Politie heeft er geen zin meer in.

28-05-2023 15:35 296 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... 2-blokkade

https://www.nu.nl/binnenland/6265564/po ... vatie.html

Niet lekker als agent(e) met je gezin naar de camping met Pinksteren, maar 1500 mensen van de A12 moeten slepen.

Waarvoor?
Laat ze gewoon zitten op die A12, dan is er geen lol meer aan. Het verkeer moet maar even omrijden.

Gun die agenten gewoon ook eens een weekendje vrij.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterflesje schreef:
29-05-2023 13:00
Ik kan me goed voorstellen dat de politie het niet leuk vindt. Ze voeren de opdracht uit. De snelweg moest vrij en vervolgens gebeurt er niks met de mensen die gearresteerd zijn. Aan de andere kant was hun opdracht om de snelweg leeg te vegen en dat hebben ze gedaan. Punt.

Ik steun XR actief. Omdat we maar 1 aarde hebben en we gaan er te slecht mee om. En ja, ik vlieg af en toe omdat het met de trein onbetaalbaar is of niet te bereiken, eet af en toe een stukje scharrelvlees, ik gebruik haarlak en deo etc etc. Kortom ik leef gewoon zoals ik denk dat het goed is.

Wat mij hielp is de gedachte dat wij allemaal het recht hebben om de politiek om oplossingen te vragen. Daarvoor hoef je zelf niet onfeilbaar te zijn. Ik mag èn op de snelweg staan om XR te steunen om oplossingen te vragen van mijn politiek leiders èn in een vliegtuig stappen om op vakantie te gaan. Dat is niet hypocriet. Laten we elkaar in godsnaam niet ontmoedigen om te vragen om duurzame oplossingen omdat we zelf niet onfeilbaar zijn.
XR wil dat we in 2025 CO2 neutraal zijn. Hoe zie je dat voor je zonder massale werkloosheid en een radicale verandering in onze levensstandaard?

Hoe kun je ze steunen en tegelijkertijd wel vliegen en met de trein op reis?
Net zoals jij snap ik dat we iets aan de uitstoot van CO2 moeten doen om te voorkomen dat we over een tijdje terugvallen naar het jaar nul. De radicalen van XR willen nu al naar het aar nul.
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
29-05-2023 10:56
Protesteren voor het redden van de aarde. Het zou verboden moeten worden...
Protesteren mag. Maar sta je ook achter rebellie? Want dat is wel XR actief nastreeft, rebellie, wetteloosheid, hun wil en hun denkwijze opdringen aan mensen die daar net wat anders over denken. Ben jij zo’n radicaal?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het een vreemde reactie van de politie. Ze staan ook bij zowat elke voetbalwedstrijd paraat waar regelmatig rellen zijn, daar worden doorgaans ook amper tot geen aanhoudingen verricht.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Quaintrelle schreef:
29-05-2023 20:07
Ik vind het een vreemde reactie van de politie. Ze staan ook bij zowat elke voetbalwedstrijd paraat waar regelmatig rellen zijn, daar worden doorgaans ook amper tot geen aanhoudingen verricht.
Omdat ze nu allemaal opgetrommeld werden vanuit het hele land en omdat ze zich afvragen waarom dat nodig was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
29-05-2023 20:01
XR wil dat we in 2025 CO2 neutraal zijn. Hoe zie je dat voor je zonder massale werkloosheid en een radicale verandering in onze levensstandaard?

Hoe kun je ze steunen en tegelijkertijd wel vliegen en met de trein op reis?
Net zoals jij snap ik dat we iets aan de uitstoot van CO2 moeten doen om te voorkomen dat we over een tijdje terugvallen naar het jaar nul. De radicalen van XR willen nu al naar het aar nul.
Ik ben dus die radicaal die al 3 keer op de snelweg heeft gezeten. Ik vind dat de Nederlandse politiek zich aan de afspraken moet houden die gemaakt zijn. De afspraken worden steeds overtreden. Die overtredingen worden door Milieudefentie voor de rechter gebracht. De rechter heeft ze gelijk gegeven. Alsnog houdt de overheid zich niet aan de afspraken die gemaakt zijn. Dat vind ik zeer kwalijk! Ik wil dus dat mijn politiek leiders komen met oplossingen en zich houden aan de gemaakte afspraken.

Los daarvan vind ik dat ook ik mijn steentje moet bijdragen. Net als iedereen. Maar iedereen doet dat op zijn eigen manier. En ik doe dat op mijn manier. En dat betekent dat ik inderdaad ook vlieg, met de trein reis etc. Dat staat los van vragen aan de politiek om duurzame oplossingen. Op dit moment is Nederland het slechtste jongetje van Europa. En dan nog even los van de afgrijselijke dingen die gebeuren met dieren in de bio-industrie.

Nederland is, als je de uitstoot van lucht- en scheepvaart meetelt, per hoofd van de bevolking met afstand de grootste uitstoter van broeikasgassen in Europa, mede dankzij de fossiele subsidies.Gemiddeld draagt elke werkende Nederlander jaarlijks ruim een netto maandsalaris (2000 euro) bij aan fossiele subsidies voor bedrijven als Shell, Tata Steel, KLM, Schiphol, Vattenfall etc. En waarom? Shell maakte vorig jaar alleen al 36 miljard euro winst.

De lucht- en natuurkwaliteit in Nederland is, mede dankzij de fossiele subsidies, ongeveer de slechtste van heel Europa. Het is bijvoorbeeld duidelijk aangetoond dat de gezondheidsschade alleen al voor mensen door vliegverkeer van en naar Schiphol veel groter is dan het economisch nut. Toch weigert de overheid vliegen minder aantrekkelijk te maken en weigeren ze BTW op vliegtickets of accijns op kerosine in te voeren.
waterflesje wijzigde dit bericht op 29-05-2023 20:16
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
29-05-2023 20:04
Protesteren mag. Maar sta je ook achter rebellie? Want dat is wel XR actief nastreeft, rebellie, wetteloosheid, hun wil en hun denkwijze opdringen aan mensen die daar net wat anders over denken. Ben jij zo’n radicaal?
Ik vind dat je burgerlijk ongehoorzaam mag zijn als de nood aan de man komt. Niet om egoïstische redenen hoor. Maar om de aarde te redden. Lijkt me best belangrijk toch?
waterflesje wijzigde dit bericht op 29-05-2023 20:18
0.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Politie heeft gelijk, dit is ook belachelijk. Prima wanneer je ergens in gelooft, prima wanneer je hiervoor wil protesteren maar niet een snelweg blokkeren. Dat hoort gewoon verboden te zijn. Je zal maar met een ziek iemand naar het ziekenhuis moeten, of met je hond of kat naar de dierenarts of naar een familielid dat op sterven ligt. Het recht om te protesteren en demonstreren is prima, maar er moeten wel regels aan verbonden zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vladimir schreef:
29-05-2023 20:17
Politie heeft gelijk, dit is ook belachelijk. Prima wanneer je ergens in gelooft, prima wanneer je hiervoor wil protesteren maar niet een snelweg blokkeren. Dat hoort gewoon verboden te zijn. Je zal maar met een ziek iemand naar het ziekenhuis moeten, of met je hond of kat naar de dierenarts of naar een familielid dat op sterven ligt. Het recht om te protesteren en demonstreren is prima, maar er moeten wel regels aan verbonden zijn.
Er kwam afgelopen zaterdag een ambulance langs en er werd direct ruimte gemaakt. XR is namelijk geweldloos.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op een snelweg zitten zie ik nog niet als radicaal. Ik denk dat de acties niet echt overkomen, hoogstens als irritant.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vladimir schreef:
29-05-2023 20:17
Politie heeft gelijk, dit is ook belachelijk. Prima wanneer je ergens in gelooft, prima wanneer je hiervoor wil protesteren maar niet een snelweg blokkeren. Dat hoort gewoon verboden te zijn. Je zal maar met een ziek iemand naar het ziekenhuis moeten, of met je hond of kat naar de dierenarts of naar een familielid dat op sterven ligt. Het recht om te protesteren en demonstreren is prima, maar er moeten wel regels aan verbonden zijn.
Aan de andere kant, protesteren op het Malieveld heeft ook weinig zin. Dat is protesteren op een door de overheid aangewezen vlakte.

Ik kan me best situaties voorstellen waarbij ik ga protesteren en dat ik er dan voor kies om me niet te laten wegstoppen op bijvoorbeeld een Malieveld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
29-05-2023 20:19
Op een snelweg zitten zie ik nog niet als radicaal. Ik denk dat de acties niet echt overkomen, hoogstens als irritant.
Ja het is zeker irritant. Dat geloof ik direct. XR groeit enorm en zal nog veel meer groeien de komende tijd. Het gaat mij om de bewustwording. En elke keer als ik ga, gaan er meer mensen met mij mee. Ik word daar blij van. Anders voel ik me soms wanhopig. In actie komen is voor mij de beste manier om met dat wanhopige gevoel om te gaan. De aarde gaat er echt aan en ik wil graag dat mijn kinderen en jouw kinderen ook nog een wereld hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterflesje schreef:
29-05-2023 20:18
Er kwam afgelopen zaterdag een ambulance langs en er werd direct ruimte gemaakt. XR is namelijk geweldloos.
Ja, een ambulance, maar in meer dan genoeg gevallen rij je zelf met iemand naar eerste hulp of huisartsenpost. Gaan ze dan ook aan de kant? Vast niet als je onopvallend halverwege de file staat. Hetzelfde geldt voor mijn andere twee voorbeelden. Geweldloos vind ik een slecht excuus, je kan ook op een geweldloze manier schade aanrichten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Siri schreef:
29-05-2023 20:22
Aan de andere kant, protesteren op het Malieveld heeft ook weinig zin. Dat is protesteren op een door de overheid aangewezen vlakte.

Ik kan me best situaties voorstellen waarbij ik ga protesteren en dat ik er dan voor kies om me niet te laten wegstoppen op bijvoorbeeld een Malieveld.
Precies, dit genereert aandacht en aandacht genereert bewustzijn. Er wordt over gesproken in mijn familie en met mijn vrienden. En ik vertel er ook bij dat ik leren schoenen draag en met het vliegtuig op vakantie ga.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cottonclean schreef:
29-05-2023 19:22
Kun je me even uitleggen wat (de vakbond van) de politie op welke manier dan ook met de Toeslagenaffaire te maken heeft?
Ze hebben part nog deel aan de toeslagenaffaire, maar reageren alleen bij klimaarprotesten (of universiteitsprotesten) op deze manier. Dat is toch frappant?
Alle reacties Link kopieren Quote
Siri schreef:
29-05-2023 20:22
Aan de andere kant, protesteren op het Malieveld heeft ook weinig zin. Dat is protesteren op een door de overheid aangewezen vlakte.

Ik kan me best situaties voorstellen waarbij ik ga protesteren en dat ik er dan voor kies om me niet te laten wegstoppen op bijvoorbeeld een Malieveld.
Eens, dat je gezien wil worden snap ik ook helemaal. Maar gezien worden en een snelweg blokkeren zijn twee verschillende dingen. Genoeg manier op op te vallen zonder heel veel mensen te duperen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vladimir schreef:
29-05-2023 20:23
Ja, een ambulance, maar in meer dan genoeg gevallen rij je zelf met iemand naar eerste hulp of huisartsenpost. Gaan ze dan ook aan de kant? Vast niet als je onopvallend halverwege de file staat. Hetzelfde geldt voor mijn andere twee voorbeelden. Geweldloos vind ik een slecht excuus, je kan ook op een geweldloze manier schade aanrichten.
Tja het is inderdaad vervelend. Dat snap ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geweldloos maar wel extreem in gedachtengoed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vladimir schreef:
29-05-2023 20:24
Eens, dat je gezien wil worden snap ik ook helemaal. Maar gezien worden en een snelweg blokkeren zijn twee verschillende dingen. Genoeg manier op op te vallen zonder heel veel mensen te duperen.
Het is inderdaad vervelend dat je er dan niet langs kunt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
29-05-2023 20:01
XR wil dat we in 2025 CO2 neutraal zijn. Hoe zie je dat voor je zonder massale werkloosheid en een radicale verandering in onze levensstandaard?

Hoe kun je ze steunen en tegelijkertijd wel vliegen en met de trein op reis?
Net zoals jij snap ik dat we iets aan de uitstoot van CO2 moeten doen om te voorkomen dat we over een tijdje terugvallen naar het jaar nul. De radicalen van XR willen nu al naar het aar nul.
XR ziet in dat deze ramp alleen op te lossen is als juist de industrie wordt aangepakt, wij als consumenten stellen helemaal niet heel erg veel voor qua uitstoot én dus niet qua impact. Ja, vliegen is niet fraai, maar het valt in het niet bij de industrie… (Wat is er mis met reizen met de trein trouwens?)
Alle reacties Link kopieren Quote
Blablabla97 schreef:
29-05-2023 20:26
XR ziet in dat deze ramp alleen op te lossen is als juist de industrie wordt aangepakt, wij als consumenten stellen helemaal niet heel erg veel voor qua uitstoot én dus niet qua impact. Ja, vliegen is niet fraai, maar het valt in het niet bij de industrie… (Wat is er mis met reizen met de trein trouwens?)
Exact. Gebaseerd op feiten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterflesje schreef:
29-05-2023 20:15
Ik vind dat je burgerlijk ongehoorzaam mag zijn als de nood aan de man komt. Niet om egoïstische redenen hoor. Maar om de aarde te redden. Lijkt me best belangrijk toch?
Je stelt dit als een retorische vraag en dat illustreert gelijk mijn ongemak met XR: zó overtuigd van het eigen gelijk dat ze denken dat ze mogen rebelleren en dat de regels voor hen niet gelden.

Ik word daar heel ongemakkelijk van. De geschiedenisboeken staan vol van mensen die denken het absolute gelijk te hebben en daarmee meer schade aanrichten dan dat ze een probleem oplossen.
Waterflesje schreef:
29-05-2023 20:25
Het is inderdaad vervelend dat je er dan niet langs kunt.
Vervelend is nogal een understatement vind je zelf ook niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
29-05-2023 20:30
Je stelt dit als een retorische vraag en dat illustreert gelijk mijn ongemak met XR: zó overtuigd van het eigen gelijk dat ze denken dat ze mogen rebelleren en dat de regels voor hen niet gelden.

Ik word daar heel ongemakkelijk van. De geschiedenisboeken staan vol van mensen die denken het absolute gelijk te hebben en daarmee meer schade aanrichten dan dat ze een probleem oplossen.
Ja dat had ik ook in het begin. Dat snap ik.

Ik hoop zo enorm dat het niet klopt wat XR zegt. Dat er een andere oplossing is. Ik zie die niet. Jij wel? En ik hoop oprecht dat er een andere oplossing is, want het gaat niet goed nu. En natuurlijk kun je als burger van alles doen, maar dat heeft relatief weinig effect. De industrie en de uitstoot van stikstof moet anders. Er is, voor zover ik weet, geen andere oplossing.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vladimir schreef:
29-05-2023 20:24
Eens, dat je gezien wil worden snap ik ook helemaal. Maar gezien worden en een snelweg blokkeren zijn twee verschillende dingen. Genoeg manier op op te vallen zonder heel veel mensen te duperen.
Maar dat stuk A12 is niet zomaar uitgekozen. Het ligt precies tussen de tijdelijke Tweede Kamer het het ministerie van Economische Zaken en Klimaat en de snelweg staat symbool voor hetgeen waar ze tegen demonstreren: de fossiele industrie.

XR gaat er ook vanuit dat er nu mensen hinder ondervinden, maar dat de gevolgen van het handhaven van het beleid inzake fossiele grondstoffen veel groter zijn.

Ik ben het niet eens met XR maar hun actie en de plek ervan is zeer logisch. Vanuit hun gedachtegoed bekeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
29-05-2023 20:30
Vervelend is nogal een understatement vind je zelf ook niet?
Sorry

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven