Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Mogelijke foto van een van de zwarte dozen

https://twitter.com/Pritt/status/490813 ... 80/photo/1
quote:polydox schreef op 20 juli 2014 @ 13:26:

Mogelijke foto van een van de zwarte dozen

https://twitter.com/Pritt/status/490813 ... oto/1Zoals iemand al opmerkt, zwarte dozen wegen zo'n 10kg. Dit lijkt meer op een koffertje of doosje.

Na het zien van Star haar foto, toch mijn mening bijgesteld.
Het zou kunnen inderdaad.

Tijdspad van de New York Times

https://twitter.com/thesundaytimes
Ik word er zo verdrietig van!

Een compleet gezin uit mijn omgeving is verongelukt.

Op zich denk ik dat het goed is dat ze de lichamen daar weghalen en in koelwagens leggen maar de onzekerheid en de belemmering van onderzoek zijn ondraaglijk voor directe familieleden!

Ik las ergens op internet de suggestie om Rutte, Cameron en de Australische premier met een collonne pers en onderzoekers met militaire bescherming daarheen te sturen, zien of de separatisten/poetin dan nog het lef hebben om mensen niet door te laten!

De foto's van de olympische spelen met onze zware delegatie en poetin kan ik echt niet meer zien'
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
quote:Scamp schreef op 20 juli 2014 @ 13:29:

[...]

Zoals iemand al opmerkt, zwarte dozen wegen zo'n 10kg. Dit lijkt meer op een koffertje of doosje.

Volgens Google is wel een zwarte doos of lijkt het heel erg veel op.
Ikhierhuh, ik heb net mijn bericht ge-edit
Opnieuw onderschepte gesprekken, nu gaan ze over de zwarte dozen.

https://www.youtube.com/watch?v=9ff_LTlZZI8#t=64
quote:Scamp schreef op 20 juli 2014 @ 13:36:

Ikhierhuh, ik heb net mijn bericht ge-edit
Waarom doet Nederland niks?

Waarom is er geen dag van nationale rouw?

Waarom hebben we zo'n slappe regering?

Waarom laten wij, de burgers, dit maar gaan?

Ik snap het niet hoor
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik heb een vraag aan Koen de Regt gesteld. Of de treinen vertrokken zijn en hij antwoord: niet dat wij weten.

Vreemd.
quote:felice71 schreef op 20 juli 2014 @ 13:38:

Waarom is er geen dag van nationale rouw?

Waarom hebben we zo'n slappe regering?

Waarom laten wij, de burgers, dit maar gaan?

Ik snap het niet hoor

Hoezo niks? Jij denkt dat er in de achtergrond niks gebeurt?

Deze mensen slapen niet hoor, al dagen niet. Zijn zeker wel heel druk bezig.
quote:Scamp schreef op 20 juli 2014 @ 13:38:

Ik heb een vraag aan Koen de Regt gesteld. Of de treinen vertrokken zijn en hij antwoord: niet dat wij weten.

Vreemd.Op meerdere twittersites wordt gemeld dat de treinen er nog steeds staan, ondanks eerdere berichten dat ze zouden vertrekken. Misschien op het laatste moment besloten te wachten, zodat er meer meegenomen kunnen worden.
quote:Scamp schreef op 20 juli 2014 @ 13:40:

[...]

Deze mensen slapen niet hoor, al dagen niet. Zijn zeker wel heel druk bezig.Precies. Tis niet niks wat nu aan de hand is.
quote:Scamp schreef op 20 juli 2014 @ 13:38:

Vreemd.

Huh?

Volkskrant èn nos journaal net meldden dat de trein onderweg is naar het oosten.

(volgens mij als je iets meer naar het oosten gaat vanuit de ramp, zit je gewoon in Rusland, de crash is vlak bij de grens).
Bizar dat filmpje met telefoongesprekken. De vraag is natuurlijk of dit goed vertaald is. Ik spreek geen Russisch of Oekraïens.
quote:Scamp schreef op 20 juli 2014 @ 13:40:

[...]

Deze mensen slapen niet hoor, al dagen niet. Zijn zeker wel heel druk bezig.

Natuurlijk slapen ze niet. Maar waarom wordt er toegestaan dat er met de lichamen wordt gesleept, waarom wordt er geaccepteerd dat de rampplek onbereikbaar is, dat bewijzen verdwijnen.

Sorry hoor maar ik ben zo boos! In gedachten zie ik degene die ik kende daar liggen, zij en alle anderen verdienen respect en dat krijgen ze nu niet en dat maakt me laaiend en verdrietig. En dan zie ik weer het zalvende hoofd van onze MP en denk ik man, grijp in met wat meer kracht dan met een telefoontje naar Poetin
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Trouwens, niets geen rectificatie van spits hè, over die ophanden zijnde invasie.

Da's toch ook wat, dat je dat zomaar mag roepen.

Edit: Over spits.

http://nos.nl/artikel/677 ... -rampplek-gevaarlijk.html
Sommige lichamen duiken ook elders op.

The duty nurse at the morgue in Torez was surprised Thursday night when a man showed up in a Zhiguli with the injured and burned corpse of a young boy from the crash site.

http://online.wsj.com/art ... h17-crash-site-1405849163
Laatste keer nationale rouw was in 1962. Overlijden van Wilhelmina.
quote:felice71 schreef op 20 juli 2014 @ 13:44:

[...]

Natuurlijk slapen ze niet. Maar waarom wordt er toegestaan dat er met de lichamen wordt gesleept, waarom wordt er geaccepteerd dat de rampplek onbereikbaar is, dat bewijzen verdwijnen.

Je verwacht van ongewapende onderzoekers en journalisten dat ze proberen zwaar bewapende idioten gaan proberen tegen te houden? Want vooralsnog is dat alles wat er daar rondloopt.
quote:Cadou schreef op 20 juli 2014 @ 13:42:

[...]

Huh?

Volkskrant èn nos journaal net meldden dat de trein onderweg is naar het oosten.

(volgens mij als je iets meer naar het oosten gaat vanuit de ramp, zit je gewoon in Rusland, de crash is vlak bij de grens).Geen elke reporter spreekt er van. Olaf Koens niet, Koen de Regt niet, reporters uit Ukraine niet.
Er is een filmpje van de zwarte doos; is wel echt de zwarte doos zo te zien:

http://news.sky.com/story ... -crash-bodies-onto-trains
quote:felice71 schreef op 20 juli 2014 @ 13:44:

[...]

Sorry hoor maar ik ben zo boos! In gedachten zie ik degene die ik kende daar liggen, zij en alle anderen verdienen respect en dat krijgen ze nu niet en dat maakt me laaiend en verdrietig. En dan zie ik weer het zalvende hoofd van onze MP en denk ik man, grijp in met wat meer kracht dan met een telefoontje naar Poetin

Felice, ik snap dat je boos bent Het is zwaar voor alle nabestaanden.

Maar ze werken hard. Ze kunnen alleen zo weinig.

Ze worden constant bedreigd door idioten met wapens.

Als zij nee zeggen, nee je mag hier niet komen, dan is er op dit moment (3 dagen na) weinig aan te doen.

Die actie komt wel hoor.

De lichamen komen thuis, de (overgebleven) spullen komen thuis.

Niet vandaag, helaas, maar ooit.

Dit wordt niet in de doofpot gestopt, dit wordt niet verzwegen.
quote:Star schreef op 20 juli 2014 @ 13:48:

[...]

Je verwacht van ongewapende onderzoekers en journalisten dat ze proberen zwaar bewapende idioten gaan proberen tegen te houden? Want vooralsnog is dat alles wat er daar rondloopt.En dat is precies wat ik bedoel Star, Nederland laat het gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven