Respect voor rouwstoet

23-06-2011 12:02 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jongeren verstoren opnieuw rouwstoet in Amersfoort

In Amersfoort is opnieuw een rouwstoet verstoord door jongeren. Leerlingen van de islamitische basisschool Bilal staken dinsdag hun middelvinger op en juichten toen een stoet rouwauto's langsreed.

Je kan dit natuurlijk wel weer als kwajongensstreken wegzetten. Toch vraag ik me af, is dit een uiting van ongenoegen of van een groot te kort aan respect en beschaving. Is dit bij deze jongeren niet bijgebracht. Maar wat doe je er aan?
wat een gotspe marielle1410 ...
quote:assetze schreef op 23 juni 2011 @ 12:02:

In Amersfoort is opnieuw een rouwstoet verstoord door jongeren. Leerlingen van de islamitische basisschool Bilal staken dinsdag hun middelvinger op en juichten toen een stoet rouwauto's langsreed.Misschien moeten ze er op die islamitische basisscholen maar eens vanaf dat moslims beter zijn dan anderen. Want dat is wat ze die kinderen leren. Dat schiet ook niet op.
Marielle,

Wat erg dat dat gebeurd is. Ik zou net zoals jij gereageerd hebben. Dan wordt het rood voor mijn ogen en zou ik zo'n hork bewusteloos kunnen slaan, ongeacht de evt. gevolgen voor mezelf.
quote:Twinkle1001 schreef op 23 juni 2011 @ 13:19:

[...]

Misschien moeten ze er op die islamitische basisscholen maar eens vanaf dat moslims beter zijn dan anderen. Want dat is wat ze die kinderen leren. Dat schiet ook niet op.

Van mij mogen alle basisscholen openbaar worden..

Om mijn part geven ze dan godsdienst... Maar dan wel over alle religies.

Je maakt de omgeving zo beperkt als je een kind op een gelovige school zet. Als het dan ook nog een islamitische school is, leren kinderen ook daar de Nederlandse cultuur, normen en waarden niet kennen. Thuis hanteren de ouders immers (vaak) de normen en waarden uit eigen land..

Ik kan me niet voorstellen dat er op een "blanke" school zo veel kinderen zouden mee doen aan het uitjoelen van een rouwstoet... En al helemaal niet 2x. Het is simpelweg onwetendheid en een gebrek aan respect.
quote:Yamuna schreef op 23 juni 2011 @ 12:55:

[...]

Juist om dat aan te geven, schreef ik hollandse jongetjes.

in de OP staat islamitische kinderen...

Misschien had ik mn woorden anders/beter / duidelijker moeten kiezen.Nee hoor, Yamuna. Ik begreep direct wat je met die woorden wilde zeggen. Ik snap ook niet zo goed welke kant Assetze op wil.
quote:Twinkle1001 schreef op 23 juni 2011 @ 13:19:

[...]

Misschien moeten ze er op die islamitische basisscholen maar eens vanaf dat moslims beter zijn dan anderen. Want dat is wat ze die kinderen leren. Dat schiet ook niet op.Als ik hier een item nee zet, wat maatschappelijk verwerpelijk is, moet dat mogelijk zijn. Ongeacht politieke/culturele of religieuze achtergrond. Maar wat telkens weer gebeurt zijn de mensen met lange tenen en korte lontjes, die het feit een draai geven en eigenlijk monddood willen maken.

Mensen die in een rouwstoet lopen of rijden, uitjouwen of beledigen is een treurige zaak. Daar mogen ouders en opvoeders ongeacht hun achtergrond op worden aangesproken.
quote:perseph0ne schreef op 23 juni 2011 @ 13:25:

Ik kan me niet voorstellen dat er op een "blanke" school zo veel kinderen zouden mee doen aan het uitjoelen van een rouwstoet... En al helemaal niet 2x. Het is simpelweg onwetendheid en een gebrek aan respect.

Het toeval wil dat mijn kinderen jarenlang op een school gezeten hebben, die pal tegenover een uitvaartcentrum + begraafplaats stond. Er stonden daar 3 basisscholen naast elkaar. Dus talloze kinderen hebben daar in de loop der jaren duizenden rouwstoeten voorbij zien komen. Nooit één enkel incident.

Sterker nog. Er hoefde niet eens over gepraat te worden. Er hoefde ook geen regels over opgesteld te worden. De mogelijkheid van zieken met een rouwstoet kwam simpelweg in niemands hoofd op.
ik kan er ook met mijn hoofd niet bij, maar ik kan me ook niet voorstellen dat er binnen de islamitische cultuur er geen eerbied voor de doden zou zijn.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik ben voor het afschaffen van het bijzonder onderwijs. Dan kunnen ook islamtische scholen die over het algemeen (veel) minder presteren opgedoekt worden. Snap die ouders ook niet die hun kind op zo'n school doen. Zelfs een kind kan begrijpen dat dit slecht is voor hun toekomst in Nederland.
quote:rosanna08 schreef op 23 juni 2011 @ 13:41:

ik kan er ook met mijn hoofd niet bij, maar ik kan me ook niet voorstellen dat er binnen de islamitische cultuur er geen eerbied voor de doden zou zijn. Voor islamtische doden zullen ze dat heus wel hebben maar voor anderen niet blijkbaar.
quote:malu3 schreef op 23 juni 2011 @ 13:42:

[...]

Voor islamtische doden zullen ze dat heus wel hebben maar voor anderen niet blijkbaar. die conclusie zou je kunnen trekken, maar ik zou eerst met die jongens in gesprek gaan om te zien of dat ook zo is.
mijn zoon moest examen doen voor de auto en kwam een rouwstoet tegen,hij stopte en liet ze voorgaan.de examinator vroeg waarom hij dat deed hij antwoorde dat hij dat van z,n ouders geleerd had.hij kreeg een pluim van de man.

vorig jaar maakte ik zelf mee dat iemand onbeleefd was,we hadden n uitvaart met zo,n 35 motoren en ondanks een verkeersbegeleider dook er iemand met veel haast op n rotonde ertussen.we hebben gezorgd dat hij niet in kon halen en hij maar toeteren.zeer onbeleefd zo,n mens.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
quote:Nova78 schreef op 23 juni 2011 @ 12:12:

Ik ben misschien wel heel erg ouderwets, maar ik vind het eigenlijk ook normaal dat automobilisten stoppen en hun auto afzetten.

Huh? Nou dan zou ik nooit meer op m'n werk kunnen komen.

Lijkt me niet echt praktisch in een grote stad.

De begraafplaats is hier om de hoek. Als ik elke keer dat er een rouwstoet langs komt stil moet gaan staan, acht ik de kans dat ik binnen een week door kwade automobilisten in elkaar wordt geslagen 80%.
quote:rosanna08 schreef op 23 juni 2011 @ 13:45:

[ die conclusie zou je kunnen trekken, maar ik zou eerst met die jongens in gesprek gaan om te zien of dat ook zo is.

Dat is zo.

Het is niet zo dat ze alleen voor islamitische doden meer respect hebben. Ze hebben sowieso voor moslims meer respect dan voor anderen. Dat wordt ze ook geleerd. 'Zij die een band hebben met Allah', zijn beter.
quote:rosanna08 schreef op 23 juni 2011 @ 13:45:

[...]

die conclusie zou je kunnen trekken, maar ik zou eerst met die jongens in gesprek gaan om te zien of dat ook zo is.

Je hebt gelijk hoor. Toch heb ik ook het gevoel dat er voor een "westerse/christelijke/katholieke/ongelovige" stoet minder respect is dan voor een islamitische begravenis..

Ik scheer nu natuurlijk iedereen over 1 kam, daar ben ik me bewust van.. En ja er zijn altijd uitzonderingen. Allochtonen die wel hun best doen om te integreren, werken, respect hebben voor zichzelf maar ook voor alles wat anders is...

Maar ik heb het idee dat de 1e generatie onwetend was en hun kinderen (de 2e generatie dus) vooral opstandig. Opstandig naar eigen ouders, want in NL was er meer vrijheid voor kids, maar ook opstandig naar de Nederlandse cultuur want die is "anders"... Nu de 3e generatie absoluut zijn opkomst heeft gemaakt, is dat alleen maar erger geworden..

Alles wat ook maar een beetje bestempeld kan worden als Nederlands wordt uitgejoeld door een bepaald soort allochtoon..

Bijvoorbeeld Marokkaanse kids die de hele dag op straat slenteren, tegen een balletje trappen en overlast veroorzaken..
quote:StabiloBoss schreef op 23 juni 2011 @ 13:53:

[...]

De begraafplaats is hier om de hoek. Als ik elke keer dat er een rouwstoet langs komt stil moet gaan staan, acht ik de kans dat ik binnen een week door kwade automobilisten in elkaar wordt geslagen 80%. wat doe je dan? Door een stoet heenrijden?
quote:StabiloBoss schreef op 23 juni 2011 @ 13:53:

[...]

De begraafplaats is hier om de hoek. Als ik elke keer dat er een rouwstoet langs komt stil moet gaan staan, acht ik de kans dat ik binnen een week door kwade automobilisten in elkaar wordt geslagen 80%.Je stopt niet? Of zet je alleen de motor niet af?
quote:Mac123 schreef op 23 juni 2011 @ 12:17:

Nova, dat vind ik inderdaad erg ouderwets. rouwstoeMaar ik zou een t ook nooit onderbreken.

Ik wil ook niet een rouwstoet onderbreken. Toch vind ik het wel lastig om te zien welke auto nog bij de rouwstoet hoort en welke de eerste auto is die er niet meer bij hoort.

Ik ben er voorstander van om zo'n stoet meer zichtbaar te maken mbv zwarte lintjes ofzo.
quote:perseph0ne schreef op 23 juni 2011 @ 13:53:

[...]

Je hebt gelijk hoor. Toch heb ik ook het gevoel dat er voor een "westerse/christelijke/katholieke/ongelovige" stoet minder respect is dan voor een islamitische begravenis..

Ik scheer nu natuurlijk iedereen over 1 kam, daar ben ik me bewust van.. En ja er zijn altijd uitzonderingen. Allochtonen die wel hun best doen om te integreren, werken, respect hebben voor zichzelf maar ook voor alles wat anders is...

Maar ik heb het idee dat de 1e generatie onwetend was en hun kinderen (de 2e generatie dus) vooral opstandig. Opstandig naar eigen ouders, want in NL was er meer vrijheid voor kids, maar ook opstandig naar de Nederlandse cultuur want die is "anders"... Nu de 3e generatie absoluut zijn opkomst heeft gemaakt, is dat alleen maar erger geworden..

Alles wat ook maar een beetje bestempeld kan worden als Nederlands wordt uitgejoeld door een bepaald soort allochtoon..

Bijvoorbeeld Marokkaanse kids die de hele dag op straat slenteren, tegen een balletje trappen en overlast veroorzaken.. het kan ook best waar zijn hoor, dat ontken ik niet. En dat zal zeker stevig moeten worden aangepakt. Het vervelende is alleen dat er zo snel op gevoel wordt gereageerd. het zal dit of het zal wel dat en zie je wel, weer marokkaantjes/turkjes etc.. Op die manier drijven we steeds verder van elkaar af en worden de problemen alleen maar groter.
quote:nak schreef op 23 juni 2011 @ 14:00:

[...]

Ik wil ook niet een rouwstoet onderbreken. Toch vind ik het wel lastig om te zien welke auto nog bij de rouwstoet hoort en welke de eerste auto is die er niet meer bij hoort.

Ik ben er voorstander van om zo'n stoet meer zichtbaar te maken mbv zwarte lintjes ofzo. dat is ook verplicht om dat aan te geven
quote:rosanna08 schreef op 23 juni 2011 @ 14:00:

[...]

het kan ook best waar zijn hoor, dat ontken ik niet. En dat zal zeker stevig moeten worden aangepakt. Het vervelende is alleen dat er zo snel op gevoel wordt gereageerd. het zal dit of het zal wel dat en zie je wel, weer marokkaantjes/turkjes etc.. Op die manier drijven we steeds verder van elkaar af en worden de problemen alleen maar groter. True.. Ben het met je eens.. Maar ben wel van mening dat de allochtonen die dit soort gedrag verwerpen, zullen begrijpen dat de rest het voor ze verpest en dáár boos op worden ipv op "De Nederlanders"...
quote:assetze schreef op 23 juni 2011 @ 13:30:

[...]

Als ik hier een item nee zet, wat maatschappelijk verwerpelijk is, moet dat mogelijk zijn. Ongeacht politieke/culturele of religieuze achtergrond. Maar wat telkens weer gebeurt zijn de mensen met lange tenen en korte lontjes, die het feit een draai geven en eigenlijk monddood willen maken.

Mensen die in een rouwstoet lopen of rijden, uitjouwen of beledigen is een treurige zaak. Daar mogen ouders en opvoeders ongeacht hun achtergrond op worden aangesproken.

Helemaal mee eens.

Respect voor een overledene en de rouwstoet is cultuur- en religieoverstijgend.

Ook op islamitische scholen en in moslimgezinnen wordt dit respect de kinderen bijgebracht.

Maar er wordt onmiddellijk weer met het vingertje gewezen omdat het een islamitische school is.
quote:perseph0ne schreef op 23 juni 2011 @ 14:03:

[...]

True.. Ben het met je eens.. Maar ben wel van mening dat de allochtonen die dit soort gedrag verwerpen, zullen begrijpen dat de rest het voor ze verpest en dáár boos op worden ipv op "De Nederlanders"... ook eens, aan de andere kant verwacht ik ook dat de ander (en dan even de ander in het algemeen) mij behandelt als individu en niet als Nederlandse katholieke vrouw.
quote:rosanna08 schreef op 23 juni 2011 @ 13:53:

[...]

wat doe je dan? Door een stoet heenrijden?

Natuurlijk niet.

Ik ga geen stoet onderbreken.

Maar je hoeft toch ook niet je moter af te zetten als je een rouwstoet ziet.
quote:amarna schreef op 23 juni 2011 @ 14:05:

[...]

Helemaal mee eens.

Respect voor een overledene en de rouwstoet is cultuur- en religieoverstijgend.

Ook op islamitische scholen en in moslimgezinnen wordt dit respect de kinderen bijgebracht.Maar er wordt onmiddellijk weer met het vingertje gewezen omdat het een islamitische school is.Van respect was in dit geval en het geval van een paar maanden geleden duidelijk geen sprake.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven