Week van het leven

06-12-2017 20:51 334 berichten
Ik wordt zo ziek van die reclames van de week van het leven op de radio. Alsof elke vrouw lichtzinnig voor abortus kiest. Ik geloof ook niks van dat 'wij van wc eend' type onderzoek waaruit allerlei negatieve effecten blijken. Ik neem aan dat er niet veel aan te doen is ivm vrijheid van meningsuiting maar die pro-lifers zijn alleen maar pro baby, niet provrouw. Bah bah bah.

Bij deze hoop ik dat niemand ooit meer een abortus hoeft te ondergaan en dat het altijd volkomen legaal en geaccepteerd mag blijven.

Wat denken jullie ervan?
Moiren’ schreef:
06-12-2017 22:15
En iedereen boven de 65 een nekschot?
Wat is je vergelijking? Je zet toch niet een levend wezen op de wereld wat alleen maar geld en zorg gaat kosten? Voor wie is dat zinvol? Niet voor de staat in elk geval want die willen alleen maar nieuwe belastingbetalers tegen de vergrijzing.
Moiren’ schreef:
06-12-2017 22:15
En iedereen boven de 65 een nekschot?
+1

Vinden we elkaar in onze sprookjeswerelden toch nog een beetje :)
anoniem_343973 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 22:22
1.36% gewijzigd
redbulletje schreef:
06-12-2017 22:11
Absurd!! De zorg is al duur genoeg, dan laat je toch niet bewust gehandicapten op de wereld zetten?
Jeetje. Jij houdt er echt bizarre meningen op na.
redbulletje schreef:
06-12-2017 22:21
Wat is je vergelijking? Je zet toch niet een levend wezen op de wereld wat alleen maar geld en zorg gaat kosten? Voor wie is dat zinvol? Niet voor de staat in elk geval want die willen alleen maar nieuwe belastingbetalers tegen de vergrijzing.
Oude mensen kosten alleen maar geld, heel veel geld, zoveel geld dat zij de verzekeringspot het zwaarste belasten. Het gros van de 65+ vrouwen heeft nooit gewerkt of hooguit een zwart poetshuisje.
Totaal zinloze generatie.
anoniem_359707 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 22:24
0.55% gewijzigd
Saga_Röversdotter schreef:
06-12-2017 22:22
Jeetje. Jij houdt er echt bizarre meningen op na.
Ik vind het niet bizar hoor. Het is maar net wat je er zelf aan overtuigingen op na houdt.
ikhebgeeninspiratie2017 schreef:
06-12-2017 21:57
Ik heb het, bewust, niet besteld. Vind net heerlijk om verrast te worden en zien waar het leven ons brengt. Maar dat is meer hoe ik ben. Plan graag niks en zien wat er gebeurd. Zo ook in het gewone leven. Ineens weekje vrij? Huppa kids inpakken en lekker weg, rondtrekken op de bonnefooi. Wat ik bv morgen ga doen? Geen idee, werken is het enige wat vast staat maar op welk terras ik savonds eet, of bij wie of gewoon thuis we zien het wel!
Dus zo ook met kinderen. Wie zegt dat het niet kan, je krijgt het. Het is een geschenk. Het is leven. Er zijn zat lieve mensen die je kunnen helpen en uiteindelijk maken die kinderen je echt gelukkig
Ik zie zelden zulke naïviteit... Vraag me echt af in wat voor sociale omgeving jij leeft... En jij krijgt kinderen om jou gelukkig te maken? Er kunnen nog wel wat vrijwilligers bij in de jeugdzorg..
anoniem_350303 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 22:27
6.04% gewijzigd
Saga_Röversdotter schreef:
06-12-2017 22:22
Jeetje. Jij houdt er echt bizarre meningen op na.
Ik vind het eerder bizar dat er mensen zijn die tegen abortus zijn in geval de foetus wat mankeert.
redbulletje schreef:
06-12-2017 22:25
Ik vind het eerder bizar dat er mensen zijn die tegen abortus zijn in geval de foetus wat mankeert.
Je uitspraak komt over alsof elke foetus of embryo die wat mankeert geaborteerd moet worden.
Moiren’ schreef:
06-12-2017 22:23
Oude mensen kosten alleen maar geld, heel veel geld, zoveel geld dat zij de verzekeringspot het zwaarste belasten. Het gros van de 65+ vrouwen heeft nooit gewerkt of hooguit een zwart poetshuisje.
Totaal zinloze generatie.
Daar liggen idd ook kansen, kom maar op met die vrijwillige euthanasie!
redbulletje schreef:
06-12-2017 22:28
Daar liggen idd ook kansen, kom maar op met die vrijwillige euthanasie!
Vrijwillig? Waarom? Verplicht afbreken van de zwangerschap mag van jou ook. Dus dan ook gewoon echt 1 lijn trekken.
Ook alle chronisch zieken een spuitje.

Zijn we ook gelijk van het woningtekort af.
Saga_Röversdotter schreef:
06-12-2017 22:24
Ik zie zelden zulke naïviteit... Vraag me echt af in wat voor sociale omgeving jij leeft... En jij krijgt kinderen om jou gelukkig te maken? Er kunnen nog wel wat vrijwilligers bij in de jeugdzorg..
In een heel gemiddelde sociale omgeving. En er kunnen idd nog zat vrijwilligers bij in de jeugdzorg, welkom! Werk zelf in de crisisopvang (gezinshuis). Dus weet wel beetje waar ik het over heb.
Maar vanuit mijn christelijke achtergrond en persoonlijke mening ben ik pro-life!
ikhebgeeninspiratie2017 schreef:
06-12-2017 22:31
In een heel gemiddelde sociale omgeving. En er kunnen idd nog zat vrijwilligers bij in de jeugdzorg, welkom! Werk zelf in de crisisopvang (gezinshuis). Dus weet wel beetje waar ik het over heb.
Maar vanuit mijn christelijke achtergrond en persoonlijke mening ben ik pro-life!
Welke partij stem jij?
Moiren’ schreef:
06-12-2017 22:30
Vrijwillig? Waarom? Verplicht afbreken van de zwangerschap mag van jou ook. Dus dan ook gewoon echt 1 lijn trekken.
Ook alle chronisch zieken een spuitje.

Zijn we ook gelijk van het woningtekort af.
Er is geen woningtekort. Er zijn gewoon teveel kinderen die geboren werden in een kansarm gezin.
ikhebgeeninspiratie2017 schreef:
06-12-2017 22:31
In een heel gemiddelde sociale omgeving. En er kunnen idd nog zat vrijwilligers bij in de jeugdzorg, welkom! Werk zelf in de crisisopvang (gezinshuis). Dus weet wel beetje waar ik het over heb.
Maar vanuit mijn christelijke achtergrond en persoonlijke mening ben ik pro-life!
Dan zou je moeten weten dat het er niet zo rooskleurig aan toe gaat als jij het omschrijft. Los van je christelijke achtergrond. Noem dat dan als argument om tegen abortus te zijn.
Saga_Röversdotter schreef:
06-12-2017 22:27
Je uitspraak komt over alsof elke foetus of embryo die wat mankeert geaborteerd moet worden.
Waarom zou je het houden als je ook opnieuw kunt proberen? Iemand die een gezin wil droomt toch niet van een kind met een handicap? Buiten nog t feit dat je dan bewust een levend wezen verplicht met die handicap te leven! Vind dat eigenlijk misdadig nu we de mogelijkheid tot pre screening hebben.
redbulletje schreef:
06-12-2017 22:33
Waarom zou je het houden als je ook opnieuw kunt proberen? Iemand die een gezin wil droomt toch niet van een kind met een handicap? Buiten nog t feit dat je dan bewust een levend wezen verplicht met die handicap te leven! Vind dat eigenlijk misdadig nu we de mogelijkheid tot pre screening hebben.
Je vult in dat een handicap gelijk de kwaliteit van leven zo verlaagt dat het niet leefbaar is.
Moiren’ schreef:
06-12-2017 22:30
Vrijwillig? Waarom? Verplicht afbreken van de zwangerschap mag van jou ook. Dus dan ook gewoon echt 1 lijn trekken.
Ook alle chronisch zieken een spuitje.

Zijn we ook gelijk van het woningtekort af.
Verplicht een ongelukje of gehandicapt kind baren vind jij een beter idee?
redbulletje schreef:
06-12-2017 22:35
Verplicht een ongelukje of gehandicapt kind baren vind jij een beter idee?
Ik vind dat ieder dat voor zichzelf mag beslissen.
Saga_Röversdotter schreef:
06-12-2017 22:34
Je vult in dat een handicap gelijk de kwaliteit van leven zo verlaagt dat het niet leefbaar is.
Hoe verhoudt dit zich tot jouw handicap/stoornis RB?
ikhebgeeninspiratie2017 schreef:
06-12-2017 22:31
In een heel gemiddelde sociale omgeving. En er kunnen idd nog zat vrijwilligers bij in de jeugdzorg, welkom! Werk zelf in de crisisopvang (gezinshuis). Dus weet wel beetje waar ik het over heb.
Maar vanuit mijn christelijke achtergrond en persoonlijke mening ben ik pro-life!
Dat vanuit diezelfde achtergrond geen kinderen geboren konden worden zonder een sociaal vangnet (huwelijk, familiebanden) dat negeer je voor het gemak maar even?

Ik vraag me wel eens af hoe het leven eruit ziet wanneer je niet de wereld ziet, maar slechts de denkbeelden die je met de paplepel zijn ingegoten.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
06-12-2017 22:33
Waarom zou je het houden als je ook opnieuw kunt proberen? Iemand die een gezin wil droomt toch niet van een kind met een handicap? Buiten nog t feit dat je dan bewust een levend wezen verplicht met die handicap te leven! Vind dat eigenlijk misdadig nu we de mogelijkheid tot pre screening hebben.
Wel een tikkeltje zuur als het dan daarna niet meer lukt.
Dat is niet echt het argument waarmee iemand een zwangerschap afbreekt denk ik, de gedachte dat je het wel kunt 'inruilen'.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Saga_Röversdotter schreef:
06-12-2017 22:34
Je vult in dat een handicap gelijk de kwaliteit van leven zo verlaagt dat het niet leefbaar is.
Leven heeft geen nut. Gebruik dan in elk geval van de best mogelijke startpositie. Cellen genoeg. Het is maar biologie he die voortplanting.
redbulletje schreef:
06-12-2017 22:38
Leven heeft geen nut. Gebruik dan in elk geval van de best mogelijke startpositie. Cellen genoeg. Het is maar biologie he die voortplanting.
Leven ook. Dus iedereen die wat chronisch heeft elimineren.
Ik ergerde me ook al groen en geel aan de radio reclame. Doppler-geluiden van een babyhartje, met de boodschap dat het hartje al klopt bij 3 weken, en hoe erg het wel niet is dat dat hartje dan al zo snel moet stoppen met kloppen oid. Flikker toch op, die cellen doen gewoon waar ze voor gemaakt zijn. Als je een hart uit een lichaam haalt blijft het ook nog een tijdje doorkloppen. Een hartslag is niet bepaald een graadmeter voor bewustzijn. Lekker inspelen op emotie. Wat een gelul. Zo naar voor alle vrouwen die voor abortus hebben moeten kiezen.
flipje2 schreef:
06-12-2017 22:38
Wel een tikkeltje zuur als het dan daarna niet meer lukt.
Dat is niet echt het argument waarmee iemand een zwangerschap afbreekt denk ik, de gedachte dat je het wel kunt 'inruilen'.
Nee, maar wat jij verzint als argument voor een ander doet ook niet terzake.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven