Studentenprotest

21-01-2011 12:26 378 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan er vandaag nog meer niet bij zijn op het Malieveld?

Ik had er graag bij willen zijn, maar heb helaas begin volgende week nog een tentamen. En je zou toch maar studievertraging oplopen... Hoop dat het protest toch een groot succes wordt!
quote:Madelievv schreef op 21 januari 2011 @ 13:31:

[...]

Jezus nu zoek je het mi wel erg ver omdat je per se gelijk wil krijgen...

Als je in een omstandigheid zit waardoor je niet toekomt aan studeren kom je al helemaaaaal niet toe aan alles regelen met uni en IBG/DUONou dat is niet zo moeilijk hoor. Twee formulieren (ix uni en 1x DUO) en klaar. En als je weer begint weer twee aanmeldformulieren. Ken zat mensen die zich tijdelijk uitschreven omdat ze door omstandigheden niet aan studeren toekwamen. Lijkt mij een prima oplossing.
quote:Madelievv schreef op 21 januari 2011 @ 14:12:

Inderdaad, iedereen moet eraan geloven en iedereen gaat inleveren, ook de student. Dat is ook het probleem niet, bezuinig gerust. Maar studenten worden echt keihard genaaid. Je wordt nu voor 3000 euro gestraft voor iets wat je gedaan hebt toen dat gewoon nog kon. Dat zie ik echt nergens anders gebeuren.Zou net zoiets zijn als besluiten dat de snelheid bij trajectcontroles niet meer 80 km per uur is, maar opeens 60km per uur en dan met terugwerkende kracht gaan beboeten. Hoe kan je nou weten dat je eigenlijk maar 60 mag terwijl er de hele tijd 80 op het bord heeft gestaan?
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 21 januari 2011 @ 14:13:

[...]

Ik denk dat veel studenten dit ook best begrijpen, maar de manier waarop wordt niet begrepen omdat het in het geheel niet aansluit bij de doelstelling om een kennis economie te worden.Pff dankje, misschien dat ze het van een ander aanneemt. Zodra e zegt dat je student bent wordt alles wat je zegt namelijk toch door haar neergesabeld tenzij je haar mening kopieert.
Het schijnt dat je voor kinderopvang ook je buurmeisje kan vragen.
quote:plops schreef op 21 januari 2011 @ 14:15:

[...]

Zou net zoiets zijn als besluiten dat de snelheid bij trajectcontroles niet meer 80 km per uur is, maar opeens 60km per uur en dan met terugwerkende kracht gaan beboeten. Hoe kan je nou weten dat je eigenlijk maar 60 mag terwijl er de hele tijd 80 op het bord heeft gestaan?Inderdaad, dat is precies hetzelfde. Als dat zou gebeuren zou Scuba vast niet zo hard roepen dat er nu eenmaal overal bezuinigd moet worden...
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 21 januari 2011 @ 14:13:

[...]

Als we op de letter gaan lezen: je studie is de rest van je leven?

(en dan gaat het eigenlijk over pauzeren dmv uitschrijven, dus niet eens over stopzetten).

is deze quote van mij? Kan ik nu even niet duidelijk zien.

Ja, uiteindelijk is je studie de rest van je leven. Omdat het je namelijk uitzicht geeft op een baan. En écht, ik denk dat we serieus verschillen over de impact van het "pauzeren dmv uitschrijven" van je studie. Je studie is op dat moment in je leven (veelal 18-25 jarige) een deel van hun identiteit, hun sociale leven, hun manier om in de wereld te gaan staan. Dat kan je niet onderschatten.
Ik had er ook bij willen zijn, maar heb de deadline van een niet-zo-makkelijke opdracht dinsdag.

Ik snap dat er bezuinigd moet worden, maar bezuinigen op onderwijs is gewoon niet zo slim.

Zo'n tien jaar later krijg je (en je = iedereen) dan de rekening, denk ik.

Bijvoorbeeld, Finland had een economische crisis in begin jaren '90.

Wat zij toen deden was juist investeren in onderwijs.

Inmiddels is hun gdp p.c. aardig opgeklommen. Technologische bedrijven als Nokia en Qt/Trolltech (inmiddels overgenomen door Nokia), konden zich eind jaren '90/begin '00's goed ontwikkelen, ik neem aan door de toevoer van verse bollebozen.

Maar nog nooit heb ik gezien dat bezuinigen op onderwijs op de langere termijn (~5 tot 15 jaar later) voor meer welvaart zorgt.
quote:Scuba schreef op 21 januari 2011 @ 14:11:

[...]

Kan jij ook op een normale manier discussiëren of alleen maar op zon toon? Tjonge jonge zeker nog niet volwassen ofzo?Vond jouw vorige post anders ook nogal een neerbuigende toon hebben...
quote:Madelievv schreef op 21 januari 2011 @ 14:11:

Oh ja, moet iedereen er zo hard aan geloven? Krijgt nu iedereen een boete van 3000 euro als ze ergens te langzaam mee zijn?Ja hoor er zijn boetes genoeg voor allerlei dingen als je niet volgens de regels doet wat je moet doen.
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 21 januari 2011 @ 14:14:

[...]

Doe nou maar niet alsof je niet begrijpt wat ik bedoelde.Waarom die jij alsof je ons niet begrijpt?
quote:Scuba schreef op 21 januari 2011 @ 14:09:

[...]

Waar heb ik gezegd dat je een lapzwans enz bent? Juist, nergens dus. Studenten kunnen blijkbaar ook niet meer lezen of normale conclusies trekken. Dus leer eerst maar eens lezen voordat jij gaat roeptoeteren dame. Ik vind het heel vervelend voor jullie allemaal maar heb geen medelijden. Waarom niet? Omdat iedereen in Ned eraan moet geloven. Niet zeiken en gewoon doorstuderen dan is er niks aan de hand.

Misschien moet je je eigen advies opvolgen. Ik zal nog een keer toelichten waarom er geprotesteerd wordt:

Ten eerste omdat de spelregels verandert worden tijdens de studie.

Ten tweede omdat de onderwijskwaliteit door deze maatregelen achteruit gaat, en dat is niet zozeer voor deze studenten, maar voor de studenten die nog gaan volgen.
quote:Jurks schreef op 21 januari 2011 @ 13:21:

[...]

Maar ook ik wil een bestuurjaar doen, een half jaar Erasmus in het buitenland en vooral ook genieten van mijn studententijd.. Dat kan niet. Dat kan straks geen enkele student meer.

Waarom zou genieten van je studententijd de maatschappij geld moeten kosten? Je mag toch 1 jaar langer doen over de studie als wat er voor staat, dan kun je 1 jaar uit je neus vreten, reizen of beesten. Als je langer nodig hebt dan betaal je maar zelf.
quote:Jurks schreef op 21 januari 2011 @ 14:16:

Het schijnt dat je voor kinderopvang ook je buurmeisje kan vragen.Nee je kan je werk toch gewoon even tijdelijk pauzeren, anders is het niet wenselijk voor de maatschappij hoor!
Ik had graag willen gaan, heb ook een half jaar vertraging en ben nu als een razende idioot aan het inhalen zodat ik héél misschien toch nog voor september afstudeer.

Dus ik ben vandaag mijn deadlines aan het halen..
quote:hanneke000 schreef op 21 januari 2011 @ 14:17:

[...]

is deze quote van mij? Kan ik nu even niet duidelijk zien.

Ja, uiteindelijk is je studie de rest van je leven. Omdat het je namelijk uitzicht geeft op een baan. En écht, ik denk dat we serieus verschillen over de impact van het "pauzeren dmv uitschrijven" van je studie.

Je studie is helemaal niet de rest van je leven. Tijdens het werken ontwikkel je je nog veel meer en kan je nog veel meer kansen creëren dan je denkt.

En nogmaals als je normaal studeert volgens de regels is er niks aan de hand.
quote:Scuba schreef op 21 januari 2011 @ 14:17:

[...]

Ja hoor er zijn boetes genoeg voor allerlei dingen als je niet volgens de regels doet wat je moet doen.Met terugwerkende kracht? Ja?
quote:Scuba schreef op 21 januari 2011 @ 14:17:

[...]

Ja hoor er zijn boetes genoeg voor allerlei dingen als je niet volgens de regels doet wat je moet doen.

Scuba, wij hebben ons keurig netjes volgens de regels gedragen! De regels worden alleen voor onze ogen, met terugwerkende kracht veranderd!

Ben wel benieuwd wat je van mijn snelheidscontrole voorbeeld vind. Zou je daar op willen reageren?
quote:Madelievv schreef op 21 januari 2011 @ 14:19:

[...]

Met terugwerkende kracht? Ja?Ja hoor betaal je belasting maar eens niet.
quote:elninjoo schreef op 21 januari 2011 @ 14:18:

[...]

Waarom zou genieten van je studententijd de maatschappij geld moeten kosten? Je mag toch 1 jaar langer doen over de studie als wat er voor staat, dan kun je 1 jaar uit je neus vreten, reizen of beesten. Als je langer nodig hebt dan betaal je maar zelf.Ook als je ziek bent? Een burn out hebt? Daar ging het mij om.. Waarom zou ik straks niet een half jaar mogen studeren in het buitenland op kosten van de overheid? Maar ik mag wel extra betalen om te blijven studeren omdat ik ziek ben en dus vertraging heb.

[...]

Waarom zou genieten van je studententijd de maatschappij geld moeten kosten? Je mag toch 1 jaar langer doen over de studie als wat er voor staat, dan kun je 1 jaar uit je neus vreten, reizen of beesten. Als je langer nodig hebt dan betaal je maar zelf.@Elninjoo, het gaat niet zozeeer om de boete alswel om de manier waarop deze ingevoerd wordt. Mensen die ooit de keuze hebben gemaakt iets te doen waarop ze studievertraging opliepen krijgen nu ineens met een afstudeerboete te maken, terwijl die niet bestond op het moment dat ze de keuze maakten. Daarom is deze maatregel heel erg wrang.
quote:Scuba schreef op 21 januari 2011 @ 14:20:

[...]

Ja hoor betaal je belasting maar eens niet.Pffff er staat gewoon in de wet dat dat verplicht is hoor, dus niks met terugwerkende kracht, maar over de periode dat je je niet aan de wet hield. Logisch he?
quote:Madelievv schreef op 21 januari 2011 @ 13:42:

[...]

Oh oh oh zij heeft ook één ding in een studentenhuis gezien hoor, en nu geldt het voor elke student

Misschien hebben zij een huisfeest gehad/ drinken zij alleen in het weekend en werken ze zich verder kapot?Zeker 52 weken per jaar dan?

[...]

Waarom zou genieten van je studententijd de maatschappij geld moeten kosten? Je mag toch 1 jaar langer doen over de studie als wat er voor staat, dan kun je 1 jaar uit je neus vreten, reizen of beesten. Als je langer nodig hebt dan betaal je maar zelf.Ik wist niet dat het hebben van zware gezondheids/psychischeproblemen genieten van je studententijd is. Kun je daar wat meer over vertellen misschien? Blijkbaar heb ik toch iets verkeerd gedaan....
quote:Madelievv schreef op 21 januari 2011 @ 14:18:

[...]

Nee je kan je werk toch gewoon even tijdelijk pauzeren, anders is het niet wenselijk voor de maatschappij hoor!Ach anders heb je altijd nog de opa's en oma's. Kunnen zo ook geld voor krijgen via de overheid.
Buiten het feit dat ik absoluut tegen de bezuinigingen ben krijg ik altijd zo'n naar gevoel bij dit soort protesten.

Partijen die weer hun beste beentje voor proberen te zetten en zieltjes te winnen. Wat te denken van zo'n schreeuwlelijk figuur van Groen Links, pfff populistisch gedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven