Tob Cohen

14-09-2019 07:15 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft deze vreselijke zaak ook gevolgd van de oud-Philips topman?
(excuses, het moet Tob Cohen zijn, heb al verzoek naar moderators verstuurd)

De zus van Cohen, Gabrie, was samen met haar man en misdaadverslaggever John van den Heuvel afgereisd naar Kenia om het onderzoek te volgen.

Van den Heuvel vertelt in de uitzending van RTL Boulevard hoe zij bij de villa van Cohen stonden toen ze het nieuws te horen kregen. "We hebben daar het verschrikkelijke verhaal gehoord. Het lichaam is inmiddels naar het mortuarium gebracht. Dat is heel verdrietig nieuws voor haar, maar ze weet nu wel wat het lot is van Cohen."

Lichaam gezien
Gabrie zei eerder al dat ze er niet meer vanuit ging dat haar broer nog leefde. Ze reageert nu, voor de camera's van de Keniaanse media, verslagen op het nieuws. "Het is gewelddadig geëindigd, ongelooflijk. Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd." Gabrie heeft vanmiddag het lichaam van haar broer gezien. "Ik zal jullie de details besparen."

Ze heeft geen woorden voor wat ze voelt, zegt ze. "Wat moet ik zeggen? Het is gewoon walgelijk." Haar man vult aan: "We zijn in shock."

Miniatuurvoorbeeld Lees ook
Lichaam Tob Cohen gevonden in Kenia
Het echtpaar is de politie erg dankbaar voor het werk dat ze hebben verricht. Ook drie Nederlandse agenten waren afgereisd om het onderzoek te ondersteunen in Kenia. "We zijn de politie heel dankbaar. Ze hebben geweldig werk verricht, je kunt trots zijn op dit soort politie", zei de echtgenote van Gabrie.

Vrouw is hoofdverdachte
Wairimu, de vrouw van Cohen, wordt gezien als de hoofdverdachte in de moordzaak. Ze lag in scheiding met haar man en een week voor zijn verdwijning had Cohen nog aangifte gedaan van mishandeling door zijn vrouw. In de aangifte zegt zijn advocaat dat Wairimu haar man van de trap had geduwd, waardoor hij viel en een verwonding aan zijn hoofd opliep.

Het verhaal gaat ook dat Wairimu zou samenspannen met invloedrijke Kenianen om Cohen het land uit te laten zetten en zo aanspraak te maken op zijn vermogen.

Ontkenning
Cohens echtgenote ontkende eerder iedere betrokkenheid bij de verdwijning van haar man. Zij verklaarde tegen Keniaanse media dat hij uit vrije wil naar Thailand vertrokken zou zijn voor een medische ingreep.


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... ia-lichaam

Zijn vrouw is hoofdverdachte maar ontkent alle betrokkenheid.
Ik denk een geval van een op geld beluste echtgenote die van haar man af wilde maar niet van zijn fortuin.

Verschrikkelijk voor de nabestaanden om te vernemen dat hij een langzame pijnlijke dood stierf...
mabido wijzigde dit bericht op 14-09-2019 07:42
72.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ps het is Tob Cohen, mijn excuses!
Alle reacties Link kopieren
Het is wat he
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom je erbij dat hij een langzame pijnlijke dood stierf?
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
14-09-2019 07:34
Hoe kom je erbij dat hij een langzame pijnlijke dood stierf?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... g-gevonden


Citaat uit link:

Tob Cohen, de oud-topman van Philips van wie vandaag in Kenia het lichaam werd gevonden, is volgens de lokale politie gemarteld voor zijn dood. De lokale recherchebaas George Kinoti spreekt tegenover Keniaanse media van een 'huiveringwekkende moord'.

Vastgebonden en gemarteld voor zijn dood.
Alle reacties Link kopieren
Sjesis, alleen nog maar speculaties. Het onderzoek is nog lang niet afgerond.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ze is wel erg mooi. En hij was natuurlijk erg rijk. Ik denk dat als je rijk bent, je vrouwen naar je smaak kan kopen en dat je door je geld dan volop interesse trekt van tuig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Alles wijst wel in haar richting. Zelf melding doen van zijn vermissing bij de politie maar ook zeggen dat hij voor een medische behandeling naar Thailand is, dat soort dingen. Ik hoop dat de waarheid boven tafel komt.
Alle reacties Link kopieren
Mabido schreef:
14-09-2019 07:39
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... g-gevonden


Citaat uit link:

Tob Cohen, de oud-topman van Philips van wie vandaag in Kenia het lichaam werd gevonden, is volgens de lokale politie gemarteld voor zijn dood. De lokale recherchebaas George Kinoti spreekt tegenover Keniaanse media van een 'huiveringwekkende moord'.

Vastgebonden en gemarteld voor zijn dood.

De lokale politie heeft gezegd dat hij vastgebonden was, dat hij meerdere lagen kleding aan had en dat hij ingepakt was in plastic. Of hij gestorven is voordat dit gedaan werd of daarna kan alleen autopsie uitwijzen.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
14-09-2019 07:34
Hoe kom je erbij dat hij een langzame pijnlijke dood stierf?

Keniaanse politiebaas: Tob Cohen gemarteld voor zijn dood
http://a.msn.com/01/nl-nl/AAHgrAm?ocid=se

De lokale recherchebaas George Kinoti spreekt tegenover Keniaanse media van een 'huiveringwekkende moord'.
LOEP ME MAAR aub.
Mannen van middelbare leeftijd die uitwijken naar een ontwikkelingsland om daar voor zichzelf een mooi koninginnetje te kopen om daar vervolgens koning in zijn eigen koninkrijkje te gaan spelen.
En zoals vaak, bij ongelijke verhouding in welstand, zuigt de een de ander zoveel mogelijk leeg omdat het huwelijk niet aan de wederzijdse verwachtingen voldeed.
Deze ging wel erg ver. Misschien geïnspireerd door de moord op die andere Hollander, die, ook in Kenia, op soortgelijke wijze het leven liet.
Ik heb nog nooit een fatsoenlijke vent onder die kerels aangetroffen. In Afrika, in Azië, maar ook import in Europa. Allemaal kerels die hun eigen deurmat willen kopen.
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
14-09-2019 10:58
Mannen van middelbare leeftijd die uitwijken naar een ontwikkelingsland om daar voor zichzelf een mooi koninginnetje te kopen om daar vervolgens koning in zijn eigen koninkrijkje te gaan spelen.
En zoals vaak, bij ongelijke verhouding in welstand, zuigt de een de ander zoveel mogelijk leeg omdat het huwelijk niet aan de wederzijdse verwachtingen voldeed.
Deze ging wel erg ver. Misschien geïnspireerd door de moord op die andere Hollander, die, ook in Kenia, op soortgelijke wijze het leven liet.
Ik heb nog nooit een fatsoenlijke vent onder die kerels aangetroffen. In Afrika, in Azië, maar ook import in Europa. Allemaal kerels die hun eigen deurmat willen kopen.
Het is toch niet raar dat als je daar al jaren woont je er ook verliefd wordt? Zij was toch eerst zijn secretaresse?

Hoe denk je eigenlijk over immigranten die hierheen komen en met een autochtone Nederlander of Nederlandse trouwen?
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
14-09-2019 10:58
Mannen van middelbare leeftijd die uitwijken naar een ontwikkelingsland om daar voor zichzelf een mooi koninginnetje te kopen om daar vervolgens koning in zijn eigen koninkrijkje te gaan spelen.

Hij woonde al sinds de jaren 80 daar omdat hij daar werkte. Dus hij was helemaal niet van middelbare leeftijd om een vrouw te kopen. Bah was een vuile post van jou zeg. En compleet jouw eigen invulling ook nog.

Er moet misschien nog meer onderzoek komen, maar hij is gevonden omdat de verdachten gepraat hebben. Aangezien zijn vrouw ook loog over waar hij was, hij haar eerder beschuldigde van mishandeling en ze in scheiding lagen, lijkt me dit wel een plausibele waarheid.

Nu heeft zij geen vrijheid, geen geld en hij is dood. Alleen maar om meer geld te krijgen. Als ze waren gescheiden had hij nog geleefd, had ze nog een deel geld gehad en was ze vrij geweest. Dit verhaal kent alleen verliezers. Uitermate treurig.
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/buitenland/vondst-lic ... ~a3e13a84/
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren

Vreemd... Ik hoop dat de waarheid zsm boven tafel komt!
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
14-09-2019 10:58
Mannen van middelbare leeftijd die uitwijken naar een ontwikkelingsland om daar voor zichzelf een mooi koninginnetje te kopen om daar vervolgens koning in zijn eigen koninkrijkje te gaan spelen.
En zoals vaak, bij ongelijke verhouding in welstand, zuigt de een de ander zoveel mogelijk leeg omdat het huwelijk niet aan de wederzijdse verwachtingen voldeed.
Deze ging wel erg ver. Misschien geïnspireerd door de moord op die andere Hollander, die, ook in Kenia, op soortgelijke wijze het leven liet.
Ik heb nog nooit een fatsoenlijke vent onder die kerels aangetroffen. In Afrika, in Azië, maar ook import in Europa. Allemaal kerels die hun eigen deurmat willen kopen.
Nou ja, er bestaan blijkbaar ook sterke Afrikaanse vrouwen. Dat is dan 1 stereotype die hierbij is doorgerpikt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
https://www.nu.nl/buitenland/5979491/di ... kenia.html\
Alle reacties Link kopieren

Volgens dat artikel in de AD is de Keniaanse politie dus corrupt en niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
15-09-2019 12:57
Volgens dat artikel in de AD is de Keniaanse politie dus corrupt en niet te vertrouwen.
Natuurlijk zijn die corrupt zoals zowat alles daar.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
15-09-2019 12:57
Volgens dat artikel in de AD is de Keniaanse politie dus corrupt en niet te vertrouwen.
De politie staat met stip op 1 in Kenia als het om corruptie gaat, op de voet gevolgd door justitie op een mooie 2e plek.

Maar de vraag is natuurlijk of ze dat, onder toezicht van de internationale pers, in deze situatie ook zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, als je de politie niet kunt vertrouwen, wat kunnen wij er hier dan voor nuttigs over zeggen? Geen idee wat nou waar is.
Volgens die advocaat is Peter K. niet de minnaar maar de ceremoniemeester bij het huwelijk van Sarah haar dochter. Allebei sluit hij uit?
Peter K. was die nacht van de vermeende moord niet in de villa maar toevallig zijn telefoon vergeten. Heel toevallig.
En dat het lichaam van Tob Cohen geen lijkstijfheid vertoonde dus hij nog geen 60 dagen geleden is overleden is ook onzin. Lijkstijfheid verdwijnt weer na een paar dagen.
OM zal zeker met bewijs moeten komen maar om nu te doen alsof alles onzin en een complot is lijkt mij ook wat overdreven van die advocaat.
Wel dom om mogelijke plaats delict niet te verzegelen. Ik ben benieuwd naar het vervolg. Trieste situatie hoewel ik ook niet begrijp dat Tob Cohen niet eerder is vertrokken terwijl hij had aangegeven bang te zijn dan hem wat zou overkomen.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
15-09-2019 13:53
Nou ja, als je de politie niet kunt vertrouwen, wat kunnen wij er hier dan voor nuttigs over zeggen? Geen idee wat nou waar is.
Nee, dat weten we ook niet, en daar komen we misschien wel nooit achter.
Fizz schreef:
14-09-2019 11:25
Het is toch niet raar dat als je daar al jaren woont je er ook verliefd wordt? Zij was toch eerst zijn secretaresse?

Hoe denk je eigenlijk over immigranten die hierheen komen en met een autochtone Nederlander of Nederlandse trouwen?
Een relatie aangaan met iemand om verblijf te borgen, bedoel je? Ook een risicofactor...
anoniem_114563 wijzigde dit bericht op 15-09-2019 17:11
Reden: Ging iets mis
12.93% gewijzigd
chocolol schreef:
14-09-2019 12:40
Hij woonde al sinds de jaren 80 daar omdat hij daar werkte. Dus hij was helemaal niet van middelbare leeftijd om een vrouw te kopen. Bah was een vuile post van jou zeg. En compleet jouw eigen invulling ook nog.

Er moet misschien nog meer onderzoek komen, maar hij is gevonden omdat de verdachten gepraat hebben. Aangezien zijn vrouw ook loog over waar hij was, hij haar eerder beschuldigde van mishandeling en ze in scheiding lagen, lijkt me dit wel een plausibele waarheid.

Nu heeft zij geen vrijheid, geen geld en hij is dood. Alleen maar om meer geld te krijgen. Als ze waren gescheiden had hij nog geleefd, had ze nog een deel geld gehad en was ze vrij geweest. Dit verhaal kent alleen verliezers. Uitermate treurig.
Nee, hij werd er op zijn 39e door Philips heen gestuurd en dat verblijf dáár bracht hem tot de carriéremove. Neemt niet weg dat de essentie nog steeds opgaat: een immens verschil in welstand. Hij zette de echtscheiding in gang, en dat werd een vechtscheiding. Ze pleegde valsheid in geschrifte om hem zijn vermogen afhandig te maken. Hij waarschuwde nét voor zijn verdwijning omdat hij iets dergelijks verwachtte.
Ik zie het vuile eigenlijk meer in het handelen dan in mijn post....
Voel je je persoonlijk aangesproken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven