel gaan we aan de slag met positieve en helpende gedachten en werken we aan het vergroten van hun veerkracht. Zodat het leven weer draaglijker wordt en ze weer wat meer kunnen genieten. Ik heb gemerkt dat veel jongeren zich enorm schuldig voelen bijvoorbeeld als ze leren jasjes dragen oid. Daar gaan we actief mee aan het werk. Hoe zorg je goed voor jezelf en de aarde? Dat soort dingen. Maar goed, dat is mijn werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blablabla97 schreef:
29-05-2023 21:51
Oké jij werkt dus aan de ontwikkeling van nieuwe kernreactoren?

Ik ben voor kernenergie, ik weet ook dat als we moeten wachten op de goedkeuring en daarna bouw van kernreactoren wel alweer heel wat points of no return voorbij zijn. Dus zet ik me in om de industrie aan te pakken, mede totdat we een (kern)energietransitie kunnen maken.
Eens!
Alle reacties Link kopieren Quote
Blablabla97 schreef:
29-05-2023 21:37
Welke opleiding heb jij genoten?

Ik heb een opleiding gedaan, ben nu aan het kijken naar nog een PhD doen. Geen opleiding richting klimaatwetenschappen, gelukkig heb ik wel veel vrienden die zich daar professioneel mee bezig houden en ben ik prima in staat om studies te interpreteren.

Dat verdiepen is leuk, maar daar gaan we niets mee veranderen. Tuurlijk, ik wil best discussiëren over hoeveel zin deze acties écht hebben, maar ze hebben meer zin dan je in je eentje ergens in verdiepen en het vervolgens niet ook op de kaart zetten.
Welke zin hebben ze dan, heel concreet (naast mensen irriteren)?
Je bereikt er geen toegevingen mee, je reikt er geen oplossingen mee aan, je pakt geen specifieke problemen mee aan en je geeft geen aanzet tot specifieke actieplannen. Je bereikt wel afkeer/afkeuring bij mensen die weten waar ze mee bezig zijn (en die weten wat voor idiotie het is om die klimaatneutraliteit tegen 2025 te eisen), afkeer/weerstand bij mensen die aan dat alles niets kunnen doen maar die ten onrechte getroffen worden, afkeer/weerstand bij mensen die het vorige (mis)(ge)bruiken om de hakken nog dieper in het zand te zetten, en angst/weerstand bij velen die weliswaar weten dat zaken anders zullen zijn, maar die verdomd goed weten dat wat XR voorstelt maar 1 slachtoffer oplevert: zijzelf. is het beetje media-aandacht die je er mee krijg dat echt waard?

Je hoeft je niet met alle geweld te verdiepen in de techniciteit achter alles, maar een tikje meer dan "wij eisen, jullie moeten het doen en ook al weten we niet hoe, als het niet tegen morgen gebeurd is zijn wij goed en jullie slecht", zou alvast een goede start zijn. Dat, of een bewust communiceren/transparantie over de gevolgen die vast hangen aan de "klimaatneutraal tegen 2025"-eis. Sluit gerust per morgen Tata Steel, Schiphol en alle grootvervuilers die op het vizier van XR staan, maar leg dan ook uit aan alle geimpacteerden (en dat gaan er veel zijn, direct en indirect) hoe ze verder moeten met hun - nu weliswaar meer klimaatvriendelijke - leven.

Of zoals ik zei, ga iets doen dat er echt toe doet. Er zijn genoeg bedrijven in NL en daarbuiten, die daarmee bezig zijn.

Welke studies, hoeveel studies en hoeveel titels ik daarbij gedaan heb of verzameld heb, dat doet er zelfs niet eens echt toe. Wij zijn heel actief in allerlei toegepaste R&D activiteiten voor commerciële bedrijven wereldwijd, binnen mijn team concreet met focus op energieopwekking (nucleair en andere). Wij maken impact :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man heeft jarenlang met kernfysica gewerkt, met luchtmetingen en met mogelijke energieoplossingen. Hij erkent de problematiek, maar heeft nog geen goede oplossing gezien.

Het is waanzinnig hoeveel energie er al verbruikt is voordat er één windmolen staat. Puur om het kreng te produceren en te vervoeren.

Zonnepanelen gaan maar een aantal jaren mee en vormen daarna een probleem op de afvalberg.

Maar als we de zonnepanelen straks gaan dumpen in Afrika, waar we eerst de benodigde chemicaliën met veel bijkomende ellende uit de grond hebben gehaald, dan zijn ze weer terug op de plek van oorsprong.

Circulaire economie, toch?
Het greenwashen van problemen is echt te zot voor woorden. Shell is er ook enorm goed in.

Zolang er geen echte oplossing is, gaan wij niet privé investeren in schijnoplossingen.

Vandaag even naar de Eemshaven geweest, de LNG-terminal bekeken. Ik had het groter verwacht.
De twee LNG-tankers waren behoorlijk indrukwekkend. Bijna 300 meter lang en meer dan 40 meter breed.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterflesje schreef:
29-05-2023 21:58
Ik weet dat ik me zorgen maak over onze planteer en om die reden meedoe aan de acties op de A12. XR organiseert dit en ik maak daar dankbaar gebruik van. Uiteraard weet ik ook waar XR voor staat maar dat weet jij ook als je de site bekijkt.

Ik houd me bezig met mijn vakgebied en ik zie daar opvallend vaak jonge mensen met veel angsten voor de toekomst. En natuurlijk gaan we daarmee aan de slag. Ik bespreek niet inhoudelijk met mijn cliënten of de klimaatcrisis echt zo erg is als ik denk. Dat is mijn vakgebied ook niet en zou niet ethisch zijn. Wel gaan we aan de slag met positieve en helpende gedachten en werken we aan het vergroten van hun veerkracht. Zodat het leven weer draaglijker wordt en ze weer wat meer kunnen genieten. Ik heb gemerkt dat veel jongeren zich enorm schuldig voelen bijvoorbeeld als ze leren jasjes dragen oid. Daar gaan we actief mee aan het werk. Hoe zorg je goed voor jezelf en de aarde? Dat soort dingen. Maar goed, dat is mijn werk.
Nou maak ik me ook zorgen, maar om me met deze zorgen nu te melden bij een psycholoog is ook wat merkwaardig.

Kom op, lees een boek, ga wat doen, maar stel je niet zo aan, zou ik tegen die jongeren willen zeggen. Een beetje first world problems.

En het zijn natuurlijk niet alleen jonge mensen die zich zorgen maken.

Wat ik wel denk is dat veel mensen die protesteren ook weinig te verliezen hebben met een plotselinge omslag naar een CO2-neutrale wereld. Toch relatief veel studenten (die nog niet meedoen in het arbeidsproces) of mensen die bijvoorbeeld geen eigen huis, vermogen of auto bezitten. Als je voor laatstgenoemde zaken jaren hebt gewerkt, sta je net iets anders in de wedstrijd.
Siri schreef:
29-05-2023 22:06
Nou maak ik me ook zorgen, maar om me met deze zorgen nu te melden bij een psycholoog is ook wat merkwaardig.

Kom op, lees een boek, ga wat doen, maar stel je niet zo aan, zou ik tegen die jongeren willen zeggen. Een beetje first world problems.

En het zijn natuurlijk niet alleen jonge mensen die zich zorgen maken.

Wat ik wel denk is dat veel mensen die protesteren ook weinig te verliezen hebben met een plotselinge omslag naar een CO2-neutrale wereld. Toch relatief veel studenten (die nog niet meedoen in het arbeidsproces) of mensen die bijvoorbeeld geen eigen huis, vermogen of auto bezitten. Als je voor laatstgenoemde zaken jaren hebt gewerkt, sta je net iets anders in de wedstrijd.

Hier sluit ik mij volledig bij aan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterflesje schreef:
29-05-2023 21:58
Ik weet dat ik me zorgen maak over onze planteer en om die reden meedoe aan de acties op de A12. XR organiseert dit en ik maak daar dankbaar gebruik van. Uiteraard weet ik ook waar XR voor staat maar dat weet jij ook als je de site bekijkt.

Ik houd me bezig met mijn vakgebied en ik zie daar opvallend vaak jonge mensen met veel angsten voor de toekomst. En natuurlijk gaan we daarmee aan de slag. Ik bespreek niet inhoudelijk met mijn cliënten of de klimaatcrisis echt zo erg is als ik denk. Dat is mijn vakgebied ook niet en zou niet ethisch zijn. Wel gaan we aan de slag met positieve en helpende gedachten en werken we aan het vergroten van hun veerkracht. Zodat het leven weer draaglijker wordt en ze weer wat meer kunnen genieten. Ik heb gemerkt dat veel jongeren zich enorm schuldig voelen bijvoorbeeld als ze leren jasjes dragen oid. Daar gaan we actief mee aan het werk. Hoe zorg je goed voor jezelf en de aarde? Dat soort dingen. Maar goed, dat is mijn werk.
Als mensen naar een psycholoog gaan vanwege hun leren jasje, dan hebben ze toch echt een ander probleem dan dat jasje. Iets met zaken niet in perspectief kunnen zien, verkeerde verbanden leggen etc. Zeg maar het type dat zich zorgen maakt om de CO2 die ze zelf uitademt…

Daar kun je toch niet serieus een ‘hoe zorg je goed voor de aarde’ discussie mee voeren?



We maken ons allemaal zorgen om de planeet. Maar pas op voor vage clubs met vage radicale doelen.
fairway wijzigde dit bericht op 29-05-2023 22:11
1.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
29-05-2023 22:08
Hier sluit ik mij volledig bij aan!
Ook met het idee in het achterhoofd dat we in het Westen de dans grotendeels zullen ontspringen. De echte klappen vallen elders op de planeet.

Al die mensen melden zich ook niet bij een psycholoog, maar hijsen zichzelf op bootjes om de middellandse zee over te steken. Of liggen ergens in een loopgraaf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ondanks dat het volgens Bumblebijtje geen zin heeft, heb ik me net ook aangesloten bij XR. Volgende demonstratie ben ik erbij!
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Blablabla97 schreef:
29-05-2023 21:51
Oké jij werkt dus aan de ontwikkeling van nieuwe kernreactoren?

Ik ben voor kernenergie, ik weet ook dat als we moeten wachten op de goedkeuring en daarna bouw van kernreactoren wel alweer heel wat points of no return voorbij zijn. Dus zet ik me in om de industrie aan te pakken, mede totdat we een (kern)energietransitie kunnen maken.
We dragen onder andere daar aan bij ja (je ontwikkelt niet op je eentje een gen IV ;-) ), al is dat niet het enige dat we doen binnen de energiesector en het bredere bedrijf gaat ook ruimer dan enkel die sector.

De energietransitie kan je hier en nu in gang zetten; binnen de 4à5 jaar heb je werkende reactoren (als je met de bewezen types werkt), de rest is politiek (en die 4à5 jaar heb je sowieso nodig, langer zelfs, als je geen democratische problemen wil triggeren bij je bevolking).
Je kan gerust de focus leggen op de industrie (dat doen ze zelf ook, veel beter dan de politiek dat ooit kan), zolang je maar niet meegaat in indianenverhalen als "klimaatneutraal tegen 2025".

Als XR iets zinvol wil doen, dan dwingt ze de politiek tot de oprichting van een a-politiek strategisch transitie bureau dat bevolkt is met experten en dat verantwoordelijk is voor de uitwerking, planning en de uitvoering van de transitie overheen de komende 10à25 jaar. Laat de politiek zich verder maar bezig houden met flankerende maatregelen, maar laat de praktische kant van het verhaal over aan mensen die geen tunnelvisie hebben tot aan de volgende verkiezing. Daar krijg je, als je het goed aanpakt, én resultaat mee én je neemt uiteindelijk 80%-90% van je bevolking mee in het verhaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Siri schreef:
29-05-2023 22:06


Wat ik wel denk is dat veel mensen die protesteren ook weinig te verliezen hebben met een plotselinge omslag naar een CO2-neutrale wereld. Toch relatief veel studenten (die nog niet meedoen in het arbeidsproces) of mensen die bijvoorbeeld geen eigen huis, vermogen of auto bezitten. Als je voor laatstgenoemde zaken jaren hebt gewerkt, sta je net iets anders in de wedstrijd.
Studenten hebben alleen een schuld van tienduizenden euro’s door een bizar systeem, een totaal verziekte woningmarkt waar ze sowieso geen huis op kunnen kopen vanwege eerder genoemde studieschuld, een volledig afgebroken zorgstaat door het jarenlange beleid, een wereld die aan alle kanten in de fik staat door oorlogen en bosbranden. Maar nee, niets te verliezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
29-05-2023 22:11
Ondanks dat het volgens Bumblebijtje geen zin heeft, heb ik me net ook aangesloten bij XR. Volgende demonstratie ben ik erbij!
Ik ben er ook weer, misschien kunnen we met z’n drieën een VIVA voor klimaat spandoek maken ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Blablabla97 schreef:
29-05-2023 22:27
Studenten hebben alleen een schuld van tienduizenden euro’s door een bizar systeem, een totaal verziekte woningmarkt waar ze sowieso geen huis op kunnen kopen vanwege eerder genoemde studieschuld, een volledig afgebroken zorgstaat door het jarenlange beleid, een wereld die aan alle kanten in de fik staat door oorlogen en bosbranden. Maar nee, niets te verliezen.
Nee, dat klopt. Met deze beginsituatie - die niet zaligmakend is, dat realiseer ik me - heb je inderdaad niet zoveel te verliezen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven