Respect voor rouwstoet

23-06-2011 12:02 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jongeren verstoren opnieuw rouwstoet in Amersfoort

In Amersfoort is opnieuw een rouwstoet verstoord door jongeren. Leerlingen van de islamitische basisschool Bilal staken dinsdag hun middelvinger op en juichten toen een stoet rouwauto's langsreed.

Je kan dit natuurlijk wel weer als kwajongensstreken wegzetten. Toch vraag ik me af, is dit een uiting van ongenoegen of van een groot te kort aan respect en beschaving. Is dit bij deze jongeren niet bijgebracht. Maar wat doe je er aan?
quote:Yamuna schreef op 23 juni 2011 @ 12:10:

dat mijn vader begraven werd kregen we tijdens de rit naar de begraafplaats de middelvinger van hollandse blonde jongetjes van een jaar of 8Daar ben je het mee eens?
Ik heb het ook geleerd hoor, motor uit, afstappen van de fiets e.d. Mijn oude basisschool stond vlak naast een kerkhof en het kwam regelmatig voor dat je op weg naar school moest wachten voor een rouwstoet. Maar daar werd bij ons ook een keer in de zoveel tijd weer even kort aandacht aan besteed. Dat we dan netjes moesten wachten tot we er weer door konden, en vooral ons mond moesten houden. Als ik eraan terugdenk vind ik het wel een goede zaak dat de school dat zo aanpakt.
Laatst zag ik hoe twee jonge binkies bleven staan kijken toen een overledene in houten kist uit diens huis gedragen werd.

nieuwsgierig bleven ze staan (misschien was dat niet zo "netjes")

De een stootte zwijgzaam de ander aan en trok zn petje van zn hoofd en hield m netjes voor zijn buik, de ander volgde direct met hetzelfde gebaar. vond het heel schattig
quote:assetze schreef op 23 juni 2011 @ 12:41:

[...]

Daar ben je het mee eens?hoe bedoel je dat?
quote:Yamuna schreef op 23 juni 2011 @ 12:35:

[...]

jaaaa hard slaan ! dáárvan zullen ze leren over respect

Draai om hun oren! Heb geen slaan gezegd. Ik doe namelijk niet aan slaan. En met draai om hun oren bedoel ik:

Dat ze eens flink met hun neus op de feiten gedrukt moeten worden. Paar extra woensdagmiddagen op school om wat lesjes normen en waarden te volgen.
Dat kinderen dit soort dingen doen, kan volgens mij niet anders zijn dat zij dit van huis of omgeving uit hebben meegekregen.

Wat weet een kind van 8 over een dode?
quote:Marielle1410 schreef op 23 juni 2011 @ 12:48:

[...]

Draai om hun oren! Heb geen slaan gezegd. Ik doe namelijk niet aan slaan. En met draai om hun oren bedoel ik:

Dat ze eens flink met hun neus op de feiten gedrukt moeten worden. Paar extra woensdagmiddagen op school om wat lesjes normen en waarden te volgen.dan heeft draai om de oren bij jou in de regio een andere betekenis dan in mijn regio. hier is het een klap voor je kop. of een "oorvijg"
Ik vind nieuwsgierig toekijken alleen maar goed. (Op die leeftijd dan) Ze moeten het ook leren allemaal. Juichend en al middelvingeropstekend aan de kant staan te joelen is iets anders, daarvoor moeten ze in mijn ogen echt in een heropvoedingsklasje!
quote:Yamuna schreef op 23 juni 2011 @ 12:47:

[...]

hoe bedoel je dat?

Omdat jij het accent legt op hollandse blonde jongentjes. Weet je toevallig ook nog wat ze droegen?

Het gaat er niet om uit welke groep ze komen, maar wat ze doen.
quote:Nova78 schreef op 23 juni 2011 @ 12:12:

Ik ben misschien wel heel erg ouderwets, maar ik vind het eigenlijk ook normaal dat automobilisten stoppen en hun auto afzetten.Ik ben het helemaal met je eens.
quote:assetze schreef op 23 juni 2011 @ 12:41:

[...]

Daar ben je het mee eens? waar baseer je dat dan weer op? Volgens mij bedoelt Yam dat het niet alleen islamitische jochies zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Yamuna schreef op 23 juni 2011 @ 12:50:

[...]

dan heeft draai om de oren bij jou in de regio een andere betekenis dan in mijn regio. hier is het een klap voor je kop. of een "oorvijg"

Ik dacht wij wel redelijk uit dezelfde regio kwamen Yamuna.

Hier betekend het hetzelfde als bij jou, maar ik bedoelde het anders. Of misschien ook wel niet, want als ik dit gedrag zou zien zou ik me misschien wel schuldig maken aan oorsleperij naar de school. Misschien he!

Niet slaan dus, maar met een lichte vorm van dwang dmv het trekken aan een oor mee terug naar de schoolbanken.
quote:assetze schreef op 23 juni 2011 @ 12:51:

[...]

Omdat jij het accent legt op hollandse blonde jongentjes. Weet je toevallig ook nog wat ze droegen?

Het gaat er niet om uit welke groep ze komen, maar wat ze doen.

Juist om dat aan te geven, schreef ik hollandse jongetjes.

in de OP staat islamitische kinderen...

Misschien had ik mn woorden anders/beter / duidelijker moeten kiezen.

en ja ik weet ook nog wat ze aan hadden.
Overigens is het weer in de wet opgenomen dat een rouwstoet voorrang heeft op ander verkeer, ze zijn alleen wel verplicht om duidelijk te maken dat ze allemaal bij elkaar horen bijv dmv een vlaggetje op het dak van de auto. Hier bij ons hebben de begrafenisondernemers speciale vlaggetjes daarvoor
quote:rosanna08 schreef op 23 juni 2011 @ 12:56:

Overigens is het weer in de wet opgenomen dat een rouwstoet voorrang heeft op ander verkeer, ze zijn alleen wel verplicht om duidelijk te maken dat ze allemaal bij elkaar horen bijv dmv een vlaggetje op het dak van de auto. Hier bij ons hebben de begrafenisondernemers speciale vlaggetjes daarvoor vind ik een goede zaak !
Ik vind het om te janken dat die kinderen zo iets doen.

Kan me niet voorstellen dat hen door de ouders geen respect voor overledenen is bijgebracht. Dat is toch cultuur- en reliegieoverstijgend?

Stevig aanpakken, die kinderen. Roep de ouders maar op school en confronteer hen met het gedrag. De school kan de kinderen straffen met strafregels schrijven, wc's schoonmaken o.i.d.. En in de vrije tijd extra lessen over cultuuroverstijgende normen en waarden. Laat eens een begrafenisondernemer vertellen over zijn vak. Allemaal een opstel over overlijden en verdriet laten schrijven.

De ouders kunnen straffen met zes weken geen spelcomputer en tv.
quote:Yamuna schreef op 23 juni 2011 @ 12:55:

[...]

Juist om dat aan te geven, schreef ik hollandse jongetjes.

in de OP staat islamitische kinderen...

Misschien had ik mn woorden anders/beter / duidelijker moeten kiezen.

en ja ik weet ook nog wat ze aan hadden.

Precies, het accent ligt verkeerd. Want je geeft niet je mening over het onderwerp maar trekt het een ander richting heen.

Zij doen het, maar die doen het ook. Beetje kinderachtig, toch !
quote:assetze schreef op 23 juni 2011 @ 12:59:

[...]

Precies, het accent ligt verkeerd. Want je geeft niet je mening over het onderwerp maar trekt het een ander richting heen.

Zij doen het, maar die doen het ook. Beetje kinderachtig, toch !Nou laten we dan maar weer ontopic gaan en het hebben over respectloze islamitsiche kindertjes.
Iedereen kan zijn ongenoegen aan de Basisschool Bilal te Amersfoort kenbaar maken. mIsschien zet zoiets zoden aan de dijk.
quote:Yamuna schreef op 23 juni 2011 @ 13:01:

[...]

Nou laten we dan maar weer ontopic gaan en het hebben over respectloze islamitsiche kindertjes. Het dringt niet door, vraag je maar eens af waarom. Dus ik reageer niet meer op je.
Dit werkt natuurlijk weer geweldig voor de vooroordelen. Ik vind het zo zonde voor de mensen die wél hun best doen om te intergreren.

Er zijn áltijd mensen die het verpesten...

Als die kinderen hard genoeg op hun donder hadden gekregen de 1e keer, dan hadden ze het nu wel gelaten!
Toen we mijn vader uit het ziekenhuis hebben gehaald en naar huis hebben gebracht (per lijkwagen weliswaar) wilden we eigenlijk perse achter de rouwauto blijven rijden. Dat voelde toen het beste. Dus wij kregen toen ook een vlaggetje op de auto.

Zijn drie meiden in de volgauto, allemaal dikke kelen en roodgejankte ogen en toen was er zon flip fluitkees die bij de eerste beste rotonde knoerthard op zijn toeter sloeg en zijn auto prompt tussen de rouwauto en die van ons indrukte. Wij stonden echter al zover op de rotonde dat hij geen kant op kon en wij ook niet meer.

Zo netjes ben ik dus ook niet, want toen sloegen bij mij alle stoppen zowat door. Hij al vloekend uitstappen en ging verhaal halen bij me. Toen schreeuwde hij inderdaad dat deze verkeersregel allang niet meer geldig was en dat ik hem gewoon voorrang moest geven. Ik geloof dat mijn moeder en mijn zusje me toen flink hebben tegen moeten houden want wat werd het zwart voor mijn ogen. Toen ik eenmaal kalm was begon mijn zusje te briesen. Hahaha, als we het er nu weer eens over hebben moeten we er zo om lachen. Maar het was op dat moment echt schrijnend. Kwam natuurlijk meer van het verdriet onze reactie dan van die vent zijn actie, maar ik blijf het een onbehouwen lompe kerel vinden. Hij zag dus echt wel het vlaggetje, maar wilde perse zijn gelijk halen.
De directeur is 'onthutst'.

Mooi. Nu kan hij de kinderen leren hoe ze zich beschoft moeten gedragen.
quote:assetze schreef op 23 juni 2011 @ 13:03:

[...]

Het dringt niet door, vraag je maar eens af waarom. Dus ik reageer niet meer op je. ik ben toch wel zeer benieuwd naar jouw uitleg hoor.Wat snap je niet aan die van Yam en van mij?
quote:Marielle1410 schreef op 23 juni 2011 @ 13:06:

Toen we mijn vader uit het ziekenhuis hebben gehaald en naar huis hebben gebracht (per lijkwagen weliswaar) wilden we eigenlijk perse achter de rouwauto blijven rijden. Dat voelde toen het beste. Dus wij kregen toen ook een vlaggetje op de auto.

Zijn drie meiden in de volgauto, allemaal dikke kelen en roodgejankte ogen en toen was er zon flip fluitkees die bij de eerste beste rotonde knoerthard op zijn toeter sloeg en zijn auto prompt tussen de rouwauto en die van ons indrukte. Wij stonden echter al zover op de rotonde dat hij geen kant op kon en wij ook niet meer.

Zo netjes ben ik dus ook niet, want toen sloegen bij mij alle stoppen zowat door. Hij al vloekend uitstappen en ging verhaal halen bij me. Toen schreeuwde hij inderdaad dat deze verkeersregel allang niet meer geldig was en dat ik hem gewoon voorrang moest geven. Ik geloof dat mijn moeder en mijn zusje me toen flink hebben tegen moeten houden want wat werd het zwart voor mijn ogen. Toen ik eenmaal kalm was begon mijn zusje te briesen. Hahaha, als we het er nu weer eens over hebben moeten we er zo om lachen. Maar het was op dat moment echt schrijnend. Kwam natuurlijk meer van het verdriet onze reactie dan van die vent zijn actie, maar ik blijf het een onbehouwen lompe kerel vinden. Hij zag dus echt wel het vlaggetje, maar wilde perse zijn gelijk halen.Wat een imbiciel.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven