Rose mcgowan. MeToo? en twitter.

10-01-2018 00:20 559 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een toevoeging voor de slechte lezers. Dit gaat NIET over het gedoe met die weinzak. Het gaat me er om dat ze zich heel vaak provocerend heeft opgesteld, wat je doet om reacties te krijgen, en nu klaagt over die reacties en daar nogal zielig over doet.
Ook dat ze nu huilend met een beschaaft make upje en coltrui een interview doet terwijl ze in het verleden dit soort dingen droeg.
Als ze ballen had had ze dit aangetrokken ipv de slobbertrui.


Kreeg net mee dat rose mcgowan 's twitter acount verwijderd zou zijn . Ze maakt zich op dit moment sterk voor me too.
Ze vind dat ze ge sluthshamed is
Maar serieus, wie zou dit dragen?
Afbeelding
Afbeelding

Als ze echt verkracht is is dat heel naar voor haar En ik zeg niet dat iemand verkracht moet worden door naakt te lopen Maar sluthshaming? Sorry maar vráág je er niet om met zo'n "jurk" ?

Ik heb echt niets tegen bloot maar dit is toch meer voor het strand dan voor een uitreiking/gala?
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 10-01-2018 12:31
24.56% gewijzigd
nina1966 schreef:
10-01-2018 00:48
Precies! Dat bedoel ik.
Nu heel zedig zielig doen.
Ze doet helemaal niet zedig. Gelukkig is ze daarin niet veranderd. Maar als jij vindt dat je met een diep decolleté om problemen vraagt, dan raak je precies de kern van #metoo. Los nog van het feit dat de meeste vrouwen die worden lastig gevallen zich helemaal niet uitdagend kleden. En als ze dat wel doen, is dat een van de redenen dat mensen geen aangifte durven te doen. En dat zou niet moeten.

Wat betreft de ins & outs van Rose haar verhaal met zwijggeld en uitlachen, die ken ik allemaal niet. Maar daar gaat het niet om en daar ging jouw topic ook niet over.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
10-01-2018 00:49
ik leer hier op vf veel over vrouw zijn
- geen uitdagende kleding dragen
- niet alleen fietsen in het donker in een bosachtige omgeving
- je altijd ferm uitspreken tegen mannen die verdacht worden van iets

ja het mag allemaal wel maar dan moet je niet zeuren als je verkracht of vermoord wordt
Dat is natuurlijk voor een groot deel onzin. Uitdagende kleding mag best Maar nee niet zeuren als mannen dan in je decolleté gluren. En nee ik heb het niet over verkracht of vermoord worden. Je kan wél verwachten dat men een bepaald beeld van je krijgt.
Ik zie een hoertje nou eenmaal niet in een mantelpak met bloes tot boven dichtgeknoopt, waarom zou dat zijn.
Etaleren wat je hebt mag best Maar niet raar opkijken als er kopers zijn.
En ja je mag nee zeggen en nogmaals Verkrachting heeft niets met kleding te maken. Verkrachters hebben bijna nooit seksuele intenties, het is machtsvertoon.
LizBakker schreef:
10-01-2018 00:54
Ze doet helemaal niet zedig. Gelukkig is ze daarin niet veranderd. Maar als jij vindt dat je met een diep decolleté om problemen vraagt, dan raak je precies de kern van #metoo. Los nog van het feit dat de meeste vrouwen die worden lastig gevallen zich helemaal niet uitdagend kleden. En als ze dat wel is dat een van de redenen dat mensen geen aangifte durven te doen. En dat zou niet moeten.

Wat betreft de ins & outs van Rose haar verhaal met zwijggeld en uitlachen, die ken ik allemaal niet. Maar daar gaat het niet om en daar ging jouw topic ook niet over.
het is onderdeel van het probleem. als je je uitspreekt tegen seksisme dan word je de maat genomen, vooral door vrouwen die graag zichzelf willen positioneren als mannen-vriend
die annabel nanninga doet dat ook steeds
nina1966 schreef:
10-01-2018 00:52
Het gaat me er niet om of ze wel of niet is betast. Het gaat me er om dat ze bewust bepaalde acties heeft en nu klaagt over de benamingen die ze daardoor gekregen heeft.
Joh wees eerlijk en zeg Ja ik was wild en heb er op los geleefd So what.
Maar nu doen alsof ze moeder Theresa is geweest en het allemaal alleen maar door die nare mannen komt.... neuh.
Wtf..
LizBakker schreef:
10-01-2018 00:54
Ze doet helemaal niet zedig. Gelukkig is ze daarin niet veranderd. Maar als jij vindt dat je met een diep decolleté om problemen vraagt, dan raak je precies de kern van #metoo. Los nog van het feit dat de meeste vrouwen die worden lastig gevallen zich helemaal niet uitdagend kleden. En als ze dat wel is dat een van de redenen dat mensen geen aangifte durven te doen. En dat zou niet moeten.

Wat betreft de ins & outs van Rose haar verhaal met zwijggeld en uitlachen, die ken ik allemaal niet. Maar daar gaat het niet om en daar ging jouw topic ook niet over.
het is onderdeel van het probleem. als je je uitspreekt tegen seksisme dan word je de maat genomen, vooral door vrouwen die graag zichzelf willen positioneren als mannen-vriend
S-Meds schreef:
10-01-2018 00:44
o, dus ze heeft nu haar straf gehad?
Ho.. absoluut niet. Wat haar is overkomen is natuurlijk verschrikkelijk en nooit goed te praten laat dat duidelijk zijn!
Ik vind het raar dat ze nu van de daken schreeuwt dat iedereen zijn/haar mond open moet doen tegen "haar" verkrachter (en alle anderen in Hollywood) en mensen shamed welke volgens haar met ze werkt maar dat ze jaren geleden blijkbaar geen mening had over een kinderverkrachter met wie ze samen werkte.
Alle reacties Link kopieren
ElizabethThatcher schreef:
10-01-2018 00:53
Ik zie totaal geen verband tussen losbandig leven en verkrachting. Dat staat totaal los van elkaar hoor. Waarom moet zij zich verantwoorden?
Zucht. Dat stáát ook los van elkaar. Waarom iedereen hier dat aan elkaar verbind geen idee.

Bij een losbandig leven moet je niet raar opkijken als je daar bepaalde verwachtingen mee kweekt, commentaar op krijgt. Dat moet je dan op de koop toe nemen.

Stel je hebt een vriendje en word geil op de dam. Ga je daar liggen krikken. Wat dan? Moet dan ook iedereen maar doen alsof dat normaal is? Op dat soort acties komt commentaar waar je dan niet over moet zeuren.
Filmpjes opnemen van je poes, op internet zetten en daarna klagen dat er zo veel naar gekeken word. :facepalm: Sorry maar bij bepaalde dingen zitten nu eenmaal consequenties die je voor lief moet nemen.
nina1966 schreef:
10-01-2018 00:56
Dat is natuurlijk voor een groot deel onzin. Uitdagende kleding mag best Maar nee niet zeuren als mannen dan in je decolleté gluren. En nee ik heb het niet over verkracht of vermoord worden. Je kan wél verwachten dat men een bepaald beeld van je krijgt.
Ik zie een hoertje nou eenmaal niet in een mantelpak met bloes tot boven dichtgeknoopt, waarom zou dat zijn.
Etaleren wat je hebt mag best Maar niet raar opkijken als er kopers zijn.
En ja je mag nee zeggen en nogmaals Verkrachting heeft niets met kleding te maken. Verkrachters hebben bijna nooit seksuele intenties, het is machtsvertoon.
niet jokken in de OP zeg je: Als ze echt verkracht is is dat heel naar voor haar En ik zeg niet dat iemand verkracht moet worden door naakt te lopen Maar sluthshaming? Sorry maar vráág je er niet om met zo'n "jurk" ?

je praat een geweldsmisdrijf goed door te zeggen dat ze er om vraagt om geslutshamed (wat is dat voor woord) te worden
daarbij zet je haar in een kwaad daglicht, alleen maar omdat ze zich uitspreekt tegen seksueel geweld. Het had je als vrouw beter gepast om haar te steunen ongeacht wat ze soms draagt op een feestje
nina1966 schreef:
10-01-2018 01:00
Zucht. Dat stáát ook los van elkaar. Waarom iedereen hier dat aan elkaar verbind geen idee.

Bij een losbandig leven moet je niet raar opkijken als je daar bepaalde verwachtingen mee kweekt, commentaar op krijgt. Dat moet je dan op de koop toe nemen.
Dat moet helemaal niet, dat vind jij. Mannen hebben daar veel en veel minder last van. Dat is precies de kern van het probleem: vrouwen moeten zich verantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
10-01-2018 00:54
Ze doet helemaal niet zedig. Gelukkig is ze daarin niet veranderd. Maar als jij vindt dat je met een diep decolleté om problemen vraagt, dan raak je precies de kern van #metoo. Los nog van het feit dat de meeste vrouwen die worden lastig gevallen zich helemaal niet uitdagend kleden. En als ze dat wel doen, is dat een van de redenen dat mensen geen aangifte durven te doen. En dat zou niet moeten.

Wat betreft de ins & outs van Rose haar verhaal met zwijggeld en uitlachen, die ken ik allemaal niet. Maar daar gaat het niet om en daar ging jouw topic ook niet over.
Ik schrijf niet problemen ik schrijf COMMENTAAR Waarom is dat zo'n moeilijk woord voor iedereen?
Prima als je je op een bepaalde manier kleed maar word dan niet boos als men daarom een bepaald beeld van je krijgt.
Een gothic kijkt toch ook niet raar op als je verwacht dat die alleen maar naar gothic muziek luistert. Blijkt ie frans bauer leuk te vinden. Prima maar niet boos worden als men dat niet van je verwacht.
nina1966 schreef:
10-01-2018 01:00
Zucht. Dat stáát ook los van elkaar. Waarom iedereen hier dat aan elkaar verbind geen idee.

Bij een losbandig leven moet je niet raar opkijken als je daar bepaalde verwachtingen mee kweekt, commentaar op krijgt. Dat moet je dan op de koop toe nemen.

Stel je hebt een vriendje en word geil op de dam. Ga je daar liggen krikken. Wat dan? Moet dan ook iedereen maar doen alsof dat normaal is? Op dat soort acties komt commentaar waar je dan niet over moet zeuren.
Filmpjes opnemen van je poes, op internet zetten en daarna klagen dat er zo veel naar gekeken word. :facepalm: Sorry maar bij bepaalde dingen zitten nu eenmaal consequenties die je voor lief moet nemen.
dus omdat ze een blote jurk draagt leidt ze een losbandig leven? als in: ze duikt vast met iedereen het bed in?
een blote jurk dragen is hetzelfde als seks hebben in het openbaar?
nina1966 schreef:
10-01-2018 01:02
Ik schrijf niet problemen ik schrijf COMMENTAAR Waarom is dat zo'n moeilijk woord voor iedereen?
Prima als je je op een bepaalde manier kleed maar word dan niet boos als men daarom een bepaald beeld van je krijgt.
Een gothic kijkt toch ook niet raar op als je verwacht dat die alleen maar naar gothic muziek luistert. Blijkt ie frans bauer leuk te vinden. Prima maar niet boos worden als men dat niet van je verwacht.
dus het gaat over haar kledingsmaak? waarom haal je er dan verkrachting en seks bij?
Ik vind dat je als vrouw jezelf moet kunnen kleden zoals je dat wenst zonder dat je daar moeilijkheden bij kunt verwachten, maar en daar begrijp ik Nina wel, het ligt in de lijn der verwachting dat je daar wel moeilijkheden door krijgt en er altijd wel één of andere eikelestijn is die zijn poten niet thuis kan houden of zo nodig slim gaat lopen doen ten koste van jou en inderdaad, daar moet je dan niet raar van opkijken, dat wil nog niet zeggen dat ik het daarmee eens ben, maar geeft gewoon een realistische kijk op de hele toestand.
Alle reacties Link kopieren
Over je tweede post. Ik denk dat mensen niet goed kunnen bevatten hoe een grote beerput die seksuele misbruik scene is. Daarom zwakken ze het nu af door zulke brieven te sturen, omdat beseffen dat de realiteit echt zo is, nogal heftig is.
Cateautje schreef:
10-01-2018 01:09
Ik vind dat je als vrouw jezelf moet kunnen kleden zoals je dat wenst zonder dat je daar moeilijkheden bij kunt verwachten, maar en daar begrijp ik Nina wel, het ligt in de lijn der verwachting dat je daar wel moeilijkheden door krijgt en er altijd wel één of andere eikelestijn is die zijn poten niet thuis kan houden of zo nodig slim gaat lopen doen ten koste van jou en inderdaad, daar moet je dan niet raar van opkijken, dat wil nog niet zeggen dat ik het daarmee eens ben, maar geeft gewoon een realistische kijk op de hele toestand.
alles wat na de maar komt haalt je eerste zinnen volledig onderuit
Alle reacties Link kopieren
O en je doet zelf aan slut shaming door die foto's van haar te plakken met dat onderschrift erbij.
chocolol schreef:
10-01-2018 01:16
Over je tweede post. Ik denk dat mensen niet goed kunnen bevatten hoe een grote beerput die seksuele misbruik scene is. Daarom zwakken ze het nu af door zulke brieven te sturen, omdat beseffen dat de realiteit echt zo is, nogal heftig is.
wat voor brieven?
chocolol schreef:
10-01-2018 01:17
O en je doet zelf aan slut shaming door die foto's van haar te plakken met dat onderschrift erbij.
ja dat zeg ik. Sommige vrouwen doen net zo hard mee aan seksisme. waarschijnlijk als gevolg van seksisme. Bang om mannen af te vallen.
S-Meds schreef:
10-01-2018 01:19
ja dat zeg ik. Sommige vrouwen doen net zo hard mee aan seksisme. waarschijnlijk als gevolg van seksisme. Bang om mannen af te vallen.
Ik snap het ook niet. Juist Nina zou toch beter moeten weten wat dit onderwerp betreft.
nina1966 schreef:
10-01-2018 01:02
Ik schrijf niet problemen ik schrijf COMMENTAAR Waarom is dat zo'n moeilijk woord voor iedereen?
Prima als je je op een bepaalde manier kleed maar word dan niet boos als men daarom een bepaald beeld van je krijgt.
Een gothic kijkt toch ook niet raar op als je verwacht dat die alleen maar naar gothic muziek luistert. Blijkt ie frans bauer leuk te vinden. Prima maar niet boos worden als men dat niet van je verwacht.
Oké, commentaar dan. Maakt wat mijn betreft geen verschil.
S-Meds schreef:
10-01-2018 01:17
alles wat na de maar komt haalt je eerste zinnen volledig onderuit
Wat een onzin. Leef jij in die sprookjeswereld waar je in je blote hol rond kan dartelen zonder dat enige man daarop reageert?
Ik had het over realisme.
Cateautje schreef:
10-01-2018 01:27
Wat een onzin. Leef jij in die sprookjeswereld waar je in je blote hol rond kan dartelen zonder dat enige man daarop reageert?
Ik had het over realisme.
In het verlengde daarvan: moet je dan ook bedacht zijn dat je kleuter dat niet doet? Want ja, dan kun je verwachten dat mensen met een voorliefde voor kleine kinderen daarop reageren.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
10-01-2018 01:18
wat voor brieven?

o.a diegene die TO noemt in haar tweede bericht "Honderd Franse vrouwen werkzaam in de media en cultuur, waaronder actrice Catherine Deneuve, hebben in een open brief gereageerd op de 'heksenjacht' die in hun ogen is ontstaan na de aantijgingen aan het adres van de van misbruik beschuldigde Harvey Weinstein."
ElizabethThatcher schreef:
10-01-2018 01:31
In het verlengde daarvan: moet je dan ook bedacht zijn dat je kleuter dat niet doet? Want ja, dan kun je verwachten dat mensen met een voorliefde voor kleine kinderen daarop reageren.
Het lijkt me niet zinvol om er vanuit te gaan dat mannen bepaalde dingen maar gewoon niet moeten doen, dat is nu eenmaal niet realistisch. Er zijn mannen die hun poten niet thuis kunnen houden, dat is een feit en er zijn mannen die zich aangesproken voelen als je als vrouw nogal bloot gekleed bent, dat is een feit, dus lijkt het me dat je daar rekening mee houdt als je niet lastiggevallen wenst te worden.
In een ideale wereld lopen we er allemaal bij zoals we wensen en wordt niemand lastig gevallen, onder geen enkele omstandigheid, maar de feiten wijzen uit dat dat niet realistisch is en ook niet binnen een korte tijdspanne te verwachten valt. Dit heeft allemaal niets te maken met mij en een eventuele mening, dit is een opsomming van keiharde feiten en die zegt je de kat niet op het spek te binden. Dat geldt ook helaas voor kleuters

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven