Vrouwenmars komt op voor vluchtelingen en de islam

11-03-2020 20:34 293 berichten
Tijdens de internationale vrouwendag waren vrouwen in Amsterdam aan het protesteren voor onderdrukte minderheden, de islam, het klimaat, meer orgasmes en Palestina. En uiteraard tegen Forum voor Democratie. UP network doet verslag met Eva Vlaardingerbroek.

Vlaardingerbroek duidt: "Het is één grote mars van het slachtofferschap. Allemaal mensen bij elkaar met het idee dat ze onderdrukt worden en dat ze slachtoffer zijn van een groter onderdrukkend systeem. Het is natuurlijk fijn, want als je onderdrukt wordt dan hoef je geen verantwoordelijkheid te nemen voor dingen die niet lukken in het leven."

"Er is volledige gelijkheid voor de wet tussen mannen en vrouwen. [...] Het hele verhaal dat vrouwen voor hetzelfde werk minder geld zouden krijgen dan mannen is onzin. En als het al zo is dan komt dat doordat vrouwen minder snel om bijvoorbeeld loonsverhoging vragen. Het institutioneel discrimineren van vrouwen gebeurt [in Nederland] gewoon niet. En er zijn wel degelijk landen waar het wel gebeurt en daar hebben deze [demonstranten] allemaal geen oog voor".

Het volledige verslag is hier terug te zien: https://www.youtube.com/watch?v=vDGrJI26ysU&t=29s

Als ik de vrouwenmars zou lopen doe ik dat voor:

Totaal aantal stemmen: 56

Vrouwenrechten in Nederland (23%)
Vrouwenrechten elders op de wereld. (38%)
Palestina (2%)
Islam (5%)
De rechten van minderheden (13%)
Meer diversiteit (2%)
Anders nl; (18%)
anoniem_366318 wijzigde dit bericht op 11-03-2020 20:53
1.25% gewijzigd
Bombus-Sylvarum schreef:
15-03-2020 07:13
Jep.

Overigens merk ik dat de mening van Eva Vlaardingerbroek en Kim Boon onder in ieder geval de vrouwen die ik ken breed gedragen wordt.
daarbij zijn dat natuurlijk helemaal geen autoriteiten op het gebied van feminisme op het gebied van feminisme. Dat de vrouwen in jouw omgeving tegen jou zeggen dat ze het eens zijn met die dames is natuurlijk onzin. Of zit jij de vrouwen in jouw omgeving ook te mansplainen over feminisme? Dan zeggen ze het waarschijnlijk om je af te wimpelen.
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 15-03-2020 09:33
4.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[quote=S-Meds post_id=31091247 time=1584083417 user_id=287855]
even le-zen ik reageer op de TO die als man de vrouwtjes wil vertellen wat feminisme is, terwijl hij niet eens weet hoe het is om vrouw te zijn. Ik weet dat wel want ik heb een baarmoeder.
[

Ja, dat had ik heus wel begrepen hoor.
Maar jij vraagt aan *andere forummer, of hij even kan uitleggen hoe het is om vrouw te zijn.
Dus kaats ik hem terug. Kun jij uitleggen hoe het is om man te zijn? Waarsvhijnlijk niet. Vraag dat dan ook niet andersom.

En zeggen dat je vrouw bent omdat je een baarmoeder hebt is niet meer van deze tijd. Hiermee discrimineer je toch ook? Genderneutraal. Transgender. Enz....

Ik bedoel: mensen zeur niet zo!
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
15-03-2020 09:33
Hier valt niks uit op te maken
thanx schreef:
15-03-2020 09:33
Wat je zegt slaat wederom als een tang op een varken. Tip: lesje helder formuleren en logisch redeneren.
Astromeria schreef:
15-03-2020 08:39
Vrouwen kunnen van mening verschillen, ieder heeft recht op zijn/haar eigen mening. Maar al zou een meerderheid van vrouwen de mening van Eva en Kim delen, maakt dat nog steeds niet dat vrouwen op de arbeidsmarkt gelijke kansen hebben als mannen. Dat sommige vrouwen daar niet mee zitten is hun eigen zaak. Het zegt alleen niet dat de strijd van andere vrouwen daarmee onnodig of onrechtmatig is.
Mannen hebben ook niet dezelfde kansen. Sterker nog: vrouwen hebben - als groep - op dit moment meer en betere kansen.

Dat de meerderheid van vrouwen de huidige feministische strijd niet onderstreept betekent ook dat die vrouwen die daar wel voor strijden dat niet doen namens alle vrouwen.
anoniem_366318 wijzigde dit bericht op 15-03-2020 10:32
21.62% gewijzigd
nessemeisje schreef:
14-03-2020 20:01
Oeh, een andere vrouw downgraden omdat haar mening je niet zint vind ik ook niet vrouwvriendelijk.
Nou nee hoor, zoiets is pas niet vrouwvriendelijk als je het doet omdat ze vrouw is. Lesje logisch redeneren zou jou ook niet schaden.
Astromeria schreef:
15-03-2020 08:52
Het fascineert me dat je denkt dat een strijd vóór gelijke rechten (of beter gezegd: kansen, want in de wet is het in principe goed geregeld), een strijd is tégen mannen (of wie dan ook). Het gaat er juist om dat iedereen gelijk behandeld moet worden. In de praktijk komt het erop neer dat er dus een groter spelersveld ontstaat omdat meer kandidaten serieus kans maken op een positie. Dat zegt niet dat witte (of zo je wilt: blanke) mannen worden achtergesteld, maar dat andere groeperingen aan hen worden gelijkgesteld.

Dat veel met name jonge vrouwen niets met het feminisme (zeggen te) hebben, verbaasd me niet erg. Zij hebben geen idee hoe het vroeger was. Ze denken dat het gaat om het "recht" om thuis te blijven en te zorgen, maar ze zouden raar staan te kijken als we daadwerkelijk terug zouden gaan naar de situatie van de jaren vijftig en daarvoor.

De strijd is nog niet gestreden zolang er een instrument als "positieve discriminatie" nodig is, ongeacht of je daar nu vóór of tegen bent. Het zegt namelijk simpelweg, dat statistisch aantoonbaar is dat het aandeel vrouwen of minderheden in bepaalde posities onevenredig klein is.
En zoals iemand al eerder schreef: dit kan evengoed andersom gelden, zoals voor mannen in het basisonderwijs.
Jep.

Best makkelijk te zien ook de ongelijkheden die er nog steeds zijn als je echt open en onbevooroordeeld bent.
Bombus-Sylvarum schreef:
15-03-2020 10:30
Mannen hebben ook niet dezelfde kansen. Sterker nog: vrouwen hebben - als groep - op dit moment meer en betere kansen.

Dat de meerderheid van vrouwen de huidige feministische strijd niet onderstreept betekent ook dat die vrouwen die daar wel voor strijden dat niet doen namens alle vrouwen.
Ja niet westerse mannen hebben minder kansen dan westerse mannen. Vrouwen hebben minder kansen dan westerse mannen. De Witteman pakt gewoon alle kansen terwijl hij echt minder presteert dan alle andere groepen. En de kanteling is al gaande. In het buitenland zie je dat de Witteman aan het verdwijnen is uit topposities, ze komen niet meer aan de bak omdat ze gebrekkige kwaliteit leveren.
Bombus-Sylvarum schreef:
15-03-2020 10:30
Mannen hebben ook niet dezelfde kansen. Sterker nog: vrouwen hebben - als groep - op dit moment meer en betere kansen.

Dat de meerderheid van vrouwen de huidige feministische strijd niet onderstreept betekent ook dat die vrouwen die daar wel voor strijden dat niet doen namens alle vrouwen.
Leuk geprobeerd, maar compleet niet op feiten gebaseerd. Probeer het nog eens.
S-Meds schreef:
15-03-2020 09:31
daarbij zijn dat natuurlijk helemaal geen autoriteiten op het gebied van feminisme op het gebied van feminisme.
Wie zijn dat dan wel? Ik heb ook Ilana Goldman aangehaald. Zij is er op gepromoveerd en komt tot soortgelijke conclusies.
S-Meds schreef:
15-03-2020 09:31
Dat de vrouwen in jouw omgeving tegen jou zeggen dat ze het eens zijn met die dames is natuurlijk onzin. Of zit jij de vrouwen in jouw omgeving ook te mansplainen over feminisme? Dan zeggen ze het waarschijnlijk om je af te wimpelen.
Hahaha mansplainen...

De (jonge) vrouwen uit mijn omgeving staan er precies zo in als Eva Vlaardingerbroek valt me op. Het zijn vrouwen uit mijn omgeving die mij erop hebben gewezen dat het hedendaagse feminisme niet meer de strijd is die het geweest is. Ik denk dat wij van een andere generatie zijn.
Betty_Slocombe schreef:
14-03-2020 21:24
Leuk dat je twee vrouwen hebt gevonden die hetzelfde vinden als jij. Er zijn ook mannen die hetzelfde vinden als ik. Wat nu, wat nu.
En om het ingewikkeld te maken, zijn er ook nog eens diverse sexes bijgekomen de laatste tijd.
Waar past toch bijvoorbeeld de non-binair in het verhaal over de vrouw, die 'op haar eigen manier' haar nut in de maatschappij moet vinden inplaats van maar de baantjes van technische jongens af te pakken?
Lachattenoir schreef:
15-03-2020 10:33
Jep.

Best makkelijk te zien ook de ongelijkheden die er nog steeds zijn als je echt open en onbevooroordeeld bent.
Ik ontken die ongelijkheden niet. Vrouwen zitten biologisch anders in elkaar. En dat leidt ook tot andere uitkomsten. De vraag is of dat erg is: ik denk van niet.
Lachattenoir schreef:
15-03-2020 10:39
Leuk geprobeerd, maar compleet niet op feiten gebaseerd. Probeer het nog eens.
Compleet wel op feiten berust. Wat is je vraag?
Alle reacties Link kopieren
Bombus-Sylvarum schreef:
15-03-2020 10:45
Ik ontken die ongelijkheden niet. Vrouwen zitten biologisch anders in elkaar. En dat leidt ook tot andere uitkomsten. De vraag is of dat erg is: ik denk van niet.
Vrouwen zijn biologisch anders dan mannen. Sommige vrouwen zijn anders dan sommige mannen. Niet iedereen is hetzelfde. Dat is wat anders dan ongelijkheid.

Belangrijk is dus dat iedereen gelijke kansen heeft en hun geslacht niet bepalend is. Of Jan nu kapper kan/mag worden, Alex parttime monteur, Janine een topfunctie ambieert, Aïscha een horecatijger is em sommelier wil worden etc.

Ongelijkheid staat hier haaks op en suggereert dus dat een mens beter is dan een ander. Nee.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
15-03-2020 11:06
Vrouwen zijn biologisch anders dan mannen. Sommige vrouwen zijn anders dan sommige mannen. Niet iedereen is hetzelfde. Dat is wat anders dan ongelijkheid.
Mannen en vrouwen zijn fundamenteel anders. Met een zeer selecte groep mensen die meerdere kenmerken vertoont, maar waar de eigenschappen zeker niet veralgemeniseerd kunnen worden.
Chienandalou schreef:
15-03-2020 11:06
Belangrijk is dus dat iedereen gelijke kansen heeft en hun geslacht niet bepalend is. Of Jan nu kapper kan/mag worden, Alex parttime monteur, Janine een topfunctie ambieert, Aïscha een horecatijger is em sommelier wil worden etc.
Dat klopt. En dat is allang verwezenlijkt.

Op dit moment hebben vrouwen zelfs een ongelofelijke voorsprong, wat bijvoorbeeld blijkt uit het feit dat significant meer vrouwen hoger opgeleid zijn dan mannen en dat deze vrouwen ook nog eens meer verdienen dan mannen.

Vrouwen van onder de 40 hebben gewoon alle kansen die mannen hebben.
S-Meds schreef:
15-03-2020 10:38
Ja niet westerse mannen hebben minder kansen dan westerse mannen. Vrouwen hebben minder kansen dan westerse mannen. De Witteman pakt gewoon alle kansen terwijl hij echt minder presteert dan alle andere groepen.
Citation needed.
S-Meds schreef:
15-03-2020 10:38
En de kanteling is al gaande. In het buitenland zie je dat de Witteman aan het verdwijnen is uit topposities, ze komen niet meer aan de bak omdat ze gebrekkige kwaliteit leveren.
Citation needed.

Waaruit blijkt dat niet-Westerse mannen beter presteren dan blanke mannen trouwens? Ik zie deze stellingen meer als onderbouwing van Eva Vlaardingerbroek haar ideeën dat de blanke Westerse man de vijand is in de zogenaamde diversiteitsagenda. Of begrijp ik je reactie verkeerd wanneer je mij (en de meelezers) subtiel probeert te vertellen dat blanke Westerse mannen niet deugen?

Dat er meer vrouwen op de werkvloer komen is volstrekt logisch trouwens. De blanke mannen zijn gewoon op.
Alle reacties Link kopieren
“Mannen en vrouwen zijn fundamenteel anders. Met een zeer selecte groep mensen die meerdere kenmerken vertoont, maar waar de eigenschappen zeker niet veralgemeniseerd kunnen worden.”

Nee dat zeg ik toch ook? Mensen zijn anders, maar niet ongelijk.

“Dat klopt. En dat is allang verwezenlijkt.”

Nee dus, de voorbeelden die ik aanhaalde zijn wettelijk misschien wel mogelijk, maar men wordt nog regelmatig tegengewerkt door werkgevers, ingesleten patronen etc. Gelukkig is dit nu langzaam dus beter aan het gaan, dankzij o.a. feminisme dus, maar dat wil niet zeggen dat dat ‘allang verwezenlijkt is’

“Op dit moment hebben vrouwen zelfs een ongelofelijke voorsprong, wat bijvoorbeeld blijkt uit het feit dat significant meer vrouwen hoger opgeleid zijn dan mannen en dat deze vrouwen ook nog eens meer verdienen dan mannen.”

De cijfers ken ik niet. Dat vrouwen eindelijk kúnnen en mogen studeren werpt dan dus zijn vruchten af. Wederom dankzij feminisme.

“Vrouwen van onder de 40 hebben gewoon alle kansen die mannen hebben.”

Dat kun je dus niet zo stellig zeggen. Mijn ervaring is anders. Natuurlijk heb ik het wèl stukken beter dan mijn moeder, die moest nog stoppen met haar werk toen zij trouwde. En wederom dankzij feminisme.

En waarom vind je dat toch ook zo kwalijk dat je hier een topic over opent? We hebben het nu iedere keer over werk en topfuncties. Maar hoe voel jij je in het dagelijks leven beperkt door het feminisme?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Bombus-Sylvarum schreef:
15-03-2020 10:46
Compleet wel op feiten berust. Wat is je vraag?
Geen vraag, een respons. Wat je zegt is compleet niet op feiten berust. De bronnen zijn ook geen bewijzen voor jouw claims.

Zoals je leest verwijder je de anderen in dit topic alleen maar meer van je vandaan. Ik denk dat je dit soort topics beter op FOK.nl of GeenStijl.nl kunt aanmaken, als je steun zoekt. Overtuigen of veranderen doe je hier op Viva forum geen enkele vrouw.
Oh, Catherine Keijl vindt het ook
Ja, nu ben ik overtuigd.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaat dit topic voor 99% over dezelfde thematiek als die van het reeds bestaande topic:

relaties/stigmatisering-van-rechtse-man ... start=1525

Misschien is het beter om deze discussie voort te zetten in mijn topic (om versnippering tegen te gaan). Ook prima om het (deels) hier te doen, maar het is dan niet onredelijk om de posts uit dit topic op te tellen bij die van mijn eigen topic.
Orpheus13 schreef:
15-03-2020 12:06
Misschien is het beter om deze discussie voort te zetten in mijn topic (om versnippering tegen te gaan). Ook prima om het (deels) hier te doen, maar het is dan niet onredelijk om de posts uit dit topic op te tellen bij die van mijn eigen topic.
:HA:
:HA:

Nou, wat mij betreft hoeven we de discussie helemaal niet voort te zetten. Compleet nutteloze uitwisseling van teksten. Ik ben weg hier.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
15-03-2020 12:06
Volgens mij gaat dit topic voor 99% over dezelfde thematiek als die van het reeds bestaande topic:

relaties/stigmatisering-van-rechtse-man ... start=1525

Misschien is het beter om deze discussie voort te zetten in mijn topic (om versnippering tegen te gaan). Ook prima om het (deels) hier te doen, maar het is dan niet onredelijk om de posts uit dit topic op te tellen bij die van mijn eigen topic.
Euh nee, jouw topic gaat toch om het feit dat een sneue man te weinig geswiped wordt op Tinder? Buiten dat gearrangeerde huwelijken gelukkig bijna niet meer voorkomen, zie ik de link niet zo met vrouwenrechten.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Orpheus13 schreef:
15-03-2020 12:06
Volgens mij gaat dit topic voor 99% over dezelfde thematiek als die van het reeds bestaande topic:

relaties/stigmatisering-van-rechtse-man ... start=1525

Misschien is het beter om deze discussie voort te zetten in mijn topic (om versnippering tegen te gaan). Ook prima om het (deels) hier te doen, maar het is dan niet onredelijk om de posts uit dit topic op te tellen bij die van mijn eigen topic.
:HA:

R u f***ing kidding?
Ik zie een kleine harde plasser voor me als dit werkelijkheid wordt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven