Week van het leven

06-12-2017 20:51 334 berichten
Ik wordt zo ziek van die reclames van de week van het leven op de radio. Alsof elke vrouw lichtzinnig voor abortus kiest. Ik geloof ook niks van dat 'wij van wc eend' type onderzoek waaruit allerlei negatieve effecten blijken. Ik neem aan dat er niet veel aan te doen is ivm vrijheid van meningsuiting maar die pro-lifers zijn alleen maar pro baby, niet provrouw. Bah bah bah.

Bij deze hoop ik dat niemand ooit meer een abortus hoeft te ondergaan en dat het altijd volkomen legaal en geaccepteerd mag blijven.

Wat denken jullie ervan?
Amant schreef:
06-12-2017 20:56
Dat je je niet zo druk zou moeten maken over mensen die er met een sprookjesboek in de hand blijk van geven niet zelf na te kunnen denken. Volwassen mensen hè.
Vooral die stemmingmakerij dat het hartje al bij drie weken klopt. Nou en? Vissen hebben ook een hart en die eet je op. Schapen ook.

Hypocriet.
vrouwjagersma schreef:
06-12-2017 21:50
Ik vind het wel vreemd dat Viva advertentieruimte verkocht heeft aan deze club. Sowieso niet echt passen bij het imago van Viva, maar goed, ik kan me vergissen.
Past wel bij het Viva van nu; politiek correct voor vrouwen zónder eigen mening.
redbulletje schreef:
06-12-2017 21:54
Past wel bij het Viva van nu; politiek correct voor vrouwen zónder eigen mening.
Mwah. Abortus is nogal een dingetje in links Nederland.
honingbijtje schreef:
06-12-2017 21:53
Vooral die stemmingmakerij dat het hartje al bij drie weken klopt. Nou en? Vissen hebben ook een hart en die eet je op. Schapen ook.

Hypocriet.
Haha, precies!!
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam de campagne gisteren tegen op Facebook. Het doet me ontzettend veel pijn.
Heb zelf abortus laten doen i.v.m. meerdere genetische afwijkingen bij ons kindje. We missen hem nog elke dag.
Ik gun het niemand om voor zo'n keuze te komen te staan.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Solomio schreef:
06-12-2017 21:48
O ja, ik vind nieuw leven ook heel speciaal. En ik heb het gewoon besteld. De levertijd was wat lang......

Alleen begint dat leven voor mij niet bij de conceptie, dus vind ik abortus een prima middel tegen ongewenste zwangerschap.
Ik heb het, bewust, niet besteld. Vind net heerlijk om verrast te worden en zien waar het leven ons brengt. Maar dat is meer hoe ik ben. Plan graag niks en zien wat er gebeurd. Zo ook in het gewone leven. Ineens weekje vrij? Huppa kids inpakken en lekker weg, rondtrekken op de bonnefooi. Wat ik bv morgen ga doen? Geen idee, werken is het enige wat vast staat maar op welk terras ik savonds eet, of bij wie of gewoon thuis we zien het wel!
Dus zo ook met kinderen. Wie zegt dat het niet kan, je krijgt het. Het is een geschenk. Het is leven. Er zijn zat lieve mensen die je kunnen helpen en uiteindelijk maken die kinderen je echt gelukkig
ikhebgeeninspiratie2017 schreef:
06-12-2017 21:57
Ik heb het, bewust, niet besteld. Vind net heerlijk om verrast te worden en zien waar het leven ons brengt. Maar dat is meer hoe ik ben. Plan graag niks en zien wat er gebeurd. Zo ook in het gewone leven. Ineens weekje vrij? Huppa kids inpakken en lekker weg, rondtrekken op de bonnefooi. Wat ik bv morgen ga doen? Geen idee, werken is het enige wat vast staat maar op welk terras ik savonds eet, of bij wie of gewoon thuis we zien het wel!
Dus zo ook met kinderen. Wie zegt dat het niet kan, je krijgt het. Het is een geschenk. Het is leven. Er zijn zat lieve mensen die je kunnen helpen en uiteindelijk maken die kinderen je echt gelukkig
Ik neem aan dat je dus aan geen enkele vorm van anticonceptie doet tot en met de overgang.
flipje2 schreef:
06-12-2017 21:57
Ik kwam de campagne gisteren tegen op Facebook. Het doet me ontzettend veel pijn.
Heb zelf abortus laten doen i.v.m. meerdere genetische afwijkingen bij ons kindje. We missen hem nog elke dag.
Ik gun het niemand om voor zo'n keuze te komen te staan.
Jij wilde m hebben, maar abortus wordt doorgaans gedaan door vrouwen die helemaal geen kind willen.
redbulletje schreef:
06-12-2017 22:00
Jij wilde m hebben, maar abortus wordt doorgaans gedaan door vrouwen die helemaal geen kind willen.
Of die nu geen kind kunnen bieden wat het wil.
Of omdat ze zelf ziek is.
Of omdat het niet de bedoeling was.
Of zo zijn er zoveel redenen.

En iedereen mag zijn eigen reden hebben om het wel of niet te laten komen.
ikhebgeeninspiratie2017 schreef:
06-12-2017 21:57
Ik heb het, bewust, niet besteld. Vind net heerlijk om verrast te worden en zien waar het leven ons brengt. Maar dat is meer hoe ik ben. Plan graag niks en zien wat er gebeurd. Zo ook in het gewone leven. Ineens weekje vrij? Huppa kids inpakken en lekker weg, rondtrekken op de bonnefooi. Wat ik bv morgen ga doen? Geen idee, werken is het enige wat vast staat maar op welk terras ik savonds eet, of bij wie of gewoon thuis we zien het wel!
Dus zo ook met kinderen. Wie zegt dat het niet kan, je krijgt het. Het is een geschenk. Het is leven. Er zijn zat lieve mensen die je kunnen helpen en uiteindelijk maken die kinderen je echt gelukkig
Alleen zijn maakt mij gelukkig. Ik ben geen kuddedier. Gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
ikhebgeeninspiratie2017 schreef:
06-12-2017 21:57
Ik heb het, bewust, niet besteld. Vind net heerlijk om verrast te worden en zien waar het leven ons brengt. Maar dat is meer hoe ik ben. Plan graag niks en zien wat er gebeurd. Zo ook in het gewone leven. Ineens weekje vrij? Huppa kids inpakken en lekker weg, rondtrekken op de bonnefooi. Wat ik bv morgen ga doen? Geen idee, werken is het enige wat vast staat maar op welk terras ik savonds eet, of bij wie of gewoon thuis we zien het wel!
Dus zo ook met kinderen. Wie zegt dat het niet kan, je krijgt het. Het is een geschenk. Het is leven. Er zijn zat lieve mensen die je kunnen helpen en uiteindelijk maken die kinderen je echt gelukkig
Dolle meid hoor..
Nou ja.. dat dus..
Moiren’ schreef:
06-12-2017 21:59
Ik neem aan dat je dus aan geen enkele vorm van anticonceptie doet tot en met de overgang.
Nog nooit niet over nagedacht eigenlijk.
Nu iig zwanger van de tweede en wat we daarna doen zien we wel.
Tot nu toe iig geen anticonceptie (als 15 jarige poosje aan de pil maar werd daar niet veel gezelliger van). Dus in 11 jaar 2 kids.
Wanneer je niet in staat bent om je eigen gevoelens en feitelijkheden van elkaar te scheiden beschouwen de mensen die dat wel kunnen je als een hysterische schreeuwert.

Er is helemaal geen discussie. Er is slechts kennis en zij die weigeren deze tot zich te nemen.
ikhebgeeninspiratie2017 schreef:
06-12-2017 22:03
Nog nooit niet over nagedacht eigenlijk.
Nu iig zwanger van de tweede en wat we daarna doen zien we wel.
Tot nu toe iig geen anticonceptie (als 15 jarige poosje aan de pil maar werd daar niet veel gezelliger van). Dus in 11 jaar 2 kids.
En wel geregeld seks?
Dat is niet veel dan. Ik ben benieuwd of je bij in elk jaar een zwangerschap en dus al 11 kinderen nog steeds niet van het plannen zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
06-12-2017 22:00
Jij wilde m hebben, maar abortus wordt doorgaans gedaan door vrouwen die helemaal geen kind willen.
daar gaat de campagne nou juist wel voor een deel over. men pleit ook tegen prenataal onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
ikhebgeeninspiratie2017 schreef:
06-12-2017 21:57
Ik heb het, bewust, niet besteld. Vind net heerlijk om verrast te worden en zien waar het leven ons brengt. Maar dat is meer hoe ik ben. Plan graag niks en zien wat er gebeurd. Zo ook in het gewone leven. Ineens weekje vrij? Huppa kids inpakken en lekker weg, rondtrekken op de bonnefooi. Wat ik bv morgen ga doen? Geen idee, werken is het enige wat vast staat maar op welk terras ik savonds eet, of bij wie of gewoon thuis we zien het wel!
Dus zo ook met kinderen. Wie zegt dat het niet kan, je krijgt het. Het is een geschenk. Het is leven. Er zijn zat lieve mensen die je kunnen helpen en uiteindelijk maken die kinderen je echt gelukkig
Sneu dat die kinderen jou gelukkig moeten maken. Ongezond ook.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
06-12-2017 22:02
Of die nu geen kind kunnen bieden wat het wil.
Of omdat ze zelf ziek is.
Of omdat het niet de bedoeling was.
Of zo zijn er zoveel redenen.

En iedereen mag zijn eigen reden hebben om het wel of niet te laten komen.
En dan doet het verdomde veel pijn als iemand anders denkt daar een oordeel over te kunnen vellen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
06-12-2017 22:08
En dan doet het verdomde veel pijn als iemand anders denkt daar een oordeel over te kunnen vellen.
Ik denk dat het altijd pijn doet als een ander jouw weloverwogen beslissing afserveert.
Alle reacties Link kopieren
:hug: Flipje...
Nou ja.. dat dus..
LadyMadonna schreef:
06-12-2017 22:08
daar gaat de campagne nou juist wel voor een deel over. men pleit ook tegen prenataal onderzoek.
Absurd!! De zorg is al duur genoeg, dan laat je toch niet bewust gehandicapten op de wereld zetten?
Solomio schreef:
06-12-2017 22:08
Sneu dat die kinderen jou gelukkig moeten maken. Ongezond ook.
Je ziet als BAM het flinterdunne (zeg maar gerust niet-bestaande) ijs waar je op loopt bij het doen van deze uitspraak niet?

Bijzonder.
Ik zie nooit reclame.

Dat terzijde, prima dat iemand daar aandacht voor vraagt. Vraag alleen niet van mij om de zelfde mening te hebben. Ik heb niet eens zo'n mening over abortus, maar vind dat de overheid niets te zeggen heeft over het lichaam van een ander. En ja, dat een kind dat in de buik van een vrouw groeit is een biologisch gegeven, maar dat het niet onafhankelijk van die zelfde vrouw kan groeien, ook. En op dat moment vind ik abortus ethisch, als in 'ethisch dat de overheid niet beslist over het lijf van een ander.'
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
06-12-2017 21:30
Ik voel een respectvolle discussie opkomen.
Dus jij gaat even op de man? Niet respectvol..
Nou ja.. dat dus..
redbulletje schreef:
06-12-2017 22:11
Absurd!! De zorg is al duur genoeg, dan laat je toch niet bewust gehandicapten op de wereld zetten?
En iedereen boven de 65 een nekschot?
bloosje schreef:
06-12-2017 22:15
Dus jij gaat even op de man? Niet respectvol..
Ik fileer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven