Tom Egbers beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag

10-03-2023 22:49 1341 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tom Egbers is de volgende man die wordt beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag.
Hij zou een stagiaire hebben benaderd en later hebben gepest.

Ik ben blij dat misstanden boven water komen. Praat mee zou ik zeggen.

Edit; ik bedoel natuurlijk Tom Egbers.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-03-2023 08:41
Reden: Titel aangepast
8.60% gewijzigd
Zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
agene schreef:
11-03-2023 10:22
Dat is waar, dat haar positie bij Mores hier problematisch is. Een eigen topic waard. Maar dat een topic over wangedrag van kerels bij studio sport binnen de kortste keren gaat over de vrouw van één van die kerels blijft bijzonder.
Helemaal niet. Tom is een klootzak en zijn vrouw zit -godallemachtig- in Mores! Haar eigen gedrag is ook heel dubieus en onderdeel van het probleem waardoor mannen als Tom hun gang kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjulia schreef:
11-03-2023 08:30
Maar waarom moest die meid nou naderhand gepest worden door hem dan? Ik vind het weer heel vreemd. Ik snap gewoon niet waarom je je zo idioot zou gedragen.
Gekrenkt ego gok ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
agene schreef:
11-03-2023 10:22
Dat is waar, dat haar positie bij Mores hier problematisch is. Een eigen topic waard. Maar dat een topic over wangedrag van kerels bij studio sport binnen de kortste keren gaat over de vrouw van één van die kerels blijft bijzonder.
Ja, dat is misschien ook wel zo. Denk omdat het zo met elkaar verweven is, dat het eigenlijk één onderwerp lijkt, maar dat is inderdaad niet zo. Hij is degene die dit heeft veroorzaakt, niet zij. Zij zou er alleen wel anders op moeten reageren, hypocrisie haalt bij mij altijd wat felheid naar boven, kan ik slecht tegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mariejan schreef:
11-03-2023 10:20
Ja want een volwassen vrouw mag op basis van aannames zonder het verhaal te onderzoeken gewoon een (jongere) vrouw opzoeken en aanspreken. Emoties hè?

Ga toch weg.
Ja, dat mag en gebeurt.
Ik zeg nergens dat ze goed gehandeld heeft, maar het ging mij om het doortrekken naar moord en verkrachting.
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
11-03-2023 10:26
Het is geen op zichzelf staand fenomeen hier dat vrouwen extreem veel negatiever benaderd worden.
Je bent jarenlang met een man getrouwd, je hebt kinderen, je weet niet alles en de man zelf heeft vast een ander verhaal, dus waarom moet je dan meer loyaal zijn aan vrouwen die jij niet kent en waarschijnlijk ook achter je rug om je een 'Gerda' noemen of lopen te gieren dat je 'knetter lelijk' bent
Nou, in mijn geval reageer ik hier vrij heftig op omdat Janke Dekker wél op de hoogte was van haar man misdragingen en desondanks op haar positie zat bij Mores waar dat juist aangekaart zou moeten worden.
Over andere vrouwen, pak m beet, Jenny van Danny of Igone van Thijs heb ik nooit iets gezegd, ik weet niet of en wat die wisten dus die beoordeel ik niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mariejan schreef:
11-03-2023 10:20
Ja want een volwassen vrouw mag op basis van aannames zonder het verhaal te onderzoeken gewoon een (jongere) vrouw opzoeken en aanspreken. Emoties hè?

Ga toch weg.
Op de werkvloer? Waar haar man de ster is? Hij is toch met haar getrouwd? Waarom spreekt ze hem niet aan. Janke D heeft echt afgedaan. Wat een trut.
Presentatoren worden verheerlijkt, beroemdheden zijn een soort goden. Blijkbaar ga je je dan ook gedragen als een waanzinnige Zonnekoning.
Slachtoffers zijn vogelvrij en mensen die niet direct betrokken zijn, zijn bang voor hun eigen positie.

SVP niet quoten, want blabla: Onlangs deed een collega mij een oneerbaar voorstel (ik was zelf ook verbaasd). Ik heb er korte metten meegemaakt en daarom gebeurt er verder niets mee. Maar dat is toch gek. Ik heb een bek als een scheermes, maar wat nou als hij het bij een stagiaire probeert?
Alle reacties Link kopieren Quote
okkervil schreef:
11-03-2023 09:46
Ach dat vind ik zo'n onzin. Ik zeg altijd tegen mannen die dat zeggen: zeg je dat ook tegen je vrouw/zus/dochter als haar leidinggevende dat tegen haar zegt? Een collega zei toen: nee dan sla ik hem op zijn bek. Mannen weten best dat iets niet kan, maar ze kiezen er bewust voor om het wel te doen. Omdat ze ermee wegkomen en omdat de schuld meestal in de schoenen van de vrouw wordt geschoven.

Het gaat ook altijd over vrouwen die zie omhoog hebben geneukt. Nooit over mannen die promoties hebben uitgedeeld in ruil voor seksuele gunsten.
Juist!

En dan dat bagatelliserende ‘Hij kan niet zo goed met mooie vrouwen omgaan, hihi haha’.

Nee droeftoeter, hij valt vrouwen lastig! En in plaats van grapjes te maken moet je je personeel beschermen en zulk gedrag niet accepteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
11-03-2023 10:15
Aan de vrouw wordt vervolgens hier veel meer negatieve aandacht besteed dan aan de man.
Dat komt natuurlijk omdat er over het gedrag van de man veel minder te zeggen is. Het is een viezerik, een sneuneus, een goorlap en hij moet ontslagen worden en nooit meer met zijn kop op de buis. Nou, en dan ben je wel uitgepraat want het is natuurlijk niet zo dat je verder nog heel erg over van mening kunt verschillen daarover. Tenminste, dat mag ik hopen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Positive_vibes schreef:
11-03-2023 10:41

En dan dat bagatelliserende ‘Hij kan niet zo goed met mooie vrouwen omgaan, hihi haha’.
Ja en dan mag je er als vrouw ook niks negatiefs over zeggen hè. Want je hebt net een compliment gekregen. Je bent te mooi om met Tom te werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mariejan schreef:
11-03-2023 10:47
Ja en dan mag je er als vrouw ook niks negatiefs over zeggen hè. Want je hebt net een compliment gekregen. Je bent te mooi om met Tom te werken.
Ja, geniepig he?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
11-03-2023 10:46
Dat komt natuurlijk omdat er over het gedrag van de man veel minder te zeggen is. Het is een viezerik, een sneuneus, een goorlap en hij moet ontslagen worden en nooit meer met zijn kop op de buis. Nou, en dan ben je wel uitgepraat want het is natuurlijk niet zo dat je verder nog heel erg over van mening kunt verschillen daarover. Tenminste, dat mag ik hopen.
Een korte ronde op sociale media leert dat dat nogal tegenvalt. Of zoals de moeder van een andere puberdochter tegen me zei toen ik uitsprak dat ik soms bang ben dat onze dochters geconfronteerd zouden worden met ongepast of grensoverschrijdend gedrag: "Nou ja, dat hoort er ook een beetje bij"
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
11-03-2023 10:46
Dat komt natuurlijk omdat er over het gedrag van de man veel minder te zeggen is. Het is een viezerik, een sneuneus, een goorlap en hij moet ontslagen worden en nooit meer met zijn kop op de buis. Nou, en dan ben je wel uitgepraat want het is natuurlijk niet zo dat je verder nog heel erg over van mening kunt verschillen daarover. Tenminste, dat mag ik hopen.
Nou de werkgever , collega's en leidinggevende zijn er ook nog. Maar omdat een aantal hier zich vervelen moet het dan vervolgens nog maanden alleen gaan om de vrouw van? Onder het mom van 'vrouwen MOETEN elkaar steunen ook nog.
Alle reacties Link kopieren Quote
cuculuscanorus schreef:
11-03-2023 10:48
Een korte ronde op sociale media leert dat dat nogal tegenvalt. Of zoals de moeder van een andere puberdochter tegen me zei toen ik uitsprak dat ik soms bang ben dat onze dochters geconfronteerd zouden worden met ongepast of grensoverschrijdend gedrag: "Nou ja, dat hoort er ook een beetje bij"
En toen brak je haar neus? O_O
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
11-03-2023 10:49
Nou de werkgever , collega's en leidinggevende zijn er ook nog. Maar omdat een aantal hier zich vervelen moet het dan vervolgens nog maanden alleen gaan om de vrouw van? Onder het mom van 'vrouwen MOETEN elkaar steunen ook nog.
Oh, over die collega's en de hoofdredactie valt ook nog genoeg te zeggen, maar dan gaat het toch ook niet over de man zelf?

En ja, ik vind inderdaad dat vrouwen bij een onderwerp als seksuele intimidatie en seksueel misbruik elkaar absoluut moeten steunen. Beetje raar dat jij daar anders over lijkt te denken.
Am Yisrael Chai!
Star⁴ schreef:
11-03-2023 10:49
En toen brak je haar neus? O_O
Had ik best kunnen doen. Dat hoort er dan een beetje bij als je zulke achterlijke dingen zegt, dat iemand je neus breekt!
Alle reacties Link kopieren Quote
cuculuscanorus schreef:
11-03-2023 10:48
Een korte ronde op sociale media leert dat dat nogal tegenvalt. Of zoals de moeder van een andere puberdochter tegen me zei toen ik uitsprak dat ik soms bang ben dat onze dochters geconfronteerd zouden worden met ongepast of grensoverschrijdend gedrag: "Nou ja, dat hoort er ook een beetje bij"
Nou, en dat is dus waarom het in dit soort discussies dan toch vaak over vrouwen gaat. Omdat er bizar genoeg vrouwen bestaan die vinden dat seksueel misbruik toch wel een beetje de eigen schuld van vrouwen of zelfs meisjes is, of die vinden dat je elkaar niet altijd blind zou moeten steunen in dit soort kwesties. Vanuit verbazing, afschuw, woede en teleurstelling ga je dan als vrouwen die dat wel vinden onder elkaar zitten teuten van "snap jij dat nou?" nou jaaaaa, bizar toch?"
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesMinoes schreef:
10-03-2023 23:07
Ik begin langzaamaan te denken dat al die tv-presentatoren denken dat ze god zijn, dat ze alles maar kunnen doen en zeggen. En blijkbaar zijn die lui om mee te werken 180 graden anders dan op de buis. Over Jack van Gelder was ik niet eens zo verbaasd maar over Tom Egbers wel.

Dat denk ik dus ook. Ze lijken zo aardig en voorkomend op tv, maar ik denk dat de meeste presentatoren enorme ego's hebben en achter de schermen helemaal niet zo leuk zijn. Ik ken iemand die een tijdje met Twan Huijs heeft gewerkt en die zei dat hij zich ook als een arrogante lul gedroeg. Vroeger vergelijkbare verhalen gehoord over Charles Groenhuijsen. Ik heb het hier dus niet over grensoverschrijdend gedrag (want dat weet ik simpelweg niet), maar wel over mannen met een enorm ego die voor collega's niet erg prettig in de omgang zijn.

En andersom, er zijn vast ook mannelijke presentatoren die achter de schermen gewoon net zo aardig zijn als ervoor.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
11-03-2023 10:50
Oh, over die collega's en de hoofdredactie valt ook nog genoeg te zeggen, maar dan gaat het toch ook niet over de man zelf?

En ja, ik vind inderdaad dat vrouwen bij een onderwerp als seksuele intimidatie en seksueel misbruik elkaar absoluut moeten steunen. Beetje raar dat jij daar anders over lijkt te denken.
Oh ok alleen bij dat onderwerp dus. Andere vrouwen afzeiken omdat ze een nadere mening hebben of niet het gewenste uiterlijk hebben is dan weer uitgesloten van 'vrouwen moeten elkaar steunen'
smulrol schreef:
11-03-2023 10:54
Oh ok alleen bij dat onderwerp dus. Andere vrouwen afzeiken omdat ze een nadere mening hebben of niet het gewenste uiterlijk hebben is dan weer uitgesloten van 'vrouwen moeten elkaar steunen'
Wel als die mening ten ongunste is van gelijke rechten/behandeling voor man en vrouw, ja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt weer heel erg dit :furious:
pioen00 wijzigde dit bericht op 12-03-2023 11:44
52.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Al die bn’rs hebben toch decennia lang hun goddelijke gang kunnen gaan zonder dat iemand er wat van durfde te zeggen! Ze werden immers op handen gedragen?!
Foutje, bedankt! Moet kunnen!
Maar het zijn “andere tijden” ………
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
11-03-2023 10:54
Oh ok alleen bij dat onderwerp dus. Andere vrouwen afzeiken omdat ze een nadere mening hebben of niet het gewenste uiterlijk hebben is dan weer uitgesloten van 'vrouwen moeten elkaar steunen'
Ben benieuwd vanuit welke achtergrond je zo reageert. Is jouw man vreemdgegaan en was het haar schuld?
Alle reacties Link kopieren Quote
Natuurlijk zijn die mannen droeftoeters. Maar heel veel mannen doen dit en ze vinden het onderling heel normaal. En het is al eeuwen heel normaal. Als vrouw word je niet geacht een mening te hebben of een man af te wijzen. En ze zien het zelf niet hoor. De reactie van John de Mol zegt alles: dan hadden ze eerder aan de bel moeten trekken of: er is niks strafbaars gebeurt dus was zeur je nou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat me hierin raakt is dat een vriendin van mij als stagiaire precies hetzelfde heeft meegemaakt. Uren met een viezerik in de auto. De betreffende man nam de vlucht naar voren (hahaha, ze kan niet tegen een grapje) al vóór zij dit gedrag durfde aan te kaarten. En wat gebeurde er: zíj werd weggezet als flauw en kinderachtig door zowel mannelijke als vrouwelijke collega's.

Later toegevoegd: bijdrage naar aanleiding van column Marij de Vries in nrc.
anna75 wijzigde dit bericht op 11-03-2023 14:39
9.40% gewijzigd
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven