Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik denk dat Merkel het belang van de duitsers voorop aan het zetten is. En dat kun je haar niet kwalijk nemen.
OSCE "heeft de indruk" dat de seperatisten bereid zijn om de wagons over te dragen aan internationale experts. "Bijv. Nederland & Maleisië."

Koen de Regt @koenderegt · 51 sec.

OSCE heeft het niet kunnen controleren, maar er zouden 169 lichamen in liggen. De wagons zijn gekoeld, maar "stank is ondraaglijk."
quote:Cadou schreef op 20 juli 2014 @ 12:01:

[...]

Cameron roept gelukkig ook op tot zware sancties. Daar heb je meer aan dan aan Merkel en het eeuwige Duitse schuldgevoel, die zo min mogelijk een vuist willen maken.

Duitsland heeft er op dit moment ook nog niet heel veel mee te maken aangezien er geen Duitse slachtoffers zijn. Ik een later tijdstip zullen die echt wel mee gaan.

Ik vind het voornamelijk vreemd dat je niks hoort vanuit Frankrijk.
Nogal wiedes dat de stank ondraaglijk is. Die lichamen hadden daar al lang weg moeten zijn.
quote:matroesjka_ schreef op 20 juli 2014 @ 12:04:

Nogal wiedes dat de stank ondraaglijk is. Die lichamen hadden daar al lang weg moeten zijn.En die koeling helpt ook niet echt meer nu.
quote:matroesjka_ schreef op 20 juli 2014 @ 12:04:

Nogal wiedes dat de stank ondraaglijk is. Die lichamen hadden daar al lang weg moeten zijn.Ik vermoed dat de koeling niet voldoende is iedereen op correcte wijze te koelen. Ze moeten daar weg, en wel nu meteen.
quote:matroesjka_ schreef op 20 juli 2014 @ 12:02:

Ik denk dat Merkel het belang van de duitsers voorop aan het zetten is. En dat kun je haar niet kwalijk nemen.Als dat zo is, mag Nederland van mij flink van zich laten horen, als bij de volgende EU ronde de landbouwsubsidies weer uitgedeeld worden.
quote:Shebyte schreef op 20 juli 2014 @ 12:03:

[...]

Duitsland heeft er op dit moment ook nog niet heel veel mee te maken aangezien er geen Duitse slachtoffers zijn. Ik een later tijdstip zullen die echt wel mee gaan.

Ik vind het voornamelijk vreemd dat je niks hoort vanuit Frankrijk.4 Duitsers aan boord hoor.
Er zijn 4 duitse slachtoffers volgens Bild

(uit mijn hoofd een vrouw die met een nederlander getrouwd was) een die in australië woonde dus in die zin is duitsland wel betrokken
Waarom steeds die info over de stank? Dat weet toch ieder weldenkend mens als de lijken vier dagen in de zon liggen?
Ga voor de grap eens naar Albert Heijn, koop een hele kip en laat hem met dit weer 3 dagen in de achtertuin liggen. Daar kan geen koeling meer tegenop.

@Cadou, en dan? Feit is dat er meer belangen meespelen dan alleen die van de nabestaanden, en dat het op zich niet heel vreemd is dat Merkel het economische belang van velen miljoenen boven de belangen van nabestaanden stelt.
En ja daar kunnen mensen heel principieel over gaan doen, maar zo principieel is men niet meer wanneer het eigen levensonderhoud in gevaar komt.
quote:Scamp schreef op 20 juli 2014 @ 12:05:

[...]

En die koeling helpt ook niet echt meer nu.Die helpt helegaar niks.
Het klinkt lullig, maar Nederland en de belangen van nabestaanden stellen nu eenmaal niet zo veel voor in het grotere geheel van mogelijke gevolgen voor EU landen als we keihard tegen rusland in gaan.
quote:Cadou schreef op 20 juli 2014 @ 12:06:

[...]

Als dat zo is, mag Nederland van mij flink van zich laten horen, als bij de volgende EU ronde de landbouwsubsidies weer uitgedeeld worden.Praat niet zo stom.
quote:_isis_ schreef op 20 juli 2014 @ 12:09:

[...]

Die helpt helegaar niks.Dat is niet waar, het houdt het onbindingsproces iets wat tegen. Het verloopt wat langzamer. Dus het is prima dat ze gekoelt worden.
Het helpt niks tegen de stank bedoelde ze.
Even een vraag, waarom is iedereen zo verontwaardigd over het feit dat de lichamen worden weggehaald en gekoeld. De Nederlanders zijn nog steeds niet ter plekke. Wil men dan dat ze daar maar blijven liggen in de hitte? Ik snap dat er geen sprake is van een gecoordineerde actie, en we weten niet precies waar ze naartoe gebracht worden, maar ze liggen nu iig gekoeld.

Dan nog iets, de media heeft er de mond van vol dat de separatisten overal doorheen banjeren, maar wat doen ze zelf? De een na de andere journalist zie ik erdoor heen banjeren voor een opgeleukte reportage. Je kunt wel over verbrande mensen lopen. Stelletje hypocrieten.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:matroesjka_ schreef op 20 juli 2014 @ 12:10:

Het klinkt lullig, maar Nederland en de belangen van nabestaanden stellen nu eenmaal niet zo veel voor in het grotere geheel van mogelijke gevolgen als we keihard tegen rusland in gaan.Helder
quote:matroesjka_ schreef op 20 juli 2014 @ 12:08:

@Cadou, en dan? Feit is dat er meer belangen meespelen dan alleen die van de nabestaanden, en dat het op zich niet heel vreemd is dat Merkel het economische belang van velen miljoenen boven de belangen van nabestaanden stelt.

Korte termijn denken.

En als er geen zware sancties komen, wat dan?

Dan hebben Poetin en de rebellen gewoon vrij spel, kan je wachten op het volgende incident.
Hoe zit het eigenlijk met die Strelkov of Stelkov? Ik kom die naam op verschillende plaatsen tegen, hij zou (een van) de rebellenleider(s) zijn maar ook betrokken zijn geweest bij Srebrenica. Is hij een rebel without a cause of heeft hij ook een broodheer? Wie trekt er aan zijn touwtjes?
Als er wel zware sancties komen gaan we ook 100% zeker een volgend incident meemaken, wellicht op veel grotere schaal dan 300 slachtoffers. Om nog maar niet te spreken over de economische gevolgen voor miljoenen gezinnen.

Je moet dit dus slimmer gaan spelen dan met een grote mond en grote beslissingen (nogmaals, Europa gaat echt niet alleen voor Nederland die risico's nemen).
quote:Cameron10 schreef op 20 juli 2014 @ 12:11:

Even een vraag, waarom is iedereen zo verontwaardigd over het feit dat de lichamen worden weggehaald en gekoeld. De Nederlanders zijn nog steeds niet ter plekke. Wil men dan dat ze daar maar blijven liggen in de hitte? Ik snap dat er geen sprake is van een gecoordineerde actie, en we weten niet precies waar ze naartoe gebracht worden, maar ze liggen nu iig gekoeld.

Dan nog iets, de media heeft er de mond van vol dat de separatisten overal doorheen banjeren, maar wat doen ze zelf? De een na de andere journalist zie ik erdoor heen banjeren voor een opgeleukte reportage. Je kunt wel over verbrande mensen lopen. Stelletje hypocrieten.Doe even normaal. Wees blij dat er verslaglegging wordt gedaan. Denk je nou echt dat die journalisten daar de tijd van hun leven hebben?
quote:Cameron10 schreef op 20 juli 2014 @ 12:11:

Dan nog iets, de media heeft er de mond van vol dat de separatisten overal doorheen banjeren, maar wat doen ze zelf? De een na de andere journalist zie ik erdoor heen banjeren voor een opgeleukte reportage. Je kunt wel over verbrande mensen lopen. Stelletje hypocrieten.Verontwaardigd omdat niet duidelijk is wat nu gaat gebeuren, lichamen zijn daar maar: wat verder? Niemand weet hoe verder.
quote:-teuntje- schreef op 20 juli 2014 @ 12:07:

Er zijn 4 duitse slachtoffers volgens Bild

(uit mijn hoofd een vrouw die met een nederlander getrouwd was) een die in australië woonde dus in die zin is duitsland wel betrokkenMijn fout!! Was totaal langs me heen gegaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven