Weren op uiterlijk

01-08-2016 08:01 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het hele artikel gelezen en haal twee regels naar voren, en vraag me dan af "kan dit zomaar?" Wat vinden jullie? Word er met twee maten gemeten? Hier onderen de twee regels.:



"Nu ga je bij voorbaat iemand weren, puur op het uiterlijk. Dit is een aanval op een levenswijze" zegt de captain van No Surrender.



"Ze nemen plaats op het terras. De eigenaar ziet bleek. De grond brandt hem onder de voeten. De politie heeft hem gevraagd de bikers niet te bedienen. Anders is hij strafbaar"





Limburg



‘Een aanval op onze levenswijze’



Vandaag om 06:10 door Paul van Gageldonk



[Foto: Ermindo Armino]



Er was gerekend op tal van motorclubs en mogelijk onrust. Het liep uit op een korte, geweldloze demonstratie van zo’n veertig bikers van No Surrender op de Markt in Sittard. Ze zijn boos over de afspraak tussen Sittard­-Geleen, politie en Horeca Nederland om bikers alleen nog in horecagelegenheden te accepteren als ze hun colors afdoen. Bikers zien dat als het afnemen van hun identiteit.



De haveloze zwerver ligt al uren te pitten onder de luifel van het V&D-pand, als hij ruw gewekt wordt door een hels lawaai. Opkijkend ziet hij veertig ruige koppen en machtige lijven, gehuld in strak leer. NO SURRENDER op hun hesjes. Opeens regent het metaal. De bikers betonen demonstratief hun medeleven met de behoeftige man en gooien allemaal kleingeld in zijn hoed. „Dit is hoe de maatschappij met mensen omgaat”, roept een biker, wijzend op de erbarmelijke situatie van de zwerver.



Eigenlijk had Richard van Zolingen, national captain van No Surrender, er aan willen toevoegen: dit is hoe de maatschappij ook met ons omgaat. Van Zolingen, Indische man met paardenstaart en bovenarmen als boomstammen, straalt een eerbiedwaardige kalmte uit. Van binnen begon het echter te koken, toen vorige week bekend werd dat de gemeente Sittard-Geleen, ondersteund door politie en Horeca Nederland, bikers in horecagelegenheden gaat weren, als zij zich melden in hun colors, de tekenen van hun motorclub. Aanleiding is de vrees van horeca-exploitanten voor de ‘1-procenters’ onder de bikers: leden van motorclubs die stellen dat de wet niet op hen van toepassing is. De boycot is omstreden, want de overige 99 procent wordt er ook door getroffen.



Blijkbaar zijn ze banger voor motorclubs dan voor terroristen



„Te gek voor woorden”, vindt Van Zolingen. „Ik heb zelf als portier gewerkt. Als iemand zich niet gedroeg, vroeg je hem vriendelijk naar buiten te gaan. Nu ga je bij voorbaat iemand weren, puur op het uiterlijk. Dit is een aanval op een levenswijze. Ik hoop dat de horeca deze maatregel niet gaat uitvoeren.”



Striptease



Onno, een slanke No Surrender-supporter met pet, heeft inmiddels al gesproken met de baas van een Grieks restaurant. Daar mogen de bikers straks, in hun colors, een biertje drinken. Als ze zich rustig houden. Het is de bedoeling dat het protest van de bikers een verrassing wordt. Slechts een handjevol mensen is op de hoogte van de ludieke actie. Een aantal bikers heeft in ‘burger’ en met vrouw en kinderen plaats genomen op verschillende terrassen. Rond twee uur zullen Chapters, afdelingen, van No Surrender de Markt oprijden. Daar wordt het startsein gegeven voor een ‘striptease’, waarbij de bikers in burger hun kloffie verruilen voor hesjes met colors. En dan maar zien of het bedienend personeel ze nog ter wille is. Het loopt wat anders. De actie is niet zo geheim meer. Op alle hoeken staan politieauto’s. Men vreest escalatie. Het gerucht gaat dat meerdere motorclubs uit het land naar Sittard zullen komen.



We gaan bekijken of we dit juridisch kunnen aanvechten. Dit is pure discriminatie



Om half drie trilt de Markt. Met een oorverdovend gebrul rijden zo’n veertig bikers van No Surrender met hun zware motoren het plein op. Na wat broederlijke begroetingen kuiert het gezelschap naar het Griekse restaurant. Ze nemen plaats op het terras. De eigenaar ziet bleek. De grond brandt hem onder de voeten. De politie heeft hem gevraagd de bikers niet te bedienen. Anders is hij strafbaar. Zie die boodschap maar eens over te brengen aan veertig mannetjesputters. Gelukkig voor de restauranthouder laat Van Zolingen zijn gezag spreken. De voorman van de bikers vertrekt geen spier en zegt: „Dan gaan we hier weer weg mannen. We gaan in Geleen een biertje pakken. Misschien zijn we daar wel welkom.”



Discriminatie



Maar het laatste woord hierover is nog niet gezegd, kondigt Van Zolingen aan. „We gaan bekijken of we dit juridisch kunnen aanvechten. Dit is pure discriminatie. Wat wordt het volgende? Dat Indische mensen zoals ik van de terrassen geweerd worden?” „Belachelijk”, vult supporter Onno aan. „Laat ze dit eens doen met moslims. Dan staat het hele land op z’n achterste benen. Blijkbaar zijn ze banger voor motorclubs dan voor terroristen.”



NO SURRENDER! brullen de mannen in koor. Ze groeten hun knuffelzwerver en met oorverdovende herrie vertrekt de karavaan richting de zustergemeente. Onderweg besluiten ze Geleen toch maar niet aan te doen omdat het ritueel van Sittard zich er ongetwijfeld zal herhalen. Gelukkigste man van de dag blijft zo de zwerver. Hij telt zijn dagopbrengst. Wat hem betreft is No Surrender hier tot in de eeuwigheid welkom.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 01 augustus 2016 @ 17:33:

[...]



Ik ben heel benieuwd naar een linkje waaruit blijkt dat zo'n tattoo inhoudt dat diegene een dode vrouw gebeft heeft

ik ook, ik zag je reactie smiley en daarna het zwarte gedrukte en lachte me rot,



maar al sla je me dood ik zou niet weten ben ook echt benieuwd naar zo,n linkje of wat meer uitleg van viavia2013 hierover
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:YellowDiamond schreef op 01 augustus 2016 @ 17:36:

[...]



Ik zou een levende vrouw ook niet willen beffen maar dat is weer wat anders Nee, ik ook niet. Maar dat dient tenminste nog een doel.
quote:mamsvan schreef op 01 augustus 2016 @ 17:37:

[...]



ik ook, ik zag je reactie smiley en daarna het zwarte gedrukte en lachte me rot,



maar al sla je me dood ik zou niet weten ben ook echt benieuwd naar zo,n linkje of wat meer uitleg van viavia2013 hierover Ik heb het geprobeerd te googlen, maar dat was niet zo'n goed idee, geloof ik.
quote:spuit-elf schreef op 01 augustus 2016 @ 17:40:

[...]





Ik heb het geprobeerd te googlen, maar dat was niet zo'n goed idee, geloof ik.O vertel of pb mij..
Alle reacties Link kopieren
quote:spuit-elf schreef op 01 augustus 2016 @ 17:40:

[...]





Ik heb het geprobeerd te googlen, maar dat was niet zo'n goed idee, geloof ik.ik wou al zeggen ik ga dat niet eens proberen
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:spuit-elf schreef op 01 augustus 2016 @ 17:38:

[...]





Nee, ik ook niet. Maar dat dient tenminste nog een doel.Ja als het een aantrekkelijk heerschap is wel maar door een vrouw bedank ik voor de eer
Oh, gewoon allerlei ranzigheid op mijn beeldscherm.
Alle reacties Link kopieren
ik heb toch gegoogled, gelukkig niet afbeeldingen maar wel diverse ranzigheid tot dood neuken aan toe
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Poef
You know how I know? Because I reeaally think so!
Willen jullie aub jullie quotes weghalen? Ik had dit niet zo mogen delen...
quote:viavia2013 schreef op 01 augustus 2016 @ 18:21:

Willen jullie aub jullie quotes weghalen? Ik had dit niet zo mogen delen...Want het klopt niet?
quote:YellowDiamond schreef op 01 augustus 2016 @ 18:22:

[...]



Want het klopt niet?Dat zeg ik niet, ik had dit niet mogen delen.
Alle reacties Link kopieren
waarom mag je dat dan niet ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Misschien idd verstandiger om weg te halen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:viavia2013 schreef op 01 augustus 2016 @ 18:21:

Willen jullie aub jullie quotes weghalen? Ik had dit niet zo mogen delen...Ik heb het weggehaald..
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 01 augustus 2016 @ 18:52:

[...]



Ik heb het weggehaald..



Pfffffffffff sinds wanneer luister jij

Is mij nog niet gelukt
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 01 augustus 2016 @ 18:55:

[...]





Pfffffffffff sinds wanneer luister jij

Is mij nog niet gelukt Misschien moet jij eens wat liever voor mij zijn dan ben ik ook wat liever voor jou
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 01 augustus 2016 @ 19:00:

[...]



Misschien moet jij eens wat liever voor mij zijn dan ben ik ook wat liever voor jou Je krijgt te eten en zakgeld, wat verwacht je nog meer dan?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 01 augustus 2016 @ 19:23:

[...]





Je krijgt te eten en zakgeld, wat verwacht je nog meer dan?
Heel erg fijn, dank je wel!!
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 01 augustus 2016 @ 08:51:

[...]





Je hebt wel gelijk. Maar toch, ze droegen hun colors toen ze op de markt stonden of op het terras zaten en niet bediend werden. Ze zijn ook in hun 'colors' vertrokken zonder gescheld of geweld.







Ze verwachtten natuurlijk problemen als zij zich niet zouden gedragen. Dit soort lui dien je op hun huid te zitten. Dat zij zich blijvend beseffen dat zij zich dienen te gedragen. Anders gaat het volgens mij fout.



En dit weten zijzelf ook wel. Ze vinden het gewoon leuk om grenzen optezoeken.
Alle reacties Link kopieren
En als voetbalsupporters hun 'colors' dragen, hun vlaggetjes en fluitjes, hun toeters en hun lege blikjes drank rond slingeren, worden ze bediend als ze op een terras neerstrijken of een friture betreden. Terwijl ik veel vaker lees dat stoelen in treinen zijn beschadigd, mensen lastig zijn gevallen, 'geurineerd' in een portaal. mayonaise uitgestreken op muren of ramen, Bushokjes vernield. Ik lees zelden tot nooit dat een moterbende een bushokje heeft vernield.



Maar dat is niet hetzelfde. De motermensen zijn crimineel als ze colors dragen? Of zijn ze zonder color ook crimineel? Horen criminelen dan niet in het gevang? Of een enkelband te dragen? ....want met een enkelband kun je wel op een terras zitten want er is plaats gebrek in het gevang vanwege bezuinigingen. Had België geen groot tekort aan enkelbanden?
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 02 augustus 2016 @ 09:18:

En als voetbalsupporters hun 'colors' dragen, hun vlaggetjes en fluitjes, hun toeters en hun lege blikjes drank rond slingeren, worden ze bediend als ze op een terras neerstrijken of een friture betreden. Terwijl ik veel vaker lees dat stoelen in treinen zijn beschadigd, mensen lastig zijn gevallen, 'geurineerd' in een portaal. mayonaise uitgestreken op muren of ramen, Bushokjes vernield. Ik lees zelden tot nooit dat een moterbende een bushokje heeft vernield.



Maar dat is niet hetzelfde. De motermensen zijn crimineel als ze colors dragen? Of zijn ze zonder color ook crimineel? Horen criminelen dan niet in het gevang? Of een enkelband te dragen? ....want met een enkelband kun je wel op een terras zitten want er is plaats gebrek in het gevang vanwege bezuinigingen. Had België geen groot tekort aan enkelbanden? vandalisme en georganiseerde zware criminaliteit zijn twee verschillende dingen
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 02 augustus 2016 @ 09:40:

[...]



vandalisme en georganiseerde zware criminaliteit zijn twee verschillende dingenMet een bodywarmer op het terras zitten valt daar niet onder. Als ze georganiseerde criminaliteit plegen horen ze opgepakt te worden voor datgene wat ze hebben gedaan.

ps. Iemand met een enkelband op het terras is ook geen lieverdje. Onderstaand is wel een oud bericht, dus misschien dat het nu wel goed is.





NU.nl

'Enkelband gaat ten koste van veiligheid'



Foto: ANP

Gepubliceerd: 18 april 2013 13:21 Laatste update: 18 april 2013 14:33



Veel meer gevangenen met een enkelband naar huis sturen, leid tot meer incidenten. Het zal ten koste gaan van de veiligheid op straat.



Daarvoor waarschuwden gevangenisdirecteuren donderdag tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer over bezuinigingen op de gevangenissen.



''De veiligheid komt ernstig onder druk te staan", zei Theo de Groen, directeur van de gevangenis in Almere.



''Criminelen krijgen meer ruimte om criminele activiteiten voort te zetten." Ook zijn collega Tom Yntema uit Veenhuizen is bang voor meer incidenten door de enkelbanden.



Hij verwees naar de incidenten van een paar jaar geleden met tbs'ers die met verlof waren. Dit 'tbs-syndroom' zou zich ook kunnen voordoen met elektronische detentie, zoals de enkelbanden officieel heten.

Twee op een cel



De gevangenisdirecteuren waren ook kritisch over het voornemen veel meer gevangenen met z'n tweeën op een cel te zetten. De Groen voerde aan dat de recente investeringen in een meer persoonlijke aanpak van gevangenen dan op de tocht komen te staan. Daardoor wordt het weer moeilijker om te voorkomen dat gedetineerden na hun straf weer de fout in gaan.



Yntema noemde de plannen met de meerpersoonscellen ''een te grote opgave", die de veiligheid van gevangenen en het personeel niet ten goede komt.

Dramatische bezuinigingen



Vertegenwoordigers van het personeel hadden geen goed woord voor de plannen over. Bert Koops, voorzitter van de groepsondernemingsraad van het gevangeniswezen, noemde de bezuinigingen ''dramatisch". Hij sprak van een afbraak van het vakmanschap van gevangenispersoneel.



Hilko Hof van de ondernemingsraad van de gevangenis in Veenhuizen vreest dat de 'beste' gevangenen met een enkelband naar huis mogen, terwijl de achterblijvers vaker een cel moeten delen. Daar zitten vaker gevangenen tussen die daar niet geschikt voor zijn.



Frans Carbo van vakbond Abvakabo zei dat van gevangenispersoneel sleutelbewaarders gemaakt wordt. Hij hekelde het ontbreken van een goed sociaal plan. De bond wil dat staatssecretaris Fred Teeven van Veiligheid en Justitie zijn plan intrekt.

Door: ANP
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Lees dit eens, Missie. Dan weet je misschien waarover je praat.



https://www.politie.nl/bi ... awbikers-in-nederland.pdf
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven