Vermeende pedofiel in speeltuin doodgeslagen

24-08-2019 22:27 1478 berichten
In Assen is vanmiddag een man, die op ongepaste wijze aan een vierjarig kind zou hebben gezeten, dood aangetroffen onder een groep van vijf mannen. Politie was op de melding dat er een kind werd lastig gevallen afgekomen, maar deze mannen hadden er eerder lucht van gekregen en zijn met zn vijven verhaal gaan halen. Met fatale afloop. Ik Ben doodsbang voor pedo’s en sta niet voor mijzelf in als er eentje aan mijn kind komt. Maar dit gaat toch echt te ver. Ik las ergens dat deze man een bekende pedo was. Bekende pedo’s horen voor eeuwig achter slot en grendel is mijn mening. Of ze moeten chemisch gecastreerd worden. Een bekende pedo zal altijd het risico lopen dat iemand het recht in eigen hand Dus beter voor de samenleving en beter voor de pedo. Het is nl. geen aandoening dat genezen kan worden. Achter slot en grendel hoeft niet totaal onprettig te zijn. Als ze maar nooit vrijkomen. Mee eens of zijn er andere oplossingen?
Kukita-Del-Barrio schreef:
24-08-2019 22:51
Ik ben tegen de doodstraf omdat we uit ervaring weten dat onschulfige mensen ook het slachtoffer worden van een onomkeerbare straf. Niet omdat ik pedofielen het leven wil besparen.
Deze man is niet veroordeeld door een rechter maar door een lynchmob.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
24-08-2019 22:53
Deze man is niet veroordeeld door een rechter maar door een lynchmob.
Ja. Het soort mensen waar je niet tussen wilt wonen.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
-Darkside- schreef:
24-08-2019 22:48
Ik wacht de rechtzaak met belangstelling af.
Of eigenlijk weet ik de uitslag al...doodslag.
Het is nog niet eens duidelijk of het slachtoffer daadwerkelijk dat kind aangeraakt heeft, maar hij is wel dood met dank aan middeleeuwse eigenrichting.

Zoals iemand op facebook al zei: Dus als je iemand die je niet mag in een speeltuin ziet, gooi je even op social media dat hij een kknd heeft betast en dan ben je van hem af. Handig!
Precies.

Het zou toch een rare boel worden als iedereen maar ongestraft groepsgewijs vermeende pedofielen dood mocht meppen. Maar de emotie kan ik me dus wel indenken.
Alle reacties Link kopieren
Als ze aan mijn kids komen zou ik ook heftig reageren.Ik ken mensen die hun kind zijn verloren bij een zedenmisdrijf . Ben echt wel fel op pedo's. Aan de andere kant ;als je niet zeker weet of iemand schuldig is.. .. Waarschijnlijk was de man doden niet de bedoeling. Mocht het dodelijk slachtoffer aan het kind gezeten hebben begrijp ik de reactie van de aanvallers wel maar dan is het kind nu twee x slachtoffer. Èèn x door de pedo en daarnaast , als ik het goed heb begrepen, ook omdat oa haar vader nu vastzit. Meer levens zijn kapot gemaakt daar vandaag.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel graag willen weten wat er gebeurd is, maar gebaseerd op de OP vind ik het doodeng dat dit gebeurt. Waarom? Omdat dit soort eigenrichting betekent dat ik of 1 van mijn vrienden de volgende kan zijn. Niet omdat we pedoseksueel zijn, maar omdat iemand je kan beschuldigen daarvan en dat dan kennelijk voldoende is om gedood te worden. Geen recht, heksenjacht is genoeg. Of je lijkt op iemand en je wordt gedood door een stel dat zichzelf buiten de wet plaatst. Doodeng!

En natuurlijk ben ik absoluut tegen elke vorm van kindermisbruik. Maar daar hebben we wetten voor en rechtspraak.
"Aan het kind gezeten" het klinkt erg vaag. Is dat in de speeltuin gebeurt?
Alle reacties Link kopieren
*Judy* schreef:
24-08-2019 22:46
Ik snap het wel. Het mag niet, maar ik snap wel hoe het uit de hand kan lopen met 5 mannen en een pedofiel.
Het wordt steeds spannender, nu is hij al pedofiel.
Misschien hebben ze met hun dronken kop een voorbijganger in elkaar geslagen.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 24-08-2019 23:04
3.85% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
aikidoka schreef:
24-08-2019 22:58

En natuurlijk ben ik absoluut tegen elke vorm van kindermisbruik. Maar daar hebben we wetten voor en rechtspraak.
Mijn ervaring is dat je daar niet ver mee komt. Mijn schoonvader werd uiteindelijk vrijgesproken bij gebrek aan bewijs. Zelfs het kinderverhoor waar mijn dochter (toen zes) aan is onderworpen was blijkbaar niet genoeg. Heel onbevredigend allemaal. Ik troost me nu maar met de gedachte dat ie binnenkort de pijp wel uit zal gaan en dan ga ik een plasje en een dansje doen op zijn graf.
-Darkside- schreef:
24-08-2019 22:53
Deze man is niet veroordeeld door een rechter maar door een lynchmob.
Eng hoor.
Ik hoorde trouwens net op het nieuws dat de beste man 'buiten bewustzijn' was. Dat is iets anders dan dood. Maar het blijft een raar verhaal natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
24-08-2019 23:03
Mijn ervaring is dat je daar niet ver mee komt. Mijn schoonvader werd uiteindelijk vrijgesproken bij gebrek aan bewijs. Zelfs het kinderverhoor waar mijn dochter (toen zes) aan is onderworpen was blijkbaar niet genoeg. Heel onbevredigend allemaal. Ik troost me nu maar met de gedachte dat ie binnenkort de pijp wel uit zal gaan en dan ga ik een plasje en een dansje doen op zijn graf.
Heftig LV! Maar ik snap je gevoel volkomen :hug:
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Lady*Voldemort schreef:
24-08-2019 23:03
Mijn ervaring is dat je daar niet ver mee komt. Mijn schoonvader werd uiteindelijk vrijgesproken bij gebrek aan bewijs. Zelfs het kinderverhoor waar mijn dochter (toen zes) aan is onderworpen was blijkbaar niet genoeg. Heel onbevredigend allemaal. Ik troost me nu maar met de gedachte dat ie binnenkort de pijp wel uit zal gaan en dan ga ik een plasje en een dansje doen op zijn graf.
Toch zou ik het heel wat anders vinden als jij hem vervolgens een pak slaag geeft met je man, dan dit zo even met 5 man (!) in een speeltuin.
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
24-08-2019 22:31
In Nederland zit je nooit eeuwig vast voor dit soort dingen.Helaas is Anne Faber daar het slachtoffer van geworden. Haar familie had vast dolblij geweest als de dader gewoon na de eerste misdaad al was vermoord dan had ze namelijk nog geleefd.

Iemand dood trappen is natuurlijk niet netjes maar de wereld is wel een klein stukje veiliger geworden beter zou zijn als deze mensen daadwerkelijk in levenslange detentie zitten ipv de gevangenissen vol te proppen met mensen die hun parkeerboetes niet kunnen betalen en verkrachters lopen na 2 jaar gewoon gezellig weer rond.
Juist. En het punt is dat we zijn terecht gekomen in een situatie dat wanneer je recht wil behalen in dit land, dat het systeem jammerlijk faalt. En dat je dan het recht in eigen hand moet nemen als je nog recht wilt behalen.

Ook dat bericht over het te kort aan afhandelingen van verkrachtingen en zedendelicten. Krijg je zo'n vrouw zover dat ze eindelijk aangifte doet, doen ze er niets mee.

Ik vind wat die mannen gedaan hebben in de speeltuin wel buitenproportioneel. Ik weet natuurlijk niet wat hij nog meer op zijn kerfstok had.
iones wijzigde dit bericht op 24-08-2019 23:07
6.37% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
24-08-2019 23:06
Ik hoorde trouwens net op het nieuws dat de beste man 'buiten bewustzijn' was. Dat is iets anders dan dood. Maar het blijft een raar verhaal natuurlijk.
Oh ik dacht dat ze getracht hebben te reanimeren maar dat dat niet lukte?
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk, die eigenrichting.
De omgeving hoeft alleen maar het idee te hebben, dat er iets gebeurd is en hup je wordt dood gemept.
Bewijzen hoeft niet meer, uitzoeken hoe en wat ook niet.
iones schreef:
24-08-2019 23:07
Juist. En het punt is dat we zijn terecht gekomen in een situatie dat wanneer je recht wil behalen in dit land, dat het systeem jammerlijk faalt. En dat je dan het recht in eigen hand moet nemen als je nog recht wilt behalen.

Ook dat bericht over het te kort aan afhandelingen van verkrachtingen en zedendelicten. Krijg je zo'n vrouw zover dat ze eindelijk aangifte doet, doen ze er niets mee.

Ik vind wat die mannen gedaan hebben in de speeltuin wel buitenproportioneel. Ik weet natuurlijk niet wat hij nog meer op zijn kerfstok had.
Die 5 mannen zijn toch wsl 4 meelopers geweest.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
24-08-2019 23:06
Ik hoorde trouwens net op het nieuws dat de beste man 'buiten bewustzijn' was. Dat is iets anders dan dood. Maar het blijft een raar verhaal natuurlijk.
Volgens de NRC is hij dood.
sam1968 schreef:
24-08-2019 23:06
Toch zou ik het heel wat anders vinden als jij hem vervolgens een pak slaag geeft met je man, dan dit zo even met 5 man (!) in een speeltuin.
Ja precies. In een speeltuin nog wel. Stelletje mafketels.
sam1968 schreef:
24-08-2019 23:06
Toch zou ik het heel wat anders vinden als jij hem vervolgens een pak slaag geeft met je man, dan dit zo even met 5 man (!) in een speeltuin.
Ja precies, en dat dan niemand van die vijf kennelijk zegt van ‘Piet, kom op, we gaan naar huis, rustig aan’, maar dat ze met zijn vijven gaan staan meppen.
Lady*Voldemort schreef:
24-08-2019 23:06
Ik hoorde trouwens net op het nieuws dat de beste man 'buiten bewustzijn' was. Dat is iets anders dan dood. Maar het blijft een raar verhaal natuurlijk.
Hij is gewoon dood
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
24-08-2019 22:58
Ik zou wel graag willen weten wat er gebeurd is, maar gebaseerd op de OP vind ik het doodeng dat dit gebeurt. Waarom? Omdat dit soort eigenrichting betekent dat ik of 1 van mijn vrienden de volgende kan zijn. Niet omdat we pedoseksueel zijn, maar omdat iemand je kan beschuldigen daarvan en dat dan kennelijk voldoende is om gedood te worden. Geen recht, heksenjacht is genoeg. Of je lijkt op iemand en je wordt gedood door een stel dat zichzelf buiten de wet plaatst. Doodeng!

En natuurlijk ben ik absoluut tegen elke vorm van kindermisbruik. Maar daar hebben we wetten voor en rechtspraak.
Eens. Niemand is vóór kindermisbruik, maar dit had nooit mogen gebeuren. Triest voor de vele betrokkenen, het slachtoffer, diens familie, het betreffende kind, de families van de vijf mannen...Nare situatie met alleen maar verliezers.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
24-08-2019 23:09
Ja precies. In een speeltuin nog wel. Stelletje mafketels.
Is het echt gebeurd of dacht men dat het wel zo moest zijn, dat die man aan dat kind gezeten had?
Geen bewijs, zal er nu ook niet meer komen, de man is dood.
Stelletje idioten.
anoniem_386989 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 23:16
21.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
24-08-2019 23:07
En het punt is dat we zijn terecht gekomen in een situatie dat wanneer je recht wil behalen in dit land, dat het systeem jammerlijk faalt.
Er faalt helemaal niets. Wat een absurde suggestie. Je hebt (in dit geval: als toezicht houdend ouder) een eigen verantwoordelijkheid. Dat we eigenrichting niet toestaan hoeft verder geen toelichting hoop ik.
anoniem_370120 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 23:13
0.12% gewijzigd
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
-Darkside- schreef:
24-08-2019 23:09
Hij is gewoon dood
Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
24-08-2019 23:09
Ja precies, en dat dan niemand van die vijf kennelijk zegt van ‘Piet, kom op, we gaan naar huis, rustig aan’, maar dat ze met zijn vijven gaan staan meppen.

Nou dit inderdaad. :(
Ik vind het een naar verhaal, bah...
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven