Verkiezingen 2025
zondag 28 september 2025 om 10:25
Ja, wederom een topic over de aankomende verkiezingen, maar meer om te kijken wat mensen motiveert om op een bepaalde partij te stemmen, aangezien ikzelf er nog helemaal niet uit ben en eigenlijk de resultaten van het CPB afwacht over de betaalbaarheid van de programma's.
Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.
Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.
Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.
Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.
Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
woensdag 29 oktober 2025 om 21:24
woensdag 29 oktober 2025 om 21:24
woensdag 29 oktober 2025 om 21:25
Er zit een enorme marge in de polls nog he. Maar wel spannend een keer. PVV kan nog steeds groter zijn dan dit. VVD kan gewoon zelfs het aantal zetels houden wat ze al hadden en dus niets verliezen. We blijven kijken. Maar centrum rechts lijkt de meest logische en enige keuze op basis van de exit polls die nog niet alles zeggenWissewis schreef: ↑29-10-2025 21:17Geen idee meer waar.
Maar ik heb gisteren nog tegen man gezegd "dat het alle kanten op kon daar in Nederland".
Want ik had zowel polls van 27 zetels als polls van 47 zetels gezien.
En het werkt nog altijd wat handiger om 27 zetels in de oppositie te (pogen te) zetten dan 47 zetels.
Wat gaat Timmermans doen als ze niet de grootste worden? Die wilde alleen nog premier op zijn CV.
woensdag 29 oktober 2025 om 21:26
BBB is helemaal niet pro-boeren, ze zijn pro-veestapel. Voor kleinere boeren zijn ze helemaal niet gunstig.
Plus, ze zijn enorm verrechts, de focus van de campagne op migratie ipv stikstof heeft ze niet goed gedaan.
woensdag 29 oktober 2025 om 21:28
En we hebben dan zowel een Argentijnse koningin als ‘first gentleman’ dus dat is internationaal ook wel grappig.PoesMinoes schreef: ↑29-10-2025 21:25Premier Jetten naast Trump in het witte huis.Ik zie het nog niet gebeuren.
woensdag 29 oktober 2025 om 21:28
Oh inderdaad. Dat kan echt niet. Een homosexuele man in the oval office… Nee echt, dat gaat shit opleverenPoesMinoes schreef: ↑29-10-2025 21:25Premier Jetten naast Trump in het witte huis.Ik zie het nog niet gebeuren.
woensdag 29 oktober 2025 om 21:30
Hoezo niet? Omdat ie homo is?PoesMinoes schreef: ↑29-10-2025 21:25Premier Jetten naast Trump in het witte huis.Ik zie het nog niet gebeuren.
anoniem_69599f3732ed7 wijzigde dit bericht op 29-10-2025 21:32
5.06% gewijzigd
woensdag 29 oktober 2025 om 21:32
Die Trump heeft het maar te doen met wie er bij hem binnenwandelt.
Zal echt niet de eerste gay zijn die hij op de koffie krijgt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
woensdag 29 oktober 2025 om 21:32
AnAppleADay schreef: ↑29-10-2025 21:28En we hebben dan zowel een Argentijnse koningin als ‘first gentleman’ dus dat is internationaal ook wel grappig.
woensdag 29 oktober 2025 om 21:34
woensdag 29 oktober 2025 om 21:36
Verschrikkelijk. Ik had GL/ PvdA graag die stemmen gegund. We hebben een socialer Nederland nodig.AnAppleADay schreef: ↑29-10-2025 21:08Ik ook!
Verbaas me wel echt heel erg hoe hoog de VVD nog lijkt te eindigen.
woensdag 29 oktober 2025 om 21:36
In kabinetten met o.a. PvdA, D66, Christenunie en CDA.
woensdag 29 oktober 2025 om 21:39
Van de week nog stuk in het Parool. Hele Minerva-buurt stemt standaard op de VVD. En zal voor meerdere steden/buurten gelden.
woensdag 29 oktober 2025 om 21:44
Precies dat.. maar de punten van D66 en Ja21 liggen wel ver uit elkaar, dus ik vraag me af hoe haalbaar het is.AnAppleADay schreef: ↑29-10-2025 21:24Ja ik zat ook al te denken, de usual suspect ChristenUnie is nu echt te klein. En Volt hebben ze ook niks aan.
Dit wordt wederom een moeilijke formatie denk ik.
woensdag 29 oktober 2025 om 21:44
Ik was blij toen Rutte eindelijk opstapte. Maar Yesilgoz vind ik helemaal verschrikkelijk.
Onze verzorgingsmaatschappij is onder leiding van de VVD steeds meer afgebroken , het basispakket wordt straks bevroren, dure medicatie wordt niet zomaar meer toegelaten, ik houd mijn hart vast.
Straks alleen nog betaalbaar voor mensen met een dikke portemonnee. Belastingvoordeeltjes voor de grootverdieners. Is dat nou wat ons land nodig heeft? De onvrede groeit steeds meer, de asielzoeker is de zondebok. Nee, ik ben niet blij.
Onze verzorgingsmaatschappij is onder leiding van de VVD steeds meer afgebroken , het basispakket wordt straks bevroren, dure medicatie wordt niet zomaar meer toegelaten, ik houd mijn hart vast.
Straks alleen nog betaalbaar voor mensen met een dikke portemonnee. Belastingvoordeeltjes voor de grootverdieners. Is dat nou wat ons land nodig heeft? De onvrede groeit steeds meer, de asielzoeker is de zondebok. Nee, ik ben niet blij.
lila01 wijzigde dit bericht op 29-10-2025 21:45
6.43% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in