Wie gaat er nog naar de HEMA?

15-01-2015 13:12 1062 berichten
Naar aanleiding van dit bericht: Omzet HEMA verder teruggelopen



Ik vind het geen verrassing. Ik merk dat ik zelf weinig meer kom omdat de kwaliteit van de producten achteruit lijkt te hollen. In elk geval van die producten die ik daar vaak kocht. Ondergoed en sokken bijvoorbeeld. Maar gisteren ook weer fotolijsten. Ik heb een fotolijst nodig en wilde daar best iets meer aan uitgeven voor een degelijk, deugdelijk product. Dan ging ik altijd naar de HEMA. Maar in de hele stapel fotolijsten vond ik er geen één die niet beschadigd was of niet goed in elkaar was gezet. En dat voor 8 euro. Voor de helft van dat geld heb ik bij de Action een lijst die wél intact is.



Voor mij was de HEMA altijd een winkel waar je voor iets meer geld dan Action, Xenos een goed product kreeg, waar ik dan dus ook graag meer voor betaalde. Nu lijkt het net of de kwaliteit hetzelfde/slechter is als/dan die van de Action, terwijl de prijs niet navenant is.



De HEMA wijt het omzetverlies aan allerlei bedrijfsmatige oorzaken, maar ik vraag me af of het ook niet aan klantenverlies ligt (in mijn geval door kwaliteitsverlies).

Is dat alleen mijn ervaring of zijn er meer mensen die niet meer (vaak) bij de HEMA komen?
Ik ga niet meer reageren.

Ik heb gewoon zomerverlichting gezocht en die nu gevonden als kerstverlichting.
Gewoon sfeerverlichting en vond bij HEMA de leukere items.

Elders was er een SURPRISE voor Sinterklaas topic.

Het lijkt mij gewoon leuk om kerstverlichting en kerstversiering als Sinterklaascadeau te geven. Is Sint het land uit dan mocht er met Kerst begonnen worden.
Mijn kerstverlichting zit ieder jaar in de knoop.
De ballen liggen ergens. Net als die verlichting.
Geen kerstboom, maar bossen bloemen en sfeerverlichting.

Ik heb geen zin meer om op wie of wat dan ook te reageren.
De lol is weg, maar ik bepaal of wanneer ik nog op iets reageer.
Als ik er om vraag dan komt er niets.
Vraag ik om geen reactie dan komt er een horde wild en los geslagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hun Viktor & Rolf kerst collectie ECHT SUPER! :heart:

Heb al de sokken gehaald, de kerstballen met strikken, alle cadeauverpakkingen en de doos bonbons. :proud:
Alle reacties Link kopieren
KoffieDoosje schreef:
22-11-2019 09:32
Ik vind hun Viktor & Rolf kerst collectie ECHT SUPER! :heart:

Heb al de sokken gehaald, de kerstballen met strikken, alle cadeauverpakkingen en de doos bonbons. :proud:
Het is niet helemaal mijn smaak, maar ik vind het wel erg leuk dat ze een wat chicere / niet zo'n foute kerstcollectie hebben.

Ik heb wel het Viktor&Rolf Pride t-shirt van eerder dit jaar.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd even heel enthousiast, maar na het bekijken van de items is het niet mijn smaak. Wel jammer want de kerstcollectie van Viktor&Rolf bij de Bijenkorf jaren geleden was echt leuk gedaan.

Ik hou gewoon niet van rood en goud.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Curley schreef:
22-11-2019 15:38
Ik werd even heel enthousiast, maar na het bekijken van de items is het niet mijn smaak. Wel jammer want de kerstcollectie van Viktor&Rolf bij de Bijenkorf jaren geleden was echt leuk gedaan.

Ik hou gewoon niet van rood en goud.

Eerlijk is eerlijk, die truien vind ik helemaal niks, want ik hou dus ook niet zo erg van rood.
Stefke schreef:
11-11-2019 11:28
Ik vind het zo irritant dat ze zo’n wisselend assortiment hebben!
Ik ging er heen voor de degelijke basics. Ondershirtjes, sokken, onderbroeken, schrijfwaren.
Momenteel wisselt zowat iedere week het assortiment. Heb je eindelijk weer een fijn model onderbroeken gevonden: 2 weken later zijn ze niet meer te vinden. Vroeger kocht ik daar gewoon jaren achter elkaar dezelfde.

Ook vind ik het veel te vol staan met rommeltjes en cadeauartikelen (in een stijl die ik niet eens leuk vind).

Vroeger waren er ook leuke jongensspullen te vinden. Qua schoolartiken was er nu voor meisjes volop te vinden, voor jongens bijna niks. Niet eens blanco etiketten voor op de schoolboeken (ik zocht van die stoffen. Alles was roze/mint groen!)
Ik heb al jaren hemdjes in dezelfde maat die ik per half dozijn koop, zo ook deze week. Vallen ze opeens stukken kleiner! Waarom, denk ik dan.
Ik denk niet dat de Hema hier het gaat redden want ik zie er weinig mensen meer binnen. Ik kom er zelf ook nooit meer dus ik zal de Hema ook niet missen.
Ja, maar dat zag ik ook in andere winkels.

Ik zou het jammer vinden.
Maar bepaalde spullen zijn gewoon wel beter dan bij de Action bijvoorbeeld.

Ik zoek die rode vormkaarsjes nog.
Ik ga ook nog steeds naar de Hema. Ik gebruik altijd mascara van hen, 4 euro en doet niet onder voor een van max factor etc. Ook badhanddoeken vind ik daar erg prettig.

Verder vind ik Hema wel duurder worden en het assortiment minder leuk.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
06-12-2019 07:50
Ik ga ook nog steeds naar de Hema. Ik gebruik altijd mascara van hen, 4 euro en doet niet onder voor een van max factor etc. Ook badhanddoeken vind ik daar erg prettig.

Verder vind ik Hema wel duurder worden en het assortiment minder leuk.
Helemaal mee eens.
Snoesje666 schreef:
10-11-2019 23:25
@PumpsItaliaans,
Morgen eerst Sintmaarten, daarna Sinterklaas en dán pas Kerstmis.

Maar wel leuk dat je al zo enthousiast bent.


Komen er bij jou veel kinderen langs voor Sintmaarten? Hier maar een paar, weinig kindjes in de basisschoolleeftijd hier.
Huh? ga jij nou bepalen dat anderen dat moeten vieren, sint Maarten en Sinterklaas?
Leuk Hema! Ik kom er sowieso een paar keer per week. (Woon er vlakbij.)
Hou van warenhuizen waar je gewoon relaxt kunt rondneuzen zonder een verkoopster die in je nek staat te hijgen.

Vind de woonafdeling leuk, en de kantoorartikelen. Koop er wel eens een taartje of een klein cadeautje.
Heb er eergisteren een nieuwe portomonnee gekocht.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
06-12-2019 07:50
Ik ga ook nog steeds naar de Hema. Ik gebruik altijd mascara van hen, 4 euro en doet niet onder voor een van max factor etc. Ook badhanddoeken vind ik daar erg prettig.

Verder vind ik Hema wel duurder worden en het assortiment minder leuk.
Pas ook handdoeken gekocht bij de HEMA. Aangenaam verrast.
Alle reacties Link kopieren
Keukenlinnen heel fijn vooral die met die ringen i.pv. lusje. De badlakens vind ik ook van een goede kwaliteit en de bamboesokken zijn ideaal nooit geen zweetvoeten meer. Ik kom er graag ze hebben bij ons ook erg lekkere kaasbroodjes :-9 en een leuke speelhoek voor de kids.
Meatlover schreef:
09-12-2019 19:56
Keukenlinnen heel fijn vooral die met die ringen i.pv. lusje. De badlakens vind ik ook van een goede kwaliteit en de bamboesokken zijn ideaal nooit geen zweetvoeten meer. Ik kom er graag ze hebben bij ons ook erg lekkere kaasbroodjes :-9 en een leuke speelhoek voor de kids.
Voorheen kon je de kaasbroodjes (ook de saucijzenbroodjes) gewoon koud kopen bij de brood- en vleeswaren afdeling om mee naar huis te nemen. Dat hebben ze helemaal afgeschaft en je kan ze enkel nog krijgen in het restaurant. Let wel, die dingen liggen vaak zo lang dat de kaas aan de binnenkant bruin en knoerhard is. Zo jammer. Een speelhoek voor de kinderen hebben ze hier ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik bijna wekelijks bij de Hema kom, vlakbij mijn huis en lekker rustig. Of ik nou nog snel een cadeautje moet kopen, een kaartje voor een vriendin, taartje met mijn verjaardag en soms koop ik kleding of dingen voor in huis.

Of als ik de AH de druk vind dan haal ik daar avondeten.

Je hoort het, de Hema is mijn favoriete winkel ;)
Sara9876 schreef:
08-12-2019 10:54
Pas ook handdoeken gekocht bij de HEMA. Aangenaam verrast.
Ja, ik ook. Heb heel grote HAMAM gekocht. Wegen bijna niets, maar wel lekker snel droog, licht en geeft af in de was?
Stond bij een review. IK heb er ondertussen zoveel dat ik een jaar lang niet meer hoef te wassen.

Nee, onzin. Ik heb heel veel uit de oude collectie en die waren erg slijtvast en 100% katoen.
In de aanbiedingen 3 + 1 zijn ze gewoon leuk van prijs. Kan je meerdere kleuren doen en afwisselen per seizoen of zo.
Ik heb ook beddengoed. Gaat langer mee dan IKEA.
Die hadden één keer een dekbed met van die handige hoeken waarmee je als je gewoon lag het dekbed op kom hijsen in de hoes.
Heeft niet lang geleefd. Ander overtrek van HEMA was niet bestand tegen lompe herenvoet. Maar iedere hoes gaat kapot als iemand met het verkeerde been in een bed stapt en een hoes kapot trekt.
Maar ik heb echt heel veel hoezen van langer geleden en hotelkwaliteit is ook zodanig. Is minder geworden?
Ik vind het trouwens jammer dat op dit forum zoveel misbruikt wordt om discussie uit te lokken.
Daar gaan ze misschien wel een moord voor doen. Ja, geeft erg verwrongen beeld.

Ik heb van HEMA nog enkele leuke items gekocht.
Kleine dingen zoals een kerstbal voor volgend jaar.
Hun kerstverlichting op AA batterijen doet het echt heel lang.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt weer heel moeilijk voor de Hema lees ik

https://www.nu.nl/economie/6041769/hema ... ur-in.html
Alle reacties Link kopieren
Dar heeft geen zak met de corona te maken. Door Moody's zijn ze in december 2019 ook weer verder afgewaardeerd.

https://www.nu.nl/economie/6015068/mood ... teren.html



Wij komen drie keer per jaar bij de Hema, voor appeltaart en tompoezen. Daar kan geen enkel bedrijf van leven.

Ik kan er gewoon nooit iets vinden. Ja, een paar jaar geleden een usb-stick in de vorm van een palmboom. De enige die ik altijd direct kan vinden in de rommellade.

Voor de rest heb ik er niets meer te zoeken omdat ik er toch nooit iets vind en mijn 30 jaar oude theedoeken van de Hema er beter uitzien dan de twee jaar oude theedoeken van de Hema.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
https://fd.nl/ondernemen/1340076/hema-v ... ronacrisis

Rentelasten
Voor zover bekend heeft Hema alleen van zijn obligatiehouders nog geen offer gevraagd. Dat is opvallend omdat het bedrijf jaarlijks meer dan €50 mln aan rente betaalt.

Wel heeft ceo Tjeerd Jegen onlangs de publicatie van de jaarcijfers uitgesteld van april naar eind mei. Obligatiehouders is toen te verstaan gegeven dat Hema even geen tijd voor ze heeft. Het beantwoorden van vragen van geldschieters ‘heeft op dit moment niet onze prioriteit’.

De eerstvolgende betaling op de Hema-obligaties staat gepland voor 15 april. Over twee weken moet het bedrijf bijna €9 mln aan rente betalen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Kom regelmatig bij de HEMA voor ondergoed, panty's, speelgoed, veel dingen eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het erg jammer vinden als de Hema weg zou gaan, ook uit nostalgie.

Maar wat koop ik er?
Soms een kledingstuk, nootjes en chips, soms kaarsen.
Panty's en beleg vind ik al een hele tijd niet meer wat het was.
Ik haal er nog regelmatig make-up vandaan en kinderkleding. Kind is verzot op de hotdogworstjes die we bij passeren wel eens halen, ik ging er voor Corona ook wel regelmatig lunchen als ik toch in de stad was. Mijn handdoeken van 9 jaar terug zijn nog perfect.

Ja, ik zou de Hema gaan missen mocht die omvallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou m ook gaan missen!
Even een broodje eten, babykleding, kadootjes, maar echt tassen vol haal ik er inderdaad niet vandaan nee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven