Rellen in Nederland

25-01-2021 22:07 482 berichten
Ik ben eigenlijk verbaasd dat er nog geen topic over is: tweede dag avondklok en alweer zijn er rellen en plunderingen overal.
Er ging al een teststraat in de fik en er is geprobeerd ramen van een ziekenhuis in te slaan. In rotterdam worden winkels geplunderd in Amsterdam zijn de ruiten van een restaurant er uit geslagen, er wordt vuurwerk gegooid en de politie zet waterkanonnen en traangas in.

Wat denken die relschoppers wel niet?! Ik lees en zie op het nieuws dat het voornamelijk jongens van 14 tot in de 20 zijn. Het zou je kind godverdomme maar zijn, die laat je toch niet naar buiten gaan om te gaan rellen?

Gelukkig zijn ze allemaal zo dom om het zelf te filmen en op social media te zetten. Ik hoop dat ze al die malloten identificeren en pakken.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 20:21
99.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat ik niet snap dit is toch geen protest meer. Winkels slopen van hardwerkende mensen en winkels plunderen dat is gewoon diefstal.
Protesteren vind ik met een spandoek naar Den Haag en ze uitjoelen.
Zoals het nu gaat heeft de avondklok geen bal zin als honderden jongeren zonder mondkapjes gaan samenscholen.
Als je het mij vraagt moeten ze de avondklok gewoon opheffen.
Diamond1983 schreef:
25-01-2021 22:32
Wat ik niet snap dit is toch geen protest meer. Winkels slopen van hardwerkende mensen en winkels plunderen dat is gewoon diefstal.
Protesteren vind ik met een spandoek naar Den Haag en ze uitjoelen.
Zoals het nu gaat heeft de avondklok geen bal zin als honderden jongeren zonder mondkapjes gaan samenscholen.
Als je het mij vraagt moeten ze de avondklok gewoon opheffen.
Het is ook geen protest. Het gaat niet om de avondklok. Dat is gewoon een mooie smoes om lekker los te gaan.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
25-01-2021 22:28
Traangas, waterkanon en honden zijn al hele zware middelen.

Duidelijk niet zwaar genoeg. Haal het leger er maar gewoon bij, die hebben ervaring met peace-keeping.
Alle reacties Link kopieren
Alsof die jongeren 1. nog thuis wonen en 2. als ze dat doen zeggen: hey mam, ik ga ff ruiten inslaan in de stad he! veel plezier op de bank nog doei :nut:
Veritas vos liberabit
julius schreef:
25-01-2021 22:33
Duidelijk niet zwaar genoeg. Haal het leger er maar gewoon bij, die hebben ervaring met peace-keeping.
Die schieten met scherp. Dat moet je echt niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Diamond1983 schreef:
25-01-2021 22:32
Wat ik niet snap dit is toch geen protest meer. Winkels slopen van hardwerkende mensen en winkels plunderen dat is gewoon diefstal.
Protesteren vind ik met een spandoek naar Den Haag en ze uitjoelen.
Zoals het nu gaat heeft de avondklok geen bal zin als honderden jongeren zonder mondkapjes gaan samenscholen.
Als je het mij vraagt moeten ze de avondklok gewoon opheffen.
Dit heeft niks met protesten tegen de avondklok te maken.
Dit is rellen om te rellen.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
25-01-2021 22:33
Duidelijk niet zwaar genoeg. Haal het leger er maar gewoon bij, die hebben ervaring met peace-keeping.

Dit dus. Waar is het leger als je ze nodig hebt?
Charlotte717 schreef:
25-01-2021 22:33
Alsof die jongeren 1. nog thuis wonen en 2. als ze dat doen zeggen: hey mam, ik ga ff ruiten inslaan in de stad he! veel plezier op de bank nog doei :nut:
Of pa gaat mee.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
25-01-2021 22:34
Die schieten met scherp. Dat moet je echt niet willen.
[/quote
koko67 wijzigde dit bericht op 25-01-2021 22:35
3.40% gewijzigd
Daarbij is de ME hier veel beter toe opgeleid dan het leger.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn gewoon bepaalde groepen jongeren geweest met contacten over het hele land en tientallen appgroepen die elkaar hebben aangezet om vanavond op dat uur de stad in vernieling te brengen. Uiteraard na 20u. Ze protesteren nl tegen de avondklok.

Elkaar ophitsen, ze willen wat meemaken, hun energie kwijt kunnen.

Wel gestoorde beelden hoor. Die gaan nu viraal, ook in België. Hier zijn we wat braver :mrgreen: Behalve in Brussel dan.
charlotte717 wijzigde dit bericht op 25-01-2021 22:37
3.14% gewijzigd
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
25-01-2021 22:34
Of pa gaat mee.
Haha ja, zou ook nog kunnen
Veritas vos liberabit
Diamond1983 schreef:
25-01-2021 22:32
Wat ik niet snap dit is toch geen protest meer. Winkels slopen van hardwerkende mensen en winkels plunderen dat is gewoon diefstal.
Deze mensen gaan over de rooie omdat ze thuis moeten blijven 's avonds en daarom slopen ze de winkels van mensen, die echt getroffen zijn door de maatregelen. :nut:
anoniem_387696 wijzigde dit bericht op 25-01-2021 22:37
1.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Charlotte717 schreef:
25-01-2021 22:33
Alsof die jongeren 1. nog thuis wonen en 2. als ze dat doen zeggen: hey mam, ik ga ff ruiten inslaan in de stad he! veel plezier op de bank nog doei :nut:
Je kind hoort gewoon thuis te zijn, want avondklok.
Rellen zitten er al zo lang aan te komen. Laat de bom maar barsten. Misschien kunnen we het wappie hoofdstuk dan eens gaan afsluiten. Ik denk dus dat de rellen steeds erger gaan worden de komende periode.

Zelf ben ik ook tegen bepaalde maatregelen. Ik vind dat er met een avondklok een grens is overschreden. Waarom moeten mensen koste wat het kost beschermd worden? De wereld wordt er echt niet slechter van als we meer mensen gewoon lieten doodgaan.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
25-01-2021 22:27
Ik denk dat de politie probeert het niet verder te laten escaleren. Hoe meer geweld hoe gestoorder die jongeren worden. Die hebben geen remmen meer.
Circuleren hier wat filmpjes vanuit de stad dichtst bij mij in de buurt. Maar daar zitten ook gewoon volwassen kerels tussen. Die zouden echt al helemaal beter moeten weten..
Doggo schreef:
25-01-2021 22:37

Zelf ben ik ook tegen bepaalde maatregelen. Ik vind dat er met een avondklok een grens is overschreden. Waarom moeten mensen koste wat het kost beschermd worden? De wereld wordt er echt niet slechter van als we meer mensen gewoon lieten doodgaan.
En dus mag je slopen, mensen verwonden, plunderen, ondernemers kapot maken? Bijzonder.
Doggo schreef:
25-01-2021 22:37
De wereld wordt er echt niet slechter van als we meer mensen gewoon lieten doodgaan.
Dat is zeker waar, ik weet er wel een paar.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
25-01-2021 22:34
Die schieten met scherp. Dat moet je echt niet willen.

Die schieten echt niet zomaar iedereen voor hun flikker. Zelfs in oorlogsgebieden is het nieuws als een Nederlandse soldaat per ongeluk zijn wapen af laat gaan.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
25-01-2021 22:37
Je kind hoort gewoon thuis te zijn, want avondklok.
Ja, succes met jongvolwassenen de les proberen spellen want "dat mag niet van de politie".

Zijn vooral twintigers die demonstreren trouwens
Veritas vos liberabit
julius schreef:
25-01-2021 22:38
Die schieten echt niet zomaar iedereen voor hun flikker. Zelfs in oorlogsgebieden is het nieuws als een Nederlandse soldaat per ongeluk zijn wapen af laat gaan.
Wat moeten ze dan doen? Foei roepen? ME, waterkanon, traangas en honden hebben meer resultaat.
LīlyRose schreef:
25-01-2021 22:38
En dus mag je slopen, mensen verwonden, plunderen, ondernemers kapot maken? Bijzonder.
Nee. Mijn eerste alinea was een constatering en mijn tweede alinea wat ik van de maatregelen vind. Ik zeg nergens dat rellen goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het bizar en eng ook.... ik woon in een klein dorp maar toch voel ik mij heel onrustig onder wat er allemaal gaande is momenteel, laat staan wat de mensen die wel in die steden wonen voelen.
Van mij mogen ze het nog veel harder aanpakken en veel zwaardere straffen en hogere boetes opleggen. Wat een stel idioten!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Oppakken en ophokken. Snelrecht en lekker een paar maanden laten zitten. Stekeltje idioten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven