Trots op onze boeren

30-09-2019 21:33 2117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie ook?

Ik ben heel benieuwd hoe het morgen gaat en ik hoop dat het wat oplevert. :cheer2: :cheer2:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, er is veel gebeurd op het platteland de afgelopen jaren. Maar we kunnen ook niet ontkennen dat de biodiversiteit ontzettend achteruit is gegaan. Hoewel ik niet denk dat de boer hier verantwoordelijk voor gehouden kan worden. Het is een samenspel tussen maatschappij, grootgrondbezitters, overheid én boeren. Alleen een samenwerking tussen alle partijen zal uiteindelijk 'redding' kunnen bieden. Maarja, krijg al die partijen maar eens om tafel en met de neuzen dezelfde kant op..
Ik steun morgen de boeren, maar we moeten onszelf als boer ook niet helemaal van alle verantwoordelijkheid ontslaan denk ik.

Succes allemaal morgen!
Alle reacties Link kopieren
Ze worden al tegengehouden door de politie. Tegen NL boeren durft de politie zich wel te laten zien. Helden hoor
Alle reacties Link kopieren
Zojuist mijn collega's uitgezwaaid die op pad gaan. Ik kon geen hulp krijgen, dus ik volg het morgen online. Mijn vaste hulp heeft een trekker mee gekregen en is al onderweg :heart:

Ik hoop dat alles goed gaat en hoop op steun, en stiekem hou ik mijn hart vast..
#teamboeren hier ook!
Het is zo belangrijk om voedselproductie binnen de landgrenzen te houden.
Ik ga zeker last hebben van hun actie, maar ik wens ze veel succes.
Het plaatje hierboven van de stikstofconcentratie boven snelwegen en steden is zo veelzeggend...
Hoe je trots kunt zijn op een hele beroepsgroep is me een raadsel. Ik vind het ook onterecht, want de meeste boeren werken ongetwijfeld hard en investeren grote sommen geld, maar - afgezien van een relatief kleine groep onder hen - ze hebben wel zonder blikken of blozen sinds de jaren 60 doorlopend grote schade toegebracht aan natuur, milieu en cultuurlandschap om maar zoveel mogelijk geld te verdienen. De gemiddelde boer geeft bar weinig om natuur en milieu, of is te dom of te gebrainwashed om te snappen dat een halve eeuw gif spuiten, kunstmest gebruiken en vernietigen van vrijwel alle ecologisch waardevolle landschapselementen verregaande gevolgen moet hebben. Dat schijnheilige gedoe van ze zet bij mij kwaad bloed.

Daarnaast ben ik net zo boos op de overheid die dit allemaal maar heeft laten gebeuren en zelfs tot op de dag van vandaag heeft gestimuleerd. En op de agrochemische industrie die gewetenloos de meest vreselijke rotzooi produceert waarvan ze weten dat het dieren, planten en hele ecosystemen grote schade toebrengt . En op de consumenten die te beroerd of te bekrompen zijn om via hun koopgedrag en stemgedrag dingen proberen bij te sturen. En op de groothandels en winkelketens die extreem lage prijzen afdwingen bij leveranciers. Het is een grote neerwaartse spiraal van door het kapitalisme gestimuleerde egoïsme van individuen, bedrijven en overheden. Geld, geld, geld, daar draait alles om.

Het is eigenlijk potsierlijk dat boeren nu gaan klagen bij de overheid die ze zelf hebben gekozen en van wier neoliberale beleid ze decennialang hebben geprofiteerd. En dat ze zich profileren als slachtoffers, terwijl de ware slachtoffers van het hele systeem van de reguliere landbouw en veeteelt de natuur en het milieu zijn. Gelukkig is er nu een kentering gaande en begint langzaam het besef te komen dat de grens echt bereikt is en dat er wezenlijke zaken moeten veranderen.

Ze hebben wel een groot punt met hun kritiek dat de vervoerssector en dan met name luchtvaart en scheepvaart vooralsnog volkomen buiten schot blijft en ook de industrie nauwelijks aangepakt wordt. Dat vind ik echt schandalig en ik hoop dat Remkes in zijn volgende adviesronde hier ook paal en perk aan stelt.
Randstedeling in hart en nieren en #teamboeren. Goed om te zien dat de actiebereidheid tegen de waanzin zo groot is.
Alle reacties Link kopieren
Team boer!!!

Te idioot voor woorden wat hun allemaal op het bord gelegd word en vooral de bejegening van een groep extremisten moet aan banden gelegd worden.
Ik heb het idee dat met name de jonge boeren, die heel bewust voor de sector kiezen en niet omdat ze toevallig de oudste zoon zijn zoals de generatie voor hun, echt welwillend is, nog vooruitstrevender en reeel in wat moet veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu dingen waar ik niet zo blij van wordt, onder andere dat dit protest georganiseerd wordt door de Farmers Defence Force die opgericht is na de bezetting van de varkensstal in Boxtel door dierenactivisten.
https://farmersdefenceforce.nl/
nounou
Alle reacties Link kopieren
Desalniette- schreef:
30-09-2019 22:45
#teamboeren hier ook!
Het is zo belangrijk om voedselproductie binnen de landgrenzen te houden.
Ik ga zeker last hebben van hun actie, maar ik wens ze veel succes.
Het plaatje hierboven van de stikstofconcentratie boven snelwegen en steden is zo veelzeggend...
#teamboer en #teamopallesnelwegen100. Dat laatste is een winwinwin situatie. Het brengt de stikstof en de CO2 uitstoot flink terug en een deel van de verkeersproblemen wordt opgelost.

Ik zat laatst wat stukken voor mijn werk te bestuderen daar kwam ik de melkprijs van 1990 tegen. Die was 80 cent (guldens). Deze is nu rond de 35 cent. Dus in 30 jaar is de melkprijs gelijk gebleven, maar alle andere kosten zijn wel gestegen. Dat kan toch niet. Je moet dan ergens op inleveren en helaas is dat dan vaak dierenwelzijn of milieu. Daar zou de maatschappij eens beter bewust van worden.
Zazamaenade schreef:
30-09-2019 23:05
Ik lees nu dingen waar ik niet zo blij van wordt, onder andere dat dit protest georganiseerd wordt door de Farmers Defence Force die opgericht is na de bezetting van de varkensstal in Boxtel door dierenactivisten.
https://farmersdefenceforce.nl/
Bedoel je die dierenactivisten die zomaar illegaal een stal inliepen waardoor er juist beesten afgemaakt moesten worden? Trouwens we mogen in dit land inderdaad meer waardering hebben voor de boer, snap het protest volkomen.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
30-09-2019 23:05
Ik lees nu dingen waar ik niet zo blij van wordt, onder andere dat dit protest georganiseerd wordt door de Farmers Defence Force die opgericht is na de bezetting van de varkensstal in Boxtel door dierenactivisten.
https://farmersdefenceforce.nl/
Wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren
En ook dat de Dutch Dairy Board overweegt om Tjeerd de Groot van D'66 aan te klagen vanwege zijn uitspraak over het halveren van de intensieve veehouderij.
DDB vergelijkt dat met de uitspraak van Geert Wilders ('Minder, minder, minder').
https://www.melkvee.nl/artikel/219139-d ... veestapel/

Dit vind ik echt idioot.
nounou
Alle reacties Link kopieren
viennas schreef:
30-09-2019 23:09
Wat is daar mis mee?

Dat associeer ik met boeren die de intensieve veehouderij koste wat kost willen verdedigen en behouden, en daar ben ik niet voor.
Ik vind dat vanuit de consumenten het initiatief moet komen om meer te betalen voor veehouderij met betere omstandigheden voor de dieren
(ik eet zelf alleen biologisch vlees en weide- of biologische zuivel) maar ik steun zeker niet onvoorwaardelijk de boeren die deze bioindustrie in stand willen houden. Dat is dus mijn reserve hierbij.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 01-10-2019 00:15
0.09% gewijzigd
nounou
Trots? Op wat? Op die zielige figuren of nee sorry, ´´Boeren´´ die dieren houden voor slacht/misbruik neem ik aan? Dan een dikke vette nee. Ik steun geen dierenmishandelaars.
jammer dat zoveel Nederlanders in een stuip schieten als er iets met een hond/kat gebeurt, maar hun schouders ophalen bij de gruwelijke mishandeling van al deze miljoenen dieren in de vee industrie. ik kan er met mijn pet niet bij dat het zoveel mensen schijnbaar helemaal niks schijnt te boeien hoeveel leed er achter deze industrie gaar. om te kotsen. Gelukkig staan er steeds meer mensen die WEL een echt hart voor dieren hebben op. en voor iemand komt met een verhaal dat je oom een biologische boerderij heeft, Het maakt geen ene moer uit of het dier ´´goed behandelt´´ word , het maakt het niet beter. want uiteindelijk vermoord je hem/haar toch, en ik zal je zeggen geen enkel dier wilt sterven om op jouw bord te belanden voor jouw 5 minuten smaakpapillen plezier. Tijd dat ze allemaal failliet gaan en de hele vleesindustrie in elkaar stort. En die dag zal er komen, zal nooit helemaal weggaan waarschijnlijk, Maar het zal drastisch afnemen. Maar de dag dat er niet meer miljoenen varkens worden geschopt, geslapen, kippen worden volgemest en snavels worden afgeknipt, en koeien hun babies niet meer worden afgenomen voor jullie melk en kalfskroketten. DAN pas dan ben ik trots en hang ik de vlag uit. Maar tot die tijd. FUCK DE VEE INDUSTRIE EN ALLE KUT ´´BOEREN´´ DIE ER DEEL AANNEMEN.
Alle reacties Link kopieren
O_O
aubreystephanie schreef:
30-09-2019 23:23
Trots? Op wat? Op die zielige figuren of nee sorry, ´´Boeren´´ die dieren houden voor slacht/misbruik neem ik aan? Dan een dikke vette nee. Ik steun geen dierenmishandelaars.
jammer dat zoveel Nederlanders in een stuip schieten als er iets met een hond/kat gebeurt, maar hun schouders ophalen bij de gruwelijke mishandeling van al deze miljoenen dieren in de vee industrie. ik kan er met mijn pet niet bij dat het zoveel mensen schijnbaar helemaal niks schijnt te boeien hoeveel leed er achter deze industrie gaar. om te kotsen. Gelukkig staan er steeds meer mensen die WEL een echt hart voor dieren hebben op. en voor iemand komt met een verhaal dat je oom een biologische boerderij heeft, Het maakt geen ene moer uit of het dier ´´goed behandelt´´ word , het maakt het niet beter. want uiteindelijk vermoord je hem/haar toch, en ik zal je zeggen geen enkel dier wilt sterven om op jouw bord te belanden voor jouw 5 minuten smaakpapillen plezier. Tijd dat ze allemaal failliet gaan en de hele vleesindustrie in elkaar stort. En die dag zal er komen, zal nooit helemaal weggaan waarschijnlijk, Maar het zal drastisch afnemen. Maar de dag dat er niet meer miljoenen varkens worden geschopt, geslapen, kippen worden volgemest en snavels worden afgeknipt, en koeien hun babies niet meer worden afgenomen voor jullie melk en kalfskroketten. DAN pas dan ben ik trots en hang ik de vlag uit. Maar tot die tijd. FUCK DE VEE INDUSTRIE EN ALLE KUT ´´BOEREN´´ DIE ER DEEL AANNEMEN.
Nounounou wat een eenzijdig dom verhaal, besef je wel dat boeren zich rot werken om ons van eten te voorzien? En dat gezeur over dieren daar doen we helemaal niks mee.
Alle reacties Link kopieren
aubreystephanie schreef:
30-09-2019 23:23
Trots? Op wat? Op die zielige figuren of nee sorry, ´´Boeren´´ die dieren houden voor slacht/misbruik neem ik aan? Dan een dikke vette nee. Ik steun geen dierenmishandelaars.
jammer dat zoveel Nederlanders in een stuip schieten als er iets met een hond/kat gebeurt, maar hun schouders ophalen bij de gruwelijke mishandeling van al deze miljoenen dieren in de vee industrie. ik kan er met mijn pet niet bij dat het zoveel mensen schijnbaar helemaal niks schijnt te boeien hoeveel leed er achter deze industrie gaar. om te kotsen. Gelukkig staan er steeds meer mensen die WEL een echt hart voor dieren hebben op. en voor iemand komt met een verhaal dat je oom een biologische boerderij heeft, Het maakt geen ene moer uit of het dier ´´goed behandelt´´ word , het maakt het niet beter. want uiteindelijk vermoord je hem/haar toch, en ik zal je zeggen geen enkel dier wilt sterven om op jouw bord te belanden voor jouw 5 minuten smaakpapillen plezier. Tijd dat ze allemaal failliet gaan en de hele vleesindustrie in elkaar stort. En die dag zal er komen, zal nooit helemaal weggaan waarschijnlijk, Maar het zal drastisch afnemen. Maar de dag dat er niet meer miljoenen varkens worden geschopt, geslapen, kippen worden volgemest en snavels worden afgeknipt, en koeien hun babies niet meer worden afgenomen voor jullie melk en kalfskroketten. DAN pas dan ben ik trots en hang ik de vlag uit. Maar tot die tijd. FUCK DE VEE INDUSTRIE EN ALLE KUT ´´BOEREN´´ DIE ER DEEL AANNEMEN.
Bereid je alvast voor op het gezeik dat je hierop gaat krijgen, want hoe durf je mensen hun speklap niet te gunnen, maar ik ben het met je eens!
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
30-09-2019 23:27
Nounounou wat een eenzijdig dom verhaal, besef je wel dat boeren zich rot werken om ons van eten te voorzien? En dat gezeur over dieren daar doen we helemaal niks mee.

Antifa zit ook overal he :sarcastic:
vivaratje schreef:
30-09-2019 23:41
Antifa zit ook overal he :sarcastic:
Dat blijkt, het zijn dezelfde mensen die wel elke dag aardappelen met een biefstukje en melk nuttigen.
JuriaanB schreef:
30-09-2019 22:46
Hoe je trots kunt zijn op een hele beroepsgroep is me een raadsel. Ik vind het ook onterecht, want de meeste boeren werken ongetwijfeld hard en investeren grote sommen geld, maar - afgezien van een relatief kleine groep onder hen - ze hebben wel zonder blikken of blozen sinds de jaren 60 doorlopend grote schade toegebracht aan natuur, milieu en cultuurlandschap om maar zoveel mogelijk geld te verdienen. De gemiddelde boer geeft bar weinig om natuur en milieu, of is te dom of te gebrainwashed om te snappen dat een halve eeuw gif spuiten, kunstmest gebruiken en vernietigen van vrijwel alle ecologisch waardevolle landschapselementen verregaande gevolgen moet hebben. Dat schijnheilige gedoe van ze zet bij mij kwaad bloed.

Daarnaast ben ik net zo boos op de overheid die dit allemaal maar heeft laten gebeuren en zelfs tot op de dag van vandaag heeft gestimuleerd. En op de agrochemische industrie die gewetenloos de meest vreselijke rotzooi produceert waarvan ze weten dat het dieren, planten en hele ecosystemen grote schade toebrengt . En op de consumenten die te beroerd of te bekrompen zijn om via hun koopgedrag en stemgedrag dingen proberen bij te sturen. En op de groothandels en winkelketens die extreem lage prijzen afdwingen bij leveranciers. Het is een grote neerwaartse spiraal van door het kapitalisme gestimuleerde egoïsme van individuen, bedrijven en overheden. Geld, geld, geld, daar draait alles om.

Het is eigenlijk potsierlijk dat boeren nu gaan klagen bij de overheid die ze zelf hebben gekozen en van wier neoliberale beleid ze decennialang hebben geprofiteerd. En dat ze zich profileren als slachtoffers, terwijl de ware slachtoffers van het hele systeem van de reguliere landbouw en veeteelt de natuur en het milieu zijn. Gelukkig is er nu een kentering gaande en begint langzaam het besef te komen dat de grens echt bereikt is en dat er wezenlijke zaken moeten veranderen.

Ze hebben wel een groot punt met hun kritiek dat de vervoerssector en dan met name luchtvaart en scheepvaart vooralsnog volkomen buiten schot blijft en ook de industrie nauwelijks aangepakt wordt. Dat vind ik echt schandalig en ik hoop dat Remkes in zijn volgende adviesronde hier ook paal en perk aan stelt.
Helemaal mee eens en veel beter verwoord dan ik ooit zou kunnen!
Wageningen1985 schreef:
30-09-2019 23:08
Bedoel je die dierenactivisten die zomaar illegaal een stal inliepen waardoor er juist beesten afgemaakt moesten worden? Trouwens we mogen in dit land inderdaad meer waardering hebben voor de boer, snap het protest volkomen.
Nee, de Farmers Defence Force is juist de (militante) tegenhanger vanuit de boeren.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
30-09-2019 23:27
Nounounou wat een eenzijdig dom verhaal, besef je wel dat boeren zich rot werken om ons van eten te voorzien? En dat gezeur over dieren daar doen we helemaal niks mee.
Gezeur over dieren ? Fijne mentaliteit.
Alle reacties Link kopieren
aubreystephanie schreef:
30-09-2019 23:23
Trots? Op wat? Op die zielige figuren of nee sorry, ´´Boeren´´ die dieren houden voor slacht/misbruik neem ik aan? Dan een dikke vette nee. Ik steun geen dierenmishandelaars.
. FUCK DE VEE INDUSTRIE EN ALLE KUT ´´BOEREN´´ DIE ER DEEL AANNEMEN.
Je weet dat er heel veel boeren zijn die alleen een hond en wat katten hebben? Dat zijn de boeren die onze wortelen, spinazie, spitskolen, tarwe en appels kweken.
oh ja, daar hebben we alle zeikerds weer over de dieren. Begrijpen jullie dan echt niet dat boeren niet alleen de veehouders zijn, maar ook degene zijn die groente, aardappelen verbouwen? Alle vega's willen dat ook graag eten toch? Dus het gaat iedereen aan!
pennydreadful schreef:
30-09-2019 23:41
Bereid je alvast voor op het gezeik dat je hierop gaat krijgen, want hoe durf je mensen hun speklap niet te gunnen, maar ik ben het met je eens!
Maar jij hoeft geen groente te eten? Of aardappelen? Jij leeft op water?

NO FARMERS NO FOOD!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven