Voetbaltrainer

20-02-2020 13:11 386 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag las ik een goeie column in onze krant. De column ging over een Nederlandse voetbaltrainer, van de Amerikaanse club Cincinnati, die in de kleedkamer had mee gezongen op een rapzong waarin een woord werd gezongen dat onder racisme valt. De trainer is geen racist maar door domweg dit ene woord mee te zingen is hij dat nu wel. Hoe of wat de vork in de steel zit is nergens terug te vinden en niemand geeft verder antwoord of zoekt dit uit. Racisme en discriminatie is fout. Punt.
Ik citeer een regel uit de column:
"Het mag alleen uitgesproken worden door mensen met een zwarte huidskleur, als een soort geuzennaam".
Dus als de trainer een donkere huidskleur zou hebben was er niks aan de hand. Maar is het een blanke trainer dan word ie wereldnieuws, vervolgd of ontslagen.

Is dit dan niet de omgekeerde wereld?


‘Wat ik wel weet is dat het Amerika van nu niet het Amerika is dat Martin Luther King voor ogen had’ https://www.limburger.nl/cnt/dmf2020021 ... r-ogen-had
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
20-02-2020 22:37
Nigger en nigga zijn echt twee hele verschillende woorden.

Welke van de 2 is het N-woord?
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
20-02-2020 22:27


De discussies over racisme, seksisme etc. gaan niet alleen over inhoud, maar ( ik vrees vooral ook nog) over betrekking. Zolang de "meerderheid" ( met "minderheid" als tegenhanger) zich niet aan laat spreken, zich niet door een minderheid laat corrigeren, is het punt wat de minderheid maakt m.i. bewezen en terecht.
Ik snap niet goed wat je wilt zeggen. Want er zijn voorbeelden zat dat de minderheid de meerderheid discrimineert. Wie heeft er in dat geval gelijk dan?
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
20-02-2020 22:38
Welke van de 2 is het N-woord?
Voor jou allebei.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Mouthgard schreef:
20-02-2020 19:55
Ja, Ron kende dit filmpje nog niet.

https://youtu.be/zhuOZq7u6wM
:-D
Leuk om dit lied nog eens te horen en zien.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Astoria schreef:
20-02-2020 22:37
Omdat ik het een leuk nummer vind en fijn vind om mee te zingen? Omdat ik in een volle zaal sta en het een kick geeft om met de hele zaal (inc artiest) mee te zingen? Wat maakt het uit waarom ik mee wil zingen? Zolang het woord in de context niet racistisch gebruikt wordt. Ik sta echt niet mee te blèren met white supremacy songs.

Dat met die gospel is een scheve vergelijking, omdat me daar niet verboden wordt om mee te zingen.
Meid, dan ga jij toch fijn de hele dag nigga zingen. Doe je net als die kleuters die net poep en pies geleerd hebben. Nigga, nigga, nigga, nigga. Als je daar zo blij van wordt moet je het vooral doen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
20-02-2020 22:39
Ik snap niet goed wat je wilt zeggen. Want er zijn voorbeelden zat dat de minderheid de meerderheid discrimineert. Wie heeft er in dat geval gelijk dan?
Echt? Vertel
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
20-02-2020 22:27
En uit alles ( niet alleen deze discussie) komt steeds weer naar voren dat het vooral voor de "meerderheid " ( ik kan ook blanke typen, of witte man) onacceptabel is een zgn. beperking opgelegd te krijgen. En durf ik ook te stellen dat het daarbij uitmaakt wie de beperking oplegt. Een ( wellicht niet altijd bewust): "wie denk je wel dat je bent, om mij te vertellen dat ik niet..."

De discussies over racisme, seksisme etc. gaan niet alleen over inhoud, maar ( ik vrees vooral ook nog) over betrekking. Zolang de "meerderheid" ( met "minderheid" als tegenhanger) zich niet aan laat spreken, zich niet door een minderheid laat corrigeren, is het punt wat de minderheid maakt m.i. bewezen en terecht.

Dan gaat er er -voor de meerderheid -dus niet alleen om of je een bepaald woord niet mag gebruiken, maar ook ( en m.i.. dus vooral) wie zegt dat je een bepaald woord niet mag gebruiken.
Ik denk dat je hartstikke gelijk hebt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.funx.nl/news/up-2-date/3532 ... gen-rappen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Turtlerain schreef:
20-02-2020 23:01
Echt? Vertel
Bijvoorbeeld de Duitsers tegen de Joden, Polen, Zigeuners, Slavische volkeren. Of de burgeroorlog in Zimbabwe. Apartheid in Zuid-Afrika.

Lees hier eens over als het nieuws voor je is.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Als je even de geschiedenis in duikt en bedenkt dat de term ‘Nigger’ bedacht is door blanke slavenhandelaren om de zwarte slaven aan te duiden, hoef je verder niet veel uitleg. Het is een scheldwoord. Punt. Dat de zwarte Amerikaanse jongeren er hun eigen – positieve – draai aan wilden geven door het woord af te korten tot ‘Nigga’ (N.I.G.G.A. = Never Ignorent Getting Goals Accomplised – Tupac) geeft aan dat ze hun geschiedenis een plek wilden geven. Dat we in Nederland nog steeds niet normaal onderwezen worden over ons slavernij verleden maar vervolgens wel lollig proberen te doen met ‘nigga dit en nigga dat’, slaat de plank dus mis.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
fashionvictim schreef:
20-02-2020 22:50
Meid, dan ga jij toch fijn de hele dag nigga zingen. Doe je net als die kleuters die net poep en pies geleerd hebben. Nigga, nigga, nigga, nigga. Als je daar zo blij van wordt moet je het vooral doen.
Jemig wat trek je mn woorden uit verband. Als ik aangeef dat ik tekst mee wil zingen zonder mezelf te hoeven bleepen maak jij ervan dat ik dan maar de hele dag nigga moet gaan zingen. Ik herken je tactiek maar ben er niet van onder de indruk.

Op deze manier is er toch geen fatsoenlijke discussie mogelijk?
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
20-02-2020 23:15
Bijvoorbeeld de Duitsers tegen de Joden,
69 miljoen Duitsers en 500.000 joden in 1939. 69 miljoen Duitsers en 27 miljoen Polen in 1939. 69 miljoen Duitsers en 500.000 Sinti en Roma. Misschien moet je de betekenis van meerderheid en minderheid eens opzoeken.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Astoria schreef:
20-02-2020 23:21
Jemig wat trek je mn woorden uit verband. Als ik aangeef dat ik tekst mee wil zingen zonder mezelf te hoeven bleepen maak jij ervan dat ik dan maar de hele dag nigga moet gaan zingen. Ik herken je tactiek maar ben er niet van onder de indruk.

Op deze manier is er toch geen fatsoenlijke discussie mogelijk?
Nogmaals: WAAROM wil je graag het woord Nigga kunnen zingen als je weet dat nigga's zelf het vervelend, ongepast, dom, aanstootgevend en irritant vinden. Wat maakt jouw behoefte om nigga te kunnen zeggen belangrijker dan het feit dat de artiest wiens liedje je mee wil bleren je op dat moment een beledigende, racistische trut vindt?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
20-02-2020 23:20
Degene die die pagina geschreven heeft is niet zo goed in Engels. :)

Never Ignorant Getting Goals Accomplished.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
20-02-2020 23:29
Degene die die pagina geschreven heeft is niet zo goed in Engels. :)

Never Ignorant Getting Goals Accomplished.
:-D

mais oui, bien sûr 😄😄😄
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Astoria schreef:
20-02-2020 23:21
Jemig wat trek je mn woorden uit verband. Als ik aangeef dat ik tekst mee wil zingen zonder mezelf te hoeven bleepen maak jij ervan dat ik dan maar de hele dag nigga moet gaan zingen. Ik herken je tactiek maar ben er niet van onder de indruk.

Op deze manier is er toch geen fatsoenlijke discussie mogelijk?
Lees dit eens

https://www.mo.be/column/mag-ik-ook-zor ... je-de-hand

Wat je thuis luidkeels meeblert is heel wat anders.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
20-02-2020 23:25
69 miljoen Duitsers en 500.000 joden in 1939. 69 miljoen Duitsers en 27 miljoen Polen in 1939. 69 miljoen Duitsers en 500.000 Sinti en Roma. Misschien moet je de betekenis van meerderheid en minderheid eens opzoeken.

Misschien moet je niet aan discussies deelnemen waar je geen verstand van hebt.

De nazi’s waren veruit in de minderheid toen ze aan hun zuivering begonnen. En daarbij maakten ze geen verschil tussen man, vrouw, jong of oud. Alles wat niet voldeed aan hun beeld moest dood.

Dus het waren niet 69.000.000 Duitsers die Polen en de rest van Europa aanvielen. Het was het Duitse leger.

Maar na jouw poep en pies opmerkingen en nigga nigga nigga fratsen liet je al doorschemeren op welk niveau je zit. Met dit soort ongein kom je niet veel verder.
Let’s Go Brandon!
fashionvictim schreef:
20-02-2020 23:27
Nogmaals: WAAROM wil je graag het woord Nigga kunnen zingen als je weet dat nigga's zelf het vervelend, ongepast, dom, aanstootgevend en irritant vinden. Wat maakt jouw behoefte om nigga te kunnen zeggen belangrijker dan het feit dat de artiest wiens liedje je mee wil bleren je op dat moment een beledigende, racistische trut vindt?

Ik vraag me dan af waarom die artiest überhaupt zulke teksten gebruikt als hij/zij niet wil dat ze worden meegezongen. Dat is toch wat je doet met muziek, meezingen?
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
21-02-2020 00:11
Ik vraag me dan af waarom die artiest überhaupt zulke teksten gebruikt als hij/zij niet wil dat ze worden meegezongen.
Je kunt nou eenmaal heel slecht muziek maken alleen voor kinderen onder de tien jaar, of alleen voor vrouwen, of puur voor mensen met een bepaalde huidskleur.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij uitleggen waarom we het wél volledig geaccepteerd moeten vinden dat een blanke Nederlandse man van middelbare leeftijd in Amerika negroïde burgers schoffeert door in zijn "jeugdig enthousiasme" iets te fanatiek zijn persoonlijke mening laat doorschemeren. Terwijl wanneer een (doe's gek) Nederlander met een migratieachterond, uit zeg..... Marokko hier zijn grondrecht op vrije mening gebruikt en daarom zijn persoonlijke mening geeft over LHBTI, schaars geklede vrouwen of het volk van David, we deze man op de brandstapel wensen....?

Zie ik dat verkeerd, of kloppen de cijfers niet?
jouw leven is een keuze
blijfgewoonbianca schreef:
21-02-2020 00:16
Je kunt nou eenmaal heel slecht muziek maken alleen voor kinderen onder de tien jaar, of alleen voor vrouwen, of puur voor mensen met een bepaalde huidskleur.

Dus die muziek is alleen voor mensen met een bepaalde huidskleur?
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
21-02-2020 00:35
Dus die muziek is alleen voor mensen met een bepaalde huidskleur?
Ik denk dat degene die een tekst schrijft misschien wel een doelgroep in zijn/ haar hoofd heeft, ja.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
21-02-2020 00:35
Dus die muziek is alleen voor mensen met een bepaalde huidskleur?
Gelul. Die muziek, elke muziek, is voor toehoorders, en om geld te verdienen. Vooral heel veel geld verdienen....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Uitgelekte beelden
https://youtu.be/9fm6bjjvZLM
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
20-02-2020 22:37
Nigger en nigga zijn echt twee hele verschillende woorden.
Wikipedia says no.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nigga
Is hetzelfde, behalve voor 1 dooie rapper.
Natuurlijk mag iedereen het zeggen, zingen of fluiten.
Het rolt ook zo lekker van de tong.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven