Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:samosa schreef op 18 juli 2014 @ 11:08:

[...]

Ik hoop dat je je realiseert dat dit soort insinuaties kwetsender zijn dan een antwoord geven op een vraag.Het was geen antwoord het was een volslagen idiote speculatie zonder enige kennis van feiten, en het staat je niet om dit te blijven goedpraten, je leest gemakshalve maar even over de smeekbede van een nabestaande heen die expliciet vraagt dit soort informatie niet te geven. Het is ook geen info het is gewoon fantasie.
quote:Star schreef op 18 juli 2014 @ 10:26:

Dat hele oorlogje spelen is sneu. Zal me worst wezen wie verantwoordelijk is; ze hebben allemaal boter op hun hoofd.Mij niet. Er zijn mensen verantwoordelijk zijn voor het afschieten van die raket. Die hebben doelbewust het risico genomen om een passagiersvliegtuig te raken. Dat is een misdaad en die moet bestraft worden.
quote:Star schreef op 18 juli 2014 @ 11:10:

[...]

Daar zeg je het zelf al, oorlogstoestellen. Da's wat anders dan een passagierstoestel.Waarschijnlijk een vergissing, zoals ik al zei. Hoewel Oekraïne niet uitgaat van een vergissing.
quote:soophanoniem schreef op 18 juli 2014 @ 11:15:

Tsja.. Als toch niks meer gezegd mag worden qua speculaties, waarom is dit topic er dan nog?Tsja.... wat dacht aan een uitlaadklep voor nabestaanden? Er is niks mis met het ventileren van je gevoelens maar laat bizarre fantasieën en speculaties achterwege. Het is al moeilijk genoeg
Het is echt vreselijk wat er gebeurd is

Wordt er bij dergelijke rampen uiteindelijk ook een lijst met namen bekend gemaakt, of blijft het bij de nationaliteiten in verband met de privacy?

Een oud-collega van mij zou gister naar Bali gaan, zijn waarschijnlijk veel meer vluchten om daarheen te gaan maar de gedachten laat me niet echt los. Via social media word ik niet wijzer, maar ik zou zelf als nabestaanden zoiets ook niet delen via zulke wegen....
quote:markovic schreef op 18 juli 2014 @ 11:15:

[...]

Mij niet. Er zijn mensen verantwoordelijk zijn voor het afschieten van die raket. Die hebben doelbewust het risico genomen om een passagiersvliegtuig te raken. Dat is een misdaad en die moet bestraft worden.Tuurlijk! Maar het maakt het voor mij niet erger of enger als de ene of de andere partij verantwoordelijk is.
quote:samosa schreef op 18 juli 2014 @ 11:08:

[...]

Ik hoop dat je je realiseert dat dit soort insinuaties kwetsender zijn dan een antwoord geven op een vraag.Ik insinueer helemaal niets en heb ook helemaal geen zin om hier een vervelend discussietopic van te maken. Ik probeer zelf ook op die manier te reageren. Niet speculeren is in dit geval altijd lastig, mensen zoeken naar antwoorden die er nog niet zijn en gaan dan raden en invullen. Dat is menselijk. Daarbij kun je wel rekening houden met de gevoelens van anderen. Of zeg ik nu iets heel geks?
Ga in therapie!
De eerste schrik is voorbij, het enige dat nu nog overblijft is ramptoerisme.

Nogmaals, voor hen die een verlies hebben geleden, veel steun en liefde gewenst.

Het is verpletterend.
quote:markovic schreef op 18 juli 2014 @ 11:15:

[...]

Mij niet. Er zijn mensen verantwoordelijk zijn voor het afschieten van die raket. Die hebben doelbewust het risico genomen om een passagiersvliegtuig te raken. Dat is een misdaad en die moet bestraft worden.Luchtvaartmaatschappijen zelf zijn ook verantwoordelijk dat ze over oorlogsgebied vliegen om een paar liter kerosine uit te kunnen sparen. Vind dat persoonlijk ook redelijk onvergeeflijk.

Tsja.. Als toch niks meer gezegd mag worden qua speculaties, waarom is dit topic er dan nog?Zoals ik eerder al voorstelde, knip het topic op. Eén voor de nabestaande en de mensen die op wat voor manier dan ook zijn getroffen en willen rouwen. En één voor de mensen die willen praten over wie er schuldig is en waarom. Op die manier houdt je het voor alle mensen respectvol.
quote:soophanoniem schreef op 18 juli 2014 @ 11:16:

[...]

Waarschijnlijk een vergissing, zoals ik al zei. Hoewel Oekraïne niet uitgaat van een vergissing.Dat zijn politieke spelletjes, over de hoofden van talloze slachtoffers. Ik zou weinig geloof hechten aan wat Oekraine of Rusland nu allemaal zeggen. Ik hoop dat er een onafhankelijk onderzoek mogelijk is.

Tsja.. Als toch niks meer gezegd mag worden qua speculaties, waarom is dit topic er dan nog?Feiten, medeleven richting mensen die iemand zijn verloren, discussie.
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 juli 2014 @ 11:16:

[...]

Tsja.... wat dacht aan een uitlaadklep voor nabestaanden? Er is niks mis met het ventileren van je gevoelens maar laat bizarre fantasieën en speculaties achterwege. Het is al moeilijk genoegSpeculaties ga je niet tegen in dit soort topics. Het is een forum. Op fora wordt altijd gediscussieerd en daar komen ook speculaties voorbij.
quote:Star schreef op 18 juli 2014 @ 11:05:

[...]

Precies. Daarom word ik ook een beetje kriegel van het continue gewijs naar Rusland (algemeen, niet specifiek dit drama). Kijk wat er in het Midden Oosten gebeurt dankzij het westen

Wat een onzinnig gezeur weer. Weer zo'n "weg met ons" quote.

Wat gebeurt er dan precies in het Midden-Oosten dat onze schuld is?

Hamas? Krijgen de raketten van Iran,.

ISIS? gesteund door Saoedie-Arabie en Qatar.

Ze maken er daar gewoon zelf een zooitje van.
Ook ik wil aan alle nabestaanden, van familie, vrienden, kennissen, buren , collega's die in het ramptoestel zaten mijn oprechte medeleven betuigen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:yoshe schreef op 18 juli 2014 @ 11:19:

[...]

Zoals ik eerder al voorstelde, knip het topic op. Eén voor de nabestaande en de mensen die op wat voor manier dan ook zijn getroffen en willen rouwen. En één voor de mensen die willen praten over wie er schuldig is en waarom. Op die manier houdt je het voor alle mensen respectvol.Ja precies.. Dat lijkt me dan een oplossing in plaats van dat iedereen steeds over iedere uitspraak moet vallen omdat het geen juiste uitspraak is.
quote:soophanoniem schreef op 18 juli 2014 @ 11:16:

[...]

Waarschijnlijk een vergissing, zoals ik al zei. Hoewel Oekraïne niet uitgaat van een vergissing.

Een vergissing? Tja zou kunnen. Die rebellen zijn een bijeengeraapt zooitje van randebielen, halve zwakzinnigen, huurlingen en criminelen. Die hebben een mooi raketsysteem gevonden en gezworen alle Oekraiense vliegtuigen uit de lucht te schieten.

Iedere idioot echter zou het verschil moeten kunnen zien tussen een passagiersvliegtuig of 10km hoogte en een Antonov die troepen en wapens vervoerd en nooit zo hoog zou vliegen.

Criminele nalatigheid op zijn minst.
quote:liara schreef op 18 juli 2014 @ 11:20:

[...]

Dat zijn politieke spelletjes, over de hoofden van talloze slachtoffers. Ik zou weinig geloof hechten aan wat Oekraine of Rusland nu allemaal zeggen. Ik hoop dat er een onafhankelijk onderzoek mogelijk is.Ja, volgens mij komt er een onafhankelijk onderzoek, gelukkig.
quote:markovic schreef op 18 juli 2014 @ 11:20:

[...]

Wat een onzinnig gezeur weer. Weer zo'n "weg met ons" quote.

Wat gebeurt er dan precies in het Midden-Oosten dat onze schulde is?

Hamas? Krijgen de raketten van iran,.

ISIS? gesteund door Saoedie-Arabie en Qatar.

Ze maken er daar gewoon zelf een zooitje van.Ik heb het over Israel en haar Amerikaanse subsidies.
quote:liara schreef op 18 juli 2014 @ 11:20:

[...]

Dat zijn politieke spelletjes, over de hoofden van talloze slachtoffers. Ik zou weinig geloof hechten aan wat Oekraine of Rusland nu allemaal zeggen. Ik hoop dat er een onafhankelijk onderzoek mogelijk is.Ik hoop het ook, maar vrees het ergste. Zeker omdat het grootste gedeelte van de recorders in handen is van de separatisten. Degene die gisteren een verdorven blije tweet plaatste dat ze een toestel hadden neergehaald, is dezelfde die er over twijfelt om ze uit handen te geven voor nader onderzoek.
quote:elninjoo schreef op 18 juli 2014 @ 11:18:

[...]

Luchtvaartmaatschappijen zelf zijn ook verantwoordelijk dat ze over oorlogsgebied vliegen om een paar liter kerosine uit te kunnen sparen. Vind dat persoonlijk ook redelijk onvergeeflijk.Het luchtruim was daar gewoon open, er vlogen tientallen passagiersvliegtuigen per dag overheen. Achteraf gezien was het niet veilig daar, maar om het overgeeflijk te noemen is idioot. Er wordt dagelijks over oorlogsgrebieden gevlogen, Afghanistan etc al jaren.
quote:soophanoniem schreef op 18 juli 2014 @ 11:23:

[...]

Ja, volgens mij komt er een onafhankelijk onderzoek, gelukkig.

Weet ik nog zo net niet. Dit las ik op nu:

De rebellen hebben naar eigen zeggen acht van de twaalf opnameapparaten in handen. Verdere details werden niet bekendgemaakt. Girkin twijfelt volgens zijn assistent nog of hij internationale onderzoekers toegang wil geven tot de rampplek. Elke onderzoeker moet toestemming krijgen van de rebellenleiders voordat ze foto's mogen maken of mogen filmen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 juli 2014 @ 11:16:

[...]

Tsja.... wat dacht aan een uitlaadklep voor nabestaanden? Er is niks mis met het ventileren van je gevoelens maar laat bizarre fantasieën en speculaties achterwege. Het is al moeilijk genoeg

Bizarre fantasieën? Dat JIJ geen verstand van zaken hebt betekent niet dat anderen dat ook niet hebben. Godzijdank zeg, anders zou er geen zaak worden opgelost. Spreek voor jezelf in het vervolg, dank u. Laten we uit respect nu on topic blijven.

Ik ben benieuwd wanneer de sattelietdata van de US wordt vrijgegeven.
quote:dubiootje schreef op 18 juli 2014 @ 10:52:

[...]

Dat weten we niet. Volgens de verklaring van deskundigen kunnen onkundig bediende Buk-raketten ook achter een onbedoeld doelwit aangaan.

.

Als die raket zou zijn afgevuurd door het Oekraïnse leger, dan zou er geen sprake zijn van "onkundig bediende BUK-raketten". Militairen worden getraind in het gebruik van hun wapens.

De separatisten beschikken over wapens zonder de bijbehorende training. Dat maakt ze veel gevaarlijker.

En zoals ik zei: het vliegtuig vloog op verkeershoogte van West naar Oost. Dat maakt het al uiterst onwaarschijnlijk dat het afkomstig was uit Rusland.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:polydox schreef op 18 juli 2014 @ 11:24:

[...]

Ik hoop het ook, maar vrees het ergste. Zeker omdat het grootste gedeelte van de recorders in handen is van de separatisten. Degene die gisteren een verdorven blije tweet plaatste dat ze een toestel hadden neergehaald, is dezelfde die er over twijfelt om ze uit handen te geven voor nader onderzoek.De recorders zullen vermoedelijk weinig informatie geven, behalve dat alles prima was totdat de vleugel werd geraakt door een raket.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven