Actueel
alle pijlers
Vrouwen in deeltijdbaan het gelukkigst?
maandag 24 september 2007 om 13:30
Hallo! Vandaag in het nieuws: vrouwen zijn het gelukkigst wanneer ze een deeltijdbaan hebben, waarbij ze hun beroep kunnen combineren met hun gezinsleven. Deze vrouwen zijn gelukkiger dan vrouwen die een volle werkweek hebben en ze voelen zich ook beter dan huisvrouwen.
Ik ben zo benieuwd hoe dit nou zit?? Ik kan me voorstellen dat de meningen nogal verdeeld zullen zijn, vooral onder vrouwen die fulltime werken of fulltime huisvrouw zijn??
Ik ben zo benieuwd hoe dit nou zit?? Ik kan me voorstellen dat de meningen nogal verdeeld zullen zijn, vooral onder vrouwen die fulltime werken of fulltime huisvrouw zijn??
zondag 11 november 2007 om 21:56
Proost!!!!
Ik zeg maar zo;
Je kunt beter spijt hebben dat je iets gedaan hebt dan spijt hebben dat je het niet gedaan hebt, dat laatste heeft meer kans v toepassing bij de genoemde dames dan bij de mensen die werken om te leven dan bij mensen die leven om te werken.
Het is geen ultieme uitdaging om fulltime te werken
het geeft je geen aanzien dat je fulltime werkt
Aanzien geeft je als je geluk uitstraalt en de juiste keuzes maakt.
dat kan een fulltime baan zijn ja
Maar dat hoeft niet
En ik denk dat een ieder respect daarvoor moet hebben, voor allebei de gedachtes.
Ik heb zoveel hier gelezen nu, dat eigenlijk deeltijd vrouwen helemaal niet gelukkig zijn, oninteressante banen hebben, meestal slechtbetaalde banen etc dat vind ik echt heel heel grog en heel afgestompt.
En het vreemde is dat er nog steeds geen definitie is gekomen van een oninteressante baan,
Dat kan ook niet, want ik zei het al eerder , ieder mens doet er toe
Ik zeg maar zo;
Je kunt beter spijt hebben dat je iets gedaan hebt dan spijt hebben dat je het niet gedaan hebt, dat laatste heeft meer kans v toepassing bij de genoemde dames dan bij de mensen die werken om te leven dan bij mensen die leven om te werken.
Het is geen ultieme uitdaging om fulltime te werken
het geeft je geen aanzien dat je fulltime werkt
Aanzien geeft je als je geluk uitstraalt en de juiste keuzes maakt.
dat kan een fulltime baan zijn ja
Maar dat hoeft niet
En ik denk dat een ieder respect daarvoor moet hebben, voor allebei de gedachtes.
Ik heb zoveel hier gelezen nu, dat eigenlijk deeltijd vrouwen helemaal niet gelukkig zijn, oninteressante banen hebben, meestal slechtbetaalde banen etc dat vind ik echt heel heel grog en heel afgestompt.
En het vreemde is dat er nog steeds geen definitie is gekomen van een oninteressante baan,
Dat kan ook niet, want ik zei het al eerder , ieder mens doet er toe
maandag 12 november 2007 om 22:31
Malu, het is geen compliment voor jou hoor, dat Eileen zegt dat jullie uit het zelfde hout gesneden zijn....
Verder hoef ik niemand te overtuigen, als ik zelf maar weet waar ik sta.
Nou vooruit dan, nog een leerzaam spreekwoord:
Het is beter rijk te leven dan rijk te sterven. ( rijk dient u hier figuurlijk te zien...)
Verder hoef ik niemand te overtuigen, als ik zelf maar weet waar ik sta.
Nou vooruit dan, nog een leerzaam spreekwoord:
Het is beter rijk te leven dan rijk te sterven. ( rijk dient u hier figuurlijk te zien...)
woensdag 14 november 2007 om 20:01
Zelf zou ik echter nooit minder dan 4 dgn. in de week gaan werken. Dat kan ten eerste niet voor het beroep waar ik voor kies en ten 2e zou ik zeker de de helft van de boodschappen en de hypotheek willen betalen etc.
En vrouwen die deeltijd werken zijn wellicht gelukkiger, maar wat als ze het echt alleen financieel niet meer rond kunnen brengen (zonder man). Zijn ze dan nog steeds zo gelukkig?
Ik ben het met Bordine eens. qua dat iedere vrouw geheel voor zichzelf moet uitmaken of ze thuis blijft, deeltijd of full-time gaat werken. Je moet doen waar je jezelf het gelukkigste bij voelt.
En vrouwen die deeltijd werken zijn wellicht gelukkiger, maar wat als ze het echt alleen financieel niet meer rond kunnen brengen (zonder man). Zijn ze dan nog steeds zo gelukkig?
Ik ben het met Bordine eens. qua dat iedere vrouw geheel voor zichzelf moet uitmaken of ze thuis blijft, deeltijd of full-time gaat werken. Je moet doen waar je jezelf het gelukkigste bij voelt.
woensdag 14 november 2007 om 21:19
Je zegt het zelf al: "wat als?" Zolang je niet in een echtscheiding zit is dat "wat als" niet aan de orde. Tenzij je natuurlijk per se ook binnen je eigen relatie alles zelluf wilt regelen en betalen en natuurlijk ook je partner overal buiten wilt houden. Want we willen te allen tijde onafhankelijk zijn!
woensdag 14 november 2007 om 22:31
jij hebt kinderen toch? Wat nou als je gaat scheiden, je kids blijven bij jou en je moet toch meer gaan werken om rond te komen (ik ga er even van uit dat je het fatsoen hebt om alleen alimentatie voor de kids te vragen en niet voor jezelf)
Hoe zie je dat dan voor je? Gewoon praktisch bedoel ik. Het is voor partime werkende vrouwen met partner vaak al een drama om de opvang goed te regelen, laat staan als je echt alles moet doen.
Deze vraag had ik al eerder in het algemeen gesteld, maar nog geen antwoord gekregen.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
woensdag 14 november 2007 om 22:40
Wat een onzin zeg! Opvang en je huishouden regelen is helemaal geen drama mits je het samen goed georganiseerd hebt. En wat nou als je gaat scheiden? Dat is helemaal niet aan de orde dus waar hebben we het over en mocht het aan de orde zijn: dan zien wel wel weer. (vwb je laatste opmerking: ga ik verder niet op in. Dat je mijn opmerking achterlijk vindt soit. Kan ik mee leven).