Verkiezingen 2025
zondag 28 september 2025 om 10:25
Ja, wederom een topic over de aankomende verkiezingen, maar meer om te kijken wat mensen motiveert om op een bepaalde partij te stemmen, aangezien ikzelf er nog helemaal niet uit ben en eigenlijk de resultaten van het CPB afwacht over de betaalbaarheid van de programma's.
Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.
Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.
Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.
Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.
Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
woensdag 29 oktober 2025 om 19:54
Ik stond vanmorgen in een rij, was nog nooit gebeurd.
En, heel grappig ben met iemand meegegaan die voor het eerst mocht stemmen.
Overigens teleurstellend of het ligt aan de omgeving waar ik woon/werk, maar ik was samen met 1 iemand anders de enige die op een andere partij dan PVV heeft gestemd. Oh, en nog 1 FvD.
Overigens teleurstellend of het ligt aan de omgeving waar ik woon/werk, maar ik was samen met 1 iemand anders de enige die op een andere partij dan PVV heeft gestemd. Oh, en nog 1 FvD.
woensdag 29 oktober 2025 om 19:56
Ik hoor heel veel D66, GLPvdA, PVDD.SirDidymus schreef: ↑29-10-2025 19:54Ik stond vanmorgen in een rij, was nog nooit gebeurd.
woensdag 29 oktober 2025 om 19:58
Hoe moest je stemmen dan?
Ik heb op papier gestemd, heel handig ook zo’n gigantisch blad.
Ik wist niet dat het ook anders kon. Hier alleen maar de mogelijkheid om op papier te stemmen.
woensdag 29 oktober 2025 om 20:40
Dat is toch altijd al zo en bovendien staat het ook duidelijk op je stempas?
Ik heb om die reden man gemachtigd want ik ben pas net thuis en had goed ingeschat dat ik dan geen zin had om nog naar het stembureau te moeten.
En machtigen was veel minder moeite dan zo’n kiezerspas aanvragen.
woensdag 29 oktober 2025 om 20:47
Ja wij stemmen ook op papier uiteraard. Maar de voorzitter heeft een tablet waar hij iets mee doet. Ik vermoed dat die het niet meer deed..Koekenbakker schreef: ↑29-10-2025 19:58Hoe moest je stemmen dan?
Ik heb op papier gestemd, heel handig ook zo’n gigantisch blad.
Ik wist niet dat het ook anders kon. Hier alleen maar de mogelijkheid om op papier te stemmen.![]()
woensdag 29 oktober 2025 om 21:08
Ik ook!Grasgevoerd schreef: ↑29-10-2025 21:06Ik ben zeer, maar dan ook zeer content met de exitpoll tot zover.
Verbaas me wel echt heel erg hoe hoog de VVD nog lijkt te eindigen.
woensdag 29 oktober 2025 om 21:10
Wauw hebben jullie de exitpoll al gezien?
D66 de grootste met 27 zetels!
PVV gezakt naar 25
VVD met 23 zetels verbaast mij eigenlijk ook heel erg.
PVDA/GroenLinks links maar 20 zetels, verbaast mij ook.
CDA 19 zetels.
Toch wel een verrassende uitslag.
Ik ben erg blij met D66 al heb ik zelf PvdA/groenlinks gestemd.
PVV gezakt naar 25
CDA 19 zetels.
woensdag 29 oktober 2025 om 21:15
woensdag 29 oktober 2025 om 21:15
Ja wat een verassing. Heel blij met het verlies van de PVV. Het verlies van GL-PvdA verbaasd me ook en had op meer gehoopt, hopelijk nog een paar zetels erbij. Had ook verwacht dat VVD meer afgestraft zou worden.Misssunshine schreef: ↑29-10-2025 21:10Wauw hebben jullie de exitpoll al gezien?
PVV gezakt naar 25
CDA 19 zetels.
Wat fijn dat d66 zo groot is geworden.
woensdag 29 oktober 2025 om 21:16
Ik ook!Grasgevoerd schreef: ↑29-10-2025 21:06Ik ben zeer, maar dan ook zeer content met de exitpoll tot zover.
Ja ik baal wel erg dat een links kabinet nu niet kan. Met ja21 zie ik ook niet zitten.. maar wat is het alternatief
woensdag 29 oktober 2025 om 21:17
Geen idee meer waar.
Maar ik heb gisteren nog tegen man gezegd "dat het alle kanten op kon daar in Nederland".
Want ik had zowel polls van 27 zetels als polls van 47 zetels gezien.
En het werkt nog altijd wat handiger om 27 zetels in de oppositie te (pogen te) zetten dan 47 zetels.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
woensdag 29 oktober 2025 om 21:21
Ik heb dus heel veel van die VVD achterban in mijn kring maar veel van hun zijn nu toch afgeweken.
Maar ‘toch maar VVD’ lijkt ook wel gewerkt te hebben bij een groep.
woensdag 29 oktober 2025 om 21:23
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in