Studentenprotest

21-01-2011 12:26 378 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan er vandaag nog meer niet bij zijn op het Malieveld?

Ik had er graag bij willen zijn, maar heb helaas begin volgende week nog een tentamen. En je zou toch maar studievertraging oplopen... Hoop dat het protest toch een groot succes wordt!
quote:werkverbod schreef op 21 januari 2011 @ 13:40:

Ik woon t.o. een studentenhuis. De kratten bier staan op het balcon tot aan het plafond opgestapeld. Misschien leren deze jongens eerst hoe alcohol werkt, dan hebben ze ook geen geld meer van de Overheid nodig. Weg met de studiefinanciering, gewoon een basisinkomen als je ouders op bijstandsniveau verkeren.

Hier kan ik alleen maar heel hard om lachen. Dat jij toevallig tegenover een huis woont waar wat kratten op het balkon staan, ga jij er ten eerste maar meteen vanuit dat deze studenten niet succesvol studeren en ten tweede dat alle studenten zo zijn. Doe eens normaal zeg!
quote:Jurks schreef op 21 januari 2011 @ 13:42:

Ik word oprecht boos van sommige opmerkingen hier!Helemaal mee eens.....weet niet eens wat ik er op moet zeggen! Zoveel onzin.....
quote:..als een nuttige bezigheidstherapie.

Ja en dát vind ik dus klinkklare onzin. Ik ben ook een tijd ziek geweest, en heb er toen voor gekozen om vrijwilligerswerk te gaan doen. Dat zou je ook kunnen doen.

Je hebt dan iets om je bed voor uit te komen, én je levert een bijdrage.
quote:fontein schreef op 21 januari 2011 @ 13:43:

Weten de juristen onder ons dit? Mag je halverwege het spel de regels veranderen. Met andere woorden:iemand boetes opleggen om iets wat hij/zij gedaan/nagelaten heeft wat toen nog normaal was en waardoor studievertraging is opgelopen?

Daar wordt momenteel ook nog over gesproken.

Ik heb wel gehoord dat het een rechtsbeginsel (?) is dat de "regels van het spel" niet tijdens het "spel" verandert kunnen worden.
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 21 januari 2011 @ 13:47:

[...]

Ja en dát vind ik dus klinkklare onzin. Ik ben ook een tijd ziek geweest, en heb er toen voor gekozen om vrijwilligerswerk te gaan doen. Dat zou je ook kunnen doen.

Je hebt dan iets om je bed voor uit te komen, én je levert een bijdrage.En omdat jij het zo gedaan hebt, is dat ook meteen het beste voor ieder ander??? Waar mensen hoop/steun/houvast aan hebben, verschilt nou eenmaal per persoon.
Het kost 1000 euro per maand om te studeren als je niet thuis woont, dan heb je nog geen voet in de kroeg gezet hoor. Hoe denk je dat iedereen aan dat geld moet komen dan? Werken? Als student mag je blij zijn als je wat centen kan bijverdienen, iedereen denkt dat je vanwege weinig contacturen de hele dag niets te doen hebt, maar niets is minder waar. In principe is een studieweek gewoon 40 uur volgens de planning van de uni. Nu kom ik daar persoonlijk niet aan, maar meer dan 12 uur werken kan ik niet.

Mijn ouders hebben de middelen niet om het te betalen, dus eigenlijk zou ik maar moeten stoppen?

Plus wat vertraging betreft, je hoeft maar één vak niet te halen, dat betekent automatisch dat je het jaar daarop zeer waarschijnlijk ook één vak niet haalt, het schuift dus op. Tel daarbij op dat je je echt moet kunnen onderscheiden op de arbeidsmarkt, dus met zsm afstuderen ben je er niet hoor. Neee, juist de extra vakken, de buitenlandervaringen, studieverenigingen, bestuursjaren, díé zijn belangrijk. Maar dat kost je nu even 3000 euro.

[...]

Je hebt dan iets om je bed voor uit te komen, én je levert een bijdrage.Ik denk echt dat je 1 essentieel ding over het hoofd ziet hier. Een ernstige ziekte (psychose, kanker), daar kíes je niet voor. Dat alleen al hakt er enorm in. Doelen die je eerst voor ogen had, kunnen opeens niet meer, of worden op de lange baan geschoven. Door op (bijvoorbeeld) 50% te blijven studeren, blijf je toch in de maatschappij staan. Tussen je vrienden, in een gebied dat jij interessant vind, je blijft werken aan je toekomst. Dat is niet zomaar iets! En het is ook niet iets, wat je zomaar met 'een andere activiteit' kan opvangen. Dan ben je niet alleen ziek, dan wordt je ook nog uit je vertrouwde wereld getrokken, waar je niet meer kan doen wat je graag deed. (en ik doel nu niet op zuipen)

[...]

Ik werk liever aan een toekomst die nu aan een zijden draadje hangt dan dat ik mensen in het bejaardentehuis kopjes thee geef. Niet dat ik minder geef om mensen in het bejaardentehuis, maar ik vind mezelf even iets belangrijker. Daarbij, het zou bijzonder slecht voor mij uitpakken om vrijwilligerswerk te doen. Ik vind dat je echt hele domme opmerkingen maakt. Je kijkt vanuit je eigen perspectief, misschien moet je eens kijken naar wat een ander wel en niet kan.

Daarbij, het zou duurder voor Nederland zijn als ik in de ziektewet ga. Nu leen ik een groot deel van mijn inkomen, een groot deel wat ik ook zelf terug moet betalen.

[...]

Ja we weten het, je bent een heilige, was iedereen maar zo!

Haal die intens grote balk eens uit je ogen zeg!
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 21 januari 2011 @ 13:49:

[...]

Daar wordt momenteel ook nog over gesproken.

Ik heb wel gehoord dat het een rechtsbeginsel (?) is dat de "regels van het spel" niet tijdens het "spel" verandert kunnen worden.

Klopt, en wetten mogen niet met terugwerkende kracht worden ingevoerd.

Maar daar zullen ze ook wel weer iets op vinden...
quote:hanneke000 schreef op 21 januari 2011 @ 13:51:

[...]

Ik denk echt dat je 1 essentieel ding over het hoofd ziet hier. Een ernstige ziekte (psychose, kanker), daar kíes je niet voor. Dat alleen al hakt er enorm in. Doelen die je eerst voor ogen had, kunnen opeens niet meer, of worden op de lange baan geschoven. Door op (bijvoorbeeld) 50% te blijven studeren, blijf je toch in de maatschappij staan. Tussen je vrienden, in een gebied dat jij interessant vind, je blijft werken aan je toekomst. Dat is niet zomaar iets! En het is ook niet iets, wat je zomaar met 'een andere activiteit' kan opvangen. Dan ben je niet alleen ziek, dan wordt je ook nog uit je vertrouwde wereld getrokken, waar je niet meer kan doen wat je graag deed. (en ik doel nu niet op zuipen)Zo eens!! Je haalt me de woorden uit de mond..
quote:hanneke000 schreef op 21 januari 2011 @ 13:51:

[...]

Ik denk echt dat je 1 essentieel ding over het hoofd ziet hier. Een ernstige ziekte (psychose, kanker), daar kíes je niet voor. Dat alleen al hakt er enorm in. Doelen die je eerst voor ogen had, kunnen opeens niet meer, of worden op de lange baan geschoven. Door op (bijvoorbeeld) 50% te blijven studeren, blijf je toch in de maatschappij staan. Tussen je vrienden, in een gebied dat jij interessant vind, je blijft werken aan je toekomst. Dat is niet zomaar iets! En het is ook niet iets, wat je zomaar met 'een andere activiteit' kan opvangen. Dan ben je niet alleen ziek, dan wordt je ook nog uit je vertrouwde wereld getrokken, waar je niet meer kan doen wat je graag deed. (en ik doel nu niet op zuipen)

Fijn dat jij zo goed van achter je computer kan bepalen wat goed is voor anderen Ishetdanechtzomoeilijk
Weet je wat ik zo raar vind?

Natuurlijk moet er bezuinigd worden en het komt nooit goed uit. Maar iemand die studeert is een waardevolle toevoeging voor deze hele maatschappij. Er wordt immers zo vaak geroepen dat er een tekort is aan hogeropgeleiden.

Als je daarnaast kijkt hoeveel bijstandsfraude er is. En hoeveel mensen er al veel te lang in de bijstand zitten zonder iets te doen of zonder dat ze iets willen doen. En die mensen krijgen nog meer inkomen per maand dan een student, zonder dat ze iets hoeven te doen.

En dat vind ik zo krom! Iedere keer als er een discussie over bezuinigen in het onderwijs is, moet ik denken aan al die mensen die onterecht al veel te lang profiteren van de staat door in de bijstand te zitten. En ik zeg niet dat dat voor iedere bijstandtrekker geldt hoor, net zoals niet iedere langstudeerder een feestganger is. Maar toch vind ik dat dus een krom systeem!

Ik vind dus dat beter eerst eens bezuinigd kan gaan worden op al die bijstandsfraude en dan hoeft er niet aan het onderwijs gesleuteld te worden. Lijkt mij niet meer dan logisch
Ik hoop dat je, als je ooit in de ziektewet moet, of in de bijstand, dat je dan nog steeds zo erover denkt en het weigert. Zou je netjes staan.
quote:plops schreef op 21 januari 2011 @ 13:45:

[...]

Hier kan ik alleen maar heel hard om lachen. Dat jij toevallig tegenover een huis woont waar wat kratten op het balkon staan, ga jij er ten eerste maar meteen vanuit dat deze studenten niet succesvol studeren en ten tweede dat alle studenten zo zijn. Doe eens normaal zeg!:D Mijn vriendje studeert niet eens, werkt fulltime en heeft ook kratten bier op het balkon staan. Ook een volle asbak voor de rokers :D Hij werd laatst door de buurvrouw uitgescholden voor nare student :D Ik heb nog nooit zo hard gelachen :P
Overal moet bezuinigd worden, zou lekker zijn als iedereen maar ging protesteren. Jammer voor jullie studenten maar iedereen moet eraan geloven dus jullie ook. Ik heb dus geen medelijden.
quote:Cici25 schreef op 21 januari 2011 @ 13:54:

Weet je wat ik zo raar vind?

Natuurlijk moet er bezuinigd worden en het komt nooit goed uit. Maar iemand die studeert is een waardevolle toevoeging voor deze hele maatschappij. Er wordt immers zo vaak geroepen dat er een tekort is aan hogeropgeleiden.

Als je daarnaast kijkt hoeveel bijstandsfraude er is. En hoeveel mensen er al veel te lang in de bijstand zitten zonder iets te doen of zonder dat ze iets willen doen. En die mensen krijgen nog meer inkomen per maand dan een student, zonder dat ze iets hoeven te doen.

En dat vind ik zo krom! Iedere keer als er een discussie over bezuinigen in het onderwijs is, moet ik denken aan al die mensen die onterecht al veel te lang profiteren van de staat door in de bijstand te zitten. En ik zeg niet dat dat voor iedere bijstandtrekker geldt hoor, net zoals niet iedere langstudeerder een feestganger is. Maar toch vind ik dat dus een krom systeem!

Klopt, als ik om me heen al zie hoeveel mensen zeggen dat ze liever in de bijstand zitten dan werken omdat ze er niet echt veel op vooruit gaan tegenover zoveel moeite. Of alleenstaande moeders waarvan de kinderen al allemaal op de middelbare school zitten.

quote:Scuba schreef op 21 januari 2011 @ 13:57:

Overal moet bezuinigd worden, zou lekker zijn als iedereen maar ging protesteren. Jammer voor jullie studenten maar iedereen moet eraan geloven dus jullie ook. Ik heb dus geen medelijden.Jij hebt nooit studiefinanciering gehad?

Overal moet bezuinigd worden, zou lekker zijn als iedereen maar ging protesteren. Jammer voor jullie studenten maar iedereen moet eraan geloven dus jullie ook. Ik heb dus geen medelijden.

Bezuinigen mag best. Maar de regels tijdens het spel zo drastisch veranderen is gewoon niet eerlijk.

Zou net zoiets zijn als er opeens besloten wordt de ww maar op te heffen of te halveren terwijl je daar jaren en jaren premie voor hebt betaald. Kan me niet voorstellen dat je daar geen problemen mee zou hebben.

Fijn voor je.

Het gaat niet om het bezuinigen, van mij mogen ze. Maar een BOETE voor langstudeerders die, geloof me, voor 80% gewoon extra vakken nemen, bestuursjaren doen, naar het buitenland gaan enz.

En ook nog met terugwerkende kracht?!

Je kan me niet wijs maken dat je dát fair vindt zonder toe te geven dat je er a) niets vanaf weet, b) zelf nooit hebt kunnen studeren of c) iedereen die studeert haat omdat je verbitterd bent.
quote:Jurks schreef op 21 januari 2011 @ 13:55:

[...]

:D Mijn vriendje studeert niet eens, werkt fulltime en heeft ook kratten bier op het balkon staan. Ook een volle asbak voor de rokers :D Hij werd laatst door de buurvrouw uitgescholden voor nare student :D Ik heb nog nooit zo hard gelachen :P

Briljant!

Mijn lieve broertje heeft ook zo'n verzameling kratten. Woont in een groot gezellig studentenhuis. Maar hij loopt wel netjes nominaal, ondanks dat er heel wat bier doorheen gaat. Het een sluit het ander niet uit, ook al denken heel veel mensen dat wel.
quote:Jurks schreef op 21 januari 2011 @ 13:58:

[...]

Jij hebt nooit studiefinanciering gehad?Dat doet er toch niet toe? Ik kan toch ook aan jou gaan vragen of je ooit 40 uur gewerkt hebt? Daar weten we het antwoord toch al op? Helaas tijden veranderen of je nu wilt of niet en we kunnen niet voor 1 groep een uitzondering gaan maken? Ik zei iedereen en echt iedereen in Ned of je nu werkt of niet krijgt minder. Waarom zouden we dan voor de studenten een uitzondering maken?
quote:Madelievv schreef op 21 januari 2011 @ 14:00:

[...]

Fijn voor je.

Het gaat niet om het bezuinigen, van mij mogen ze. Maar een BOETE voor langstudeerders die, geloof me, voor 80% gewoon extra vakken nemen, bestuursjaren doen, naar het buitenland gaan enz.

En ook nog met terugwerkende kracht?!

Je kan me niet wijs maken dat je dát fair vindt zonder toe te geven dat je er a) niets vanaf weet, b) zelf nooit hebt kunnen studeren of c) iedereen die studeert haat omdat je verbitterd bent.Ik vind je grappig!
quote:Scuba schreef op 21 januari 2011 @ 14:01:

[...]

Dat doet er toch niet toe? Ik kan toch ook aan jou gaan vragen of je ooit 40 uur gewerkt hebt? Daar weten we het antwoord toch al op? Helaas tijden veranderen of je nu wilt of niet en we kunnen niet voor 1 groep een uitzondering gaan maken? Ik zei iedereen en echt iedereen in Ned of je nu werkt of niet krijgt minder. Waarom zouden we dan voor de studenten een uitzondering maken?Ja wat is volgens jou het antwoord dan?

Overal moet bezuinigd worden, zou lekker zijn als iedereen maar ging protesteren. Jammer voor jullie studenten maar iedereen moet eraan geloven dus jullie ook. Ik heb dus geen medelijden.??? Het gaat toch ook niet om bezuinigen? Het gaat om de waaróp!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven