Wat deden jullie vroeger op school als het heet was?

22-06-2019 23:28 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
De nieuwssites barsten van de berichten over tropenroosters en daar komen allerlei commentaren op: “nou vroeger...”

Dus wat deden jullie op school?

Ik zat op de basisschool van ‘85 - ‘93.
De conciërge spoot ‘s ochtends water op het (platte) dak om de boel wat koel te houden. We mochten onze tafeltjes buiten in de schaduw zetten om te werken. ‘s Middags na het broodje eten trok iedereen zijn badpak/zwembroek aan en dan ging de brandspuit het schoolplein over. Geweldig!
Als we gym hadden gingen we naar een veld i.p.v. in de hal (die was veel warmer) en dat veldje met bomen was naast het huis van een klasgenoot. Zijn moeder maakte dan voor de hele klas rode en groene ranja.
We hebben een keer een dag of twee om half 8 begonnen en dan waren we om kwart voor 2 vrij i.p.v. kwart voor 3.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
03-07-2019 21:15
Klopt. Dus wat voor zin heeft "tropenrooster" dan?
Zoals ik al zei: heeft geen zin.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
03-07-2019 21:32
Met 30 kinderen bij elkaar in een lokaal wordt het een heel stuk warmer dan in mijn woonkamer.
Ik heb de middag- en avondzon in mijn woonkamer, dus zo'n beetje na schooltijd wordt het hier bloedje heet.
Enige voordeel is dat er dan geen inspanning hoeft te worden geleverd in die warmte.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven