Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:matroesjka_ schreef op 20 juli 2014 @ 12:09:

En ja daar kunnen mensen heel principieel over gaan doen, maar zo principieel is men niet meer wanneer het eigen levensonderhoud in gevaar komt.In Rusland anders wel.
Nog steeds onduidelijk wie de trein nu in handen heeft.

The further destination of the corpses is unknown. Ukraine wants them taken to Kharkiv, a major city 185 miles north of the crash site with facilities to store all 298 victims’ bodies and house their relatives. Rebels have mentioned other cities as possible destinations and removed about 30 bodies to a morgue in their stronghold in Donetsk, the provincial capital.

The wagons were guarded by well-equipped forces from Ukraine’s disbanded Berkut riot police, a far cry from the shambolic scenes at the crash site on Saturday.

However, the armed men left along with the OSCE observers a few minutes later. The wagons stood alone on the platform with nobody to guard them.
quote:Mopsie41 schreef op 20 juli 2014 @ 12:14:

[...]

Doe even normaal. Wees blij dat er verslaglegging wordt gedaan. Denk je nou echt dat die journalisten daar de tijd van hun leven hebben?Lees even. Zei ik dat ze er lachend doorheen liepen? Nee, ze lopen er doorheen. Met hun grote banjerpoten stappen ze op overblijfselen...
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:bij_zonder schreef op 20 juli 2014 @ 12:13:

Hoe zit het eigenlijk met die Strelkov of Stelkov? Ik kom die naam op verschillende plaatsen tegen, hij zou (een van) de rebellenleider(s) zijn maar ook betrokken zijn geweest bij Srebrenica. Is hij een rebel without a cause of heeft hij ook een broodheer? Wie trekt er aan zijn touwtjes?Er zijn verschillende commandanten en die luisteren niet naar elkaar, de één voelt zich meer superieurder als de ander en deinzen nergens voor terug als het er op aan komt, gevaarlijke gekken dus.
quote:bij_zonder schreef op 20 juli 2014 @ 12:13:

Hoe zit het eigenlijk met die Strelkov of Stelkov? Ik kom die naam op verschillende plaatsen tegen, hij zou (een van) de rebellenleider(s) zijn maar ook betrokken zijn geweest bij Srebrenica. Is hij een rebel without a cause of heeft hij ook een broodheer? Wie trekt er aan zijn touwtjes?Ik kom nog geen link tegen met Srebrenica maar hij is geboren in Moskou, wil het oude Russian Empire weer doen herleven en is voormalig KGB agent.Hij is geboren als Igor Girkin.
quote:_isis_ schreef op 20 juli 2014 @ 12:18:

[...]

Er zijn verschillende commandanten en die luisteren niet naar elkaar, de één voelt zich meer superieurder als de ander en deinzen nergens voor terug als het er op aan komt, gevaarlijke gekken dus.http://nos.nl/artikel/677 ... de-macht-op-rampplek.html
quote:Cameron10 schreef op 20 juli 2014 @ 12:17:

[...]

Lees even. Zei ik dat ze er lachend doorheen liepen? Nee, ze lopen er doorheen. Met hun grote banjerpoten stappen ze op overblijfselen...

Lees even, zei ik dat ze er lachend doorheen liepen?

Verder geen zin in deze domme discussie. Ik ben blij dat er daar ogen en oren aanwezig zijn. Zonder hun hadden we nu nog niet geweten waar de lichamen zijn.
Strelkov took part in the Bosnian War as a volunteer on the Serbian side, and in Chechnya under contract.

Ik vermoed dat het een freelancer is, kickt op geweld met zijn hart toch bij het Russian Empire.

enge man..

En de betekenis van Strelkov is... shooter... :(
Een soort van Oosters Orthodoxe freak dus.
quote:matroesjka_ schreef op 20 juli 2014 @ 12:25:

Een soort van Oosters Orthodoxe freak dus.Of gewoon een wacko met kleine piemel die iets wil compenseren ofzo.
quote:Cameron10 schreef op 20 juli 2014 @ 12:17:

[...]

Lees even. Zei ik dat ze er lachend doorheen liepen? Nee, ze lopen er doorheen. Met hun grote banjerpoten stappen ze op overblijfselen...

Ze komen niet eens in de buurt, want:

max seddon @maxseddon · 24h

Basically, the OSCE are only allowed 30m further than they were yesterday. Grumpy won't let them onto the field where debris and bodies are.

max seddon @maxseddon · Jul 19

One of the rebels casually threatens to kneecap reporters every five minutes. Another is wearing a beekeeping suit and reeks of alcohol.
Wat verschrikkelijk erg en onmenselijk, dat gesleep met de slachtoffers.
De trein is weggereden.
Linkje, Cadou?
quote:Scamp schreef op 20 juli 2014 @ 12:44:

Linkje, Cadou?http://www.volkskrant.nl/ ... tuigramp-weggereden.dhtml
quote:Cadou schreef op 20 juli 2014 @ 12:47:

[...]

http://www.volkskrant.nl/ ... tuigramp-weggereden.dhtmlDank je wel
Hoop dat de trein naar een plek gaat waar de lichamen beter bewaard kunnen worden.

Wel halen ze alle bewijslast steeds meer uit elkaar.
quote:Mopsie41 schreef op 20 juli 2014 @ 12:22:

[...]

Lees even, zei ik dat ze er lachend doorheen liepen?

Verder geen zin in deze domme discussie. Ik ben blij dat er daar ogen en oren aanwezig zijn. Zonder hun hadden we nu nog niet geweten waar de lichamen zijn.

Zo is dat. don't shoot the messenger.

En die mensen die daar nu zijn, zoals de journalisten, zijn bepaald niet te benijden. Geloof maar dat die mensen psychische hulp nodig hebben straks, na alles wat ze gezien hebben en nog gaan zien. Heb daar maar eens een beetje respect voor. Dit is een hondenbaan nu.
Op CNN nu een filmpje dat iemand met de black box loopt. (filmpje is al 2 dagen oud hoor ik nu)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
"Groot-Brittannië en Australië zouden op dit moment in New York samen werken aan een resolutie die maandag aan de VN-Veiligheidsraad zal worden voorgelegd, aldus Hammond. "

Ben benieuwd wat de reactie van landen als China zal zijn. Nog niets van gehoord.

Veto?
quote:Cadou schreef op 20 juli 2014 @ 13:03:

"Groot-Brittannië en Australië zouden op dit moment in New York samen werken aan een resolutie die maandag aan de VN-Veiligheidsraad zal worden voorgelegd, aldus Hammond. "

Ben benieuwd wat de reactie van landen als China zal zijn. Nog niets van gehoord.

Veto?Waarom doet NL niet mee?
quote:vivamila schreef op 20 juli 2014 @ 13:05:

[...]

Waarom doet NL niet mee?Nederland zit volgens mij niet in de VN veiligheidsraad.
quote:Shebyte schreef op 20 juli 2014 @ 13:08:

[...]

Nederland zit volgens mij niet in de VN veiligheidsraad.Australie ook niet. Die doen dan achter schermen waarschijnlijk mee gezien het flinke aantal slachtoffers. Rutte zou toch ook mee moeten doen, sowieso als een statement.
Oh wacht, Australie zit er dit jaar wel in zie ik net.
quote:SuperWijf schreef op 20 juli 2014 @ 11:51:

Persco woordv. Nationale Veiligheid Oekraïne: 38 lichamen van slachtoffers zijn naar ziekenhuis gebracht voor onderzoek.

https://twitter.com/koenderegtSeparatisten Koen, separatisten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven