SGP wil verbod popmuziek

24-04-2008 14:27 442 berichten
SGP wil verbod popmuziek

ARNHEM - De SGP in de Provinciale Staten van Gelderland wil een verbod op popmuziek. Het zou leiden tot drank- en drugsgebruik, meent statenlid Nelis Zondag.

Het statenlid zei dat tijdens een debat over subsidie voor poppodia Doornroosje in Nijmegen en Luxor Live in Arnhem.

Nu mag er al niet zo veel van de SGP (even voortbordurend op de discussie over de koopzondag), maar dit slaat toch werkelijk alles!
Alle reacties Link kopieren
minny schreef op 28 april 2008 @ 16:45:

[...]

Of je stug doorgaat met ruzie zoeken, vroeg ik.
Met als reactie van mij: waar heb jij het over? Ik zoek in ieder geval geen ruzie, is ook niet mijn bedoeling.
O, en Stout, het vermoeden bestaat overigens ook dat Trollietje niet alleen maar een troll is, maar ook nog een kerel. Dus wellicht wil je nog even nadenken over je vochtuitwisselingaspiraties.
stout1975 schreef op 28 april 2008 @ 16:48:

Opwindend, ruziende dames.

Ik voel het bloed al naar mijn kruis stromen. Het kruis in mijn broek dan he Jolietje.
Heel duidelijk geformuleerd. Dacht je nou werkelijk dat ik dan aan een kerkelijk kruis zou denken? 8-P Jij hebt wel humor!
Jolietje79 schreef op 28 april 2008 @ 16:54:

[...]

Met als reactie van mij: waar heb jij het over? Ik zoek in ieder geval geen ruzie, is ook niet mijn bedoeling.
Waarom negeer je dan postings die inhoudelijk over de discussie gaan, om vervolgens alleen maar nare opmerkingen te plaatsen naar anderen?

Ik vind het best hoor, rellen kan leuk zijn...vertel mij wat X-D

Maar vroeg het me gewoon af.
complicated schreef op 28 april 2008 @ 16:56:

O, en Stout, het vermoeden bestaat overigens ook dat Trollietje niet alleen maar een troll is, maar ook nog een kerel. Dus wellicht wil je nog even nadenken over je vochtuitwisselingaspiraties.
Goh, is dat zo'n obsessie voor jou dat ik per ongeluk het verkeerde kruisje heb aangeklikt bij aanmelding?
Nog even en we zijn er allen van overtuigd dat Jolietje eigenlijk Balkenende is X-D
minny schreef op 28 april 2008 @ 16:57:

[...]

Waarom negeer je dan postings die inhoudelijk over de discussie gaan, om vervolgens alleen maar nare opmerkingen te plaatsen naar anderen?

Ik vind het best hoor, rellen kan leuk zijn...vertel mij wat X-D

Maar vroeg het me gewoon af.
Zijn die er dan? De laatste 3 pagina's zeker niet! tis maar wat je inhoudelijk noemt. :rofl:
Nou...er is toch wel degelijk getracht om er een echte discussie van te maken. Door mijzelf bijvoorbeeld. Maar helaas is er "iemand" die daar geen zin in heeft.

Ook goed, fuck de discussie...wil je ruzie? X-D
minny schreef op 28 april 2008 @ 17:00:

Nog even en we zijn er allen van overtuigd dat Jolietje eigenlijk Balkenende is X-D
Hoe kom je daar nou weer bij?
minny schreef op 28 april 2008 @ 17:03:

Nou...er is toch wel degelijk getracht om er een echte discussie van te maken. Door mijzelf bijvoorbeeld. Maar helaas is er "iemand" die daar geen zin in heeft.

Ook goed, fuck de discussie...wil je ruzie? X-D
Als jij zo graag ruzie wil.... genoeg mensen hier! X-D
Ach waarom ook niet, lekker rellen met Balkje :-p
Maar even on topic: Ik vind het ook geen goed plan van de SGP om de popmuziek te verbieden. Het is cultuur en hoort bij het leven en ontwikkeling van eenieder.
Jolietje79 schreef op 28 april 2008 @ 17:06:

[...]

Als jij zo graag ruzie wil.... genoeg mensen hier! X-D
Maar jij bent hier de enige die steeds maar weer hapt! X-D
complicated schreef op 28 april 2008 @ 16:56:

Kijk, als ik een kerel als Jolietje moet injecteren met mijn charme en humor, dan doe ik dat.

Voor vlag en vaderland, mannen van stavast etc.
minny schreef op 28 april 2008 @ 17:07:

Ach waarom ook niet, lekker rellen met Balkje :-p
Nou, als het aan jou zou liggen zouden er meerdere replicae van Balkenende rondlopen op aarde.
Jolietje79 schreef op 28 april 2008 @ 17:07:

Maar even on topic: Ik vind het ook geen goed plan van de SGP om de popmuziek te verbieden. Het is cultuur en hoort bij het leven en ontwikkeling van eenieder.
Nee, de muziek op zich niet. Maar die clips mogen van mij wel wat minder zeg maar. Word er niet bepaald vrolijk van, en zeker niet als ik zie dat jonge meisjes denken zich ook zo te moeten gedragen om leuk gevonden te worden.
minny schreef op 28 april 2008 @ 17:08:

[...]

Maar jij bent hier de enige die steeds maar weer hapt! X-D
Jahjah...... X-D
Jolietje79 schreef op 28 april 2008 @ 17:09:

[...]

Nou, als het aan jou zou liggen zouden er meerdere replicae van Balkenende rondlopen op aarde.
En uit welke vergetelput van onwaarschijnlijkheden en verzinsels heb je die bizarre conclusie van de bodem opgedrecht?!
Ja! X-D
stout1975 schreef op 28 april 2008 @ 17:08:

[...]

Kijk, als ik een kerel als Jolietje moet injecteren met mijn charme en humor, dan doe ik dat.

Voor vlag en vaderland, mannen van stavast etc.
Verander je motto dan ook maar gelijk in meisje/jongetje en naaldhakken/noppen.
minny schreef op 28 april 2008 @ 17:09:

[...]

Nee, de muziek op zich niet. Maar die clips mogen van mij wel wat minder zeg maar. Word er niet bepaald vrolijk van, en zeker niet als ik zie dat jonge meisjes denken zich ook zo te moeten gedragen om leuk gevonden te worden.
De clips vind ik idd. ook erg extreem af en toe. Kinderen/jongeren krijgen hier een verkeerd beeld door, denken dat de 'wereld" zo in elkaar zit. Terwijl dit heel anders is.
De wereld zit toch ook zo in elkaar?

Als ik in mijn blinkende bolide door de stad rijdt komen er ook allemaal meisjes van 18 in bikini op me af.
Jolietje79 schreef op 28 april 2008 @ 17:13:

[...]

De clips vind ik idd. ook erg extreem af en toe. Kinderen/jongeren krijgen hier een verkeerd beeld door, denken dat de 'wereld" zo in elkaar zit. Terwijl dit heel anders is.
Precies, en daar word ik niet erg vrolijk van. Bovendien wil ik helemaal niet dat mijn dochters, die alleen een leuk liedje willen horen, worden geconfronteerd met "Bitch", "Ho", (half)naakte vrouwen die elk deel van hun lijf drillen en lelijke rappers met teveel bling bling die op hun kont slaan terwijl ze rappen dat ze de meest geweldige pooiers op aarde zijn. Doe me een lol....
stout1975 schreef op 28 april 2008 @ 17:14:

De wereld zit toch ook zo in elkaar?

Als ik in mijn blinkende bolide door de stad rijdt komen er ook allemaal meisjes van 18 in bikini op me af.
Oke oke...ik loop regelmatig met een kort broekje en topless langs een stel negers die mij op mijn kont slaan, en daarbij een liedje zingen over dat ik een bitch ben.

Maar we hebben het nu over die 99,99999% van de mensheid die dit soort dingen niet meemaakt.
Het gaat de SGP (het statenlid althans) helemaal niet om die clips. En eigenlijk is dat ook een hele andere discussie (volgens mij zijn de meeste mensen, mn ouders, het er wel over eens dat dat in ieder geval geen goed voorbeeld is voor jongeren)

Het gaat de SGP om álle popmuziek. En in die zin vind ik de SGP eng. Heel erg eng.

Het zijn extreme standpunten van een extreme partij. Zeer kwalijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven