Stemmen: hoe maak ik de juiste keuze?

27-08-2012 16:19 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de stemwijzer en het kiescompas ingevuld. Beide keren komt er wat anders uit. Ik heb het debat gevolgd, vind voor alle partijen wel wat te zeggen.

Ik vind het moeilijk te bepalen wat ik nu echt belangrijk vind.

Nu ik net een eigen huis heb wil ik bijv dat de hypotheekrente aftrek blijft. Toen ik nog student was boeide me dat echt niet.

Over sommige dingen heb ik wel een mening, maar andere zaken zoals met de euro, tsja daar heb ik gewoonweg geen verstand van. Ik weet dus niet of het wel of niet goed is.

Ik vind het echt lastig te kiezen. Maar ik wil wel 'goed' kiezen.

Hoe maken jullie je keuze? Laten jullie je leiden door de stemwijzer of andere hulpmiddelen? Baseren jullie je op het debat?

'Begrijpen' jullie alles wat er bediscussieert wordt of laten jullie sommige dingen niet/minder meewegen in de beslissing omdat je dat niet zo veel uitmaakt of niet begrijpt of niet belangrijk vindt?
Ik heb het begin wel gezien, maar die foto kwam pas na het debat naar buiten, toen ze beide wat aan het drinken waren.
Eigenlijk maak je nooit de goede keus. Want wat ze vandaag beloven maken ze morgen niet waar. Daarom stem ik niet meer met mn gevoel, maar met mn verstand.
quote:Boarn schreef op 27 augustus 2012 @ 17:47:

Eigenlijk maak je nooit de goede keus. Want wat ze vandaag beloven maken ze morgen niet waar. Daarom stem ik niet meer met mn gevoel, maar met mn verstand.Precies. Ik kijk ook of mooie beloften haalbaar zijn. Zowel praktisch als in samenwerking met andere partijen.
Ik baseer mijn keuze eigenlijk vooral op hoe de partijen zich de afgelopen 10 jaar hebben gedragen. Hoe zijn zij met ons land om gegaan? Wat zijn de fundamentele standpunten?

Het verkiezingsprogramma bestaat uit plannen niet uit beloften.

Er zal toch een kabinet gevormd moeten worden uit verschillende partijen. Dus alles wordt een compromis.

Naast het verleden kijk ik ook naar hoe veel vertrouwen ik in een lijstrekker heb. De mensen boven aan de kieslijst zullen mogelijk belangrijke ministeries krijgen. Dus het moeten wel betrouwbare personen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven