Schietpartij in winkelcentrum

09-04-2011 13:28 1628 berichten
Alle reacties Link kopieren
In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. Er zijn meerdere doden en gewonden. Onduidelijk is hoeveel.

Volgens een winkelier zijn er zeker vijf doden gevallen. Hij zegt dat de dader om zich heen schoot met een groot machinegeweer. Daarna zou hij zichzelf door het hoofd hebben geschoten.

Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.

De politie heeft een gebied rondom het winkelcentrum afgezet. De hulpdiensten zijn met groot materieel uitgerukt.

verslag ooggetuige

Je zal er lopen. Ik schrik iedere keer weer, wanneer ik dit soort nieuws hoor. Dit is de tweede schietpartij in een week, in Alphen a/d Rijn?
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
quote:Meg76 schreef op 09 april 2011 @ 16:22:

Vind best ver gaan de foto die te zien was van een slachtoffer. De auto icm de kleding is voor naaste familieleden waarschijnlijk wel herkenbaar. Vreselijk toch?Ik dacht precies hetzelfde, Meg. Afschuwelijk als je jouw vader, man of vriend daarzo ziet liggen.
Dus hij was al op de parkeerplaats beginnen met schieten?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ja, precies.... Dat moet voor hen echt vreselijk zijn.
Ik heb mijn zus nog een sms je gestuurd.

Nu direct gevraagd of alles met haar en vriend en schoonfamilie in orde is.

Mijn vorige bericht was nog voorzichtig, wat algemener, voor het geval ze nog niet van de gebeurtenis gehoord zou hebben, dat ze me dan zou bellen: ja hoor, alles oké, hoezo??

Is er inmiddels nog meer nieuws?
Ja, bij Apeldoorn zat ik live voor de tv. Gebakje schoot zo m'n luchtpijp in. Daar kon niemand iets aan doen, want het was live. Maar vervolgens had ik inderdaad niet de keus om het niet te zien. Persoonlijk kan ik er goed tegen, maar ik vind het toch vervelend voor de mensen die er niet tegen kunnen.

En inderdaad, je zal je dierbare zo op tv zien. Vreselijk.
quote:Perel schreef op 09 april 2011 @ 16:27:

Ik heb mijn zus nog een sms je gestuurd.

Nu direct gevraagd of alles met haar en vriend en schoonfamilie in orde is.

Mijn vorige bericht was nog voorzichtig, wat algemener, voor het geval ze nog niet van de gebeurtenis gehoord zou hebben, dat ze me dan zou bellen: ja hoor, alles oké, hoezo??

Is er inmiddels nog meer nieuws?Perel,ik denk dat iedereen die hier woont wel door had dat er iets aan de hand was...heb je nog geen bericht? Misschien zijn ze een dagje weg?
quote:chrissiy schreef op 09 april 2011 @ 16:23:

[...]

Ik dacht precies hetzelfde, Meg. Afschuwelijk als je jouw vader, man of vriend daarzo ziet liggen.Ik vind ook dat ze dat soort foto's niet mogen laten zien. Verschrikkelijk.
Over een kwartier nieuwe persconferentie met de burgemeester.
Ben bijna geneigd de nos te mailen of bellen of die foto echt getoond moet worden.... Snap dat het nieuws is hoor, maar vind dat niet opwegen tegen het leed dat je familie aan doet. We kunnen ons er wat bij voorstellen als mensen zijn neergeschoten...
Nou Perel, ze maakt het wel spannend. Gelukkig komt het vaker voor, zei je. Maar ik begrijp dat je hier nerveus van wordt.
quote:luni schreef op 09 april 2011 @ 16:31:

[...]

Perel,ik denk dat iedereen die hier woont wel door had dat er iets aan de hand was...heb je nog geen bericht? Misschien zijn ze een dagje weg?

Van zoiets ga ik maar wel uit.

Kan me niet zo goed voorstellen dat ze juist daar boodschappen zouden gaan doen. Haar vriend werkt wel in een winkel, en soms ook zaterdag, maar ik weet eigenlijk niet eens waar.

Als ze zou weten dat ik op bericht zat te wachten zou ze bellen, en als er iets aan de hand zou zijn, zou ze me inlichten.

Er zal wel een onschuldige reden voor zijn dat ik nog niets heb gehoord.
quote:Meg76 schreef op 09 april 2011 @ 16:34:

Ben bijna geneigd de nos te mailen of bellen of die foto echt getoond moet worden.... Snap dat het nieuws is hoor, maar vind dat niet opwegen tegen het leed dat je familie aan doet. We kunnen ons er wat bij voorstellen als mensen zijn neergeschoten...

Stel je niet zo aan zeg.

Uit Libië komen ook zulke beelden. Ook uit Japan.
KHtweets

.Koningin is sprakeloos door grote verdriet dat zovelen in Alphen a/d Rijn is aangedaan en leeft intens mee met slachtoffers en nabestaanden

9 minutes ago via Twitter for BlackBerry®
Willem, als Meg dat zo ziet, is dat toch prima?
quote:Zanne schreef op 09 april 2011 @ 16:33:

[...]

Ik vind ook dat ze dat soort foto's niet mogen laten zien. Verschrikkelijk.

Censuur?

De overheid die bepaalt wat de burger wel en niet mag

zien.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ja, prima hoor. Maar je moet nu niet opeens alles overdrijven.

Vorige week waren er in A a/d R twee doden door een schietpartij. Hoorde je niemand over.
Willem, beelden die van dichtbij komen, maken nou eenmaal meer indruk dan beelden aan de andere kant van de wereld
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wat vreselijk erg en verdrietig. Sterkte voor wie het nodig heeft.
dubbel
quote:willem1959 schreef op 09 april 2011 @ 16:38:

[...]

Stel je niet zo aan zeg.

Uit Libië komen ook zulke beelden. Ook uit Japan.

Daar heb je gelijk in.

Misschien omdat het dichterbij is dat het nu meer indruk maakt.
Ik zag dat er al eerder iemand reageerde met "wat een Amerikaanse toestanden zeg" en dat was ook mijn eerste gedachte! Als ik dat soort beelden op tv zie uit Amerika of waar dan ook denk ik vaak: ach, dat gebeurt alleen daar. Maar mijn fucking god zeg, wat ontzettend eng! Eng, bizar, onwerkelijk! Het lijkt me zo verschrikkelijk, om daar te zijn, om daar bekenden en familie te hebben lopen. Het overlijden van een dierbare is altijd heel erg, maar ik word naar bij de gedachte dat je iemand verliest in een dergelijke toestand. Ziek ziek ziek!

ALhoewel ik het meestal beschouw als een ver-van-mijn-bed-show, soms sta ik toch wel in de metro te denken: stel dat er hier zo'n idioot rondloopt die de hele boel opblaast.. of inderdaad in een winkelcentrum ofzo. Het kan dus zomaar gebeuren, blijkt, ook al is de kans klein.
quote:rosanna08 schreef op 09 april 2011 @ 16:45:

Willem, beelden die van dichtbij komen, maken nou eenmaal meer indruk dan beelden aan de andere kant van de wereld Ja, dat is waar. Maar bedenk dat er (en dat hoor je maandag) dit weekend weer een hoop doden in het verkeer gaan vallen. Motorrijders enzo. Ook allemaal met een eigen verhaal.
Perel, succes met wachten, hoop dat je snel iets hoort.
Zus belt net. Ze waren de stad in. Iedereen ok.
Ik blijf erbij dat de politie er heel snel was want ik kwam vlak na de schoten en toen was er al politie (met kogelwerende vesten).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven