Serial Killers in Amerika

30-07-2015 10:00 75 berichten
Op mijn facebook heb ik ooit CNN geliked en het valt me op dat het meest heftige nieuws vaak uit Amerika komt, vooral als het gaat om seriemoordenaars.

In Europa komt dit ook voor maar veel minder dan in Amerika, althans, zo lijkt het, want als je bijvoorbeeld op youtube serial killer intypt dan krijg je een hele lijst

Hoe kan het dat dit ( naar mijn idee ) zoveel vaker voorkomt in Amerika. Heeft iemand een idee?
quote:mary57 schreef op 30 juli 2015 @ 10:21:

[...]

Je hebt als seriemoordenaar niet echt wapens nodig, die zieke geesten kunnen alles als wapens gebruiken.Seriemoordenaars gebruiken meestal geen pistool, dat gaat ze te snel.
In Zwitserland zijn ook veel wapens, maar daar gebeurt niet zoveel als in de VS.

Overzicht: http://sargasso.nl/vuurwapendoden/
Alle reacties Link kopieren
Een massamoordenaar maakt in een kort tijdsbestek een aantal mensen af, Breivik bijvoorbeeld. Seriemoordenaars hebben een bepaald patroon, Ted Bundy, Jeffry Dahmer, die begon bij zijn moeder, the Boston Strangler, John Wayne Gacy (die vermoordde kleine jongetjes). Rusland had een héél beroemde, Tsjikatilov.
verba volant, scripta manent.
In Engeland had je Fred West, ook zo'n walgelijk figuur. Deed het samen met zijn vrouw.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Fred_West
quote:mary57 schreef op 30 juli 2015 @ 11:19:

In Engeland had je Fred West, ook zo'n walgelijk figuur. Deed het samen met zijn vrouw.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Fred_WestVergeet Jack the Ripper niet.
quote:Henk-en-Roelie schreef op 30 juli 2015 @ 10:32:

[...]

Je hebt gelijk, ik heb Wiki er even bij gepakt en zie nu dat er ook veel enge seriemoordenaars in Azië en Europa zijn ( geweest ). Bah, wat een eng gegeven.

Lijst van WikiIn Azië en Europa noemen ze die mensen dan ook niet serial killer, maar het taalkundige equivalent. Het is dus gewoon een taalkwestie
Zeer interessante site

Niet altijd erg geschikt voor gevoelige mensen.
quote:MonteCara schreef op 30 juli 2015 @ 10:48:

[...]

Seriemoordenaars gebruiken meestal geen pistool, dat gaat ze te snel.Zegt wie? Iemand die bij berovingen 20x iemand neerknalt is ook een seriemoordenaar
quote:Sidroht schreef op 30 juli 2015 @ 11:34:

[...]

Zegt wie? Iemand die bij berovingen 20x iemand neerknalt is ook een seriemoordenaarNee, dat is een massamoordenaar.
http://www.goodreads.com/book/show/4706 ... al-killers

Een boek dat wat meer duidelijk maakt.

[...]

Zegt wie? Iemand die bij berovingen 20x iemand neerknalt is ook een seriemoordenaar

Zo'n iemand heeft andere belangen dan een seriemoordenaar, bij berovingen gaat het om de buit en als het slachtoffer daarbij wordt doodgeschoten dan spreekt men van een roofmoord. Ook vreselijk :(

Een seriemoordenaar moord omdat hij die drang voelt om te moorden of te martelen en moorden.

Ik las dat Ted Bundy dagen na een moord wel eens terug ging naar het slachtoffer en hoofden weer opgroef om sex mee te hebben. Ted Bundy was dus ook een necrofiel.
In de VS wordt wel degelijk meer bloed vergoten dan in andere landen. Veel meer zelfs. Michael Moore vroeg zich preciws dezelfde vraag, waarom zijn Anerikanen zo bloeddorstig? En maakte er een docu over. Ben alleen de naam kwijt. Was het niet Bowling for Columbine? Iig kwam hij er ook niet helemaal uit. Waarschijnlijk is de oorzaak angst, concludeerde hij. We hebben het dan over het aantal moorden per jaar. Volgens mij staan ze op nummer 1, of iig in de top drie.

Maar in andere landen houden ze de cijfers misschien ook niet goed bij. Rusland en China, ik denk niet dat het enorme gebrek aan openheid en de hoge mate van onderdrukking van burgers en pers, zorgt voor een helder beeld van het aantal moorden. Ze moeten ook de mensen die de staat zelf vermoord bv door marteling of lang verblijf in strafkampen, ergens in wegmoffelen.

Ik zou gewoon niet naar de VS gaan op vakantie. Probleem opgelost.

[...]

Zegt wie? Iemand die bij berovingen 20x iemand neerknalt is ook een seriemoordenaar

Dat heb ik gelezen. En ik heb veel docu's over die engerds gezien.

Er zijn wel uitzonderingen. Son of Sam, en een vrouwelijke seriemoordenaar waarvan ik even niet op de naam kan komen, gebruikten wel een pistool.
Goeie film over seriemoordenaars: Copycat. Sigourney Weaver op haar best.
quote:MonteCara schreef op 30 juli 2015 @ 11:43:

[...]

Er zijn wel uitzonderingen. Son of Sam, en een vrouwelijke seriemoordenaar waarvan ik even niet op de naam kan komen, gebruikten wel een pistool.

Maar als bij die misdaden eigendommen worden meegenomen dan spreekt met van trofeeën, meende ik ergens te hebben gelezen.

Ik word een beetje eng van mijn eigen topic, ik trek me eventjes terug.
quote:Henk-en-Roelie schreef op 30 juli 2015 @ 11:42:

[...]

Zo'n iemand heeft andere belangen dan een seriemoordenaar, bij berovingen gaat het om de buit en als het slachtoffer daarbij wordt doodgeschoten dan spreekt men van een roofmoord. Ook vreselijk :(

Een seriemoordenaar moord omdat hij die drang voelt om te moorden of te martelen en moorden.

Ik las dat Ted Bundy dagen na een moord wel eens terug ging naar het slachtoffer en hoofden weer opgroef om sex mee te hebben. Ted Bundy was dus ook een necrofiel.Jeffrey Dahmer ook. Hij hield lijken dagenlang in zijn bed. Hij at ze zelfs deels op.
quote:MonteCara schreef op 30 juli 2015 @ 11:43:

[...]

Er zijn wel uitzonderingen. Son of Sam, en een vrouwelijke seriemoordenaar waarvan ik even niet op de naam kan komen, gebruikten wel een pistool.Ik ook. En ze gebruiken alles wat je maar kunt bedenken. Ieder heeft zijn eigen favoriete manier van doden. En sommige meerdere manieren die ze afwisselen. Ik vergeet namen maar je had ook die seriemoordenaar die mensen in hun auto doodschoot. Wurgen en met een mes is wel popuair omdat het zo'n intieme manier van doden is. Maar voor hen is moorden een spel, ze hebben er lol mee, dus heeft iedereen zijn favorieten.
Ian Brady en Myra Hindley, de moerasmoorden die ze pleegden tussen 1963 en 1965, of heidemoorden worden ze dacht ik genoemd, ook allemaal jongeren, zowel meisjes als jongens.
Tsjikatilo stak zijn slachtoffers de ogen uit omdat hij dacht dat zijn gezicht weerkaatst zou worden in hun ogen. Hij heeft 62 moorden bekend, in 1994 is hij geëxecuteerd.
quote:Chiefseattle schreef op 30 juli 2015 @ 11:49:

[...]

Ik ook. En ze gebruiken alles wat je maar kunt bedenken. Ieder heeft zijn eigen favoriete manier van doden. En sommige meerdere manieren die ze afwisselen. Ik vergeet namen maar je had ook die seriemoordenaar die mensen in hun auto doodschoot. Wurgen en met een mes is wel popuair omdat het zo'n intieme manier van doden is. Maar voor hen is moorden een spel, ze hebben er lol mee, dus heeft iedereen zijn favorieten.Dat was Son of Sam. Hij schoot stelletjes dood die in hun auto aan het vrijen waren.
quote:MarianneDavids schreef op 30 juli 2015 @ 11:37:

[...]

Nee, dat is een massamoordenaar.

Inderdaad, een massamoordenaar is heel wat anders dan een seriemoordenaar.

Hitler en Stalin waren massamoordenaars, maar geen seriemoordenaars.
Ed Gein in de VS

Ik vind het wel fascinerend, kijk ook graag naar programma's zoals Deathly Women
Frankly my dear, I don"t give a damn
Heb je de film van Aileen Wuornos ook gezien dan? Met Charlize Theron.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 30 juli 2015 @ 12:35:

Heb je de film van Aileen Wuornos ook gezien dan? Met Charlize Theron.

Ik?

Ja en ook die docu over haar op Netflix
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ja. Ik ook trouwens. Vraag me vaker af hoe je zo verknipt kan zijn.
Les temps sont durs pour les rêveurs...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven