Respect voor rouwstoet

23-06-2011 12:02 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jongeren verstoren opnieuw rouwstoet in Amersfoort

In Amersfoort is opnieuw een rouwstoet verstoord door jongeren. Leerlingen van de islamitische basisschool Bilal staken dinsdag hun middelvinger op en juichten toen een stoet rouwauto's langsreed.

Je kan dit natuurlijk wel weer als kwajongensstreken wegzetten. Toch vraag ik me af, is dit een uiting van ongenoegen of van een groot te kort aan respect en beschaving. Is dit bij deze jongeren niet bijgebracht. Maar wat doe je er aan?
http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/dfdc685b.wmv
Wat erg voor jou en je gezin plukje. En dan maar roepen dat geld niet gelukkig maakt....

Het is altijd zo makkelijk he roepen vanuit je rijkeluiswijk waar geen straattuig de buurten terroriseert.

Hoop dat jullie toch snel kunnen verkassen naar een andere buurt.
http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... ident-niet-gevonden.dhtml

Het is directeur Teade Walma van de islamitische Bilalschool in Amersfoort niet gelukt om de leerlingen te vinden die vorige week een rouwstoet verstoorden. Dat zegt hij in een interview met RTV Utrecht.

Directeur Teada Walma. Walma vindt het vervelend dat het waarschijnlijk nooit bekend wordt wie stonden te juichen en te joelen toen de rouwstoet passeerde. 'Dan had je namelijk een kleine groep kunnen aanspreken. Nu kun je geen contact opnemen met de ouders van deze kinderen en kom je er niet achter waar de beledigingen vandaan komen. Dat is heel spijtig.'

De directeur denkt dat de betrokken leerlingen door alle media-aandacht niet durven op te biechten wat ze hebben gedaan. Vorige liet Walma nog weten de daders te zullen vinden. Walma roept nu alle ouders van de school op om in gesprek te gaan met hun kind.

(...).

Huh? Een van die docenten wist toch te vertellen dat de nabestaanden de gebaren vast wel verkeerd hadden geïnterpreteerd? Ik geloof er geen zak van dat ze niet weten wie de daders zijn.

Wat een lafbekken. Smerige lafbekken. En die docenten en directeur zijn achterbakse en laffe honden.

Sluiten die school, gaat niks goeds van komen.
Tip voor de volgende rouwstoet: incidenten opnemen op camera. Dan wordt ontkennen een stuk lastiger.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Laten we nou inderdaad maar eens beginnen om deze multiculticrimischool te sluiten, zonde van ons belastinggeld.

Dan nog liever mijn centen naar de grieken!

Wie o wie durft deze school en hun smerige docenten aan te pakken.
quote:Nova78 schreef op 23 juni 2011 @ 12:12:

Ik ben misschien wel heel erg ouderwets, maar ik vind het eigenlijk ook normaal dat automobilisten stoppen en hun auto afzetten.

Op zijn minst zou een rouwstoet niet onderbroken mogen worden door ander verkeer, zelfs niet door verkeerslichten. De voorste auto volgt de normale verkeersregels op en stopt voor rood. De volgauto's mogen allemaal door rood rijden en hebben allemaal voorrang, als de voorste auto van de stoet besluit om te rijden. De rest van het verkeer moet stoppen, totdat de laatste auto voorbij is gereden. Voor militaire colonnes geldt dit al; dat zou voor een rouwstoet ook moeten gelden.

Ik vind het erg goed dat de directeur de kinderen wil aanspreken op het respectloze gedrag jegens de rouwstoet. Ik betwijfel ook of het een goed idee om die kinderen kennis te laten maken met de nabestaanden en andere aanwezigen die deel uitmaakten van de stoet.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 01 juli 2011 @ 11:00:

Op zijn minst zou een rouwstoet niet onderbroken mogen worden door ander verkeer, zelfs niet door verkeerslichten. De voorste auto volgt de normale verkeersregels op en stopt voor rood. De volgauto's mogen allemaal door rood rijden en hebben allemaal voorrang, als de voorste auto van de stoet besluit om te rijden. De rest van het verkeer moet stoppen, totdat de laatste auto voorbij is gereden. Voor militaire colonnes geldt dit al; dat zou voor een rouwstoet ook moeten gelden.Oeps, sinds 1 juli 2010 is dit al realiteit. Een rouwstoet mag niet worden onderbroken.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven