We gaan erop "vooruit" maar alles word weer duurde

18-09-2018 17:58 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Prinsjesdag kaalpluk dag.

De eerste belastingschijf gaat omhoog, zuur voor degenen die max 20.000 verdienen.

De btw op de eerste levensbehoeften gaan omhoog.
De belasting op energie gaat omhoog en ook de tarieven.
De zorgpremie stijgt flink.
De huur gaat ook omhoog.

De toeslagen stijgen dan wel maar dat is meer om de gaten te repareren.

En dit alles om het schrappen van de dividendbelasting te financierrn.


Maar toch roept die gehaktkwal van een Rutte dat we er allemaal op "vooruit" gaan. De rijken ja, die wel.

Ik ben zo klaar met dit kabinet.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
laat ook maar
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 18-09-2018 19:14
88.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er toch al jaren netto op vooruit, ondanks bijvoorbeeld stijgende zorgpremie en huur. En of de boodschappen nou werkelijk zoveel duurder zijn geworden? Ik doe al jaren voor hetzelfde weekbedrag de wekelijkse boodschappen en het kan al jaren uit, dus dat zal om een paar centen gaan. Ik heb echt geen hoog inkomen.
Alle reacties Link kopieren
Oh daar hebben we tante Bedelia weer. Die heeft t echt heullll zwaar hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
18-09-2018 19:08
Ik hoop overigens uit de grond van mijn hart, Elastiek, dat jij je baan nooit kwijtspeelt en overal "te oud" wordt bevonden.
Dat je geen zwaar ziek / gehandicapt kind op de wereld zet waardoor je moet thuisblijven omdat er nu éénmaal iemand voor hem moet zorgen.
Dat je je huis niet kwijtraakt daardoor en de wachtlijst voor sociale huur 700 man lang is en je uiteraard geen recht hebt op urgentie.

Want dan zal je na een tijd dus wel tientjes mogen gaan tellen.
Nogmaals tuurlijk zijn er individuele gevallen van mensen die het niet royaal hebben in Nederland of hun hoofd net boven water kunnen houden. Ander beleid gaat daar echter geen verandering in brengen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch op dit forum met dat woordje " he " voor elke zin?
Madeliefjees schreef:
18-09-2018 19:12
Oh daar hebben we tante Bedelia weer. Die heeft t echt heullll zwaar hoor.
Jij gaat onder de negeer knop
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
18-09-2018 19:14
Jij gaat onder de negeer knop
Maak me gek.
ik geef mn bek ook maar een douw
Elastiekje22 schreef:
18-09-2018 19:09
Het probleem is dat 17 miljoen meningen zijn over waar de overheid wel of geen geld aan uit moet geven. Jij wil minder belasting betalen, andere willen dat mensen niet naar de voedselbank hoeven. Het moet uit de lengte of de breedte komen toch?
Nou nee, als men efficienter zou besteden (overheid dus) dan hoeft dat allemaal niet. Enig idee wat voor ongelooflijk dure totaal mislukte projecten er worden uitgevoerd? SVB met Capgemini, Noord Zuid lijn, allerlei ongein bij de belastingdienst etc etc etc. En dan kan alleen maar om dat mensen als jij met van dit soort argumenten komen, zo van 'als jij niet de helft van je salaris wil spenderen aan belasting, dan overlijden er kindertjes aan de honger'.

BTW was ooit tijdelijk. Nou, niet dus. Het maakt bijzonder weinig uit hoe veel geld je naar de belasting stuurt, er is altijd een tekort. Normale bedrijven zouden het zo niet redden. Dat is dus het probleem.
Tornacense schreef:
18-09-2018 19:08
Ik hoop overigens uit de grond van mijn hart, Elastiek, dat jij je baan nooit kwijtspeelt en overal "te oud" wordt bevonden.
Dat je geen zwaar ziek / gehandicapt kind op de wereld zet waardoor je moet thuisblijven omdat er nu éénmaal iemand voor hem moet zorgen.
Dat je je huis niet kwijtraakt daardoor en de wachtlijst voor sociale huur 700 man lang is en je uiteraard geen recht hebt op urgentie.

Want dan zal je na een tijd dus wel tientjes mogen gaan tellen.
Of in de Armoedeval terecht komt.
Elastiekje22 schreef:
18-09-2018 19:14
Nogmaals tuurlijk zijn er individuele gevallen van mensen die het niet royaal hebben in Nederland of hun hoofd net boven water kunnen houden. Ander beleid gaat daar echter geen verandering in brengen.
Een ander beleid zal op zijn minst niet uitroepen dat "we er allemaal op vooruit gaan".

Want dat is dus duidelijk niet zo.
Een enkeling gaat vooruit.

De meerderheid blijft status quo of gaat achteruit.
Alle reacties Link kopieren
Als je hier op het forum een topic opent wat iedereen verdiend en hoeveel spaargeld ze hebben, zit je met je oren te klapperen.
Ik werk niet, en toch leven wij van t salaris van mijn man ruim, en hij heeft geen grote carriere, buschauffeur. Hoe kan t dan dat bijna iedereen die hier zo klaagt, samen werken en het dan toch zo krap hebben?
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
18-09-2018 19:18
Als je hier op het forum een topic opent wat iedereen verdiend en hoeveel spaargeld ze hebben, zit je met je oren te klapperen.
Ik werk niet, en toch leven wij van t salaris van mijn man ruim, en hij heeft geen grote carriere, buschauffeur. Hoe kan t dan dat bijna iedereen die hier zo klaagt, samen werken en het dan toch zo krap hebben?
Ik vraag me af hoe je dan woont en of je toeslagen krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
18-09-2018 19:15
Maak me gek.
😂
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
18-09-2018 19:16
Een ander beleid zal op zijn minst niet uitroepen dat "we er allemaal op vooruit gaan".

Want dat is dus duidelijk niet zo.
Een enkeling gaat vooruit.

De meerderheid blijft status quo of gaat achteruit.
De meerderheid gaat niet achteruit.
koko67 schreef:
18-09-2018 19:22
De meerderheid gaat niet achteruit.
Dan ben jij duidelijk nog niet aan het rekenen geslagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de verontwaardiging en hatelijkheden ook niet zo. Ik heb vrienden in allerlei beroepen, van detailhandel tot onderwijs, van zorg tot bedrijfsleven, logistiek tot overheid. Ik ken mensen met een handicap, mensen met aangepast werk. Iedereen heeft een prima koophuis (of huurhuis) en houdt genoeg over om normaal boodschappen te kunnen doen. Er wordt hier gedaan of iedereen op het randje van de afgrond staat en dat is gewoonweg niet zo.
Straks met kerst en sinterklaas staan de auto's weer rijen dik voor de parkeergarage hier in de stad en de bus zit tjokvol.
strikjemetstippels schreef:
18-09-2018 19:19
Ik vraag me af hoe je dan woont en of je toeslagen krijgt.
En hoe oud de kinderen zijn.
En wat er gebeurt als manlief je zat is - of het elders leuker vindt - en wil scheiden.


(En nope, ik wens het niemand toe.)
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 18-09-2018 19:35
13.09% gewijzigd
Ik dacht eigenlijk dat stijging in de koopkracht betekende dat je dat stukje meer hebt mét inachtneming van de inflatiecorrectie. Maar dat was dus een misvatting?
Henk-en-Roelie schreef:
18-09-2018 19:07
En stel dat deze meiden wel een opleiding afmaken en een baan krijgen met minimum loon, dan zitten ze nog allemachtig krap terwijl ze wel veel luiers moeten kopen :lightbulb: Koopkracht.
Wat dacht je van eens geen kinderen krijgen of stoppen met zwanger raken als je het niet kunt betalen? Maar dat is een groot taboe want vrijheid......Maar man, man een hoop kinderen groeien op in pure armoede met veel te veel broertjes en zusje...
En dan de pil uit het basispakket de schuld geven :facepalm:
De 1 vindt dat hij achteruit gaat, de ander vind dit niet..

Puntje bij paaltje ga ik meer betalen en minder krijgen. Kan ik er wat tegen doen? Ja..stemmen. Verder geen drol.
Tornacense schreef:
18-09-2018 19:34
En hoe oud de kinderen zijn.
En wat er gebeurt als manlief je zat is - of het elders leuker vindt - en wil scheiden.


(En nope, ik wens het niemand toe.)
Ik wens het niemand toe, écht niet. Maar ben ontzettend pro EIGEN keuzes. En los van alle vreselijke gevallen als baan kwijt op je 60ste of je beide benen op je 25ste. Ik doel hier meer op de té grote groep die simpelweg keer op keer de verkeerde keuzes maakt. Laatst ook, gezin, twee kinderen, moesten rondkomen van €100 per week maar wel gepland in verwachting van nummer 3....
I just don't get it...

Groot voorstander dan ook van verplichte sterilisatie in sommige gevallen, want rekenen kunnen ze niet maar seks hebben....
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
18-09-2018 19:19
Ik vraag me af hoe je dan woont en of je toeslagen krijgt.
Eigen woning reeds afbetaald, geen toeslagen (nooit gehad ook).
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
18-09-2018 19:34
En hoe oud de kinderen zijn.
En wat er gebeurt als manlief je zat is - of het elders leuker vindt - en wil scheiden.


(En nope, ik wens het niemand toe.)
Kinderen zijn 25 en 27, en allebei net de deur uit. Scheiden doen we niet aan :-) of zoals mijn man altijd zegt: wie wil ons nu nog hebben?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
18-09-2018 19:32
Ik snap de verontwaardiging en hatelijkheden ook niet zo. Ik heb vrienden in allerlei beroepen, van detailhandel tot onderwijs, van zorg tot bedrijfsleven, logistiek tot overheid. Ik ken mensen met een handicap, mensen met aangepast werk. Iedereen heeft een prima koophuis (of huurhuis) en houdt genoeg over om normaal boodschappen te kunnen doen. Er wordt hier gedaan of iedereen op het randje van de afgrond staat en dat is gewoonweg niet zo.
Straks met kerst en sinterklaas staan de auto's weer rijen dik voor de parkeergarage hier in de stad en de bus zit tjokvol.
Helaas wordt het randje van de afgrond voor mij steeds zichtbaarder. Ik kijk al met angst en beven uit naar de komende jaren. Ik houd namelijk niet meer genoeg over om normaal boodschappen te doen en ben ik al een zorgmijder door de kosten. En met kerst en sinterklaas is er voor mij ook geen budget om uit te geven. Cadeautjes geven doe ik al niet meer ivm budget. Ivm handicap kan ik ook gewoon niet meer werken dan dat dat ik nu doe
Ik ben niet rijk en ben er nooit op achteruit gegaan, dus dat is ook een loze kreet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven