Verkiezingen 2025
zondag 28 september 2025 om 10:25
Ja, wederom een topic over de aankomende verkiezingen, maar meer om te kijken wat mensen motiveert om op een bepaalde partij te stemmen, aangezien ikzelf er nog helemaal niet uit ben en eigenlijk de resultaten van het CPB afwacht over de betaalbaarheid van de programma's.
Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.
Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.
Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.
Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.
Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
woensdag 29 oktober 2025 om 21:46
woensdag 29 oktober 2025 om 21:48
Grappig dat je dat zo ziet. Ik vind de uitslag juist heel bemoedigend, beter had echt niet gekund. Hopelijk weer gezond en stabiel richting het midden en problemen gaan oplossen.
woensdag 29 oktober 2025 om 21:49
Ik baal zelf het meeste van de VVD. Ik vind dat zij zoveel hebben stukgemaakt de afgelopen jaren. En Yesilgöz vind ik echt een nare vrouw, die had ik zo graag exit gezien na de verkiezingen.
Ik ben wel erg blij met het verlies van de PVV als het zo blijft.
PVDA/groenlinks had ik echt meer stemmen gegund, gewoon voor een socialer beleid. Ik heb op Marjolein Moorman gestemd. Ik had zelf gehoopt op een wat meer middencoalitie met in ieder geval ook PVDA/GroenLinks erbij.
Ik ben wel erg blij met het verlies van de PVV als het zo blijft.
PVDA/groenlinks had ik echt meer stemmen gegund, gewoon voor een socialer beleid. Ik heb op Marjolein Moorman gestemd. Ik had zelf gehoopt op een wat meer middencoalitie met in ieder geval ook PVDA/GroenLinks erbij.
woensdag 29 oktober 2025 om 21:51
woensdag 29 oktober 2025 om 21:56
Wat denk jij dan concreet?
woensdag 29 oktober 2025 om 22:01
Die Ja 21 en PVV niet uitsluit? Het leek me ook een fijne premier, maar dit trek ik niet.
Vanity of vanities; all is vanity
woensdag 29 oktober 2025 om 22:02
woensdag 29 oktober 2025 om 22:02
woensdag 29 oktober 2025 om 22:03
Dat lijkt mij ook.AnAppleADay schreef: ↑29-10-2025 22:02Opstappen van Timmermans geeft wel oprecht ineens veel meer mogelijkheid voor D66/CDA/VVD/GLPvdA. Zo geef je VVD de mogelijkheid om terug te komen op de uitsluiting, heel slimz
.
woensdag 29 oktober 2025 om 22:05
Vvd wil absoluut niet met pvda. Dat ging niet om Timmermans maar om de partijstandpunten van de partij. PvdA/GL gaat compleet uit elkaar vallenAnAppleADay schreef: ↑29-10-2025 22:02Opstappen van Timmermans geeft wel oprecht ineens veel meer mogelijkheid voor D66/CDA/VVD/GLPvdA. Zo geef je VVD de mogelijkheid om terug te komen op de uitsluiting, heel slim.
woensdag 29 oktober 2025 om 22:06
Hoe kom je hier nou weer bij? Onzin!Pink-Freud schreef: ↑29-10-2025 22:01Die Ja 21 en PVV niet uitsluit? Het leek me ook een fijne premier, maar dit trek ik niet.
woensdag 29 oktober 2025 om 22:07
Ik zie het ook niet. In een kabinet met CDA, VVD en JA21 valt voor D66 heel weinig te halen/winnen. Het brede kabinet van D66, GroenLinks-PvdA, VVD, CDA zie ik niet gebeuren. En over links komen heel veel zetels te kort, zelfs voor een minderheidskabinet.
Het zou mij niet verbazen als dit na héél lang formeren op een formatiedebacle uitloopt...
ijsschots wijzigde dit bericht op 29-10-2025 22:08
23.92% gewijzigd
woensdag 29 oktober 2025 om 22:08
Ik snap je vraag niet helemaal?
Als poging: D66 is toch wel een stuk naar rechts opgeschoven en de kans is groot dat het een kabinet over rechts zal worden. Er zijn nu al heel veel mensen die de zorgkosten niet/amper kunnen betalen en dat zijn vooral mensen met een chronische ziekte of handicap die er sowieso slecht voor staan in de maatschappij. De verhalen uit de ouderenzorg zijn ook ronduit schrijnend.
Wanneer er bezuinigd gaat worden op behandelingen en personeel gaat het er niet beter op worden.
woensdag 29 oktober 2025 om 22:08
Jetten heeft PVV wel uitgesloten. Ja21 inderdaad helaas niet.Pink-Freud schreef: ↑29-10-2025 22:01Die Ja 21 en PVV niet uitsluit? Het leek me ook een fijne premier, maar dit trek ik niet.
woensdag 29 oktober 2025 om 22:10
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in