Tsunami en aardbeving Japan

11-03-2011 09:10 372 berichten
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/11/live-tsunami-japan/

Vreselijk! Ik wil niet eens horen hoeveel slachtoffers er zijn......
Heel erg!

Ben enkel stil bij zoveel leed, heb er gewoon geen woorden voor...
Alle reacties Link kopieren
@Zanne Die eindtijd is dan al eeuwen bezig, want aardbevingen en tsunami's zijn altijd al voorgekomen in Japan en ook wel nog hevigere dan vandaag.
0023: People living within a 3km (two-mile) radius of the Fukushima-Daini nuclear plant are told to evacuate, the AFP news agency reports.

BBC
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ondertussen hebben ze het al over een straal van 10 km..

http://www.nu.nl/tsunami/ ... kernreactor-mogelijk.html

Wat een toestand zeg :(.
Ook mensen in het verleden dachten dat het einde der tijden was aangebroken als zich een ramp voordeed. Steeds weer En de wereld draait maar door.....

En wat dacht je van die lui die zelfmoord pleegden voor de eeuwwisseling Dat gaat voor 21-12-2012 vast ook weer gebeuren.
quote:Donkeyshot schreef op 11 maart 2011 @ 23:33:

Ik denk dat de walvissen wraak nemen

en de tonijnenEn de Nederlanders die in de jappenkampen hebben gezeten.
quote:theekransje schreef op 12 maart 2011 @ 07:03:

[...]

En de Nederlanders die in de jappenkampen hebben gezeten.Ik zeg het niet snel, maar bah, wat vind ik dit ongepast.
Er dreigt nu nog nog een kernramp, echt totale verwoesting daar in Japan.

Edit, mosterd maar daarom natuurlijk niet minder vreselijk
Ik kijk altijd op kranten.com om het nieuws in de verschillende kranten door te nemen. Wat me tegenstaat, is dat vandaag de meeste kranten als kop hebben staan: "Aardbeving bedreigt Japanse autoleveringen".

Alsof dat belangrijk is, bij een ramp van deze omvang...
quote:Zanne schreef op 12 maart 2011 @ 00:06:

Dat zei ik niet, ik denk niet dat we dit zelf doen. Ik denk wel dat we in de eindtijd zouden kunnen leven.

Dat is onzin. Gisteren zei een wetenschapper dat er helemaal niet meer aardbevingen voorkomen dan vroeger. Het is alleen veel rampzaliger omdat door de bevolkingsgroei er meer mensen wonen op kwetsbare plekken.
Grief is just love with nowhere to go
quote:sylvana1 schreef op 11 maart 2011 @ 23:17:

krijg wel het idee dat de natuur ons wil afstraffen omdat wij niet echt milieuvriendelijk omgaan met de natuur

Kijk naar die lekkende olietankers, het jagen op alles wat leeft in de natuur enkel voor het bont, vlees etc etc

De natuur is echt sterker dan de mens! wij gaan dit gevecht verliezenwat een gelul. Ik denk dat de dinosauriërs het niet slechter deden dan wij , en die zijn ook uitgestorven. Ik snap niet dat er mensen zijn die denken dat wij maar enige invloed kunnen uitoefenen op zulke oerkrachten. Er hoeft morgen maar een dikke komeet op de aarde te vallen en dan zijn wij ook allemaal dood. Wij bestaan als soort zijnde, maar een seconde in de tijd van het heelal.
Grief is just love with nowhere to go
Ik vind dat gedoe met die kerncenrale wel eng worden , ik lees net dit op BBC, maar heb de beelden nog niet gezien;

0828: Japan's NHK TV showing before and after pictures of the Fukushima-Daiichi plant. It appears to show that the outer structure of one of four buildings at the plant is no longer there.
Mooi verwoord Maleficent.

De ramp heeft in het middaguur plaatsgevonden. Het tijdstip waarop mensen werken, naar school gaan, boodschappen doen, etc.. Oefff... het idee dat je de avond van te voren voor het laatst samen was met je familie/gezin. :'(
De kerncentrale dat is momenteel net als Tsjernobil de straling. Hopelijk blijft het zo, is al erg genoeg.
ze zeiden net op nl1 dat er een explosie was bij de kerncentrale....
Vanwege een naschok die 7 op de schaal van Richter is is er weer een tsunamie waarschuwing uitgegeven voor het al getroffen gebied.
Bah, wat erg
quote:Rainbow01 schreef op 11 maart 2011 @ 10:09:

Dochterlief[18] komt naar beneden en volgens haar is het einde der tijden nabij

Mede door deze ramp

en andere rampen /oorlogen enz..

Gelooft iemand hierin???Dat is ook wel weer heel overdreven, vind je zelf ook niet?
Ik geloof er ook niet in, in een einde tijd. Behalve dat de aarde een keer opraakt. De laatste 100 jaar is er natuurlijk een fikse aanslag geweest op de aarde. De grootste virus he, dat zijn wij.

Ik vind het wel opvallend hoeveel aardbevingen er de laatste tijd zijn geweest. Heel erg veel.
Zou het kunnen dat als er ergens een aardbeving is in The ring of Fire dat er meerdere komen?
Volgens wetenschappers zijn er gemiddeld niet meer aardbevingen, vulkaanuitbarstingen e.d. dan vroeger.

Tegenwoordig wordt elke beving of vulkaanuitbarsting uitgebreid onder de aandacht gebracht in de media. En weten we dit ook binnen 15 minuten.
Ik weet niet of het een versterkend effect kan hebben. Misschien als de beving groot genoeg is? Dit was geen kleintje natuurlijk
quote:Dahlia74 schreef op 12 maart 2011 @ 10:38:

Volgens wetenschappers zijn er gemiddeld niet meer aardbevingen, vulkaanuitbarstingen e.d. dan vroeger.

Tegenwoordig wordt elke beving of valkaanuitbarsting uitgebreid onder de aandacht gebracht in de media. En weten we dit ook binnen 15 minuten.Klopt dat hoorde ik ook. Maar ik heb het over een soort domino-effect.
-
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 12-03-2011 10:43
Reden: citeren ipv wijzigen
% gewijzigd
Een aardbeving kan volgens mij wel invloed hebben op een vulkaanuitbarsting. Ze kunnen vulkanen "wakker"schudden volgens mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven