Racisme in Nederland.

23-10-2015 18:32 740 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag gister een filmpje op YouTube van een DWDD over racisme in Nederland. Nu ben ik eigenlijk nieuwsgierig wat jullie zelf vinden van Nederland en racisme. Denken jullie dat er in Nederland nog steeds sprake is van racisme en welke delen in het land zijn jullie ogen het meest ''racistisch'' om het zo even te zeggen. Waar wordt import het minst gewaardeerd? En hebben jullie ooit met racisme te maken gehad of zijn jullie er zelf van ooit beschuldigd? En hoe ervaren jullie racisme op het werkvloer of discriminatie? Ik vind dat er wel ooit over gepraat moet worden want ik zeg het jullie eerlijk, ik merk racisme soms wel op en dan denk ik kom op het is 2015!
quote:Crimson schreef op 24 oktober 2015 @ 02:14:

[...]

Lekker makkelijk. Iemand hoeft zich dan ook niet aangesproken te voelen door welke racistische term dan ook. Dan bestaat racisme dus niet en zit het allemaal tussen de oren van de ontvanger.Maar nu doe je alsof racisme iets is van "je aangesproken voelen". Racisme gaat over niet dezelfde kans krijgen dan witte mensen. Dan kan je als zwarte zeggen: ik voel me niet aangesproken. Maar je bent wel achtergesteld. Het ras van de man of vrouw die jou betichtte van racisme heeft nooit in de weg gestaan van jouw ontwikkeling en van je zelfbeeld.
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 oktober 2015 @ 02:10:

[...]

Goed dus racisme is een probleem. En 'de racisme kaart' trekken is vervelend voor diegene die zich daardoor aangesproken voelt. Zoiets?Ik zou eerder zeggen dat het spelen van die kaart een zwaktebod is van diegene. Jij legt de bal weer bij degene die zich aangesproken voelt terwijl ik juist vind dat de speler van de kaart verkeerd bezig is.
quote:Crimson schreef op 24 oktober 2015 @ 02:14:

[...]

Lekker makkelijk. Iemand hoeft zich dan ook niet aangesproken te voelen door welke racistische term dan ook. Dan bestaat racisme dus niet en zit het allemaal tussen de oren van de ontvanger.Nee, dit is onzin natuurlijk. Als iemand schrijft "jullie zwart joekels zijn zo primitief stupid. Ga terug naar je eigen land kut aap" (en ja, dit is een letterlijke quote) dan slaat dat toch echt gewoon op "jullie zwart joekels". En daar hoor ik bij, en meerdere mensen in dit topic ook. Het is dus geen kwestie van aangesproken VOELEN, maar aangesproken WORDEN.
Am Yisrael Chai!
Iets met de splinter en de balk.

Ik ga slapen, welterusten allemaal.
quote:Crimson schreef op 24 oktober 2015 @ 02:20:

[...]

Ik zou eerder zeggen dat het spelen van die kaart een zwaktebod is van diegene. Jij legt de bal weer bij degene die zich aangesproken voelt terwijl ik juist vind dat de speler van de kaart verkeerd bezig is.een zwaktebod voor wat of wie?
de bal ligt touwens altijd bij jezelf.

goedenacht cateau

[...]

Ik zou eerder zeggen dat het spelen van die kaart een zwaktebod is van diegene. Jij legt de bal weer bij degene die zich aangesproken voelt terwijl ik juist vind dat de speler van de kaart verkeerd bezig is.

Snap jij nu echt het verschil niet tussen aangesproken worden en je aangesproken voelen?

Als ik zeg "jullie vrouwen zijn ook allemaal vieze stink hoeren, jullie zouden verkracht moeten worden", dan heb ik het toch gewoon tegen JOU? En tegen Meds, en tegen mezelf, en tegen Cateautje, en tegen iedere andere vrouw die dat leest?
Am Yisrael Chai!

[...]

Ik zou eerder zeggen dat het spelen van die kaart een zwaktebod is van diegene. Jij legt de bal weer bij degene die zich aangesproken voelt terwijl ik juist vind dat de speler van de kaart verkeerd bezig is.

Dus het mag vooral niet benoemd worden, dat iemand zich gediscrimineerd voelt.

Raar, want je kunt dan toch ook gewoon uitleggen dat je het niet zo had bedoelt (en dan misschien gelijk even kijken of dit iets is waar je in de toekomst op kunt letten) dat is voor de ander ook wel eens fijn om te horen denk ik dan.
quote:fashionvictim schreef op 24 oktober 2015 @ 02:21:

[...]

Nee, dit is onzin natuurlijk. Als iemand schrijft "jullie zwart joekels zijn zo primitief stupid. Ga terug naar je eigen land kut aap" (en ja, dit is een letterlijke quote) dan slaat dat toch echt gewoon op "jullie zwart joekels". En daar hoor ik bij, en meerdere mensen in dit topic ook. Het is dus geen kwestie van aangesproken VOELEN, maar aangesproken WORDEN.

en dan gaat het alleen nog maar over tekst,

de fundamenten van racisme zitten veel dieper (en subtieler) verscholen. Kijk naar de vertegenwoordiging van bepaalde rassen in topfuncties, kijk naar de representatie van de samenleving in de media, kijk naar de wijze waarop onze historie is vormgegeven. Wit, Europees, Man domineren in alles.
Het simpele feit dat je als vrouw ervoor kunt kiezen om degene die een dergelijke uitspraak doet een domme eikel te vinden en het dus maar niet serieus te nemen, wil natuurlijk niet zeggen dat zo'n uitspraak ook niet serieus is. Serieus fout, en serieus bedreigend, en serieus discriminerend.

Ik zou niet graag in een maatschappij willen wonen en leven waar het merendeel van de mensen zo over vrouwen denkt, jij wel?
Am Yisrael Chai!
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 oktober 2015 @ 02:19:

[...]

Maar nu doe je alsof racisme iets is van "je aangesproken voelen". Racisme gaat over niet dezelfde kans krijgen dan witte mensen. Dan kan je als zwarte zeggen: ik voel me niet aangesproken. Maar je bent wel achtergesteld. Het ras van de man of vrouw die jou betichtte van racisme heeft nooit in de weg gestaan van jouw ontwikkeling en van je zelfbeeld.

Jij begint zelf over voel je dan niet aangesproken. Dat geef ik alleen terug. Ik kan toevoegen...voel je dan niet achtergesteld.

Ik heb het idee dat jij racisme erg vind, maar het onterecht iemand ervan beschuldigen niet zo'n probleem. Dat ben ik niet met je eens. Ik vind het alletwee erg. Het eerste erger dan het ander dat dan weer wel.
quote:fashionvictim schreef op 24 oktober 2015 @ 02:26:

Het simpele feit dat je als vrouw ervoor kunt kiezen om degene die een dergelijke uitspraak doet een domme eikel te vinden en het dus maar niet serieus te nemen, wil natuurlijk niet zeggen dat zo'n uitspraak ook niet serieus is. Serieus fout, en serieus bedreigend, en serieus discriminerend.

Ik zou niet graag in een maatschappij willen wonen en leven waar het merendeel van de mensen zo over vrouwen denkt, jij wel?het is een klein groepje mannen dat dit soort vrouwonvriendelijke teksten scandeert op een bijeenkomst over asielzoekers. Maar een veel grotere groep bepaalt dat de topfuncties voor nog geen 10% worden vervuld door vrouwen. Terwijl ze er wel degelijk zijn
Dit is ook een domme eikel of ook gewoon een racist/Jodenhater?

quote:Cateautje schreef op 24 oktober 2015 @ 02:19:

[...]

Net zoveel als jij van de blanken verwacht.

Nee, het wordt niet omgeroepen op internet, inderdaad. Was het maar zo open.

Ten eerste: ik verwacht niet per se iets van " de blanken". Ik verwacht iets van beschaafde mensen, dat is heel wat anders. Ongeacht afkomst, religie, geaardheid, cultuur, etniciteit of nationaliteit verwacht ik van beschaafde mensen dat ze in opstand komen als ze zien dat een minderheid stelselmatig buitengesloten, benadeeld, gediscrimineerd en bedreigd wordt.

En ik vind zelfs dat meer mensen dat net als ik zouden moeten verwachten van hun beschaafde medemens.
Am Yisrael Chai!
quote:Crimson schreef op 24 oktober 2015 @ 02:28:

[...]

Jij begint zelf over voel je dan niet aangesproken. Dat geef ik alleen terug. Ik kan toevoegen...voel je dan niet achtergesteld.

Ik heb het idee dat jij racisme erg vind, maar het onterecht iemand ervan beschuldigen niet zo'n probleem. Dat ben ik niet met je eens. Ik vind het alletwee erg. Het eerste erger dan het ander dat dan weer wel.

Ik zeg dat je je niet aangesproken moet voelen door zo'n opmerking. Jij maakt ervan dat slachtoffers van racisme zich niet aangesproken moeten voelen door het feit dat ze worden achtergesteld.

Ik heb gezegd dat het appels met peren vergelijken is.
quote:rosemetijs schreef op 24 oktober 2015 @ 02:31:

[img]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56BBD0A4[/img]Ik vind het inderdaad een domme eikel en een domme racist, ja. Verder nog vragen?
Am Yisrael Chai!
quote:rosemetijs schreef op 24 oktober 2015 @ 02:31:

[afbeelding]

antisemiet noem je dat.

Moeten die teksten? Op het andere topic komen ze ook al voorbij. waarom krijgen die gekken zoveel aandacht? Aangeven bij justitie, dat zou moeten gebeuren
quote:fashionvictim schreef op 24 oktober 2015 @ 02:31:

[...]

Ten eerste: ik verwacht niet per se iets van " de blanken". Ik verwacht iets van beschaafde mensen, dat is heel wat anders. Ongeacht afkomst, religie, geaardheid, cultuur, etniciteit of nationaliteit verwacht ik van beschaafde mensen dat ze in opstand komen als ze zien dat een minderheid stelselmatig buitengesloten, benadeeld, gediscrimineerd en bedreigd wordt.

En ik vind zelfs dat meer mensen dat net als ik zouden moeten verwachten van hun beschaafde medemens.

Ik ben er nog even.

Lees maar terug, je had het over witte mensen, witte mannen zelfs en dat is de reden dat ik je er op aansprak. Maar goed, de beschaafde mens dan. Blijft het toch een splinter en balk verhaal.

Nu echt welterusten.
quote:paleviolet schreef op 24 oktober 2015 @ 02:25:

[...]

Dus het mag vooral niet benoemd worden, dat iemand zich gediscrimineerd voelt.

Raar, want je kunt dan toch ook gewoon uitleggen dat je het niet zo had bedoelt (en dan misschien gelijk even kijken of dit iets is waar je in de toekomst op kunt letten) dat is voor de ander ook wel eens fijn om te horen denk ik dan.Natuurlijk mag iemand zich gediscrimineerd voelen, maar wel als daar een reden toe is. En als ik moet gaan denken aan waar ik in de toekomst op moet letten dan ga ik dus juist indelen op ras. Meneer A is Nederlander, die kan ik op de normale manier benaderen, maar meneer B is buitenlands dus daar moet ik het op een andere manier aanpakken. Dat lijkt me iets dat je juist niet wilt?
quote:Crimson schreef op 24 oktober 2015 @ 02:35:

[...]

Natuurlijk mag iemand zich gediscrimineerd voelen, maar wel als daar een reden toe is. En als ik moet gaan denken aan waar ik in de toekomst op moet letten dan ga ik dus juist indelen op ras. Meneer A is Nederlander, die kan ik op de normale manier benaderen, maar meneer B is buitenlands dus daar moet ik het op een andere manier aanpakken. Dat lijkt me iets dat je juist niet wilt?Wie bepaalt die reden? ik vroeg het ook al eerder, maar kreeg geen antwoord
quote:Cateautje schreef op 24 oktober 2015 @ 02:34:

[...]

Ik ben er nog even.

Lees maar terug, je had het over witte mensen, witte mannen zelfs en dat is de reden dat ik je er op aansprak. Maar goed, de beschaafde mens dan. Blijft het toch een splinter en balk verhaal.

Nu echt welterusten.

Ben ook weg, kan het woord racisme geen eens meer normaal schrijven.

Dank voor de interessante discussie dames.
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 oktober 2015 @ 02:33:

[...]

antisemiet noem je dat.

Moeten die teksten? Op het andere topic komen ze ook al voorbij. waarom krijgen die gekken zoveel aandacht? Aangeven bij justitie, dat zou moeten gebeurenHoezo zouden linkjes van Fv wel moeten en dit niet?
quote:Cateautje schreef op 24 oktober 2015 @ 02:34:

[...]

Ik ben er nog even.

Lees maar terug, je had het over witte mensen, witte mannen zelfs en dat is de reden dat ik je er op aansprak. Maar goed, de beschaafde mens dan. Blijft het toch eren splinter en balk verhaal.

Nu echt welterusten.

Nee, Meds had het over witte mannen en ik had het over witte mensen.

En ik merkte slechts op dat al die witte mensen die kennelijk te pas en te onpas ten onrechte voor racist worden uitgemaakt, daar misschien minder last van zouden hebben als ze net als ik wat vaker hun mond zouden open trekken tegen racisme. Daarmee sprak ik geen verwachting uit, ik gaf Crimson juist een tip. Als je niet wil dat mensen denken dat je een racist bent, dan helpt het als je racisme niet bagatelliseert of vergoelijkt.
Am Yisrael Chai!
quote:rosemetijs schreef op 24 oktober 2015 @ 02:37:

[...]

Hoezo zouden linkjes van Fv wel moeten en dit niet?omdat je deze ook al twee of drie keer op het vluchtelingentopic heb gepost. welke links van FV bedoel je?
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 oktober 2015 @ 02:36:

[...]

Wie bepaalt die reden? ik vroeg het ook al eerder, maar kreeg geen antwoordok nog als laatste dan. Met een reden bedoel ik een racistisch scheldwoord gebruiken ofzo. In ieder geval duidelijk maken dat je iets doet om het ras van iemand. Of dat blijkt dat je andere regels hanteert voor de ene persoon dan voor de ander. Bezoektijd is voor iedereen over om 8 uur. Als ik dan deze meneer om 7 uur wegstuur of de rest laat zitten tot 9 uur. Dan is er reden om te klagen. Als hij net zo behandeld wordt als iedereen, dan is er geen reden tot klagen. Zo zie ik het tenminste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven