Verkiezing CDA lijsttrekker

11-07-2020 17:31 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las net dat bij de verkiezing voor de nieuwe leider van het CDA Mona Keijzer is afgevallen. Dat verbaast me. Het is mijn partij niet, en ik ken de personen niet heel goed, maar Keijzer leek me wel een capabele persoon met een grote achterban. Zou dit zijn omdat ze vrouw is? Die Omtzigt is kwam ook ineens maar als een duveltje uit de schaduw, maar heeft op de een of andere manier toch veel stemmen gekregen.
Rare dingen dus, die daar gebeuren. Heeft iemand van jullie nog gestemd?
kamillet wijzigde dit bericht op 11-07-2020 17:43
2.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yes Hoekstra!!
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Team Omtzigt en Hoekstra!

De Jonge is veel te licht, weinig inhoud, te glad, voornamelijk met zijn ego en status bezig. Heeft in korte tijd maniertjes van Rutte overgenomen, om zichzelf een houding te geven(?) Hoe denkt deze man dat hij ooit MP zou moeten worden? Op basis van wat?

Veel stond De Jonge niet voor de klas. Hij vervulde vooral zijn taken als adjunct-directeur. Één dag in de week was hij meester. "Dan had hij zijn gitaar bij zich en werd er veel gezongen met de leerlingen. Dat deed hij altijd heel leuk."


Omtzigt is no-nonsense, ervaren, inhoudelijk sterk. Goed in het achterhalen van feiten. Komt integer over, is niet uit op status en is geen show pony. Internationale opleiding en ervaring. Kan met wereldleiders een gesprek voeren. In tegenstelling tot Hugo kent Pieter zijn eigen tekortkomingen.

Hoekstra is een leider. Heeft visie, is sterk inhoudelijk, heeft ervaring binnen resultaatgedreven corporate omgevingen, ex McKinsey, internationale opleiding en ervaring. Kan met wereldleiders om de tafel zitten. Is zeer geloofwaardig als MP.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
12-07-2020 20:44
Team Omtzigt en Hoekstra!

De Jonge is veel te licht, weinig inhoud, te glad, voornamelijk met zijn ego en status bezig. Heeft in korte tijd maniertjes van Rutte overgenomen, om zichzelf een houding te geven(?) Hoe denkt deze man dat hij ooit MP zou moeten worden? Op basis van wat?

Veel stond De Jonge niet voor de klas. Hij vervulde vooral zijn taken als adjunct-directeur. Één dag in de week was hij meester. "Dan had hij zijn gitaar bij zich en werd er veel gezongen met de leerlingen. Dat deed hij altijd heel leuk."



Hij is jaren wethouder geweest in Rotterdam.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Omtzigt is inderdaad nogal populair bij de FvD achterban, juist daarom laat hij zich ook zo voorzichtig uit over eventuele samenwerking met die partij.

Dat dat voor sommige mensen een reden is te denken dat hij dus graag een coalitie aan zou gaan met die partij verbaast mij dan wel. Als dat het geval zou zijn dan zou hij dat gewoon zeggen.
Omtzigt lijkt mij een integer politicus die niks te makes zal willen hebben met het gajes uit de achterban van Baudet. Waarom in zee gaan met zo’n bende onbetrouwbare avonturiers terwijl je ook met gedegen partijen echte problemen aan kunt pakken.
Voor de VVD steek ik mijn hand niet in het vuur, maar in het CDA heb ik wat dat betreft wel het nodige vertrouwen. Overigens verwacht ik dat de gladde De Jonge het uiteindelijk toch gaat redden. Helaas.
Alle reacties Link kopieren
De Jonge heeft gisteren in Nieuwsuur aardig zijn glazen ingegooid. Hij maakte Gommers voor leugenaar uit. Het zou mij verbazen als hij daar mee weg komt bij de CDA-stemmers.
De Jonge had ik zo hoog zitten, maar niet meer toen ik het interview met Gommers las in de Volkskrant zaterdag. Man man, hoe kun je iemand verplichten om te zeggen dat je op kunt schalen naar 1600 IC-bedden terwijl dat niet zo is.

Arme Gommers is de spil van het politieke spel geworden en de arme man had het niet door.
Die Hugo de Jonge heeft iets heel naars. Dat is echt iemand die ontzettend baantjesgeil is. Lijkt mij erg op aandacht te geilen..
En lijkt mij ook geen goed persoon om eventueel als premier te hebben. Die zou alles doen wat Brussel hem verteld. Ik zie hem nu al helemaal trots met een Merkel of Macron handjes schudden. Zou echt een loopjongetje worden.

Maar goed zo zie ik het voor me.
Alle reacties Link kopieren
ClaireUnderwood schreef:
13-07-2020 12:21
De Jonge had ik zo hoog zitten, maar niet meer toen ik het interview met Gommers las in de Volkskrant zaterdag. Man man, hoe kun je iemand verplichten om te zeggen dat je op kunt schalen naar 1600 IC-bedden terwijl dat niet zo is.

Arme Gommers is de spil van het politieke spel geworden en de arme man had het niet door.
Gommers is echt geen arme ziel die niks snapt van politieke spelletjes.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
12-07-2020 21:59
Hij is jaren wethouder geweest in Rotterdam.
Ik kan niks met die gladde flapdrol. Dat was toch wel duidelijk? :lol:
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
13-07-2020 12:30
Gommers is echt geen arme ziel die niks snapt van politieke spelletjes.
Gommers gaat daar niet over, kan dat soort toezeggingen niet doen. Hugo had eerlijk kunnen zeggen dat het niet te garanderen was, maar koos voor een mes op de keel actie om zelf te kunnen scoren. Als het verkeerd gegaan was, had hij naar Gommers gewezen. Een hele nare streek. Groot gelijk dat Gommers dit met de media deelt.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
13-07-2020 12:24
Die Hugo de Jonge heeft iets heel naars. Dat is echt iemand die ontzettend baantjesgeil is. Lijkt mij erg op aandacht te geilen..
En lijkt mij ook geen goed persoon om eventueel als premier te hebben. Die zou alles doen wat Brussel hem verteld. Ik zie hem nu al helemaal trots met een Merkel of Macron handjes schudden. Zou echt een loopjongetje worden.

Maar goed zo zie ik het voor me.
Dit.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
13-07-2020 12:17
De Jonge heeft gisteren in Nieuwsuur aardig zijn glazen ingegooid. Hij maakte Gommers voor leugenaar uit. Het zou mij verbazen als hij daar mee weg komt bij de CDA-stemmers.
Niet te geloven he. Hoe ziet hij de samenwerking nu nog voor zich dan? Zo dom. Kan je nagaan wat hij doet als hij meer macht krijgt.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
13-07-2020 12:17
De Jonge heeft gisteren in Nieuwsuur aardig zijn glazen ingegooid. Hij maakte Gommers voor leugenaar uit. Het zou mij verbazen als hij daar mee weg komt bij de CDA-stemmers.






Beter Omtzigt, die gaat - als het kan - wel met FVD "over rechts"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nog even teruggekeken. Ik denk dat Hugo zichzelf gediskwalificeerd heeft.

Er zijn twee percepties van hoe het gesprek verlopen is. Hugo stelt dat de perceptie van Gommers onjuist is, zonder ook maar met de man en mensen eromheen in gesprek gegaan te zijn. Als later blijkt dat het toch anders is gegaan dan Hugo stelt, kan hij niet eens terug. Hij overziet de ontstane situatie niet. Hij zou gelijk moeten kunnen uitzoomen, dat lukt hem zichtbaar niet, blijft op het niveau van het probleem denken en loopt daardoor vast.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
13-07-2020 13:09
Gommers gaat daar niet over, kan dat soort toezeggingen niet doen. Hugo had eerlijk kunnen zeggen dat het niet te garanderen was, maar koos voor een mes op de keel actie om zelf te kunnen scoren. Als het verkeerd gegaan was, had hij naar Gommers gewezen. Een hele nare streek. Groot gelijk dat Gommers dit met de media deelt.
Dit dus. Die Gommers kon geen kant op. En inderdaad, als het mis was gegaan. Daar had ik niet eens aan gedacht. Dan had die gladde Hugo zijn straatje schoon kunnen vegen. Ik ben er met open ogen ingetrapt.
Alle reacties Link kopieren
Op1

Wat is die Willemein Veenhoven toch een drammer over die alleen reizende migranten kinderen.
Nog ff haar punt willen maken "het zijn er maar een paar"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Abyss schreef:
13-07-2020 12:24
Die Hugo de Jonge heeft iets heel naars. Dat is echt iemand die ontzettend baantjesgeil is. Lijkt mij erg op aandacht te geilen..
En lijkt mij ook geen goed persoon om eventueel als premier te hebben. Die zou alles doen wat Brussel hem verteld. Ik zie hem nu al helemaal trots met een Merkel of Macron handjes schudden. Zou echt een loopjongetje worden.

Maar goed zo zie ik het voor me.

Dat beeld heb ik ook en wordt alleen maar versterkt met het verhaal van Gommers.
Ik zie hem nog handenwrijvend staan vertellen over het aantal ic bedden...
Alle reacties Link kopieren
Wanneer wordt de uitslag bekend gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
14-07-2020 22:53
Wanneer wordt de uitslag bekend gemaakt?
Morgen om 12.00 uur!
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
14-07-2020 23:01
Morgen om 12.00 uur!
Ik ben benieuwd.
Ik ben ook erg benieuwd. Wel apart dat Hugo de Jonge zelf maar ik lees het hier ook terug het beeld schetsen dat ze premierkandidaat zijn. Voor zover ik weet staat het CDA helemaal niet zo goed in de peilingen. De wat meer linkse Christen stemt al jaren CU en de rest van de aanhang is de trouwe 70+'er en gemengd, mensen die ook wel eens VVD of PvdA hebben gestemd. Maar wie weet, zou wel weer eens tijd worden dat een andere partij de premier levert!
En CDA is sowieso goede kanshebbers om weer te gaan besturen, dus dan is Hoekstra/Omtzigt wel een prettige combi. Volgens mij heeft Omtzigt ook veel meer oog voor echt talent ipv baantjesjagers.
En de kogel is door de kerk:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1027905 ... rekker-cda
Alle reacties Link kopieren
Nauwelijks verschil dus, grote verdeeldheid in de achterban. Aan De Jonge de taak om de verdeeldheid aan te pakken en ook te luisteren naar Omtzigt.
Op een haar na O_O
Verschrikkelijk dat we nu nog meer gaan zien van die De Jonge.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
15-07-2020 12:31
Op een haar na O_O
Verschrikkelijk dat we nu nog meer gaan zien van die De Jonge.
Dit dus. Wat een 'poser'.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven