Verkiezing CDA lijsttrekker

11-07-2020 17:31 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las net dat bij de verkiezing voor de nieuwe leider van het CDA Mona Keijzer is afgevallen. Dat verbaast me. Het is mijn partij niet, en ik ken de personen niet heel goed, maar Keijzer leek me wel een capabele persoon met een grote achterban. Zou dit zijn omdat ze vrouw is? Die Omtzigt is kwam ook ineens maar als een duveltje uit de schaduw, maar heeft op de een of andere manier toch veel stemmen gekregen.
Rare dingen dus, die daar gebeuren. Heeft iemand van jullie nog gestemd?
kamillet wijzigde dit bericht op 11-07-2020 17:43
2.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet hoe iemand met zo’n drukke baan dit er ook nog even bij kan doen.
Emma95 schreef:
12-12-2020 11:49
Ik snap niet hoe iemand met zo’n drukke baan dit er ook nog even bij kan doen.
Ik ook niet, net als bij Rutte, hij moet de coronacrisis zien op te lossen, hij moet de VVD naar de winst krijgen in Maart, hij moet zorgen dat Nederland zijn stem in Europa kan laten horen, af en toe vraag ik mij af, wanneer slaapt die man?
Alle reacties Link kopieren
Wopke is nu bij WNL op zondag.
Hij komt goed uit zijn woorden.
Prettig om aan te horen.
Prettiger dan De Jonge.
Wat mij betreft.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
13-12-2020 10:15
Wopke is nu bij WNL op zondag.
Hij komt goed uit zijn woorden.
Prettig om aan te horen.
Prettiger dan De Jonge.
Wat mij betreft.

Eens! Wij zitten ook te kijken. Helaas alsweer voorbij, kan nog wel langer naar hem luisteren. Naar Hugo kan ik dat niet.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Is hier onlangs niet een topic geweest iets van: wopke Hoekstra hot or not...

Is de campagne toen al niet begonnen :-D ?
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
13-12-2020 10:15
Wopke is nu bij WNL op zondag.
Hij komt goed uit zijn woorden.
Prettig om aan te horen.
Prettiger dan De Jonge.
Wat mij betreft.


En rechtser dan De Jonge
Vergis je niet, het was ook een richtingenstrijd binnen het CDA
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Renee* schreef:
13-12-2020 11:23
Is hier onlangs niet een topic geweest iets van: wopke Hoekstra hot or not...

Is de campagne toen al niet begonnen :-D ?
:rofl: Ja idd.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
hollebollegijs schreef:
13-12-2020 12:13
En rechtser dan De Jonge
Vergis je niet, het was ook een richtingenstrijd binnen het CDA

Precies. Hoekstra is more pleasing to the eye and ear, maar ook veel rechtser. Wat las ik dit weekend nou? Sociaal-maatschappelijk links en economisch rechts? Iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
13-12-2020 15:00
Precies. Hoekstra is more pleasing to the eye and ear, maar ook veel rechtser. Wat las ik dit weekend nou? Sociaal-maatschappelijk links en economisch rechts? Iets dergelijks.


Het is lastig te duiden maar hij vormt met Mona Keizer een beetje de rechterflank die meer tegen de VVD aanzit dan tegen D66
Wat hij nu zegt is ook een beetje propaganda / verkiezingstaal.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
13-12-2020 15:08
Het is lastig te duiden maar hij vormt met Mona Keizer een beetje de rechterflank die meer tegen de VVD aanzit dan tegen D66
Wat hij nu zegt is ook een beetje propaganda / verkiezingstaal.

‘Levensbeschouwelijk links, economisch rechts’, dat was het: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... b9b2baa52/
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
12-12-2020 12:00
Ik ook niet, net als bij Rutte, hij moet de coronacrisis zien op te lossen, hij moet de VVD naar de winst krijgen in Maart, hij moet zorgen dat Nederland zijn stem in Europa kan laten horen, af en toe vraag ik mij af, wanneer slaapt die man?
Dat is de gave die het verschil maken met andere getalenteerde mensen. Mensen die zo hard kunnen werken, en slim kunnen rusten kunnen dit. Bij de gemiddelde persoon is dat rusten een probleem. Als je veel uren hebt gemaakt wil je ook nog wel even wat leuks doen. Leiders die zoveel energie voor hun werk hebben hebben dat veel minder. Die werken 16 uur per dag en slapen 8 uur per dag. Zo goed als geen tijd wordt besteed aan andere zaken. Je moet het maar kunnen en willen. Ik zie het ook bij onze CEO. Die man maakt idiote uren maar ligt iedere avond om 10 uur in bed en staat om 5.30 op. Vol energie. Dat moet je er blijkbaar voor over hebben om de top te halen.
ca726647543 schreef:
14-12-2020 18:15
Dat moet je er blijkbaar voor over hebben om de top te halen.

En dan moet je het ook nog kúnnen. Ik ben op mijn werk weleens bezig geweest met iets waardoor ik bijna geobsedeerd was, maar zelfs dan is de koek op een gegeven moment op. Bij mij dan, niet bij deze mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik nu nog mijn stem ga geven aan het CDA.
Het is mij niet duidelijk of minister Hoekstra de meest geschikte volksvertegenwoordiger is die het CDA kan leiden.
Kamerlid Pieter Omzigt spreekt in mijn beleving meer eventuele kiezers aan.
Hij is ook veel beter in staat om het debat aan te gaan met premier Rutte.
Minister Hoekstra is voor premier Rutte waarschijnlijk een eitje.
Misschien is dit wel juist de bedoeling?
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
13-12-2020 15:08
Het is lastig te duiden maar hij vormt met Mona Keizer een beetje de rechterflank die meer tegen de VVD aanzit dan tegen D66
Wat hij nu zegt is ook een beetje propaganda / verkiezingstaal.
Mona Keizer zit bijna tegen de FvD aan volgens mij
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
16-12-2020 21:14
Mona Keizer zit bijna tegen de FvD aan volgens mij




Klopt


Ze maakte het vandaag weer bont trouwens, die onduidelijkheid welke winkel wel / niet open mocht is door haar veroorzaakt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
16-12-2020 22:26
Klopt


Ze maakte het vandaag weer bont trouwens, die onduidelijkheid welke winkel wel / niet open mocht is door haar veroorzaakt.
Lekker De Jonge ondermijnen. Ik vind haar een naar wijf.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
16-12-2020 23:00
Lekker De Jonge ondermijnen. Ik vind haar een naar wijf.




Eens
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel gek dat minister Hoekstra op de positie van lijsttrekker is gezet door het bestuur zonder verkiezingen te houden.
Bij een stemming van leden zou zijn functie als lijsttrekker toch veel meer geaccepteerd zijn denk ik. Een uitleg van mensen die jarenlang CDA stemmen of zelfs lid zijn zou gewenst zijn.
Ik wil zelfs het liefst stemmen op Pieter Omzigt bij de verkiezingen voor de tweede kamer, maar ik moet de beslissing van het bestuur nog even laten bezinken.
Alle reacties Link kopieren
Het echte gevaar voor de premierbonus is natuurlijk kamerlid Pieter Omzigt.
Het kabinet houdt inderdaad te innige banden met de Tweede Kamer en een groot deel van de media.
GroenLinks en de PvdA zijn hierdoor door de mand gevallen.
De VVD wordt gelukkig in de waan gehouden dat de dertien in een dozijn maatregelen rondom corona tot een sheep factor gaat leiden bij een groot deel van de kiezers in het voordeel van de VVD
Alle reacties Link kopieren
Wel jammer dat kamerlid Omtzigt niet de lijsttrekker van het CDA had mogen geworden.
Door dit https://www.ad.nl/binnenland/ministerie ... ogle.nl%2F zou een koerswijziging welkom zijn.
Nu lijkt het erop dat er alles aangedaan moet worden om de VVD te helpen in plaats van aantrekkelijk zijn voor mogelijke kiezers.
We leven niet meer in 1994. Kiezers zijn daarom nog belangrijker dan gulle donateurs, maar ik begrijp wel dat het als kartelpartij veel gemakkelijker is om de huidige machtsverhouding te laten bestaan.
Een kamerlid Omtzigt gooit alleen maar roet in het eten van de Teflon Mark imago.
Journalisten proberen het publiek overigens te laten geloven dat het begrip "kartelpartij" iets is wat bedacht is door de FVD.
Het zou beter zijn als kamerlid Omtzigt in het hier en nu leider wordt van het CDA.
In mijn beleving is hij het antwoord op partijen zoals VVD en FVD.
De VVD is daarbij natuurlijk wel een stuk belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
12-07-2020 11:14
Omzigt gaat gewoon een coalitie met VVD en FvD aan hoor. Let maar op. Waarom denk je dat Mona Keijzer anders haar stemmers adviseert op Omzigt te stemmen? Omzigt en Keijzer zijn van het rechtsere geluid en dat gaat het helemaal worden in Nederland.

Weg met huichelaars als Klaver de dividendbelastingexpert, Jetten, de gesjeesde D66-man die gewoon opzij geschoven wordt door de partijtop ten faveure van PLO-fan Kaag (D66 kan wat dat betreft nog wat leren van het CDA wat betreft open bestuur) en Maxistische schreeuwvrouw Marijnessen.

Op naar een rechtser en eerlijker Nederland.
Go Willem!
Alle reacties Link kopieren
goedzo schreef:
15-06-2021 11:24

Het zou beter zijn als kamerlid Omtzigt in het hier en nu leider wordt van het CDA.
Dan zou hij eerst lid moeten worden van het CDA.... (nog even los van de vraag of hij een goede leider zou zijn; hij heeft zich tot nu toe laten zien als iemand die zich kan vastbijten in een onderwerp, van een leider worden andere capaciteiten verwacht)
Alle reacties Link kopieren
Hij is iemand die daadwerkelijk iets kan in tegenstelling tot de leiders van politieke partijen zoals: VVD,FVD, PvdA en GroenLinks die populair zijn bij journalisten.
Kamerlid Omtzigt is meer een man van beginselen en het CDA zou een beginselpartij moeten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven