Politie heeft er geen zin meer in.

28-05-2023 15:35 296 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... 2-blokkade

https://www.nu.nl/binnenland/6265564/po ... vatie.html

Niet lekker als agent(e) met je gezin naar de camping met Pinksteren, maar 1500 mensen van de A12 moeten slepen.

Waarvoor?
Laat ze gewoon zitten op die A12, dan is er geen lol meer aan. Het verkeer moet maar even omrijden.

Gun die agenten gewoon ook eens een weekendje vrij.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
29-05-2023 10:56
Protesteren voor het redden van de aarde. Het zou verboden moeten worden...
Ik zag pas geleden een prachtig gebied met de grond gelijk gemaakt worden. Er woonden konijntjes die moeten jongen hebben gehad. Elk jaar in de herfst maakte ik daar foto’s van paddestoelen die ik nergens anders meer zie. Het is nu allemaal weg. En vanuit de pers zie en lees ik soortgelijke verhalen. Ik vraag me dus af hoe de prioriteiten precies liggen. Maar ga vooral op een snelweg zitten in al het drama.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
29-05-2023 11:33
Waar zal nu het eten vandaan komen?
Als wij zo doorgaan komt die droogte ook hier en hebben we ook niks meer te willen.
Kan je zeuren dat je je stukje vlees wil, maar mag je hopen dat je die maiskolf zelf mag opknabbelen.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
29-05-2023 11:34
Kijk nog even naar wat een vrij land inhoudt.
Je kunt in alle vrijheid besluiten dat het voor mens, dier en milieu beter is om een stap terug te doen, zonder dat je dat van bovenaf wordt opgelegd.
Fairway schreef:
29-05-2023 08:20


Dan zetten ze dat waterkanon maar op standje pijnlijk volgende keer..
Een waterkanon gericht inzetten op geweldloos demonstrerende mensen? Ben je wel goed bij je hoofd? Dat is enorm buitenproportioneel.

Het is überhaupt de vraag of het waterkanon nu, zo snel al, ingezet had mogen worden.

Deze mensen zitten er niet voor zichzelf he, maar voor behoud van de wereld. En hoeveel mensen ook denken dat ze zich 'voor de lol' af laten slepen en op laten pakken: erg leuk is het niet. Het risico oop pijn, blauwe plekken, schrammen etc is aanzienlijk. Zo'n demonstratie is ook mentaal heftig.

En ja, de politie word zwaar belast. de overheid gebruikt de politie als instrument om een vreedzame demonstratie op te breken. De politie en het OM is voor XR het instrument/orgaan het dichtst bij de overheid. Bij de actietrainingen van XR wordt dan ook aandacht besteed aan respect voor de politie (ze zijn niet je vriend tijdens de blokkade, maar ook niet je vijand, zij doen gewoon hun werk en staan onder hoge spanning op zo'n dag).

Heel goed dus dat de politie zegt 'hier hebben we geen zin meer in'. Dan is het misschien eens tijd dat de overheid nadenkt over een oplossing voor het probleem: de subsidiëring van fossiele brandstoffen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisava schreef:
29-05-2023 11:50
Je kunt in alle vrijheid besluiten dat het voor mens, dier en milieu beter is om een stap terug te doen, zonder dat je dat van bovenaf wordt opgelegd.
Je zegt het goed. In vrijheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisava schreef:
29-05-2023 11:06
In een vrij land kun je toch ook verder kijken dan je eigen behoeftes?
Je kan dat, je moet het niet; daar gaat dat vrije land toch om?
Alle reacties Link kopieren Quote
NoPepsiPlease schreef:
29-05-2023 11:47
Als wij zo doorgaan komt die droogte ook hier en hebben we ook niks meer te willen.
Kan je zeuren dat je je stukje vlees wil, maar mag je hopen dat je die maiskolf zelf mag opknabbelen.
Of je het nu leuk vindt of niet zal er toch gezocht moeten worden naar alternatieven. Als er ergens tekorten zijn moet dat van elders komen. Ook als het plantaardig is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
29-05-2023 12:19
Je zegt het goed. In vrijheid.
Dat doen die mensen van XR dus. Mooi dat dat kan in ons land.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
29-05-2023 12:22
Of je het nu leuk vindt of niet zal er toch gezocht moeten worden naar alternatieven. Als er ergens tekorten zijn moet dat van elders komen. Ook als het plantaardig is.
Eerst een heel stuk minderen qua consumptie zou al een stuk schelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisava schreef:
29-05-2023 12:28
Eerst een heel stuk minderen qua consumptie zou al een stuk schelen.
Begin jij daar maar mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
29-05-2023 12:31
Begin jij daar maar mee.
Dat doe ik al. Wat een flauwe reactie, heb je niks beters?
lisava wijzigde dit bericht op 29-05-2023 12:35
4.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Cottonclean schreef:
29-05-2023 10:33
Die staan hier op vrijdagmiddag op een viaduct boven de Noordzeeweg.
Daar heeft niemand last van.
Mijn reactie was dan ook op een van de zijpaden in dit topic, namelijk de boeren (en of alles wat zogenoemd meedoet aan boerenprotesten wel boer is).
Ik kan heel Nederland inmiddels horen zuchten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisava schreef:
29-05-2023 12:34
Dat doe ik al. Wat een flauwe reactie, heb je niks beters?
Goed zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
29-05-2023 12:37
Goed zo.
Nee dus
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
29-05-2023 12:22
Of je het nu leuk vindt of niet zal er toch gezocht moeten worden naar alternatieven. Als er ergens tekorten zijn moet dat van elders komen. Ook als het plantaardig is.
Of je probeert nu de schade al behoorlijk te beperken. Want die elders is er straks niet meer.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
29-05-2023 12:22
Of je het nu leuk vindt of niet zal er toch gezocht moeten worden naar alternatieven. Als er ergens tekorten zijn moet dat van elders komen. Ook als het plantaardig is.
Of je probeert nu de schade al behoorlijk te beperken. Want die elders is er straks niet meer.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan me goed voorstellen dat de politie het niet leuk vindt. Ze voeren de opdracht uit. De snelweg moest vrij en vervolgens gebeurt er niks met de mensen die gearresteerd zijn. Aan de andere kant was hun opdracht om de snelweg leeg te vegen en dat hebben ze gedaan. Punt.

Ik steun XR actief. Omdat we maar 1 aarde hebben en we gaan er te slecht mee om. En ja, ik vlieg af en toe omdat het met de trein onbetaalbaar is of niet te bereiken, eet af en toe een stukje scharrelvlees, ik gebruik haarlak en deo etc etc. Kortom ik leef gewoon zoals ik denk dat het goed is.

Wat mij hielp is de gedachte dat wij allemaal het recht hebben om de politiek om oplossingen te vragen. Daarvoor hoef je zelf niet onfeilbaar te zijn. Ik mag èn op de snelweg staan om XR te steunen om oplossingen te vragen van mijn politiek leiders èn in een vliegtuig stappen om op vakantie te gaan. Dat is niet hypocriet. Laten we elkaar in godsnaam niet ontmoedigen om te vragen om duurzame oplossingen omdat we zelf niet onfeilbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisava schreef:
29-05-2023 11:50
Je kunt in alle vrijheid besluiten dat het voor mens, dier en milieu beter is om een stap terug te doen, zonder dat je dat van bovenaf wordt opgelegd.
Je hebt gelijk.

Sterker nog: bij vrijheid hoort ook de verantwoordelijkheid om goed met die vrijheiden om te gaan en verder te kijken dan je eigen behoeften.

Ik vrees alleen dat de wal het schip vanzelf wel keert. Dan komen vanzelf van bovenaf opgelegde maatregelen, omdat wij mensen niet in staat zijn onszelf te begrenzen.

De komende decennia kunnen we heel wat maatregelen verwachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Siri schreef:
29-05-2023 16:28
Je hebt gelijk.

Sterker nog: bij vrijheid hoort ook de verantwoordelijkheid om goed met die vrijheiden om te gaan en verder te kijken dan je eigen behoeften.

Ik vrees alleen dat de wal het schip vanzelf wel keert. Dan komen vanzelf van bovenaf opgelegde maatregelen, omdat wij mensen niet in staat zijn onszelf te begrenzen.

De komende decennia kunnen we heel wat maatregelen verwachten.
Niet direct, op wat overbodige steekvlampolitiek na.

Maar je mag je wel verwachten aan nog flink wat meer evolutie binnen de ruime biotech-sector.
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
29-05-2023 10:56
Protesteren voor het redden van de aarde. Het zou verboden moeten worden...
Het was wel toegestaan, maar niet op die lokatie. Daarom zijn ze opgepakt. Niet vanwege het doel van de demonstratie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Siri schreef:
29-05-2023 16:28
De komende decennia kunnen we heel wat maatregelen verwachten.
Van moeder natuur denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Dit omschrijft goed waarom ik het zó typerend vind dat de politie juist hierover valt. Er zijn nog zoveel andere dingen hierbij in te vullen…
Alle reacties Link kopieren Quote
Blablabla97 schreef:
29-05-2023 18:03
Afbeelding

Dit omschrijft goed waarom ik het zó typerend vind dat de politie juist hierover valt. Er zijn nog zoveel andere dingen hierbij in te vullen…

Kun je me even uitleggen wat (de vakbond van) de politie op welke manier dan ook met de Toeslagenaffaire te maken heeft?
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
madamzonderm schreef:
29-05-2023 17:07
Van moeder natuur denk ik.
De Aarde overleeft het wel, nog iets van 8 miljard jaar geloof ik.

De mensheid niet. Daar gaat met je reet op de A12 zitten niet aan bijdragen.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Siri schreef:
29-05-2023 16:28
Je hebt gelijk.

Sterker nog: bij vrijheid hoort ook de verantwoordelijkheid om goed met die vrijheiden om te gaan en verder te kijken dan je eigen behoeften.

Ik vrees alleen dat de wal het schip vanzelf wel keert. Dan komen vanzelf van bovenaf opgelegde maatregelen, omdat wij mensen niet in staat zijn onszelf te begrenzen.

De komende decennia kunnen we heel wat maatregelen verwachten.
Ik denk het ook.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven