Verkiezingen 2025
zondag 28 september 2025 om 10:25
Ja, wederom een topic over de aankomende verkiezingen, maar meer om te kijken wat mensen motiveert om op een bepaalde partij te stemmen, aangezien ikzelf er nog helemaal niet uit ben en eigenlijk de resultaten van het CPB afwacht over de betaalbaarheid van de programma's.
Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.
Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.
Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.
Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.
Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
woensdag 29 oktober 2025 om 16:50
Laten we het hopen! Twee jaar geleden schoot ik in een halve depressie na de eerste exit polls en uitslagen en ben ik maar naar bed gegaan. Ik denk dat het vannacht een latertje wordt.
woensdag 29 oktober 2025 om 16:52
hoe weet je dat het migranten waren? hadden ze een bordje om hun nek?
woensdag 29 oktober 2025 om 17:11
Ja, op dit moment wordt vermogen in box 3 wel belast maar het eigen huis (als het een eerste huis is waar je zelf woont) niet op dezelfde manier. Dus je kan belastingtechnisch beter in een huis van een miljoen wonen met 2 ton op de bank, dan in een huis van 2 ton met een miljoen op de bank.
(Daarnaast vinden veel mensen het ook gewoon fijn wonen in een groter, luxer huis, natuurlijk)
woensdag 29 oktober 2025 om 17:16
Charlotta schreef: ↑29-10-2025 17:11Ja, op dit moment wordt vermogen in box 3 wel belast maar het eigen huis (als het een eerste huis is waar je zelf woont) niet op dezelfde manier. Dus je kan belastingtechnisch beter in een huis van een miljoen wonen met 2 ton op de bank, dan in een huis van 2 ton met een miljoen op de bank.
(Daarnaast vinden veel mensen het ook gewoon fijn wonen in een groter, luxer huis, natuurlijk)
En het is wel fijn voor de doorstroming op de woningmarkt
woensdag 29 oktober 2025 om 17:17
Wat stom. Ik heb me dat dus nooit gerealiseerd.Charlotta schreef: ↑29-10-2025 17:11Ja, op dit moment wordt vermogen in box 3 wel belast maar het eigen huis (als het een eerste huis is waar je zelf woont) niet op dezelfde manier. Dus je kan belastingtechnisch beter in een huis van een miljoen wonen met 2 ton op de bank, dan in een huis van 2 ton met een miljoen op de bank.
woensdag 29 oktober 2025 om 18:04
Of ik heb een andere verwachting van de invulling van het concept solidariteit.grenada schreef: ↑29-10-2025 16:41misschien kijk je met een niet goed afgestelde bril naar het solidariteitsvraagstuk?
We zijn nog steeds een zeer solidair en sociaal land, naar mijn mening en al helemaal in vergelijking met heel veel andere landen. Even snel een paar voorbeelden uit mij hoofd: de zorgpremie is gebaseerd op solidariteit, het sociale stelsel, huur- en ontslagbescherming, vele ( de meeste?) belastingen.
Si abra la puerta hay lobos.
woensdag 29 oktober 2025 om 18:21
Hier zijn de stemlokalen tot 21.00 open.
Het viel mijn trouwens op dat er ook een soort "reclame" hangt dat je mag kijken tijdens het tellen en foto's/video's mag maken. Zijn er serieus mensen die dat doen? Bedoel ik geen nieuws bedrijven, maar gewoon lokale bewoners.
woensdag 29 oktober 2025 om 18:24
Tijdens de coona-periode werd hier meer dan gemiddeld gebruik van gemaakt, van dese mogelijkheid. Maar er zijn overall maar weinig mensen die dit doen. Is ook supersaai, uren kijken naar mensen die stapeltjes maken en turven op een liijst.Sunflower_cookie schreef: ↑29-10-2025 18:21Hier zijn de stemlokalen tot 21.00 open.
Het viel mijn trouwens op dat er ook een soort "reclame" hangt dat je mag kijken tijdens het tellen en foto's/video's mag maken. Zijn er serieus mensen die dat doen? Bedoel ik geen nieuws bedrijven, maar gewoon lokale bewoners.
Where is my mind?
woensdag 29 oktober 2025 om 18:38
Ik heb een aantal keer op het stembureau gezeten als vrijwilliger en daar zijn nooit mensen komen kijken tijdens het tellen.Sunflower_cookie schreef: ↑29-10-2025 18:21Hier zijn de stemlokalen tot 21.00 open.
woensdag 29 oktober 2025 om 19:06
woensdag 29 oktober 2025 om 19:09
Wat vreemd, bij de gemeente waar ik bij op een stembureau heb gezeten zijn er ook papieren versies van alles wat je nodig hebt zodat het altijd door kan gaan. Blijkbaar is dat niet overal dus.
woensdag 29 oktober 2025 om 19:27
woensdag 29 oktober 2025 om 19:32
Ik ben net geweest en het was behoorlijk druk, de werkende mens gaat nu pas.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
woensdag 29 oktober 2025 om 19:38
Nee, blijkbaar niet. We vonden het wel vreemd maar gelukkig, 1,5 uur later toch kunnen stemmen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in