Respect voor rouwstoet

23-06-2011 12:02 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jongeren verstoren opnieuw rouwstoet in Amersfoort

In Amersfoort is opnieuw een rouwstoet verstoord door jongeren. Leerlingen van de islamitische basisschool Bilal staken dinsdag hun middelvinger op en juichten toen een stoet rouwauto's langsreed.

Je kan dit natuurlijk wel weer als kwajongensstreken wegzetten. Toch vraag ik me af, is dit een uiting van ongenoegen of van een groot te kort aan respect en beschaving. Is dit bij deze jongeren niet bijgebracht. Maar wat doe je er aan?
quote:perseph0ne schreef op 23 juni 2011 @ 13:54:

[...]

Je stopt niet? Of zet je alleen de motor niet af?

Ik stop niet en zet m'n motor niet af.

Wel behandel ik een rouwstoet als geheel. Ga hem dus niet onderbreken, of tussendoor rijden.
quote:amarna schreef op 23 juni 2011 @ 14:05:

Ook op islamitische scholen en in moslimgezinnen wordt dit respect de kinderen bijgebracht.

Maar er wordt onmiddellijk weer met het vingertje gewezen omdat het een islamitische school is.Is dit een aanname, omdat het logisch is om daar vanuit te gaan? Of weet je dit zeker?
quote:malu3 schreef op 23 juni 2011 @ 14:10:

[...]

Van respect was in dit geval en het geval van een paar maanden geleden duidelijk geen sprake.Dat die kinderen geen respect hadden, houdt niet automatisch in dat hen geen respect aangeleerd is door familie/school. Ze hadden er op dat moment gewoon schijt aan.
quote:amarna schreef op 23 juni 2011 @ 14:18:

Dat die kinderen geen respect hadden, houdt niet automatisch in dat hen geen respect aangeleerd is door familie/school. Ze hadden er op dat moment gewoon schijt aan.Ik vraag me echt af hoe je zo zeker weet dat die kinderen respect is aangeleerd. Je ziet toch van niet? Dat maakt juist, dat zo veel mensen zich dit afvragen.
quote:Twinkle1001 schreef op 23 juni 2011 @ 14:14:

[...]

Is dit een aanname, omdat het logisch is om daar vanuit te gaan? Of weet je dit zeker?

Dat is een aanname van mij omdat het bij de meest elementaire normen en waarden hoort. Ieder mens heeft dat besef.

Of denk je écht dat moslims het liefst staan dansen op de graven van christenhonden ?

Het kan er bij mij niet in dat er ouders en/of onderwijzend personeel bestaan die hun kinderen geen respect voor overledenen bijbrengen.

Misschien naief, maar ik blijf geloven dat de mensheid van nature goed is, fundamentalisten van welke gezindte dan ook uitgezonderd.
quote:amarna schreef op 23 juni 2011 @ 14:22:

Dat is een aanname van mij omdat het bij de meest elementaire normen en waarden hoort. Ieder mens heeft dat besef.

Of denk je écht dat moslims het liefst staan dansen op de graven van christenhonden ?

Het kan er bij mij niet in dat er ouders en/of onderwijzend personeel bestaan die hun kinderen geen respect voor overledenen bijbrengen.

Misschien naief, maar ik blijf geloven dat de mensheid van nature goed is.

We hebben het hier niet over dansen op graven van christenhonden hoor, nou schiet je door.

Dat ieder mens dat besef onvoorwaardelijk respect heeft, is niet waar. Was het maar zo.

Maar dat de mens van nature goed is geloof ik ook. Daarom vind ik het ook erg dat veel moslimkinderen hierin in de basis verpest worden, ja ook van de islamitische school uit, en ergens onderweg meekrijgen dat er een verschil is.
Twinkle, ik denk dat dat niet voorbehouden is aan Islamieten, iedere religie denkt het ware geloof te prediken en iedereen die anders denkt, is minder
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Twinkle,

Je hebt gelijk, met die opmerking schoot ik door.

Ik hoop van harte dat die rotjongens tegenover elkaar stoer wilden doen en dat hun gedrag niets van doen had met evt. islamitisch superioriteitsgevoel.
quote:amarna schreef op 23 juni 2011 @ 14:22:

[...]

Of denk je écht dat moslims het liefst staan dansen op de graven van christenhonden ?Het kan er bij mij niet in dat er ouders en/of onderwijzend personeel bestaan die hun kinderen geen respect voor overledenen bijbrengen.

Misschien naief, maar ik blijf geloven dat de mensheid van nature goed is, fundamentalisten van welke gezindte dan ook uitgezonderd.Er waren velen die stonden te juichen toen op 9-11 duizenden onschuldige mensen hun leven verloren.
quote:rosanna08 schreef op 23 juni 2011 @ 14:41:

Twinkle, ik denk dat dat niet voorbehouden is aan Islamieten, iedere religie denkt het ware geloof te prediken en iedereen die anders denkt, is minder

Dat klopt. Maar bij de islam ligt er, voor wat betreft verschillen, zoals tussen gelovigen en ongelovigen, een grotere nadruk op. En dat wordt ook duidelijk als 'waarde' aan kinderen meegegeven. Vanuit een goede bedoeling dus.

In moslimlanden pakt zoiets niet verkeerd uit, omdat die verschillen er nauwelijks zijn. Maar in een multiculturele samenleving, waar je zélf deel van uitmaakt, is dat een risico. Dat inzien, is ook een kwestie van integratie.
quote:malu3 schreef op 23 juni 2011 @ 14:45:

[...]

Er waren velen die stonden te juichen toen op 9-11 duizenden onschuldige mensen hun leven verloren.

Inderdaad, maar de meeste moslims keurden 9/11 af.

Vanwege een groep extemisten worden alle moslims over één kam geschoren, ook in dit topic weer, en dat staat mij tegen.
Over 'verschillen' aanleren in de opvoeding van moslimkinderen..

Zie link hieronder:

'Zij die een sterke band hebben met Allah', zijn beter dan anderen.

Citaat staat te lezen op de homepage van een islamitische basisschool Ababil in Schiedam.

"De Profeet Mohammed (v.z.m.h.) zei: “Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, noch is de niet-Arabier beter dan de Arabier, de blanke is niet beter dan de zwarte, noch is de zwarte beter dan de blanke, behalve zij die een sterke band hebben met Allah.” Uit: de Afscheidsrede"
quote:amarna schreef op 23 juni 2011 @ 14:51:

[...]

Inderdaad, maar de meeste moslims keurden 9/11 af.

Vanwege een groep extemisten worden alle moslims over één kam geschoren, ook in dit topic weer, en dat staat mij tegen.Waar dan?
Wat ik mij afvraag, los van het religie/gedoe, hoe haalt een kind van 11/12 jaar het in zijn hoofd middelvingers op te steken en te juichen bij het langskomen van een begrafenisauto. Als er geen reden achterzit (bijv disrespect van de ene religie tov de andere) zou een kind dan van nature niet aanvoelen dat het niet kan wat hij doet. Dat het asociaal en kwetsend is?
quote:malu3 schreef op 23 juni 2011 @ 14:45:

[...]

Er waren velen die stonden te juichen toen op 9-11 duizenden onschuldige mensen hun leven verloren. klopt, maar naar mijn mening ging het niet om de mensen die omgekomen zijn, maar om de slag die Amerika toe werd gebracht.
quote:amarna schreef op 23 juni 2011 @ 14:43:

Twinkle,

Je hebt gelijk, met die opmerking schoot ik door.

Ik hoop van harte dat die rotjongens tegenover elkaar stoer wilden doen en dat hun gedrag niets van doen had met evt. islamitisch superioriteitsgevoel.Dat hoop ik ook, maar wordt wel bevestigd door dat men onmiddellijk komt met gevallen van hollandse blonde jongetjes Wat totaal niet aan de orde is.
dat vraag ik me ook af MissVKW
quote:rosanna08 schreef op 23 juni 2011 @ 15:00:

[...]

klopt, maar naar mijn mening ging het niet om de mensen die omgekomen zijn, maar om de slag die Amerika toe werd gebracht. Kom op zeg. Waar bestond die 'slag' dan uit? (Hier stonden er ook een aantal te juichen.)
quote:rosanna08 schreef op 23 juni 2011 @ 15:00:

[...]

klopt, maar naar mijn mening ging het niet om de mensen die omgekomen zijn, maar om de slag die Amerika toe werd gebracht. Nog erger, dat een / meerdere mensenlevens geofferd worden voor een politieke mening.
quote:Twinkle1001 schreef op 23 juni 2011 @ 15:01:

[...]

Kom op zeg. Waar bestond die 'slag' dan uit? (Hier stonden er ook een aantal te juichen.) Het neer beneden halen van een belangrijk gebouw in New York en de aanval op het Pentagon, maar vooral een aanslag in Amerika zelf.
quote:assetze schreef op 23 juni 2011 @ 15:03:

[...]

Nog erger, dat een / meerdere mensenlevens geofferd worden voor een politieke mening. oh, maar dat ben ik volledig met je eens hoor, wat daar gebeurd is, is echt verschrikkelijk en verachtelijk
Zo zijn jongeren gewoon, die doen stomme dingen waar ze niet bij nadenken hoe het voor anderen is/kan zijn. Dus ja, het zijn gewoon kwajongensstreken. En die gaan hopelijk vanzelf weer over naarmate ze ouder worden. Of niet, en dan pas spreek je van niet goed opgevoede jongeren.
anoniem_89736 wijzigde dit bericht op 23-06-2011 15:09
Reden: qua? kwa!
% gewijzigd
quote:missverrektekoekwaus schreef op 23 juni 2011 @ 14:58:

Wat ik mij afvraag, los van het religie/gedoe, hoe haalt een kind van 11/12 jaar het in zijn hoofd middelvingers op te steken en te juichen bij het langskomen van een begrafenisauto. Als er geen reden achterzit (bijv disrespect van de ene religie tov de andere) zou een kind dan van nature niet aanvoelen dat het niet kan wat hij doet. Dat het asociaal en kwetsend is?Je kunt mij niet wijsmaken dat een kind, dit zomaar doet. Ook een kind heeft van nature of instinkt een schrik voor de dood. Niet vanuit zijn ratio, want dat wordt door de opvoeders bijgebracht.
quote:rosanna08 schreef op 23 juni 2011 @ 15:04:

Het neer beneden halen van een belangrijk gebouw in New York en de aanval op het Pentagon, maar vooral een aanslag in Amerika zelf. Een aanslag 'op Amerika zelf', moet je toch op de een of andere manier vorm geven. Met een vliegtuig in de Colorado woestijn laten neerstorten ben je er niet. Als de terroristen geen doden hadden gewild, hadden ze die aanslag wel 's nachts of in het weekend gepleegd..

Nou ja goed, dit gaat nergens meer over.
quote:VivaPepsi schreef op 23 juni 2011 @ 15:08:

Zo zijn jongeren gewoon, die doen stomme dingen waar ze niet bij nadenken hoe het voor anderen is/kan zijn. Dus ja, het zijn gewoon kwajongensstreken. En die gaan hopelijk vanzelf weer over naarmate ze ouder worden. Of niet, en dan pas spreek je van niet goed opgevoede jongeren.Nou, kinderen die 12 jaar oud zijn, in het laatste jaar van de basisschool zitten, horen te weten dat dit niet kan. Echt, hoe respectloos kun je zijn zeg. Dat kinderen van 4 dit niet weten, nou ja, maar 10, 11, 12.. Kom op zeg..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven