We gaan erop "vooruit" maar alles word weer duurde

18-09-2018 17:58 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Prinsjesdag kaalpluk dag.

De eerste belastingschijf gaat omhoog, zuur voor degenen die max 20.000 verdienen.

De btw op de eerste levensbehoeften gaan omhoog.
De belasting op energie gaat omhoog en ook de tarieven.
De zorgpremie stijgt flink.
De huur gaat ook omhoog.

De toeslagen stijgen dan wel maar dat is meer om de gaten te repareren.

En dit alles om het schrappen van de dividendbelasting te financierrn.


Maar toch roept die gehaktkwal van een Rutte dat we er allemaal op "vooruit" gaan. De rijken ja, die wel.

Ik ben zo klaar met dit kabinet.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Madeliefjees schreef:
18-09-2018 19:41
Eigen woning reeds afbetaald, geen toeslagen (nooit gehad ook).
Nou dat hebben jullie dan goed gedaan.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
18-09-2018 19:48
Nou dat hebben jullie dan goed gedaan.
Gewoon in 30 jaar hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
18-09-2018 19:50
Gewoon in 30 jaar hoor.
Nou ik vind het als nog goed gedaan.
Elastiekje22 schreef:
18-09-2018 18:46
Het is toch prachtig dat we zelfs voedsel en kledingbanken hebben? En ja, ik ben er van overtuigd dat het gros van de mensen hier door eigen stupide handelen of keuzes in belanden. Daarnaast is het door de juiste keuzes meestal ook nog mogelijk om weer uit deze situatie te komen (schuldsanering). Kortom Nederland is een prachtig land waar iedereen geweldige kansen heeft op een mooi leven.

:facepalm: wat een fantasie beeld zegt...
Vixxen schreef:
18-09-2018 19:58
:facepalm: wat een fantasie beeld zegt...
Geen fantasie hoor, het gros heeft toch echt zichzelf in zo'n situatie gebracht. Of wil je Mark Rutte voor al die persoonlijke gevallen verantwoordelijk houden?
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
18-09-2018 19:39
Ik wens het niemand toe, écht niet. Maar ben ontzettend pro EIGEN keuzes. En los van alle vreselijke gevallen als baan kwijt op je 60ste of je beide benen op je 25ste. Ik doel hier meer op de té grote groep die simpelweg keer op keer de verkeerde keuzes maakt. Laatst ook, gezin, twee kinderen, moesten rondkomen van €100 per week maar wel gepland in verwachting van nummer 3....
I just don't get it...

Groot voorstander dan ook van verplichte sterilisatie in sommige gevallen, want rekenen kunnen ze niet maar seks hebben....
Paleis voor een prikkie van afgelopen zondag bedoel je denk ik :facepalm: . Daar had ik ook mijn vraagtekens bij.
Voor iedereen een groene tuin
Vixxen schreef:
18-09-2018 19:58
:facepalm: wat een fantasie beeld zegt...
Nou ik ben het er wel mee eens. Wat er ook beter kan, vooralsnog overlijdt niemand hier door honger. Ja, er leven mensen op straat. En dat is soms verrassend snel gegaan en er zijn niet eens heel veel domme keuzes voor nodig. Maar als nog is er heel veel hulp in NL en heel veel mogelijk.

Het enige waar ik wat moeite mee heb is dat mensen zo overtuigd zijn dat het altijd een bepaald slag mens overkomt. Dat is dus niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Of steenrijk straatarm van vorige week. Te beroerd om te werken. Leven boven hun stand en dan bergen schulden.
ik geef mn bek ook maar een douw
GroenTuintje schreef:
18-09-2018 20:11
Paleis voor een prikkie van afgelopen zondag bedoel je denk ik :facepalm: . Daar had ik ook mijn vraagtekens bij.
JA! Dat was het, was even de naam kwijt!
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
18-09-2018 20:16
JA! Dat was het, was even de naam kwijt!
Ja, ik vond de situatie van die mensen heel apart (om een beetje beschaafd te blijven, zo geformuleerd :biggrin: )
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Nou, als er een ding bewezen is waar Nederlanders goed in zijn is het zeuren. Zie de meeste reacties terug. We hebben nu eenmaal een coalitie regering waar veel politieke partijen medezeggenschap hebben. En om Rutte daarvan de schuld te geven is natuurlijk weer erg kortzichtig. Het gemiep over dat je weer duurder uit bent voor alles is vanwege de hebzucht. De meeste hebben de laatste en dure smartphone, want zonder kun je niet, grote TV , op vakantie en noem maar op. De dokter moet binnen 5 minuten voor de deur staan, as er een stoeptegel los ligt komt de gemeente direct aan gesjeesd. Ook verwachten ze dat ze direct geholpen worden als er wat mis is. Ik heb wel eens het gevoel dat we te veel vrije tijd hebben en daardoor maar gaan zeuren. Men realiseert zich niet dat we momenteel in het meest stabiele en rijkste deel van de wereld wonen. Waar al die onvrede vandaan komt is mij een raadsel. Wacht maar tot hier ook weer eens een oorlog of honger uitbreekt, dan piepen we wel weer anders.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
18-09-2018 19:30
Dan ben jij duidelijk nog niet aan het rekenen geslagen.
Wel hoor. Er is absoluut geen meerderheid die er op achteruit gaat.
koko67 schreef:
18-09-2018 20:54
Wel hoor. Er is absoluut geen meerderheid die er op achteruit gaat.
Heb je alle belastingverhogingen en dergelijke erin meeberekend? Zoals energie, voedsel. Verhoging zorgkosten etc>
Madeliefjees schreef:
18-09-2018 19:18
Als je hier op het forum een topic opent wat iedereen verdiend en hoeveel spaargeld ze hebben, zit je met je oren te klapperen.
Ik werk niet, en toch leven wij van t salaris van mijn man ruim, en hij heeft geen grote carriere, buschauffeur. Hoe kan t dan dat bijna iedereen die hier zo klaagt, samen werken en het dan toch zo krap hebben?
Ik kijk wel link uit om mijn financiële situatie met dit forum te delen. Dat kan ook nog.
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
18-09-2018 18:53
Dit. Eensch met elastiekje. Ik ben ook oprecht benieuwd naar het 'ik heb bet zó slecht gevoel'. Kunnen jullie werkelijk dat tientjes extra in de maand zorgpremie niet betalen?
Mag ik vragen hoeveel jij werkt? En heb je een gezin?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Als je maar een minimuminkomen hebt ga je de achteruitgang echt wel merken volgend jaar. Minder netto per maand maar wel diverse stijgende kosten.

En nee niet iedereen uit deze groep heeft schulden door het kopen van dure spullen, roken of hebben 3 honden of heeft de mogelijkheid om een baan met meer salaris te bemachtigen. (Werkgevers zijn ook niet bepaald scheutig met salarisverhogingen).

De lagere maar ook de middeninkomens worden ondanks de beloften steeds meer uitgeknepen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
oudmannetje schreef:
18-09-2018 20:51
Nou, als er een ding bewezen is waar Nederlanders goed in zijn is het zeuren. Zie de meeste reacties terug. We hebben nu eenmaal een coalitie regering waar veel politieke partijen medezeggenschap hebben. En om Rutte daarvan de schuld te geven is natuurlijk weer erg kortzichtig. Het gemiep over dat je weer duurder uit bent voor alles is vanwege de hebzucht. De meeste hebben de laatste en dure smartphone, want zonder kun je niet, grote TV , op vakantie en noem maar op. De dokter moet binnen 5 minuten voor de deur staan, as er een stoeptegel los ligt komt de gemeente direct aan gesjeesd. Ook verwachten ze dat ze direct geholpen worden als er wat mis is. Ik heb wel eens het gevoel dat we te veel vrije tijd hebben en daardoor maar gaan zeuren. Men realiseert zich niet dat we momenteel in het meest stabiele en rijkste deel van de wereld wonen. Waar al die onvrede vandaan komt is mij een raadsel. Wacht maar tot hier ook weer eens een oorlog of honger uitbreekt, dan piepen we wel weer anders.
Wacht jij maar, Oud mannetje, totdat je echt een oud mannetje bent en moet rondkomen van een karig AOWtje. Dan heb je tijd zat om te zeuren omdat je naast je maandelijkse lasten en eigen risico aan het einde van de maand nauwelijks nog geld over hebt voor je dagelijks eten en de Avrobode. Geld om nog iets leuks te gaan doen zoals een eenvoudig dagje uit zal er niet meer inzitten.
Alle reacties Link kopieren
Even wat cijfers om het geblaat van Oudmannetje bijvoorbeeld in perspectief te zetten:


Verschillen naar vermogen
In Nederland bezit de rijkste 20 procent 81 procent van al het vermogen. De op een na rijkste groep bezit 15 procent en de overige 60 procent bezit de overige 3 procent.

Ingeschatte situatie
Nederlanders schatten deze verdeling heel anders in. Ze denken dat rijkste 20 procent ongeveer de helft (49%) van het vermogen bezit en dat het overige vermogen gelijkmatiger is verdeeld over de andere vier groepen.

Verschillen naar inkomen
Een gemiddeld algemeen directeur van een van de 25 grootste Nederlandse bedrijven verdient ongeveer 171 keer meer dan zijn of haar gemiddelde werknemer.

Uit het gisteren gepresenteerde onafhankelijk onderzoek van I&O research.
https://ioresearch.nl/Home/Nieuws/kieze ... k%20%C2%A0
Am Yisrael Chai!
Henk-en-Roelie schreef:
18-09-2018 21:29
Wacht jij maar, Oud mannetje, totdat je echt een oud mannetje bent en moet rondkomen van een karig AOWtje. Dan heb je tijd zat om te zeuren omdat je naast je maandelijkse lasten en eigen risico aan het einde van de maand nauwelijks nog geld over hebt voor je dagelijks eten en de Avrobode. Geld om nog iets leuks te gaan doen zoals een eenvoudig dagje uit zal er niet meer inzitten.
Gelukkig zijn er maar weinig mensen die alleen AOW hebben. In 2010 betrof het 5000 huishoudens, tendens dalend. Tegelijkertijd is bij veel mensen het aanvullend pensioen ook erg laag.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
18-09-2018 21:29
Wacht jij maar, Oud mannetje, totdat je echt een oud mannetje bent en moet rondkomen van een karig AOWtje. Dan heb je tijd zat om te zeuren omdat je naast je maandelijkse lasten en eigen risico aan het einde van de maand nauwelijks nog geld over hebt voor je dagelijks eten en de Avrobode. Geld om nog iets leuks te gaan doen zoals een eenvoudig dagje uit zal er niet meer inzitten.
AOW is een aanvulling op pensioen. Er zijn bijna geen mensen meer die alleen van AOW moeten rondkomen. De ouderen zijn een van de rijkste groepen in dit land.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
18-09-2018 21:08
Heb je alle belastingverhogingen en dergelijke erin meeberekend? Zoals energie, voedsel. Verhoging zorgkosten etc>
Ja, heb ik.
Voor de laagste inkomens wordt bv. de zorgtoeslag evenredig verhoogd met de stijging van de zorgkosten.
koko67 schreef:
18-09-2018 21:37
AOW is een aanvulling op pensioen. Er zijn bijna geen mensen meer die alleen van AOW moeten rondkomen. De ouderen zijn een van de rijkste groepen in dit land.
Maar ze zijn er wel.
fashionvictim schreef:
18-09-2018 21:16
Mag ik vragen hoeveel jij werkt? En heb je een gezin?
Dat mag uiteraard. 36 uur. Partner 45 uur. Eerste boreling on the way ❤.
Oh en nog een master, 1 dag per week!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook klaar met gehaktbal Rutte.
Hopelijk gebruikt Nederland volgend jaar haar verstand en stemt niet weer massaal op VVD
miedo schreef:
18-09-2018 22:26
Ik ben ook klaar met gehaktbal Rutte.
Hopelijk gebruikt Nederland volgend jaar haar verstand en stemt niet weer massaal op VVD
Volgens mij zijn de volgende Tweede Kamerverkiezingen pas weer in 2021.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven