Verkiezingen 2025
zondag 28 september 2025 om 10:25
Ja, wederom een topic over de aankomende verkiezingen, maar meer om te kijken wat mensen motiveert om op een bepaalde partij te stemmen, aangezien ikzelf er nog helemaal niet uit ben en eigenlijk de resultaten van het CPB afwacht over de betaalbaarheid van de programma's.
Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.
Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.
Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.
Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.
Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
dinsdag 4 november 2025 om 18:00
De NPO had eerder deze week een item over de gemeente Vlaardingen. Daar is al drie jaar een coalitie van GL, CDA, VVD, D66, CU, SGP en leefbaar Vlaardingen. En het schijnt nog te werken ook. Tuurlijk is landelijk anders, tuurlijk zijn er heel veel redenen aan te voeren waarom het verrekte moeilijk is. Maar het is niet onmogelijk, het kan dus wel, samenwerken.
dinsdag 4 november 2025 om 18:08
Het zou wel leuk zijn natuurlijk, maar zo naïef ben ik nou ook weer niet al ben ik dan een linkse bomenknuffelaar. Ik wil vooral dat er in de coalitie of in de oppositie een stem is die opkomt voor de zaken die ik belangrijk vind: klimaat, lgbtqia-rechten, een menselijk asielbeleid, de Gazanen (en alle andere onderdrukte bevolkingsgroepen, voor er weer iemand komt wahatabouten), strijd tegen racisme en seksisme. En ja, ik snap ook wel dat de wereld niet meteen een punica-oase wordt als GL-PvdA in het kabinet komt. Maar je moet toch ergens beginnen.
dinsdag 4 november 2025 om 18:09
Jij hebt zeker D'66 gestemdthistle schreef: ↑04-11-2025 18:00De NPO had eerder deze week een item over de gemeente Vlaardingen. Daar is al drie jaar een coalitie van GL, CDA, VVD, D66, CU, SGP en leefbaar Vlaardingen. En het schijnt nog te werken ook. Tuurlijk is landelijk anders, tuurlijk zijn er heel veel redenen aan te voeren waarom het verrekte moeilijk is. Maar het is niet onmogelijk, het kan dus wel, samenwerken.
dinsdag 4 november 2025 om 18:41
SirDidymus schreef: ↑04-11-2025 15:47
En ik ben het eens met een strengere buitengrens voor Europa, met eaar mogelijk asielprocedure afwachten buiten Europa, een 2 statenstelsel, het strafbaar stellen van illegaliteit en het beperken van gezinsmigratie. Volgens Amnesty dus idd in strijd met het Vluchtelingenverdrag. Maar misschien is het tijd om daar een en ander op te herzien, evenals het Europese verdrag. Ik sta ook achter de nieuwe Europese regelgeving hieromtrent.
Aahhh. Ik dacht dat jij je eerder hier niet positief over had uitgesproken, integendeel. Maar dan snap ik dat je wel VVD stemt. Je hebt dus ook rechtse standpunten mbt immigratie en mensenrechten.
•
dinsdag 4 november 2025 om 18:48
Oei, hier schrik ik ook van. Ik veronderstelde ook meer gematigd. Maar wel een eye opener.
Afkoelen heeft gewerkt
dinsdag 4 november 2025 om 18:56
Waarom zou je daarvan schrikken? Rechtse standpunten zijn vrij gebruikelijk hoor, kijk maar naar de verkiezingsuitslagen. Wat mij dan wel weer een beetje verbaast is de stelligheid waarmee deze forummer beweerde dat ze op Jetten zou gaan stemmen, en dat het puntje paaltje dan toch weer VVD wordt. Maar aan de andere kant heb ik dat verschijnsel bij andere forummers in het verleden ook waargenomen dus zo verbazingwekkend is het niet. VVD-stemmers zijn gewoon hondstrouw desnoods tot de dood erop volgt. Jammer dat GL-stemmers niet zo trouw bleken
anoniem_6914fcc8ee787 wijzigde dit bericht op 04-11-2025 18:57
6.17% gewijzigd
dinsdag 4 november 2025 om 19:02
Nou ja, dat minderheidskabinet kan natuurlijk ook zonder VVD he. Raar mens.
Sowieso, ze is zelf kind van een vluchteling. En een hoge pief geweest in de SP. Ik weet niet wat er met haar mis is maar dat het goed mis is is wel duidelijk. Knettergek.
dinsdag 4 november 2025 om 19:04
Nou dat dus. Het verschil tussen d66 en vvd is best groot. Verder ben ik niet stemgerechtigde maar man is na enige twijfel even, sp aanhanger. Dat staat los van mijn teleurstelling in Esmah.Lady*Voldemort schreef: ↑04-11-2025 18:56Waarom zou je daarvan schrikken? Rechtse standpunten zijn vrij gebruikelijk hoor, kijk maar naar de verkiezingsuitslagen. Wat mij dan wel weer een beetje verbaast is de stelligheid waarmee deze forummer beweerde dat ze op Jetten zou gaan stemmen, en dat het puntje paaltje dan toch weer VVD wordt. Maar aan de andere kant heb ik dat verschijnsel bij andere forummers in het verleden ook waargenomen dus zo verbazingwekkend is het niet. VVD-stemmers zijn gewoon hondstrouw desnoods tot de dood erop volgt. Jammer dat GL-stemmers niet zo trouw bleken![]()
Edit altijd al SP stemmer. Dit jaar voor het eerst twijfel.
Afkoelen heeft gewerkt
dinsdag 4 november 2025 om 19:08
Hou nou eens op over Esmah. Voor zover ik inmiddels heb begrepen zijn die sollicitatieprocedures vertrouwelijk dus als je echt wilt gaan zeuren ga dan zeuren over die lui die haar sollicitaties hebben gelekt. Met precies het doel dat ze bij jou hebben bereikt: het in diskrediet brengen van een moslim politica. Dat je daar in trapt zeg.
dinsdag 4 november 2025 om 19:10
Ik zit nog wel eens in de sollicitatiecommissie en dan krijg ik vrijwel altijd brieven van mensen die nu op een andere plek werken. Heel ongebruikelijk is dat niet. De wereld in tetteren dat mensen solliciteren is dan weer wel heel ongebruikelijk en bij overheidsfuncties zelfs strafbaar, heb ik begrepen.
Si abra la puerta hay lobos.
dinsdag 4 november 2025 om 19:12
Lady*Voldemort schreef: ↑04-11-2025 19:08Hou nou eens op over Esmah. Voor zover ik inmiddels heb begrepen zijn die sollicitatieprocedures vertrouwelijk dus als je echt wilt gaan zeuren ga dan zeuren over die lui die haar sollicitaties hebben gelekt. Met precies het doel dat ze bij jou hebben bereikt: het in diskrediet brengen van een moslim politica. Dat je daar in trapt zeg.
Dit!
Het is echt schandalig!
dinsdag 4 november 2025 om 19:53
Ja. Als het niet zo schrijnend was, is het echt heel grappig. Het zit allemaal al in het woord illegaal.
Het is een beetje hetzelfde als iemand bekeuren die buiten slaapt omdat hij dakloos is.
Laatst was ik op de EHBO voor iets onbenulligs. Er was iemand die overduidelijk illegaal was en die persoon had hevige pijn. Geen reis- of verblijfsvergunning. Ze helpen iemand dan wel, want je gaat niet iemand met zulke hevige pijnen weer de straat op sturen.
Ik had gezien het uiterlijk en het voorkomen van deze vrouw niet het idee dat ze zelf voor haar plezier of geluk voor illegaliteit had gekozen.
En dan wordt het ook nog strafbaar om zo iemand te helpen. Als ik haar mijn sjaal had gegeven, omdat ze het koud had, kan ik straks met de nek worden aangekeken door extreem rechts.
Echt hoor, het is om te janken.
Geen mens is illegaal.
Hier kom ik nog op terug
dinsdag 4 november 2025 om 19:58
Vluchteling of immigrant is sowieso wel een thema bij xenofobe leiders. Wilders getrouwd met een Hongaarse, Trump met een Sloveense, Farage met een Duitse. Baudet en Wilders hebben buitenlandse voorouders.Lady*Voldemort schreef: ↑04-11-2025 19:02Nou ja, dat minderheidskabinet kan natuurlijk ook zonder VVD he. Raar mens.
Sowieso, ze is zelf kind van een vluchteling. En een hoge pief geweest in de SP. Ik weet niet wat er met haar mis is maar dat het goed mis is is wel duidelijk. Knettergek.
dinsdag 4 november 2025 om 20:03
Daar zeur ik zeker over. Zowiezo over al dat achterlijke gelek, wat niet oplosbaar schijnt in de politiek. Op alle fronten. En het gaat mij echt niet over het feit dat ze moslim is. Ik zou het van karremans ook niks vinden.Lady*Voldemort schreef: ↑04-11-2025 19:08Hou nou eens op over Esmah. Voor zover ik inmiddels heb begrepen zijn die sollicitatieprocedures vertrouwelijk dus als je echt wilt gaan zeuren ga dan zeuren over die lui die haar sollicitaties hebben gelekt. Met precies het doel dat ze bij jou hebben bereikt: het in diskrediet brengen van een moslim politica. Dat je daar in trapt zeg.
Afkoelen heeft gewerkt
dinsdag 4 november 2025 om 20:06
Nou inderdaad. Ik kan me nog herinneren dat er fel geprotesteerd werd tegen het gebruik van het woord 'illegaal' ('geen mens is illegaal') en dat is inmiddels een normale term geworden. En alsof dat nog niet erg genoeg is, wordt daar 'strafbaar' nog even expliciet aan toegevoegd.
En dat hulp aan 'illegalen', oftwel MENSEN ook nog eens strafbaar is volgens het nieuwe wetsvoorstel gaat echt alle perken te buiten.
dinsdag 4 november 2025 om 20:07
Sowieso zijn alle Amerikanen zoveelste generatie immigranten van allerlei pluimage
Hier kom ik nog op terug
dinsdag 4 november 2025 om 20:07
dat lekken is erger dan dat iemand solliciteert. En verder gaat het jou ook om haar achtergrond, want ze zou zo goed uithangbord zijn.
Maar haar achtergrond speelt in mijn ogen zeker mee in het laten lekken van haar sollicitatie, juist omdat ze daardoor onbetrouwbaar over zou komen en jij bent er met open ogen ingetrapt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 4 november 2025 om 20:08
Ik vrees dat uiteindelijk iedereen buitenlandse voorouders heeft
dinsdag 4 november 2025 om 20:13
We hebben geluk dat onze voorouders schijnbaar moeiteloos de grens over zijn gekomen.Lady*Voldemort schreef: ↑04-11-2025 20:08Ik vrees dat uiteindelijk iedereen buitenlandse voorouders heeft![]()
Welke grens ligt aan het jaartal
Hier kom ik nog op terug
dinsdag 4 november 2025 om 20:16
Ik heb je er hier nog niet over gehoord hoor. Ik heb je alleen gehoord over je diepe teleurstelling dat mevrouw Lahlah zomaar het lef had om iets anders te willen gaan doen. En dat ze moslim is maakt jou natuurlijk niks uit, maar de lekmensen wel. Die zullen ook wel dolblij zijn met mensen zoals jij die daar met open ogen in trappen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in