Tom Egbers beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag

10-03-2023 22:49 1341 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tom Egbers is de volgende man die wordt beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag.
Hij zou een stagiaire hebben benaderd en later hebben gepest.

Ik ben blij dat misstanden boven water komen. Praat mee zou ik zeggen.

Edit; ik bedoel natuurlijk Tom Egbers.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-03-2023 08:41
Reden: Titel aangepast
8.60% gewijzigd
Zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
“HeT sPiJt Me zO ErG O_o
meisje85 schreef:
11-03-2023 09:05
Nou, misschien toch vooral focussen op wat de man in kwestie heeft gedaan, al was het maar omdat we ook niet weten wat er vervolgens in huize Egbers/Dekker is besproken en gedaan, toch? Je hebt zelf toch ook ervaring met een man die foute dingen doet; je weet dus ook dat het niet altijd zo zwart/wit is als je misschien vanaf de zijlijn denkt.
Ik denk dat het wel duidelijk is wat iedereen van de acties van Tom Egbers vindt, toch? Waarom mag de rol van zijn vrouw in dat walgelijke geheel niet worden besproken? En wat hebben mijn eigen ervaringen te maken met deze man en zijn vrouw? Ik snap de logica even niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaja007 schreef:
11-03-2023 09:05
Ik lees hier veel conclusies en veronderstellingen dat hij schuldig is.
Bovenstaande doet me vermoeden dat er nog geen bewijzen zijn...
Wat is de andere kant van het verhaal?

Ik denk wel dat er iets gebeurt moet zijn want waar rook is, is vuur.
Het is nog te vroeg voor veroordelingen.
Hij heeft gewoon zelf toegegeven hoor. Echt Gerdagedrag dit.
Am Yisrael Chai!
Jaja007 schreef:
11-03-2023 09:05
Ik lees hier veel conclusies en veronderstellingen dat hij schuldig is.
Bovenstaande doet me vermoeden dat er nog geen bewijzen zijn...
Wat is de andere kant van het verhaal?

Ik denk wel dat er iets gebeurt moet zijn want waar rook is, is vuur.
Het is nog te vroeg voor veroordelingen.
Hij geeft zelf toe, is dat niet genoeg rook?

In de wandelgangen gingen overigens al jaren verhalen over Tom Egbers.
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
11-03-2023 09:07
Hij heeft gewoon zelf toegegeven hoor. Echt Gerdagedrag dit.
Aha, heb ik overheen gelezen...Excuse.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Katja Schuurman nam toch ook contact op met een vd slachtoffers van Thijs? Misschien geloven die vrouwen het niet en denken dat hun (ex) man beschermd dient te worden?

Ik weet wel dat dit soort zaken ook echt wel buiten de mediawereld gebeuren. Als jonge meid heb ik ook heel wat meegemaakt, ook op het werk, maar tot in de trein aan toe. Gewoon hele rare dingen. Je gaat aan jezelf twijfelen, maar gelukkig wordt het steeds duidelijker dat een boel dingen gewoon echt niet ok zijn.

Van Jack in bad bedoelde ik meer dat hij gewoon zijn eigen gedrag goedpraat en helemaal niet lijkt te willen overwegen of die opmerking misschien ongepast was. Want het was toch ‘een grap’. En zo gaan slachtoffers denken of t niet toch aan hun ligt.
Heb net het boek van Maryam Hassouni uit. Ongelooflijk ook echt en hoe weinig daarmee gedaan is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaja007 schreef:
11-03-2023 09:11
Aha, heb ik overheen gelezen...Excuse.
Wat een !@#$%^&* van een vent!
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Jefavorietecollega schreef:
11-03-2023 09:11
Katja Schuurman nam toch ook contact op met een vd slachtoffers van Thijs? Misschien geloven die vrouwen het niet en denken dat hun (ex) man beschermd dient te worden?

Ik weet wel dat dit soort zaken ook echt wel buiten de mediawereld gebeuren. Als jonge meid heb ik ook heel wat meegemaakt, ook op het werk, maar tot in de trein aan toe. Gewoon hele rare dingen. Je gaat aan jezelf twijfelen, maar gelukkig wordt het steeds duidelijker dat een boel dingen gewoon echt niet ok zijn.

Van Jack in bad bedoelde ik meer dat hij gewoon zijn eigen gedrag goedpraat en helemaal niet lijkt te willen overwegen of die opmerking misschien ongepast was. Want het was toch ‘een grap’. En zo gaan slachtoffers denken of t niet toch aan hun ligt.
Heb net het boek van Maryam Hassouni uit. Ongelooflijk ook echt en hoe weinig daarmee gedaan is.
Ik helaas ook, als stagiaire op mijn 19e bij De Hypotheker (jazeker...lol). Een leidinggevende die het grappig vond om altijd zijn "net gepoetste schoen" tussen mijn voeten te zetten als we tegenover elkaar stonden en ik een rok droeg. Om te kijken wat hij kon zien in die schoen. En iedereen keihard lachen. Dat ik er boos om werd lag aan mij, ik was gevoelig en stelde me aan.

Later bood hij me nog eens geld voor seks in zijn auto. Hij noemde het een "offer you can't refuse". Diep triest. En dit is maar een voorbeeldje (vrij onschuldig nog) uit een reeks. En het erge is, nagenoeg elke vrouw heeft zo'n reeks :'(
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
11-03-2023 09:05
Nou, misschien toch vooral focussen op wat de man in kwestie heeft gedaan, al was het maar omdat we ook niet weten wat er vervolgens in huize Egbers/Dekker is besproken en gedaan, toch? Je hebt zelf toch ook ervaring met een man die foute dingen doet; je weet dus ook dat het niet altijd zo zwart/wit is als je misschien vanaf de zijlijn denkt.
Precies.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
11-03-2023 09:24
Precies.
Niemand focust zich niet op wat hij gedaan heeft. Maar betekent dat, dat je automatisch niet meer mag kijken naar wat de rol van zijn vrouw (of collega, of wie dan ook) is?
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
11-03-2023 08:52
Dat is het verband dat ik leg als ik zoiets lees. Ik zeg niet dat ze het doet.

Maar het komt zeker in me op, ja. Want hoe ver gaat het al dat je niet je man, maar de jonge vrouw in kwestie aanspreekt op de affaire? Ze legt de schuld dus volledig bij dat net volwassen meisje, en niet bij haar ruim volwassen man. Ik vraag me dan inderdaad af waar je nog meer toe in staat bent.
Als 22 jarige ben je niet net volwassen. Je mag al 4 jaar autorijden en stemmen. Vrouwen van die leeftijd hebben ook al kinderen
Doe nou niet alsof iedere vrouw wilsonbekwaam is.
smulrol schreef:
11-03-2023 09:27
Als 22 jarige ben je niet net volwassen. Je mag al 4 jaar autorijden en stemmen. Vrouwen van die leeftijd hebben ook al kinderen
Doe nou niet alsof iedere vrouw wilsonbekwaam is.
Dus je bent 4 jaar volwassen. Dat is toch niet lang? En geen partij voor een man die op het werk jouw meerdere is en misschien je stage moet beoordelen of iets dergelijks. Er was een duidelijk machtsverschil.

En ik doe niet alsof iedere vrouw wilsonbekwaam is, dat maak jij er direct weer van. Hetzelfde geldt voor mannen. En het zou een goede reden zijn voor mij, als volwassen vrouw, om niet met een jongen van 22 in bed te duiken.

Dikgedrukte vind ik overigens helemaal geen argument. Er zijn ook meisjes van 12-16 die kinderen hebben, dat maakt het nog niet normaal of wenselijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
11-03-2023 09:26
Niemand focust zich niet op wat hij gedaan heeft. Maar betekent dat, dat je automatisch niet meer mag kijken naar wat de rol van zijn vrouw (of collega, of wie dan ook) is?
We weten vrij weinig van haar rol, want we weten precies niks hoe het er thuis aan toe is gegaan, maar desondanks vindt jij er wel van alles van en trek je plompverloren vergelijkingen met de vrouw van een of andere seriemoordenaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op mijn 22e was ik ook nog niet zo assertief. Zeker niet ten opzichte van een oudere man, in een werksituatie.
Heeft heel wat langer geduurd voordat ik ging beseffen dat het niet aan mij ligt en dat die mannen zich gewoon niet ok gedroegen. Wat heeft dat met wilsonbekwaam te maken?
jefavorietecollega wijzigde dit bericht op 11-03-2023 09:42
8.05% gewijzigd
meisje85 schreef:
11-03-2023 09:39
We weten vrij weinig van haar rol, want we weten precies niks hoe het er thuis aan toe is gegaan, maar desondanks vindt jij er wel van alles van en trek je plompverloren vergelijkingen met de vrouw van een of andere seriemoordenaar.
Wat bekend is, is dat zijn vrouw de stagiaire heeft aangesproken. Dat vind ik echt een enorme rode vlag, ja. Je verhaal halen bij iemand die na een heleboel druk overstag is gegaan tot een paar keer zoenen. Iemand die helemaal geen interesse in die man had.

Ik heb echt te doen met die stagiaire :(
anoniem_6475a3ea475f9 wijzigde dit bericht op 11-03-2023 09:43
0.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
11-03-2023 09:26
Niemand focust zich niet op wat hij gedaan heeft. Maar betekent dat, dat je automatisch niet meer mag kijken naar wat de rol van zijn vrouw (of collega, of wie dan ook) is?
Van mij wel, maar die idiote aannames die jij doet gaan veel te ver.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
11-03-2023 09:39
We weten vrij weinig van haar rol, want we weten precies niks hoe het er thuis aan toe is gegaan, maar desondanks vindt jij er wel van alles van en trek je plompverloren vergelijkingen met de vrouw van een of andere seriemoordenaar.
Janke D ging verhaal halen bij de stagiair. Chic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Chloe15 schreef:
11-03-2023 08:03
Nu is het geval van Tom Egbers wel behoorlijk naar, maar ik denk daarnaast dat er een heleboel mannen zijn die werkelijk geen idee hebben dat sommige opmerkingen niet kunnen. Dat ze blind zijn voor wat dat doet bij vrouwen.
En dan krijg je opmerkingen als: ' je mag tegenwoordig niks meer zeggen' en 'je moet je niet zo aanstellen'.
Ach dat vind ik zo'n onzin. Ik zeg altijd tegen mannen die dat zeggen: zeg je dat ook tegen je vrouw/zus/dochter als haar leidinggevende dat tegen haar zegt? Een collega zei toen: nee dan sla ik hem op zijn bek. Mannen weten best dat iets niet kan, maar ze kiezen er bewust voor om het wel te doen. Omdat ze ermee wegkomen en omdat de schuld meestal in de schoenen van de vrouw wordt geschoven.

Het gaat ook altijd over vrouwen die zie omhoog hebben geneukt. Nooit over mannen die promoties hebben uitgedeeld in ruil voor seksuele gunsten.
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
11-03-2023 09:39
We weten vrij weinig van haar rol, want we weten precies niks hoe het er thuis aan toe is gegaan, maar desondanks vindt jij er wel van alles van en trek je plompverloren vergelijkingen met de vrouw van een of andere seriemoordenaar.
We weten in ieder geval dat ze als ruim veertiger een jonge vrouw van 22 OP HAAR WERK is gaan lastigvallen omdat haar man die vrouw lastigviel. Ze ging niet naar die 22 jarige om haar excuses te maken voor het walgelijke gedrag van haar man, ze ging naar haar toe om haar te intimideren.
En we weten dat ze ondanks dat ze wist van de misdragingen van haar man, voorzitter werd van een commissie die is aangesteld om grensoverschrijdend gedrag in de media te melden. Iets wat dus heel veel mensen prompt niet meer durfden doen omdat dat grensoverschrijdend gedrag gepleegd werd door haar man en zijn kornuiten.

Zo brandschoon is ze dus zeker niet.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Paska schreef:
11-03-2023 09:43
Janke D ging verhaal halen bij de stagiair. Chic.
Ze ging verhaal halen bij ' de andere vrouw'
Een reactie die veel mensen hebben als ze er achter komen dat hun partner vreemd gaat.
Nouschi schreef:
11-03-2023 09:42
Van mij wel, maar die idiote aannames die jij doet gaan veel te ver.
Ik doe geen aannames.

Ik zeg letterlijk dat ik me afvraag hoe ver zo'n vrouw zou gaan bij de "juiste" man, een man die nóg verder gaat dan Egbers, bijvoorbeeld een moordenaar of verkrachter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaja007 schreef:
11-03-2023 09:11
Aha, heb ik overheen gelezen...Excuse.
Misschien kun je er in het vervolg gewoon voor kiezen om de vrouwen te geloven. Het is niet pas waar als de man het toegeeft en het is ook niet pas waar als de men veroordeeld is.

Er zijn cijfers dat je als man een 30 keer grotere kans hebt om zelf slachtoffer te worden van seksueel misbruik dan dat je vals beschuldigd wordt.

Verder zijn de cijfers voor valse beschuldigingen voor seksueel misbruik lager dan voor elk ander vergrijp. En dan wordt ook nog een groot deel niet gemeld
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mij heeft ook Janke Dekker in ieder geval afgedaan. Vooral omdat ze ook nu niet uit zichzelf opstapt, maar met een of ander lulstatement komt over agenda's. De arrogantie ook om doodleuk voorzitter van zo'n meldpunt te worden terwijl vrouwelijke medewerkers door hun baas worden weggehouden bij je man. Want "Tom heeft een beetje een probleem met mooie vrouwen". En dan toch doodleuk met je poffertjesporem de deugvrouw uit gaan hangen bij Mores.
Am Yisrael Chai!
okkervil schreef:
11-03-2023 09:50
Misschien kun je er in het vervolg gewoon voor kiezen om de vrouwen te geloven. Het is niet pas waar als de man het toegeeft en het is ook niet pas waar als de men veroordeeld is.

Er zijn cijfers dat je als man een 30 keer grotere kans hebt om zelf slachtoffer te worden van seksueel misbruik dan dat je vals beschuldigd wordt.

Verder zijn de cijfers voor valse beschuldigingen voor seksueel misbruik lager dan voor elk ander vergrijp. En dan wordt ook nog een groot deel niet gemeld
En toch wordt bij elke aangifte het slachtoffer erop gewezen dat het doen van een valse aangifte strafbaar is.

Mooie post verder, echt klasse :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt hè, wat dénkt zo’n vrouw dan?
Nu al deze shit naar buiten komt zal ze haast wel af moeten treden, toch?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven