Weren op uiterlijk

01-08-2016 08:01 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het hele artikel gelezen en haal twee regels naar voren, en vraag me dan af "kan dit zomaar?" Wat vinden jullie? Word er met twee maten gemeten? Hier onderen de twee regels.:



"Nu ga je bij voorbaat iemand weren, puur op het uiterlijk. Dit is een aanval op een levenswijze" zegt de captain van No Surrender.



"Ze nemen plaats op het terras. De eigenaar ziet bleek. De grond brandt hem onder de voeten. De politie heeft hem gevraagd de bikers niet te bedienen. Anders is hij strafbaar"





Limburg



‘Een aanval op onze levenswijze’



Vandaag om 06:10 door Paul van Gageldonk



[Foto: Ermindo Armino]



Er was gerekend op tal van motorclubs en mogelijk onrust. Het liep uit op een korte, geweldloze demonstratie van zo’n veertig bikers van No Surrender op de Markt in Sittard. Ze zijn boos over de afspraak tussen Sittard­-Geleen, politie en Horeca Nederland om bikers alleen nog in horecagelegenheden te accepteren als ze hun colors afdoen. Bikers zien dat als het afnemen van hun identiteit.



De haveloze zwerver ligt al uren te pitten onder de luifel van het V&D-pand, als hij ruw gewekt wordt door een hels lawaai. Opkijkend ziet hij veertig ruige koppen en machtige lijven, gehuld in strak leer. NO SURRENDER op hun hesjes. Opeens regent het metaal. De bikers betonen demonstratief hun medeleven met de behoeftige man en gooien allemaal kleingeld in zijn hoed. „Dit is hoe de maatschappij met mensen omgaat”, roept een biker, wijzend op de erbarmelijke situatie van de zwerver.



Eigenlijk had Richard van Zolingen, national captain van No Surrender, er aan willen toevoegen: dit is hoe de maatschappij ook met ons omgaat. Van Zolingen, Indische man met paardenstaart en bovenarmen als boomstammen, straalt een eerbiedwaardige kalmte uit. Van binnen begon het echter te koken, toen vorige week bekend werd dat de gemeente Sittard-Geleen, ondersteund door politie en Horeca Nederland, bikers in horecagelegenheden gaat weren, als zij zich melden in hun colors, de tekenen van hun motorclub. Aanleiding is de vrees van horeca-exploitanten voor de ‘1-procenters’ onder de bikers: leden van motorclubs die stellen dat de wet niet op hen van toepassing is. De boycot is omstreden, want de overige 99 procent wordt er ook door getroffen.



Blijkbaar zijn ze banger voor motorclubs dan voor terroristen



„Te gek voor woorden”, vindt Van Zolingen. „Ik heb zelf als portier gewerkt. Als iemand zich niet gedroeg, vroeg je hem vriendelijk naar buiten te gaan. Nu ga je bij voorbaat iemand weren, puur op het uiterlijk. Dit is een aanval op een levenswijze. Ik hoop dat de horeca deze maatregel niet gaat uitvoeren.”



Striptease



Onno, een slanke No Surrender-supporter met pet, heeft inmiddels al gesproken met de baas van een Grieks restaurant. Daar mogen de bikers straks, in hun colors, een biertje drinken. Als ze zich rustig houden. Het is de bedoeling dat het protest van de bikers een verrassing wordt. Slechts een handjevol mensen is op de hoogte van de ludieke actie. Een aantal bikers heeft in ‘burger’ en met vrouw en kinderen plaats genomen op verschillende terrassen. Rond twee uur zullen Chapters, afdelingen, van No Surrender de Markt oprijden. Daar wordt het startsein gegeven voor een ‘striptease’, waarbij de bikers in burger hun kloffie verruilen voor hesjes met colors. En dan maar zien of het bedienend personeel ze nog ter wille is. Het loopt wat anders. De actie is niet zo geheim meer. Op alle hoeken staan politieauto’s. Men vreest escalatie. Het gerucht gaat dat meerdere motorclubs uit het land naar Sittard zullen komen.



We gaan bekijken of we dit juridisch kunnen aanvechten. Dit is pure discriminatie



Om half drie trilt de Markt. Met een oorverdovend gebrul rijden zo’n veertig bikers van No Surrender met hun zware motoren het plein op. Na wat broederlijke begroetingen kuiert het gezelschap naar het Griekse restaurant. Ze nemen plaats op het terras. De eigenaar ziet bleek. De grond brandt hem onder de voeten. De politie heeft hem gevraagd de bikers niet te bedienen. Anders is hij strafbaar. Zie die boodschap maar eens over te brengen aan veertig mannetjesputters. Gelukkig voor de restauranthouder laat Van Zolingen zijn gezag spreken. De voorman van de bikers vertrekt geen spier en zegt: „Dan gaan we hier weer weg mannen. We gaan in Geleen een biertje pakken. Misschien zijn we daar wel welkom.”



Discriminatie



Maar het laatste woord hierover is nog niet gezegd, kondigt Van Zolingen aan. „We gaan bekijken of we dit juridisch kunnen aanvechten. Dit is pure discriminatie. Wat wordt het volgende? Dat Indische mensen zoals ik van de terrassen geweerd worden?” „Belachelijk”, vult supporter Onno aan. „Laat ze dit eens doen met moslims. Dan staat het hele land op z’n achterste benen. Blijkbaar zijn ze banger voor motorclubs dan voor terroristen.”



NO SURRENDER! brullen de mannen in koor. Ze groeten hun knuffelzwerver en met oorverdovende herrie vertrekt de karavaan richting de zustergemeente. Onderweg besluiten ze Geleen toch maar niet aan te doen omdat het ritueel van Sittard zich er ongetwijfeld zal herhalen. Gelukkigste man van de dag blijft zo de zwerver. Hij telt zijn dagopbrengst. Wat hem betreft is No Surrender hier tot in de eeuwigheid welkom.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
22-12-2018 21:46
Wat doen die boerka's jou dan waardoor je last van ze hebt? (en hoeveel boerka's lopen er al-met-al nu rond in Nederland?)
Wat doen die motormuizen jou dan waardoor je last van ze hebt? (en hoeveel motormuizen lopen er al-met-al nu rond in Nederland?)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
22-12-2018 22:24
Wat doen die motormuizen jou dan waardoor je last van ze hebt? (en hoeveel motormuizen lopen er al-met-al nu rond in Nederland?)
https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/ ... deling.amp

Bedreiging, afpersing, zware mishandeling, witwassen. En dat is dan alleen Klaas Otto nog maar, wie weet wat de rest van zijn matties uitspookt.
Maar hé, ze doen mij niks, dus wat maakt het uit...
Alle reacties Link kopieren
Hoewel er voetballers zijn die zich misdragen zijn voetbalclubs nog niet verboden.

Idioot om hele verenigingen op te willen heffen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
22-12-2018 22:05
Je ziet niet wie je voor je hebt en wat er allemaal onder die boerka verstopt zit.

Moet je iets idioots gedogen "omdat het er niet zoveel zijn" en hoe wil je het straks gaan verbieden als we eerst gedogen?

Ik mag bij het benzinestation of een supermarkt ook niet naar binnen met een bivakmuts of een integraalhelm op, want onherkenbaar.

Iedereen naturistisch de straat op lijkt me mooi, maar momenteel wat frisjes. Bomgordels, messen en kalasjnikovs zijn dan wat moeilijker te verstoppen.
Nou, ik woon in het epicentrum van die gezellige meneren-op-leeftijd-met-sik.

Messen en kalasjnikovs zijn zo 2005. Tegenwoordig gebruikt men granaatwerpers en granaten. Die gevonden worden in garageboxen annex drugslab midden in woonwijken. Of valt de politie gezellig een ‘multicultureel gemeenschapshuis’ binnen (op een steenworp afstand van die andere gezellige club behorend bij de Al Houda moskee. Misschien doen ze wel gezamenlijk granaten met toebehoren inkopen en krijgen ze korting, wie weet).

https://www.1limburg.nl/satudarah-leden ... de-rechter

En ‘soms’ hebben ze de verkeerde https://www.1limburg.nl/onderzoek-porti ... ing-geleen en beschieten ze jouw huis waarbij de kogels door de ramen vliegen in de freakin’ kinderkamer waar je drie maanden oude baby slaapt. En steken ze ook nog een fikkie aan onder je carport met een molotovcocktail.

En heel vaak hoor je de helicopters weer overvliegen en de brandweer en ambulances uitrukken. Ligt er weer ergens een granaat midden in een woonwijk. https://nieuws.nl/algemeen/20181219/han ... didosbaas/
En dat ze elkaar onderling een granaat door de strot duwen of elkaar lynchen wegens een bad standing, prima. Hebben ze ook alle gelegenheid toe, bandidos, No surrender, hells angels en Satudarah op 10 vierkante kilometer bijeen (exclusief de ondersteunende clubjes).

En dan heb ik het nog niet gehad over de vele eigenaren van winkels, horecazaken enz. die worden afgeperst en bedreigd. Of ‘eigenaren’ van rivaliserende drugsgerelateerde zaakjes die ineens dood worden gevonden op straat of in hun huis. Je zal maar lijken qua uiterlijk of naam op de een of andere dealende gladiool.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Rechtbank verbiedt motorclub No Surrender https://www.ad.nl/binnenland/rechtbank- ... haring_web
LOEP ME MAAR aub.
Snoesje666 schreef:
23-12-2018 00:04
Hoewel er voetballers zijn die zich misdragen zijn voetbalclubs nog niet verboden.

Idioot om hele verenigingen op te willen heffen.
Een groot aantal leden van No Surrender is structureel betrokken (geweest) bij talrijke ernstige strafbare feiten.
Het geweld is zo ernstig en structureel dat de samenleving gevaar loopt.


Ja, heel idioot om dergelijke clubs te verbieden.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
09-06-2019 19:49
Een groot aantal leden van No Surrender is structureel betrokken (geweest) bij talrijke ernstige strafbare feiten.
Het geweld is zo ernstig en structureel dat de samenleving gevaar loopt.


Ja, heel idioot om dergelijke clubs te verbieden.

Als mensen een gevaar zijn voor de samenleving horen ze achter gesloten deuren te zitten. Gevaarlijke mensen hun clubpasje afnemen maakt hen niet in eens een braver persoon. Dan gaan ze gewoon 'gezellig' zonder clubnaam met elkaar koffie drinken.

Vorige week stond er een groot artikel in onze krant over woonwagenbewoners, veel criminaliteit, maar de woonwagenparkjes krijgen alweer een nieuwe wasgelegenheid nadat de vorige vernield zijn. Men gaat die woonwagenbewoners toch ook niet verbieden woonwagenbewoner te zijn.
LOEP ME MAAR aub.
Het is een maatschappelijk probleem; steeds meer criminelen verenigen zich en intimideren, provoceren, bedreigen, persen af, of gaan over tot geweld als de slachtoffers niet doen wat zij willen.
Dat geldt voor de gelegenheidsgroeperingen die tegen activisten ageren ( pegida, zwarte piet, racisme, dierenactivisme etc) , dat geldt voor drugshandelaren, prostitutie, bitcoinshandel etc.
Ze stellen zich boven de wet, en blijkbaar kan dat moeilijk aangepakt worden. Justitieel wordt de samenleving behoorlijk in de steek gelaten, en de overheid plukt de makkelijkste slachtoffers compleet kaal. Rechtvaardigheid en fatsoen sterven uit.
Zo zie ik het...
missie_m schreef:
09-06-2019 23:11
Als mensen een gevaar zijn voor de samenleving horen ze achter gesloten deuren te zitten. Gevaarlijke mensen hun clubpasje afnemen maakt hen niet in eens een braver persoon. Dan gaan ze gewoon 'gezellig' zonder clubnaam met elkaar koffie drinken.

Vorige week stond er een groot artikel in onze krant over woonwagenbewoners, veel criminaliteit, maar de woonwagenparkjes krijgen alweer een nieuwe wasgelegenheid nadat de vorige vernield zijn. Men gaat die woonwagenbewoners toch ook niet verbieden woonwagenbewoner te zijn.
Je begrijpt het niet. Het gaat juist om de vereniging van deze mensen die tot gevaar leidt.
Woonwagenkampen worden ook steeds meer ingedamd om dezelfde reden.
Sterker, alle Nederlandse gemeentes moeten hun aantal staanplaatsen uitbreiden en minister Ollongren zegt dat ze daar hele gelukkig mee is.
Moet je eens aan de rechtbanken gaan vragen....
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef op 20 augustus 2016 @ 23:31:
[...]Geen enkel normaal functionerend mens met ook maar een beetje hoop op een fatsoenlijke baan gaat lopen met een hesje van een MC en colors. Dus ja, ze scheren zichzelf over één kam, want dat is wat ze willen.

Het is 'maar' een hesje.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
01-08-2019 19:50
Het is 'maar' een hesje.
Als het ‘maar’ een hesje is hoeven ze ook niet te jankballen dat hun way of life hun ontnomen is. Dan zijn ze gewoon de zoveelste uitgezakte kerel-met-slecht-gezette-tatoeages-en-vettig-haarrestant-in-de-nek in 046. Misschien kunnen ze een lollige handshake verzinnen zodat de kasteleins weten dat ze een clubje vormen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Maar wel toppie dat je bijna drie jaar later nog de moeite neemt voor een reactie
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
01-08-2019 20:11
Als het ‘maar’ een hesje is hoeven ze ook niet te jankballen dat hun way of life hun ontnomen is. Dan zijn ze gewoon de zoveelste uitgezakte kerel-met-slecht-gezette-tatoeages-en-vettig-haarrestant-in-de-nek in 046. Misschien kunnen ze een lollige handshake verzinnen zodat de kasteleins weten dat ze een clubje vormen.

Ik heb ze helemaal niet in het NOS journaal horen klagen in die mate zoals dat gisteren en vandaag ging over het boerkaverbod. Ik heb ook niets gelezen over een "motorclubBuddy".
Ik werd er vandaag bijna kotsmisselijk van.

Vrouwen die gewoon hun Jihaadgewaad mogen dragen, behalve niet meer voor hun gezicht in openbare ruimten doen alsof hun leven voorbij is. Dat ze op die drie plaatsen herkenbaar moeten zijn vind ik heel logisch. Als je naar een politiebureau gaat zal je toch herkenbaar moeten zijn. Zijn ze soms bang dat ze niet meer 'een parel' zullen zijn als de agent hun gezicht heeft gezien? Alle Nederlandse vrouwen zijn gelijk in ons land, allemaal zijn ze een parel.

Al die buddy's hebben zich ook aangemeld voor de ouderen die uit hun verzorgingskamertje zijn gezet?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
01-08-2019 23:01
Ik heb ze helemaal niet in het NOS journaal horen klagen in die mate zoals dat gisteren en vandaag ging over het boerkaverbod. Ik heb ook niets gelezen over een "motorclubBuddy".
Ik werd er vandaag bijna kotsmisselijk van.

Vrouwen die gewoon hun Jihaadgewaad mogen dragen, behalve niet meer voor hun gezicht in openbare ruimten doen alsof hun leven voorbij is. Dat ze op die drie plaatsen herkenbaar moeten zijn vind ik heel logisch. Als je naar een politiebureau gaat zal je toch herkenbaar moeten zijn. Zijn ze soms bang dat ze niet meer 'een parel' zullen zijn als de agent hun gezicht heeft gezien? Alle Nederlandse vrouwen zijn gelijk in ons land, allemaal zijn ze een parel.

Al die buddy's hebben zich ook aangemeld voor de ouderen die uit hun verzorgingskamertje zijn gezet?
WTF??
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
01-08-2019 23:21
WTF??
:wtf:
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht, je gaat reageren op een drie jaar oude opmerking om een boom op te zetten over het boerkaverbod. Op die fiets. Sorry, boeit mij geen hol. Geen last van boerkadragers die granaten smijten of een drugskartel runnen in mijn omgeving.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dit topic gaat over "Weren op uiterlijk". Het verbaasde me vanmiddag dat er op het Boerkaverbod-topic zo begripvol word gereageerd als het verbod word genegeerd. Want

iedereen moet toch zeker zelf weten wat ze dragen,

zegt men terwijl gezichtsbedekking zoveel meer is dan alleen een bodywarmer. Niet ieder motorclublid is een crimineel. Een crimineel hoort gestraft te worden. Niet alleen zijn jasje inleveren. Maar boerkadraagsters zijn ook extreem, tegen het salafisme aan. Ik zie ze als IS-aanhangers.

Dus ik tikte willekeurig een paginanummer op dit topic aan om te kijken wat er hier zoal geschreven werd, ik heb alleen die ene pagina gelezen met jouw reactie. :nerd:
.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Waarvan akte. Veel plezier verder met de monologen
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
01-08-2019 23:58
Waarvan akte. Veel plezier verder met de monologen
:bye:
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven