Wat ga jij nu stemmen?
dinsdag 3 juni 2025 om 09:41
Het is weer zover dames, het kabinet is alweer (bijna) gevallen. Waarschijnlijk moeten wij dan weer naar de stembus. Ik had vorige keer op de PvdD gestemd, maar sinds dat nauwelijks effect had op de uitkomst ga ik dit keer strategischer op een veel grotere linkse partij stemmen. Gaat iemand het ook over een andere boeg gooien? Of blijf je bij je vorige keuze?
fanta1996 wijzigde dit bericht op 03-06-2025 09:52
1.12% gewijzigd
woensdag 4 juni 2025 om 17:23
Dat klopt. Migratie is dikwijls in het nadeel van een bevolking die er al is.
De oorspronkelijke Australiërs hadden geen wapens en legers om nieuwkomers tegen te houden.
Wat is ons excuus?
woensdag 4 juni 2025 om 17:25
woensdag 4 juni 2025 om 17:25
Goede openbare voorzieningen kosten geld. De linkse partijen doen daar niet geheimzinnig over en zeggen ook dat daarvoor ook lastenverzwaring nodig is. Dat schrikt veel mensen af. Een deel zal stemmen op populisten, die wél openbare voorzieningen beloven, maar niet zeggen wie het zal betalen en een deel zal stemmen op partijen die openbare voorzieningen wil verschralen, niet beseffend dat kosten voor zorg, onderwijs en veiligheid door particuliere aanbieders vaak meer kost dan wat ze aan belasting hiervoor zouden betalen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
woensdag 4 juni 2025 om 17:27
Kok I was van 1994 tot 1998. Dat is ook de periode dat de bruteringsoperatie plaatsvond, https://nl.wikipedia.org/wiki/Bruteringsoperatie. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het idee uit de koker komt van Enneüs Heerma van het CDA. Je weet wel, partijgenoot van de leuke Bontebal.Lady*Voldemort schreef: ↑04-06-2025 17:16Daar refereerde ik ook aan. Maar dat onze bewierookte vakbondsman Kok aan de basis had gestaan van dit debacle wist ik echt niet.
woensdag 4 juni 2025 om 17:28
Er is maar een groep de schuld.
De schuld ligt bij de witte Nederlandse beleidsmakers die jarenlang een te soft migratiebeleid hebben gevoerd.
woensdag 4 juni 2025 om 17:30
Wat bedoel je daarmee?
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
woensdag 4 juni 2025 om 17:33
woensdag 4 juni 2025 om 17:35
Klopt, "ons" model geldt als voorbeeld voor heel veel andere landen. Een paar jaar geleden is er zelfs een delegatie uit Utrecht komen kijken hoe het hier gedaan wordt.
De wachttijd voor een Gemeindewohnung is 1 tot 3 jaar, met hele strenge eisen. En er zijn heel veel woongemeenschappen, ook een soort woningbouw, waar de eisen minder streng zijn. Er is hier eigenlijk geen woningnood.
Het verschil zit 'm erin, dat de gemeente het geheel in eigen hand houdt. Huisjesmelkers zijn er zeker, maar die zitten in de particuliere sector.
Overigens wordt hier ook gemord dat "die buitenlanders onze woningen afpakken". Daar moet ik altijd een beetje om gniffelen, als buitenlandse. En geef dan het voorbeeld dat in Utrecht de wachttijd kan oplopen tot vijftien jaar.
Enfin, het inwonersaantal van Wenen groeit waanzinnig hard. En de gemeente bouwt dus waanzinnig veel nieuwe woningen.
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.
woensdag 4 juni 2025 om 17:36
Sommigen willen de asielzoekers de schuld geven van wat er mis gaat met het asielbeleid en de toekenning van woningen.
En dat terwijl de asielzoekers geen politieke macht hebben en dat de (veelal) witte beleidsmakers/politici de afgelopen decennia wel de macht hadden.
britt32 wijzigde dit bericht op 04-06-2025 17:38
1.94% gewijzigd
woensdag 4 juni 2025 om 17:36
Ik vind jouw uitspraken behoorlijk racistisch.
woensdag 4 juni 2025 om 17:38
Hoe komt het dan dat jij meer recht meent te hebben op een bepaalde plek op de wereld dan willekeurig wie?
woensdag 4 juni 2025 om 17:39
Ah, je woont er?13th_Star schreef: ↑04-06-2025 17:35Klopt, "ons" model geldt als voorbeeld voor heel veel andere landen. Een paar jaar geleden is er zelfs een delegatie uit Utrecht komen kijken hoe het hier gedaan wordt.
De wachttijd voor een Gemeindewohnung is 1 tot 3 jaar, met hele strenge eisen. En er zijn heel veel woongemeenschappen, ook een soort woningbouw, waar de eisen minder streng zijn. Er is hier eigenlijk geen woningnood.
Het verschil zit 'm erin, dat de gemeente het geheel in eigen hand houdt. Huisjesmelkers zijn er zeker, maar die zitten in de particuliere sector.
Overigens wordt hier ook gemord dat "die buitenlanders onze woningen afpakken". Daar moet ik altijd een beetje om gniffelen, als buitenlandse. En geef dan het voorbeeld dat in Utrecht de wachttijd kan oplopen tot vijftien jaar.
Enfin, het inwonersaantal van Wenen groeit waanzinnig hard. En de gemeente bouwt dus waanzinnig veel nieuwe woningen.
Ik las ook dat het vaak ook fijne woningen zijn. Met aandacht voor voorzieningen.
woensdag 4 juni 2025 om 17:40
Ja ja, je probeert je er mooi uit te kletsen.Britt32 schreef: ↑04-06-2025 17:36Sommigen willen de asielzoekers de schuld geven van wat er mis gaat met het asielbeleid en de toekenning van woningen.
En dat terwijl de asielzoekers geen politieke macht hebben en dat de (veelal) witte beleidsmakers/politici de afgelopen decennia wel de macht hadden.
Next.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 4 juni 2025 om 17:44
Tip, lees even voorgaande berichten van benhetzozat.Dan hoef je het niet zo zat te zijn en begrijp je misschien dat dit geen oordelen is zonder oog voor mensen.
woensdag 4 juni 2025 om 17:47
Eigenlijk ging het al eerder mis, toen de Vinex-locaties werden aangewezen, begin'90. De bedoeling vanuit de Rijksoverheid was om er grote goedkope gezinswoningen te bouwen, plus wat variatie in het soort huizen. Gemeentes kregen echter geen seintje vooraf over dat ze een vinex-plek werden en commerciële beleggers zijn er toen gelijk ingesprongen, kochten massaal land op, gemeebtes en wbv's visten achter het net, waardoor al die vinex-wijken werden volgebouwd met vooral winstgevende projecten. Winstgevend door veel vrij kleine koophuizen in eenheidsworst te bouwen.Lady*Voldemort schreef: ↑04-06-2025 17:07Nee.
We zijn jaren lang te laks geweest met sociale woningbouw.
Vanaf 1993 al, heb ik net geleerd.
woensdag 4 juni 2025 om 17:50
Heb je zelf geen inbreng meer?hofdame1981 schreef: ↑04-06-2025 17:44Tip, lees even voorgaande berichten van benhetzozat.Dan hoef je het niet zo zat te zijn en begrijp je misschien dat dit geen oordelen is zonder oog voor mensen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 4 juni 2025 om 17:51
woensdag 4 juni 2025 om 17:52
Zeker. En betaalbaar. Ergo, voor mij is het Weense model hét bewijs dat woningnood niet veroorzaakt wordt door de statushouders.
woensdag 4 juni 2025 om 17:55
Ja zo doorzichtig.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in