Sinterklaas afschaffen, Serieus?

20-10-2013 04:25 3325 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Het zal je vast voorbij zijn gegaan, Er zijn een paar mensen aan het zeiken geweest en willen het heerlijk avondje afschaffen, Hoeveel mensen zijn nou daadwerkelijk tegen? 100? 200?

Hiervoor heb ik een Twitteraccount opgericht

https://twitter.com/vijftwaalfsint#

Alsjullieblieft, Volg dit account en zorg dat ons beste feest van het jaar een traditie blijft! Dit is voor onze cultuur en mijn betreft laat ik het niet afnemen.

P.S.

Raad iedereen aan die Twitter heeft ook om het account te volgen! Hoe meer mensen dit account steunen hoe groter de kans is dat wij het feest van het jaar redden!
quote:juniper213 schreef op 25 oktober 2013 @ 13:52:

[...]

Je edit; is geen feit. Ik zie totaal niet dat dergelijke uitspraken in NL door de elite worden gebezigd, en in Engeland absoluut niet.

Sorry, ik vind dit allemaal zo doorslaan naar persoonlijke opvattingen, ervaringen en verklaringen die gebaseerd zijn op persoonlijke gevoelens en ervaring met familie. Maar niet gebaseerd zijn op feiten.

Paul de Leeuw kun je geen white trash noemen, of wel soms? Los van wat je van hem vindt, behoort hij tot de niet al te grote groep miljonairs in dit land en heeft hij een behoorlijk bevoorrechte positie in Nederland, of niet?

Als hij grappend Prem Radakishun op de tv " de pakjespiet" kan noemen, kan je niet tegelijkertijd beweren dat alleen white trash dergelijke uitspraken doet.

Ik kan wel meer voorbeelden geven, hoor, maar ik heb het vermoeden dat je dan weer gaat proberen de aandacht van mijn punt af te leiden, dus ik laat het hier bij.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 25 oktober 2013 @ 13:53:

[...]

Vooralsnog is de werkelijkheid van vandaag de dag dat het merendeel van Nederland vindt dat die mensen die moeite hebben met zwarte Piet en daar steekhoudende argumenten voor hebben, hun bek moeten houden, zich niet zo moeten aanstellen, op moeten rotten naar hun eigen land of nu racisme over zichzelf afroepen enkel door te zeggen DAT ze er moeite mee hebben.

Dus nee hoor, ik ben het totaal niet met je eens en deze stelling kun je niet hard maken.Jouw stelling is ook niet hard te maken. Je hoort niet iedereen. En degenen die jij hoort vertegenwoordigen niet heel Nederland. Mij iig niet.
quote:fashionvictim schreef op 25 oktober 2013 @ 13:50:

[...]

Dat zal allemaal best, maar jouw stelling dat er geen donkere kinderen op private schools zitten klopt dus niet. Er zijn meerdere private schools in Engeland waar de meerderheid van de leerlingen donker is, omdat ze in gebieden staan waar sowieso de meerderheid niet blank is. En ook in die gebieden wonen rijke, welgestelde, bovenmodale en hoogopgeleide mensen, die hun kinderen dus ook naar scholen sturen die die doelgroep bedienen.

Ik vind het juist van jou weer zo'n discutabele aanname dat donkere mensen vast geen private school zouden kunnen betalen.
quote:fashionvictim schreef op 25 oktober 2013 @ 13:53:

[...]

Vooralsnog is de werkelijkheid van vandaag de dag dat het merendeel van Nederland vindt dat die mensen die moeite hebben met zwarte Piet en daar steekhoudende argumenten voor hebben, hun bek moeten houden, zich niet zo moeten aanstellen, op moeten rotten naar hun eigen land of nu racisme over zichzelf afroepen enkel door te zeggen DAT ze er moeite mee hebben.

Dus nee hoor, ik ben het totaal niet met je eens en deze stelling kun je niet hard maken.Dat is dus geen gegeven voor iedereen, jij vindt dat het steekhoudende argumenten zijn, maar het vinden maakt het nog geen feit.
quote:juniper213 schreef op 25 oktober 2013 @ 13:57:

[...]

Dat is dus geen gegeven voor iedereen, jij vindt dat het steekhoudende argumenten zijn, maar het vinden maakt het nog geen feit.In mijn wereld is "goh, je doet me pijn" al steekhoudend genoeg. Dat is nu net de kern van mijn hele betoog, dat only in Holland het feit dat iets kwetsend is voor een minderheid, nooit afdoende is.
Am Yisrael Chai!
quote:Anyco schreef op 25 oktober 2013 @ 13:44:

[...]

Zo donker ben jij anders niet, noemen ze jou echt zwarte piet?

Ik ken zat mensen die zo ongeveer jou huidkleur hebben en die worden nooit zwarte piet genoemd, raar.
Hoe gênant maar ik heb als klein meisje van vijf, hartje zomer, weleens heel hard 'Zwarte Piet' geroepen toen ik een donkere man zag. Voor mijn moeder ook een hele gênante situatie want ik krijg het nog vaak te horen. Hoe ongemakkelijk zou die man zich gevoelen hebben?

Als tiener ben ik vaak gepest... Als je mijn pestkoppen nu hoort viel het allemaal wel mee en was echt hun bedoeling niet .. Feit blijft dat ik het toch anders heb ervaren.

De intentie van het sinterklaasfeest zal goed zijn maar feit blijft dat een deel van de bevolking het anders ervaart.

Nu ik me meer aan de kant van de minderheid sta voel ik ook de machteloosheid, dat gevoelens totaal ontkent en/ of genegeerd worden.
quote:fashionvictim schreef op 25 oktober 2013 @ 13:59:

[...]

In mijn wereld is "goh, je doet me pijn" al steekhoudend genoeg. Dat is nu net de kern van mijn hele betoog, dat only in Holland het feit dat iets kwetsend is voor een minderheid, nooit afdoende is.

Aha, dus alles wat kwetsend is voor een minderheid moet maar verboden/afgeschaft/verbannen uit de publieke sfeer worden.

Ik begin, ik vind hoofddoekjes kwetsend.

Wie is de volgende?
quote:MissVerrekteKoekwous schreef op 25 oktober 2013 @ 13:56:

[...]

Jouw stelling is ook niet hard te maken. Je hoort niet iedereen. En degenen die jij hoort vertegenwoordigen niet heel Nederland. Mij iig niet.

Nee, ik heb niet alle 17 miljoen mensen individueel ondervraagd, nee. Dat doe ik ook niet over andere dingen, overigens. Als bijvoorbeeld 2,5 miljoen mensen in 3 dagen tijd een petitie ondertekenen dat ze tegen zeehondenjacht zijn, dan ga ik ervan uit dat die 2,5 miljoen mensen kennelijk een maatschappelijk geaccepteerde mening, een "Nederlands standpunt" zo je wil, vertegenwoordigen.

Ik heb immers niet tegelijkertijd 5 miljoen mensen het tegendeel zien beweren.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 25 oktober 2013 @ 13:50:

[...]

Dat zal allemaal best, maar jouw stelling dat er geen donkere kinderen op private schools zitten klopt dus niet. Er zijn meerdere private schools in Engeland waar de meerderheid van de leerlingen donker is, omdat ze in gebieden staan waar sowieso de meerderheid niet blank is. En ook in die gebieden wonen rijke, welgestelde, bovenmodale en hoogopgeleide mensen, die hun kinderen dus ook naar scholen sturen die die doelgroep bedienen.

Ik vind het juist van jou weer zo'n discutabele aanname dat donkere mensen vast geen private school zouden kunnen betalen.FV, dat maak jij ervan, dat ik dat vast wel zo zal vinden. BAM daar kun je dan weer lekker op in hakken. En dat doe je dus continue in de discussie. Blijkbaar moet ik bij jou zeer precies formuleren. Ik zeg NEREGENS dat ik er wel vanuit ga dat donkere mensen zulke scholen niet kunnen betalen. Het FEIT is nou eenmaal, dat er meer donkere mensen in achterstandwijken wonen en een lager inkomen hebben en naar die public schools moeten. Daar kan ik niets aan doen, dat IS gewoon zo. Net als in NL dat het geval is, alleen hebben wij geen public/private maar de zogenaamde achterstandswijken en zwarte scholen. Ook daar is van bekend wat er gemiddeld gepresteerd wordt en wat de ouders verdienen. Dat er OOK uitzonderingen zijn op de statistiek, lijkt me vanzelfsprekend. Jou blijkbaar niet, dus moet ik het benoemen. NEE ik ga er niet klakkeloos vanuit dat IEDER persoon met een donkere huidskleur dat vast wel niet kan betalen. Maar GEMIDDELD genomen is die groep wel ondervertegenwoordigd. Tjeesis FV, jij gooit over werkelijk alles een racistisch sausje. Wat zegt dat over jou.
quote:markovic schreef op 25 oktober 2013 @ 14:02:

[...]

Aha, dus alles wat kwetsend is voor een minderheid moet maar verboden/afgeschaft/verbannen uit de publieke sfeer worden.

Ik begin, ik vind hoofddoekjes kwetsend.

Wie is de volgende?sinds wanneer zijn mensen die iets tegen hoofddoeken de minderheid? Heb je onder een steen gelegen de afgelopen 10 jaar of zo?
Am Yisrael Chai!
Ik ben niet in Nederland geboren, ik ben blank.

De eerste keer dat ik in Nederland een boot vol met "apen" gekleed als clowns zag dacht ik: jeetje wat is dit raar!! Geen leuke gedachten gingen door mij heem en dacht meer aan racisme dan aan een leuke kinderfeest.

Ik kan zeggen dat ik nooit de volledig naam van een piet heb gebruik: pit dit, pit dat tegen mijn kind zei en natuurlijk heb ook nooit tegen mijn kind gelogen over wie Sint was of de Pieten eromheen. Idem met andere kinderdingen; mijn kind was even blij met zijn cadeaus.
quote:fashionvictim schreef op 25 oktober 2013 @ 14:04:

[...]

sinds wanneer zijn mensen die iets tegen hoofddoeken de minderheid? Heb je onder een steen gelegen de afgelopen 10 jaar of zo?Oh, is het een meerderheid? Dat is dan waarschijnlijk de reden dat het niet verboden wordt!
quote:Miss_Marvellous schreef op 25 oktober 2013 @ 13:32:

[...]

Die blonde mevrouw schreeuwde anders ook vaak doorheen hoor. Arie moest haar handen een paar keer beet pakken om haar tot kalmte te manen.Dat was toch echt later hoor, die surinamer begon
Nogmaals de definitie van racisme:

- theorie die de superioriteit van een bepaald ras verkonigd?

Doet het sinterklaasfeest dat daardwerkelijk? Zie je sinterklaas als superior aan zwarte piet en zwarte piet als 'de donkere mens'

Of

Discriminatie op grond van iemands ras

Wordt er in het feest ongeoorloofd onderscheid gemaakt in ras? Mag iemand met een donkere huidskleur geen piet spelen? Mag hij/zij het feest niet vieren.

Uit een onderzoek bleek trouwens dat 85% van de surinamers geen moeite heeft met zwarte piet.

Ben best bereid om voor de andere 15% wat aanpassingen te doen, maar wil t even vermeld hebben!
quote:juniper213 schreef op 25 oktober 2013 @ 14:04:

[...]

FV, dat maak jij ervan, dat ik dat vast wel zo zal vinden. BAM daar kun je dan weer lekker op in hakken. En dat doe je dus continue in de discussie. Blijkbaar moet ik bij jou zeer precies formuleren. Ik zeg NEREGENS dat ik er wel vanuit ga dat donkere mensen zulke scholen niet kunnen betalen. Het FEIT is nou eenmaal, dat er meer donkere mensen in achterstandwijken wonen en een lager inkomen hebben en naar die public schools moeten. Daar kan ik niets aan doen, dat IS gewoon zo. Net als in NL dat het geval is, alleen hebben wij geen public/private maar de zogenaamde achterstandswijken en zwarte scholen. Ook daar is van bekend wat er gemiddeld gepresteerd wordt en wat de ouders verdienen. Dat er OOK uitzonderingen zijn op de statistiek, lijkt me vanzelfsprekend. Jou blijkbaar niet, dus moet ik het benoemen. NEE ik ga er niet klakkeloos vanuit dat IEDER persoon met een donkere huidskleur dat vast wel niet kan betalen. Maar GEMIDDELD genomen is die groep wel ondervertegenwoordigd. Tjeesis FV, jij gooit over werkelijk alles een racistisch sausje. Wat zegt dat over jou.

Is dat zo, dat er meer donkere mensen in achterstandswijken wonen in Engeland dan blanke mensen?

Ik heb geen idee, heb je een bron?

Volgens mij wonen in achterstandswijken, ook in Nederland, vooral mensen met lage inkomens en lage scholing. En van welke etniciteit die zijn weet ik, ook in Nederland, niet. En ik weet ook niet of dat dus meer of minder dan andere groepen is.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 25 oktober 2013 @ 13:56:

[...]

Paul de Leeuw kun je geen white trash noemen, of wel soms? Los van wat je van hem vindt, behoort hij tot de niet al te grote groep miljonairs in dit land en heeft hij een behoorlijk bevoorrechte positie in Nederland, of niet?

Als hij grappend Prem Radakishun op de tv " de pakjespiet" kan noemen, kan je niet tegelijkertijd beweren dat alleen white trash dergelijke uitspraken doet.

Ik kan wel meer voorbeelden geven, hoor, maar ik heb het vermoeden dat je dan weer gaat proberen de aandacht van mijn punt af te leiden, dus ik laat het hier bij.Aandacht van je punt afleiden, waar heb je het over. De elite in NL doet niet meer of minder uitspraken die je als racistisch zou kunnen bestempelen, vergeleken Engeland en Amerika. In tegendeel zou ik zeggen. Prem pakjespiet noemen, dat noem jij racisme? Oh hemel, in wat voor discussie ben ik beland zeg. Paul de Leeuw ook nog. Hoe treurig is dit nou FV, neem jij jezelf nog wel serieus?
quote:juniper213 schreef op 25 oktober 2013 @ 14:10:

[...]

Aandacht van je punt afleiden, waar heb je het over. De elite in NL doet niet meer of minder uitspraken die je als racistisch zou kunnen bestempelen, vergeleken Engeland en Amerika. In tegendeel zou ik zeggen. Prem pakjespiet noemen, dat noem jij racisme? Oh hemel, in wat voor discussie ben ik beland zeg. Paul de Leeuw ook nog. Hoe treurig is dit nou FV, neem jij jezelf nog wel serieus?Ja, ik noem het racistisch als iemand met een donkere huidskleur, die geen Zwarte Piet is, wel Zwarte Piet genoemd wordt. Dat IS ook racistisch. Dat was nu net mijn punt en bedankt dat je met je reactie de rest van mijn betoog bevestigt.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 25 oktober 2013 @ 14:10:

[...]

Is dat zo, dat er meer donkere mensen in achterstandswijken wonen in Engeland dan blanke mensen?

Ik heb geen idee, heb je een bron?

Volgens mij wonen in achterstandswijken, ook in Nederland, vooral mensen met lage inkomens en lage scholing. En van welke etniciteit die zijn weet ik, ook in Nederland, niet. En ik weet ook niet of dat dus meer of minder dan andere groepen is.Statistieken FV. Ieder land heeft gegevens over inwoners en de spreiding. Je kunt in NL al zo nagaan per stad en per buurt wat de bevolkingssamenstelling is.
quote:juniper213 schreef op 25 oktober 2013 @ 14:12:

[...]

Statistieken FV. Ieder land heeft gegevens over inwoners en de spreiding. Je kunt in NL al zo nagaan per stad en per buurt wat de bevolkingssamenstelling is.

Nu, dan is het vast geen enkele moeite voor je om die gegevens even op te lepelen, nietwaar? Kom maar met cijfers dan. Er wonen meer donkere mensen in achterstandswijken en die hebben lagere inkomens dan blanke mensen in Engeland.

Graag even de cijfers erbij dan.
Am Yisrael Chai!
quote:juniper213 schreef op 25 oktober 2013 @ 14:12:

[...]

Statistieken FV. Ieder land heeft gegevens over inwoners en de spreiding. Je kunt in NL al zo nagaan per stad en per buurt wat de bevolkingssamenstelling is.FV ontkent graag wat iedereen met ogen kan zien. namelijk dat achterstandswijken in Nederland een veel hoger percentage mensen van niet-Europese achtergrond telt dan niet-achterstandswijken.
quote:fashionvictim schreef op 25 oktober 2013 @ 14:12:

[...]

Ja, ik noem het racistisch als iemand met een donkere huidskleur, die geen Zwarte Piet is, wel Zwarte Piet genoemd wordt. Dat IS ook racistisch. Dat was nu net mijn punt en bedankt dat je met je reactie de rest van mijn betoog bevestigt.dat is iets wat jij graag WILT zien, dat ik het even bevestig. Je hebt geen idee wat ik ervan vindt, het hele pieten gebeuren. Wat ik wel laat weten is dat je enorm doorslaat en compleet voorbij gaat aan feiten. Je roept maar wat over racisme in Engeland en Amerika, je roept maar wat over bevolkingssamenstellingen per buurten (onderzoek en statistiek intypen in relatie tot gemeente, et voila); En dan nu roepen dat ik voor jou bevestigd heb welk punt je wil maken. Mooi niet, ik ga niet met je verhaaltje mee FV. Ik vind iemand ergens voor uitmaken niet fraai, mij voor racist uitmaken net zo min. Dat is precies waar ik op zat te wachten, en wat je dus ook alweer deed.
quote:fashionvictim schreef op 25 oktober 2013 @ 14:15:

[...]

Nu, dan is het vast geen enkele moeite voor je om die gegevens even op te lepelen, nietwaar? Kom maar met cijfers dan. Er wonen meer donkere mensen in achterstandswijken en die hebben lagere inkomens dan blanke mensen in Engeland.

Graag even de cijfers erbij dan.Maak jezelf niet zo belachelijk FV, je noemt jezelf hier altijd de onderzoeksjournalist, en je hebt toegang tot wetenschappelijke tijdschriften. En dan weet jij echt niet welke organen bevolkingsstatistieken bijhouden, echt niet? Wat maak je toch overal een verhaal van als het jou maar uitkomt. Je zet jezelf echt voor schut in deze discussie. Je laat je uit je tent lokken om mij uit te maken voor racist (zonder uberhaupt te weten wat ik vind en wie ik ben). En nu doe je ineens alsof je niet weet waar je cijfers kunt vinden over bevolkingssamenstellingen.
Je broer woont er toch, dan weet je dat wij een SCP en een CPB hebben, Engeland heeft o.a. office for national statistics en Europa heeft dat ook.
Ojee. Trouble in paradise?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven